Udvardy Sándor üzente 14 éve

Először mikor olvastam a hozzászólásod, nem esett le, hogy a Pistis Sophiából idézel. :)
Csak nagyon ismerős volt a szövegkörnyezet.

Valentinus Pistis Sophia evangéliuma már megjelent magyarul.
Ennek a beszerzése akár antikváriumban, akár más formában nem okozhat akadályt.
Jelenleg is láttam a Veterán eladó pld-t 2000 Ft-ért.
Kár lenne azt a tengernyi energiát belefektetni a fordításba.
Köszönöm bizalmadat.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

megleltem Pistis Sophia 1. könyvét magyarul, a 2. angolul van,
lefordítsam-e ? - gondolkozom, mert sok időbe telne, viszont megéri, ám ama magyar fordítás sem az igazi, talán azt is helyesbíteni kellene olyasvalakinek, akiben adott minden lehetőség ehhez...
Köszönöm, Sándor

Válasz

Udvardy Sándor üzente 14 éve

A Pentagram az újjászületett ember jelképe és erejének jele.

Válasz

Udvardy Sándor üzente 14 éve

A 12 archon békjói.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Ha Ön meg akar menekülni ettől a sorstól, melyet mint mikrokozmosz
már oly sok alkalommal átélt, akkor a másik útra, a tizenharmadik
eon útjára kell rátérnie. Egyedül a tizenharmadik
eontól nem vesznek el egy szemernyi erőt sem a krízis óráiban és
a világtörténelem megváltozásának elkerülhetetlen pillanataiban,
így állapítja meg a Pistis Sophia. Ezért képes folytatni a tizenharmadik
eon és mindenki, aki a rendszeréhez tartozik, a kultúrája
fejlesztését.
A Pistis Sophiában „szférákról" is beszélnek. Az archonok és
eonok eme szférái is természeterők ugyan, de nem magyarázhatók a
dialektikus világegyetem alapvető jellegéből, annak ellenére, hogy
ez utóbbi törvényeinek a segítségével keletkeznek és hatnak.
Az archonokat és eonokat az emberiség által készített elektromágneses
transzformátoroknak lehet tekinteni. Ezek mintegy kényszerítik
a dialektikus természet minden alapvető mágneses áramlatát,
hogy hagyják magukat általuk transzformálni, irányítani és
megváltoztatni.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Egész jellemét, minden biológiai ösztönét és szükségletét, akarati
megnyilvánulásait és egyéni viselkedését szintúgy az archonok
és eonok irányítják és határozzák meg, úgyhogy nemcsak azt kell
megállapítanunk, hogy „Ön a természetből való", hanem egyidejűleg
azt is le kell szögeznünk, hogy „Ön a természet eonjaiból való".
Jelenleg valóban az eonok azok, akik meghatározzák az Ön természetét.
Ezért még egyszer feltesszük a kérdést: milyenek illetve mik
azok, amiket a gnosztikus filozófia archonoknak és eonoknak nevez?
Ezek hatalomelvek és hatalomösszpontosulások, a haláltermészetben
fellépő bizonyos elektromágneses feszültségek és viszonyok,

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Elbeszélő stílusában a Pistis Sophia ezt úgy ábrázolja, hogy Jézus,
az Úr a feltámadása után az eredeti misztérium eredeti fényével
felvértezve fentről lefelé áthalad a halál univerzumának minden
szféráján és tartományán. Közben minden archont és eont - a haláltermészet
hatalomelveit - megfosztja erőik egyharmadától. Ezáltal
az archonok és eonok befolyása az agy mágneses rendszerére egyre
csökken, mígnem egy adott pillanatban e befolyásnak teljesen meg
is kell szűnnie.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Az isteni világosság
ura Jeu.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Az első fázis a legfontosabb és legdöntőbb. A sors első ura
ugyanis tizenkétszeresen befolyásolja az agyat, és ebből magyarázható
az én jellege, állapota és lénye. Az ember „sziderikus szülemény".
Ez azt jelenti, hogy élete a tizenkétszeres elvből, közvetlen
makrokozmoszunk mágneses erővonalainak tizenkét csoportjából
magyarázható.
Talán már hallottak valaha a második sziderikus születésről,
amit a misztikus újjászületésnek is nevezünk. Ez a kiemelkedés első
fázisára vonatkozik; a sors első urát fosztja meg trónjától. Megtöri
az agyban uralkodó tizenkétszeres mágneses befolyást, és kicseréli
egy másik tizenkétszeres mágneses erővonalszerkezetre.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Gnózistól egy alapvető erő indul ki. Aki erre támaszkodik, az mintha sziklán állna. Létezik egy gnosztikus irányító erő is. Aki ezzel az erővel karöltve halad az ösvényén, az sohasem tévedhet el. És létezik egy gnosztikus aktiváló erő. Aki ezzel van felvértezve, aki fényruhaként, Szigfrid-kardként
birtokolja ezt az erőt; az minden veszélytől megszabadul.
Ennek a Sigfried-kardnak végül van egy olyan fényképessége,
amely 8700 milliárdszor erősebb, mint a zarándokút kezdetén. Ez
azt jelenti, hogy minden anyagon áttör, és eloldozhatatlanul össze
van kapcsolva az isteni Mindenséggel.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Tizenkét isten kormányoz mindent, ami az Állatövön belül él.
Ezek visszatükröződnek a lipikában, tehát az ember mágneses rendszerében
és személyiségében. így logikus, hogy az ösvényt járó
egyetlen tanuló sem elégedhet meg csupán az aurikus lényében lévő
saját állat-övének az összetörésével. Az egész halál-világegyetemből
ki kell lépnie, hogy az istenek kertjében többé ne lehessen őt
feláldozni.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Ezután a tizenharmadik fejezet a második szférát, a sorserők szféráját
tárgyalja. Ez a Nap-makrokozmosz és az Allatöv között húzódik.
Ez az a szféra, ahol végül is minden dialektikus sors keletkezik, és
amelytől az egész Naprendszer, tehát minden mikrokozmosz is
függ. A jelölt belép ebbe a második szférába. Világosságereje
megint negyvenkilencszeresen megnövekedett.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

"Az a fény ugyanis, amely a tizenkét eon körében
ékesített, 8700 milliárdszor erősebb volt, mint nálatok a Földön.
Amikor pedig a tizenkét eonban tartózkodók meglátták a rólam sugárzó
nagy világosságot, meghasonlás támadt köztük, és föl-alá
futkostak az eonokban. Minden eon és menny és az ő egész rendjük
összegabalyodott a nagy félelemtől, mivel nem értették a misztériumot,
amely végbement." - P. S.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Az „archon" szó az „éber" fogalomból
ered. Az archonok az éberek, a mágneses ellenőrzőpontok,
a mikrokozmikus börtön valódi börtönőrei. Tapasztalataiknak megfelelően
hatalmakat és erőket alkalmaznak. Mindezek az ellenőrző
lipika-erők látják az új sugárzó fényruhát. Nagyon rettegnek, mert
ebben a misztériumban saját nevüket látják, ami azt jelenti, hogy
ezt a misztériumot a saját minőségükkel észlelik.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

így emelkedik fel a megszabadító, hazavezető Szellem ruhájában
az eredeti misztériumba, amelyben a másik két köntös várja.
Belép magába a Valóságba. Először a második fényköntössel lesz
ékesítve, amely a Valóság nézetével kapcsolja össze. Ezután szabad
megkapnia az első fényköntöst, amely legmélyebb lényében maga
az isteni Valóság. Isten gyermeke hazaérkezett.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Aki a próféták ragyogásában áll, az a szülőföld ragyogásában él,
amely felé vezető útnak nekivágott. Aki ismeri az öt Őselv és az öt
Irányító ragyogását, az az öt Dhyani-Buddha ragyogásában áll.
Ezek azok az erők, amelyekből az Ószövetség szerzői megalkották
a zsidó nép öt ősatyját. Egy ilyen ember a legmagasabb tudata szerint
egy az Abszolúttal, a mindenség Atyjával; legmagasabb értelemben
véve része Isten népének.
így, a teljes királyságban, a harmadik fényruhába burkolva járja
a testvér - sugározván és munkálkodván - a szülőföld felé vezető
utat. Még nincs a szülőföldön, de onnan való, és egy vele. Növeli a
megváltók fénykincsét.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

A harmadik fényruha által kölcsönzött ismeret képessége azonban
egy folyamatosan vibráló, világító valóság.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Ha a negyedik fok testvérei megkezdik a hazafelé vezető útjukat,
akkor a következőkkel vannak felszerelkezve:
1. a bölcsesség minden képességével, ami azt jelent, hogy:
2. a tökéletes Gnózis ismeretének képességével,
3. az átlátás és leleplezés ismeretének képességével,
4. a tökéletes önmegszabadítás képességével,
5. a teljes megtámadhatatlanság képességével.
Az ember intellektuális képessége egy olyan módszeren alapul,
melynek segítségével számtalan tény és jelenség gyűlik össze az
emlékezetben.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

"Mert mindannyian várunk rád, hogy az Első Misztérium parancsára
felöltöztessünk az ő sugárpompájába. Mert az Első Misztérium
adta nekünk a két köntösből álló ruhát, hogy felruházzunk vele,
azon felül, melyet már elküldtünk neked. Mert méltó vagy rájuk,
mivel fölöttünk állsz, és mielőtt mi lettünk, te már voltál. Ezért
küldte el neked velünk az Első Misztérium az ö sugárbőségének
misztériumát, mely két köntösből áll. Az első a Kimondhatatlan térségeiben
és rendjeiben létező összes misztérium és kisugárzódás
neveinek teljes dicsőségét tartalmazza. A második köntösben az Első
Misztérium rendjeiben és két terében lévő valamennyi misztérium
és kisugárzódás nevének teljes dicsősége található.
A (harmadik) ruhában, melyet most küldtünk neked, a kihirdető
- aki az Első Parancsolat - misztériuma nevének fényessége található,
valamint az öt jel misztériuma és a Kimondhatatlan nagy küldöttének
- a Nagy Világosságnak - a misztériuma, és az öt irányító,
az öt segítő misztériuma.
Továbbá ebben a ruhában van azon misztériumok nevének fényessége,
amelyek a fénykincs kisugárzásainak rendjeihez tartoznak,
valamint a fénykincs megváltóié [...]." - Pistis S.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Az ön-szabadkőművesség egy
virrasztás, ahogyan ez a 119. zsoltár 147. és 148. versében áll:
Hajnal előtt felkelek, kiáltok hozzád; a te beszédedben van reménységem.
Szemeim megelőzik az éjjeli őrséget, hogy a te beszédedről
gondolkodjam.
2

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Az eredeti világban azonban semmi sem porlad el. Minden,
ami egyszer Isten tágas csarnokaiban létezik, az van, és
örökké megmarad.
Ezért a fény, amit a bukott istengyermek egykor hátrahagyott,
nem csupán egy elektromágneses terület, melyet mint egy köpenyt
újra köréje terítenek. A fényruha egyben az eredeti létezés is, olyan
testiség, oly tökéletesen megszervezett rendszer, amely folyamatszerűén
egyesül a feltöredező ősatommal.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Ha tehát felkél a Szellemnek ez a Napja, és sugárterének ereje
megnövekszik, akkor szerkezetileg és szervileg egy új kígyótűz fejlődik
ki, egy új én, egy menyegzői ruha, egy új lélekállapot. Ebben
a pillanatban születik meg Jézus, az Úr a jelöltben, aki a negyedik
fok testvére lesz.
Amint ez a negyedik fok megvalósult, a jelölt már meg is kapta
az erőt és a képességet, hogy elkezdje hazafelé vezető útját. Átvonul
a tükörszférán és mikrokozmosza aurikus lényén, és ez utóbbit
meg is semmisíti. így kel át egyben a kozmikus tükörszférán is. Ennek
során felold minden dialektikus köteléket.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Leborultak előttem, és imádtak engem, mondván: „Hogyan
ment át közöttünk a Mindenség Ura, anélkül hogy tudomásunk lett
volna róla? " Mindannyian együtt magasztalták a bensők legbensőbbjét.
Engem azonban nem láttak, csak a világosságot. Nagy félelemben
és nagy zavarban voltak, és dicsőítették a bensők legbensőbbjét.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

"A nekem küldött ruhában meglátván mindezen szavak misztériumát,
azonnal magamra öltöttem ezt a ruhát. A világosság soha nem látott
módon sugárzott rólam. Felmentem a magasságba, és az engem
körülfogó mérhetetlen fényességben ragyogva az egek kapujához
érkeztem. És az egek kapui megmozdultak, és egyszerre mind
megnyíltak." - Pistis Sophia

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

A (harmadik) ruhában, melyet most küldtünk neked, a kihirdető -
aki az Első Parancsolat - misztériuma nevének fényessége található,
valamint az ötjei misztériuma és a Kimondhatatlan nagy küldöttének
- a Nagy Világosságnak - a misztériuma, és az öt irányító, az
öt segítő misztériuma.
Továbbá ebben a ruhában van azon misztériumok nevének fényessége,
amelyek a fénykincs kisugárzásainak rendjeihez tartoznak, valamint
a fénykincs megváltóié és legmagasabb rendjeié, továbbá a hét
Ámené és a hét hangé, az öt fáé és a három Ámené, és az ikrek megváltójáé,
aki a gyermek gyermeke. Ezenkívül benne van a fénykincs
három kapujában álló kilenc őr misztériumának fényessége. Szintúgy
benne van azok nevének fényessége, akik jobbról vannak, és azoké,
akik középen vannak. Továbbá benne van a nagy láthatatlan (aki az
ősatya) nevének teljes fényessége, valamint a három háromszorhatalmas
és azok egész terének misztériuma, aztán az ő láthatatlanjaik
misztériuma, és azoké, akik a tizenharmadik eonban vannak;
meg a tizenkét eon és archonjaik, arkangyalaik és angyalaik neve, és
mindennek a neve, ami a tizenkét eonban van. Benne van mindazok
nevének teljes misztériuma is, akik a sorshatalmakban meg minden
mennyekben vannak, és mindazoké, akik a szférákban vannak, valamint
az ő firmamentumaiké és ezek minden lakójáé és területéé.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

kimondhatatlanban volt, még mielőtt megnyilvánult volna, és akinek
nevét mi képezzük, együtt. Most mindannyian rád várunk a legkülső
határon, tehát belülről számítva az utolsó misztériumnál, amely
mibennünk van.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Amikor a Nap Keleten felkelt, nagy világosságerő ereszkedett le,
benne a ruhámmal, melyet hátrahagytam a huszonnegyedik misztériumban,
ahogy azt az imént mondtam nektek. És egy misztériumot
találtam a ruhámba írva, a magasságban lakozók öt szava képében:
»£aua £aua coí^a pa%apa co^ai (Zama zama ózza rachama ozai)«.
Ez a következőt jelenti: O, misztérium, aki megnyilvánultál a világban,
a mindenség ősoka, a tökéletes kezdet és vég, amelyből
minden kisugárzódás - és ami azokban van - ered, és akinek akaratából
minden misztérium és azok minden területe lett, jöjj el hozzánk!
Mert mi a társaid vagyunk, veled teljesen egyek. Ugyanaz
vagyunk. Te vagy az Első Misztérium, amely öröktől fogva

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

A Felhő a szentély fölött c. könyvben azt mondja Kari von
Eckhartshausen, hogy Önnek nem kell csak úgy minden további
nélkül a külsőségekből a belső dolgokba behatolnia. „Mert - így
mondja - a külsőségekben őrzik a belső dolgok hieroglifáit, és ezért
a külsődleges szertartásokban, a szertartásos mágiában rejlik az
igazság és a belső dolgok esszenciája."

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Ezek a szavak megfelelnek keresztelő János szavainak, aki azt
mondja: „Én vízzel keresztellek benneteket, de aki utánam jő, az a
Szent Szellemmel és tűzzel keresztel majd titeket."

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

A Pistis Sophia 143. fejezetében a következőket olvassuk:
Tanítványai így szóltak Hozzá: „Mester, fedd fel előttünk Atyád világosságának
misztériumait, mert hallottuk, hogy létezik a tűz keresztsége
és a Szent Szellem keresztsége. "

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

„János a hét gyülekezetnek, amely Ázsiában
van: Kegyelem néktek és békesség attól, aki van, aki volt és aki eljövendő;
és a hét szellemtől, amely az ő királyiszéke előtt van, és a
Jézus Krisztustól, aki a hű tanúbizonyság, a halottak közül az elsőszülött"

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Ekkor lett az Egy Hétté,
a Hét Kettővé,
a Kettő Ötté
és az Öt újból Eggyé.
Aki ezt meg tudja érteni, az értse meg!

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

„Bizony mondom néktek, Istenek vagytok." Ennek az Istennek azonban saját
magát kell megszabadítania a béklyóitól.
Ám ennek az embertípusnak nem lehet azt mondani, hogy „leendő
Istenek vagytok". Ez hazugság lenne, nagy ámítás.
A régi természetnek kell azonban önsemlegesítéssel
egyengetnie az utat, hogy az új nap sugarai elérhessék a rózsabimbót.
A rózsabimbó akkor fog növekedni, ha Ön hajlandó lesz kisebb
lenni. Ebben áll a megszabadító tűz titka.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

A fényruhában található öt atomot nevezi a Pistis Sophia „az öt
segítőnek". Ugyanis a másik két rózsasziromnak - a fényruhának és
a szívben lévő magjának, amelyek egy pozitív és egy negatív sugárzást
bocsátanak ki - az öt segítője valójában egyre jobban ellenőrzés
alatt tartja az egész dialektikus rendszert. Ez az öt segítő viszi
véghez a transzfiguráció folyamatát.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Azt mondják, hogy Jézus születésekor
egy csillag volt az istálló fölött, egy ragyogó ötágú csillag. A születési
hely fölött lebegett, a keleti bölcsek pedig eljöttek a csodálatos
csillagfény vezetésével, hogy hódoljanak a gyermeknek.
Nem tartják különösnek, hogy annyi szent iratban beszélnek egy
ilyen ötágú csillagról? A megdicsőült lélektestet, vagyis a tanuló új
köntösét ugyancsak ötágú csillaggal jelölik. Ez az eredeti ember
jelképe. Ennek az ötszögnek a csúcspontjai a fejnek, a két kéznek
és a két lábnak, tehát a tökéletes tanulóság öt ismérvének felelnek
meg. Ha ezt az öt ismertetőjegyet vonalakkal összekötjük, akkor az
ötágú csillag képét kapjuk, az Emberfia öt ismertetőjegyét.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

A belső Krisztus minden keresőnél megvan. Ez az ősatom vagy
a rózsa. Ám amíg csészelevelei alatt ez a rózsa bimbóként rejtőzik,
addig nem virulhat ki. Amíg ez a rózsabimbó csupán elvileg, filozófiailag
az Ön tulajdona, addig Ön valójában egyáltalán nem ismeri
a belső Krisztust. A Biblia képletesen így tanúskodik erről: „Az
övéi közéjöve, és az övéi nem fogadák be őt."

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Az ősatommal rendelkezők aurikus lényének a működő mágneses
égbolton kívül még egy lappangó, kioltott mágneses rendszere
is van. Amíg ez a lappangó rendszer még semmiféle tevékenységet
nem mutat, addig a szívben lévő ősatom sem képes semmilyen
megszabadító hatás kifejtésére.
Az illető az ősatom befolyásoló képessége miatt bizonyos mértékben
érdeklődik ugyan a megszabadító élet után, de továbbra is teljesen a saját énjét fogja ápolni, tehát megközelíthetetlen marad, a vére irányából
eltorlaszolva.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

„Amikor aztán eljött az időtök, világra jöttetek anélkül, hogy archon-
lélek lenne bennetek. így részt kaptatok abból az erőből, amit
az utolsó segítő lehelt ebbe a világba. Ez az az erő, amely most
minden láthatatlannal, archonnal és eonnal össze van keveredve,
szóval ami összeelegyedett a romlásnak eme világával.
Ezt az erőt, melyet kezdettől fogva magamból idéztem elő, az Első
Parancsolatba vetettem. Az Első Parancsolat aztán ebből egy
részt a Nagy Világosságba juttatott. A kapottnak egy részét a Nagy
Világosság az öt segítőbe vetette. Az utolsó segítő pedig egy részt a
haláltermészetbe (a keveredésbe) taszított. Ez a rész van most mindenkiben,
aki a keveredés világában él, ahogyan az imént mondtam
nektek."
így beszélt Jézus a tanítványaihoz az Olajfák hegyén, és még hozzátette:
„ Örvendjetek és ujjongjatok, mert az idők beteljesedtek. " - P. Sophia

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Ki kell várnia, míg ezeknek a tanulóknak a gőgös és erőszakos viselkedése - ami különösképp jellemző rájuk - és az ellenállás miatt átélt bosszúságuk megannyi
szenvedés és fájdalmas tapasztalat után át nem változik Isten és
ember előtti alázattá. Mert ez az alázat a bizonyítéka annak, hogy a
világosság kincseskamrájának tizenkét őrzője el tudta érni, hogy
felragyogjon valami az aurikus lény tizenkét szunnyadó mágneses
magjának fényéből. Ettől a pillanattól fogva új mágneses erővonalaknak
egy csoportja érinti meg a fej és szív megfelelő pontjait.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Megmarad énlényében, és vérét elzárja a regeneráló hatás elől.
Nem ismeri teljes természetének a feláldozását, és nem is tud ilyen
áldozatot hozni. Legfeljebb akkor kész áldozatra és engedelmességre,
ha biztos benne, hogy saját énje számára visszatarthat vagy viszszakaphat
valami fontosat. Ha áldozatát nem elvárása szerint jutalmazzák,
akkor heves fájdalmat érez. Ez azonban nem a világunkban
megrekedt ember fájdalma, hanem a csalódott én-emberé.
Az ősatom negatív visszatükröző működése miatt ez az ember
beférkőzhet ugyan a Szellemi Iskola tanulóinak soraiba, többékevésbé
megértheti az Egyetemes Tant, bizonyos keretek között
érezheti annak vonzását, a legkevésbé sem juthat el azonban a négy
sugár erőterében történő önmegvalósuláshoz, mert mágneses rendszere
ezt nem engedi meg, és teljesen elzár minden bejáratot a lényéhez
és a véréhez.
Látván, hogy ilyen tanulók a saját életükben a legnagyobb hibákat
követik el, amelyekből a müvet hátráltató befolyások és viselkedésmódok
erednek, csak az ismert kéréshez folyamodhatunk:
„Uram, bocsáss meg nekik, mert nem tudják, hogy mit cselekszenek".

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Tudják, hogy egy életszikra-lény alapvetően nem egyéb, mint
egy természetlény, egy magasabb rendű állat. A szellemszikra
lénynek viszont van egy mikrokozmosza, mely az emberiség ősmúltjából
származik, az eredeti hét főfajból, és ebből eredően bizo-
nyos ismertetőjeggyel bír. Az ő aurikus lényében a ténylegesen ható
és működő mágneses égbolton kívül egy másik lappangó mágneses
égbolt is létezik, egy kioltott, sötét rendszer. Ez a mikrokozmosz
a gömbje szívében egy ősatomot hordoz. Ha a mikrokozmoszban
épp egy élő személyiség nyilvánul meg, akkor ez az atom
a személyiség jobb szívpitvara táján tartózkodik.
Ez a mikrokozmikus gömb közepén lévő atom rendkívül érzékeny
az arról az életterületről érkező hatásokra, ahol a mikrokozmosz
a bukása előtt tartózkodott. Ezek a benyomások azonban nem
találhatnak visszhangra a mikrokozmoszban - tehát a személyiségben
sem -, ha ennek a mikrokozmosznak az aurikus lényében a hatodik
gyűrű tizenkét elsődleges szunnyadó mágneses magja nem
vált ugyancsak érzékennyé ezekre a hatásokra. Ha ez a tizenkét
eredeti mágneses mag még ily mértékben szunnyad, akkor az ősatom
visszatükröző működése egyetlen valóban megszabadító jellegű
hatást sem képes kiváltani a személyiségben, tehát az egész
lényben sem. Az ősatomnak ez a visszatükröző képessége ekkor az
illetőben legfeljebb bizonyos intellektuális és misztikus érdeklődést
kelt.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Tudják, hogy az aurikus lény mágneses égboltja meghatározza
lélekállapotuk és életállapotuk teljes minőségét, mert az aurikus
lényből kiinduló minden mágneses erővonal kapcsolatban áll a főszentély
megfelelő pontjaival. így az egész mikrokozmosz mágneses
egységet képez, egyetlen összetartozó rendszert. És ezen a jobb
szívpitvar csúcsánál lévő szellemszikra-atom birtoklása sem képes
semmit sem változtatni.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Aki ezen a ponton teljesen, a régi énlény utolsó maradékáig hajlandó
odaadni magát, az megkapja a Gnózis negyedik - „a nagy
Sabaoth erejének" nevezett - sugárzó képességére való nyitottságot.
Ez egy olyan élet- és egyensúly-szabályzó sugárzás, amely lehetővé
teszi a jelöltnek, hogy nagy örömmel haladjon az összetöretés
ösvényén, mégpedig egy igen különös halál kapuján keresztül.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Az én nem tudja az ént megsemmisíteni.
Úgy beszélünk ugyan az éntelenségről, mint ami abszolút szükséges
a transzfiguráció szent misztériumaiban, az ént azonban nem
lehet teljesen semlegesíteni. E tekintetben legfeljebb bizonyos határig
lehet eljutni. Mindig megmarad ugyanis egy olyan hatósugár,
ahol fel kell lépnie az énnek: Önnek kötelessége öntudatosnak lenni,
gondolkozni, érezni és cselekedni. Gondoljon csak a polgári
életre, amitől nem tud teljesen elhatárolódni.
Ezért az éntelenség követelménye az első fázisban bizonyos határhoz
vezet. Ezen a határon állván a jelölt egy harmadik gnosztikus
sugárerő érintését tapasztalja, melyet a Pistis Sophiában „Barbeló
erejének", az összetörés fiának neveznek. Ez az erő megtámadja
Önt az Atya akaratával, és módszeresen és tökéletesen összetör és
megsemmisít mindent, amit Ön is meg akar, és minden olyasmit is,
amit adott esetben nem akar, továbbá mindent, amit Ön egyáltalán
nem is lenne képes. Ebben a harmadik sugárban törik össze a természet-
ént e mivoltának magjában. Ezért áll az a Bibliában, hogy
Jánost lefejezik.
Barbeló sugárereje radikális és teljes. A tanulónak készen kell
állnia arra, hogy ezt a megsemmisítést elfogadja, és ténylegesen bizonyítsa,
hogy: „Uram, ne az én akaratom, hanem a Te akaratod legyen
meg."

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

A Gnózis második sugarára való fogékonysága révén a jelölt
össze lesz kapcsolva a vérterülettel, minden olyan testvér vérörökségével,
aki előtte bejárta az ösvényt.
Ebben az erőben képes az
újdonsült tanuló igaz cselekedetre.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

A Pistis Sophiában a János-születés első sugarát a kis Jaő sugarának nevezik.
Ez a kezdő tanuló lélekszükségére adott isteni válasz. Ennek
következtében a keresőben hirtelen belátás, megértés és új távlatok
fejlődnek ki a megszabadító út vonatkozásában. Látja maga előtt az
utat.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

A jelöltnek három fokon kell feljutnia, ha el akarja hagyni a dialektikus
életet. Ezek a fokok vagy születések a következők: a Jánosszületés,
a Jézus-születés és a Krisztus-születés.
Ezen születések mindegyikét a négy világosságsugárnak, az
elektromágneses megújulási tér négy erősugarának a hatása teszi
lehetővé a tanuló számára.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

És mégis, a „magát távol tudván, de ennek ellenére a vér unszolására
buzgólkodván" eme állapotában csodaként bekövetkezik egy
harmadik gnosztikus sugárerő érintése, amely Barbelótól származik.
Szó szerint fordítva Barbeló „az összetörés fiát" jelenti. Talán
megértik, hogy Barbelónak ebben az erejében kezdődik el a megfordulás,
a természetlény átváltozása egy Jézus Krisztus Szellemrendjéhez
tartozó lénnyé.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Jézus folytatta beszédét, és így szólt: „Amikor az Első Misztérium parancsára
lepillantottam az embervilágra, Máriára találtam, akit az
anyagtest szerint 'anyámnak' neveznek. Beszéltem vele Gábriel alakjában,
és amikor felém fordult a magasságba, beléje ültettem az első erőt,
amit Barbelótól vettem, vagyis annak a fénytestnek az erejét, amelyet a
magasságban viseltem. A lélek helyébe pedig a nagy Sabaoth erejét, a
jóét vetettem beléje, aki jobboldalon, az igazak körzetében található.
A fénykincs tizenkét megváltójának tizenkét erejét pedig, melyet a
középen lévő tizenkét szolgálótól kaptam, az archonok szférájába
juttattam. Az archonok dékánjai és azok szolgái azt hitték, hogy
ezek archon-lelkek. A szolgák pedig elhozták, és anyáitok testében
kötötték meg őket.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Ha az illető mégis az ecsetelt típussá fejlődik, és létállapota révén
a szívben összekapcsolva érzi magát azzal az erővel, amely
bennünk középen van, akkor egyidejűleg egy ennek megfelelő vérörökséget
is megkap, a vérkincset, a győzedelmesek vérkincsét,
azok élő testvérközösségének erejét, akik előttünk haladtak az ösvényen.
Ez az örökség évszázadról évszázadra egyre nagyobb, és felmérhetetlen
birtokká vált. Ezt a vérkincset vetik Erzsébet ölébe. így
egyesítik a középen lévő kis Jaö erejét és Illés próféta lelkét keresztelő
János testében, hogy János képes legyen előfutárrá válni, az
utat előkészíteni és a bűnbocsánat vizével keresztelni, minden karma
nélkül, egy más lélekfelépítés révén.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Ha tetszik, ha nem, mindenki kap egy vérörökséget. Ha erősen kapcsolódik
a családhoz, néphez vagy fajhoz, és nem szabadítja meg
gyökeresen magát tőlük, akkor - akár akarja, akár nem - kénytelen
magára venni az egész csoport vérörökségét, ami természetesen
karmikusan igen meg van terhelve. Akkor nem ő él, hanem őt éltetik
a vérből és a vér által.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Pistis Sophia úgy utal, mint a kis
Jaő ereje, a jóé, aki a középen van.
Miféle erő ez? Jákob Böhme szavaival élve ez az az erő, amely a
haláltermészetet a szívéig megtámadta. Ez az Egyetemes Lánc
gnosztikus testének alapvető, hívó ereje, mely a dialektika világában
hat. Ez az erő nem közvetlenül az új életterületről származik,
de mégis kapcsolatban van azzal, és teljesen a dialektikus természet
területén ölt alakot.
Ennek ellenére olyan erőről van szó, amely a dialektikus természettől
világosan elkülönül, és kizárólag az ecsetelt típusnak megfelelő
emberekben képes hatni. Ez az erőtér tehát az ilyen dialektikus
emberek számára elérhető, anélkül, hogy természetellenes állapotba
kellene hozniuk magukat.
Az az erőtér, amely „középen van", tehát a haláltermészetben
központilag megtalálható, ugyanúgy viszonyul a Gnózishoz, mint a
Szellemi Iskola az új életterülethez. Ezt a „kis Jaő, a j ó " területének
nevezik, ezzel fejezve ki azt a tényt, hogy jóllehet a dialektikus
természetben hat, mégis teljesen az eredeti isteni erők vezetése alatt
áll.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

A görög Paralemptor szó, ami itt a Pistis Sophia kopt szövegében áll, szó
szerint „átvevőt, fogadót" jelent. Ezzel a „kapu őrére" utalnak, azon lényekre,
akik fogadják a megmentett lelkeket a Pleromába való felvételüknél,
és aztán az örök, múlhatatlan élet területére vezetik őket.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Nem is kell panaszkodnunk ellene, mert lelkét e világ összes
embere az eonok erejéből kapta. És a mai óráig bizonyítékát lehet
találni annak, hogy égitestünk vezető személyiségei is az eonok
alázatos és hü szolgái. Az istenének kezéből vett ősrégi mózesi törvény:
„szemet szemért, fogat fogért" még most is a tömeg és az
egyed vezéreszméje, még ha már nem Jehováról, hanem Krisztusról
beszélnek is. Hogy ez a Krisztus egy hamis Krisztus, azt egy gyermek
is érti.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

A legkomiszabb Dan törzse
volt, amelynek problémája keletkezett a kiszabott határral, és elfoglalt
egy szomszédos birodalmat, lakosságát lemészárolta, és Jehova
nevében birtokba vette.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Dialektikus mértékek szerint Mózes talán nagyon
nagy ember volt, de nyilvánvalóan és nyomatékkal egy archonlelkű
lény, aki mindent elfogad, és az isteni igére figyel, ha istene így
szól hozzá (5. Móz. 32:39):
Most lássátok meg, hogy egyedül én vagyok,
és nincs Isten kívülem! En ölök és elevenítek,
én sebesítek és én gyógyítok,
és nincs, aki kezemből megszabadítson.
Tudják, hogy a szemita fajt tizenkét törzsre osztották, melyeket Jákob
tizenkét fia után neveztek el. Ők képezték az „Úr részét". Tudják,
hogy általában mi került az „Úr részének" erre a számlájára.
Amikor a nomád szemita törzsek Kánaánba betörtek, akkor minden
ott lakozó népet meggyilkoltak, és javaikat eltulajdonították. Istenük
parancsa szerint senkinek sem volt szabad életben maradnia.
Amikor egy pár humanista a szemiták között egynéhány embert
megkímélt, ezt Istenük később keményen felrótta nekik.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Egy Dévakánt, egy elképzelhetetlen szépséggel és boldogsággal teli
legmagasabb mennyet tartanak fenn, ámbár mindennek semmi köze
a valódi megszabaduláshoz.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Kik az eonok archonjai? Ők az uralkodó és vezető hatalmak a halál
világában. Itt nem csak arra kell gondolni, ami a tükörszférában lakozik,
hanem mindenekelőtt azokra a nagy hatalmakra, amelyek a
naprendszereket, az állatövi rendszereket és a még óriásibb alakulatokat
uralják a halál világegyetemében.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Ezt a tizenkét új erőt mindazok megkapják a fény kincseskamrájának
tizenkét megváltójától - ahogy a Pistis Sophia mondja -, akik
igazán alávetik magukat az egyetlen egyetemes Krisztusvilágosságnak.
Aki belép ebbe a létállapotba, az élő valóságként tapasztalja
a következő szavakat:
"Lelkét e világ minden embere az archonok és eonok erejéből kapta,
a bennetek lakozó erő ellenben tőlem van. Lelketek pedig a magasságokhoz
tartozik."

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

"Örvendjetek hát és ujjongjatok, mert amikor útra keltem a világba,
kezdettől fogva tizenkét erőt hordoztam magammal, ahogy ezt nektek
elejétől fogva mondtam; azokat az erőket, amelyeket a fénykincs
tizenkét megváltójától kaptam az Első Misztérium parancsára." - Pistis Sophia

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Magyarázatunk azonban még nem teljes, mert Ön tudja, hogy a
háromszögön és a négyzeten kívül még egy kör is létezik. A kör az
aurikus lényt, a felettes ént jelképezi. Az átlagember esetében a felettes
én minden korábban élt élet dialektikus vezéreszméjét őrzi,
ahogy a jelenlegi élet alapelvét is, melyek kimondhatatlanul hosszú
idők karmájából keletkeztek. A felettes én körülfogja az elektromágneses
égboltot, melyből a dialektikus fényruha áll. Ez az égbolt
olyan, mint egy csillagrendszer. Tizenkét elsődleges és sok másodlagos
mágneses pontot tartalmaz.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Most már elkezdődhet a Szent Szellemből
való újjászületés. A tüzes háromszöget - nagyon világos jelekkel -
megszerkesztették.
Most pedig a jelölt hozzáfog a négyzet megszerkesztéséhez. Ez
azt jelenti, hogy az új lélekállapottal, az új elektromágneses elvvel
- mely rendszerében most már tudatként, tehát alkalmazható képességként
jelentkezik - képes az étererőket teljesen más módon átalakítani
és feldolgozni. A jelölt most már képes arra, hogy egyen a
szent eledelekből, a megvendégelés tizenkét kenyeréből, a négy háromszoros
éterből.
Ezzel nagy, megújító változások lépnek fel. A lélek új anyagtestet
alkot.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

A dialektikus embernek halandó lelke, és ennek megfelelő köntöse
valamint tudata van. A halandó lélek köntöse tartalmazza többek
között:
a kígyótüzet,
az értelmet,
az akaratot,
a vágyat és az érzést,
az idegek közegét,
a vért és az anyagi atomokat.
Ezek összességét tudatnak, énnek vagy az ember elektromágneses
életelvének is nevezhetjük.
Ezt a lélekállapotot teljesen meg kell változtatni, és egy egészen
más elektromágneses elv segítségével meg kell újítani. Ha ez megtörténik,
ha a tanuló eléri ezt az állapotot, akkor sző új köntöst és
akkor veszi azt magára. Ezen köntösben és ezen köntös révén teljesül
a transzfigurisztikus csoda.
Pörgessük

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Egyetemes Tanban különböző módon utalnak,
például mint arany menyegzői ruhára, varrat nélküli köntösre és a
Szent Szellem kitöltésére. A főnixről vagy a hatszárnyú sárkányról
is olyan értelemben beszélnek, mint mi a tüzes háromszögről.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

A nagy fényesség, amelyről a Pistis Sophia beszél, szintén erre a
háromszor háromszoros, tehát kilencszeres atom-felszabadulásra
utal. De ott a rózsabimbóról, az ősatomról és az aurikus lényről van
szó.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Minden atomnak egy kilencszeres magja van. Ez a kilenc nézet
három csoportra osztható: az első hármas csoport az atommag pozitív
töltésű része, a második csoport a negatív töltésű, és a harmadik
a semleges rész.
Ha az atomot felhasítják, ami azt jelenti, hogy nagy erővel szétzúzzák,
akkor nagyon nagy energia szabadul fel.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Önnek Isten Szellemétől lángra kell lobbannia: Ex Deo
nascimur. Jézusban, az Úrban alá kell hanyatlania: In Jesu
morimur. És a Szent Szellemtől újjá kell születnie: Per Spiritum
Sanctum reviviscimus.
Ez a Trigonum Igneum, a tüzes háromszög. Ennek birtoklása legyen
az Ön első és legnemesebb feladata. Ebben nyilvánul meg az
igaz tanulóság.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Minden embernek van fényruhája. Mindenki egy háromszögben
áll, és az éterhatás négyzetén építkezik. Mindnyájan valamilyen tudatfényből,
mentalitásból, akaratösztönből és vágyból indulunk ki.
Ennek következtében létezünk. Mindannyiunknak van egy életháromszöge
- de vajon ez képezi-e azt a köntöst, melyet az arany menyegzői
ruhának neveznek, a Pistis Sophia lenyűgöző fényét?

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Ez az új fényruha csak akkor valósult meg, ha bekövetkezhet a
Szent Szellem kitöltése.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

A Kiváló és a Kimagasló találkozik, és az eredmény a Sugárzó.
A régi bölcsességben tűzről, lángról és fényről beszéltek. A bibliai
terminológiában ezt Atyának, Fiúnak és Szellemnek nevezik. És Ön
tudja, hogy a Szellem - a Szent Szellem - fényként ismerhető fel.
Gondoljon csak Pünkösdre és a Szent Szellem kitöltetésére. Ezen
kitöltés révén lesz a köntös tökéletes.
Ezt az erőháromszöget nevezik „ruhának", köntösnek. Ezért ez
egy test. Ezt a testet a Bibliában menyegzői ruhának is mondják,
arany menyegzői ruhának, mégpedig a rendkívüli csillogása miatt,
és mert ez a köntös lehetővé teszi a megszabadító életbe való bejutást.
A menyegzői ruha tehát egy elektromágneses köntös is, az az
elektromágneses elv, amelyből a gnosztikus ember él.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Ezt a háromszoros fényt nevezik Jézus, az Úr fényruhájának. És
ha a misztikus kifejezési módot természettudományosra cseréljük,
akkor ez a következőt jelenti. Ez a háromszoros fény a gnosztikus
elektromágneses tér jellege és lényege. Az a tanuló, aki Jézusban,
az Úrban aláhanyatlik, megkapja ezt a fényruhát, melyet egy háromszöggel
lehet jelképezni.
Ez a klasszikus rózsakeresztesek Trigonum Igneumja, a tüzes
háromszög,

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

A fénysugarak bőségét árasztotta, és ragyogása semmihez sem volt
fogható. Világossága nem volt egyforma, hanem különböző jellegű
és természetű, mialatt egyes sugarak a többieknél csodásabban világítottak.
Teljességében a fény három fajtájú volt, melyek közül az
egyik végtelenül ragyogóbb volt mint a másik. A második vagy középső
teljesebb volt, mint az első vagy legalsó, a harmadik pedig az
első kettőt is fölülmúlta. Az első sugár, a mind közül a legalsó, arra
hasonlított, amelyik mennybemenetele előtt lejött Jézusra; de csak
a fényessége hasonlított rá. A világosság három fajtája mind másképpen
sugárzott, és egyik csodásabb volt, mint a másik.
Pistis Sophia, 4. fejezet

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Az isteni Nap nagy
mágneses területén hét szférát lehet felismerni, hét sugarat, vagy -
ahogy a Biblia mondja - hét angyalt. És mivel a mágneses terek
egymást kölcsönösen áthatják, világos, hogy a haláltermészet és a
Gnózis természete nagyon közel vannak egymáshoz. Az isteni sugárterület
legkülső szférájában a szellemszikra-atommal lehet tudatossá
válni.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Ezért kell felismernie a választás eljövendő idejének nagy jelentőségét.
Az igaz megszabadulás ösvényét választja-e, mint ahogy
Buddha és Krisztus mutatták? A természet-éntől való teljes elfordulás
ösvényét? Hajlandó-e elveszíteni az életét, hogy elnyerjen egy
másikat? Vagy a rögeszmét választja, az „én király" rögeszméjét?
Mihelyt az utóbbit, a személyiségkultúra ösvényét választja, az
ősatom újból bezárul, és Ön elveszíti a kapcsolatot az új mágneses
területtel.
Ha viszont az élet kapuja előtt állván az ego elhalásának útjára
lép, akkor ösvénye az élethez fogja vezetni. Akkor a viharra nyugalom
következik: Isten népének nyugalma.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Hiszen tudja: az Egyetemes Tan szerint az igazság és valóság
minden jelöltnél napvilágra kerül. „Az igazságnak meg kell nyilvánulnia!"
42. zsoltár is ecsetel:
Mint a szarvas kívánkozik a folyóvizekre,
úgy kívánkozik az én lelkem hozzád, oh Isten!
Szomjúhozik lelkem Istenhez, az élő Istenhez.
Mikor mehetek el
és jelenhetek meg Isten előtt?

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Akinek szívszentélyében ott van a rózsabimbó, azt eltalálja a Gnózis
alapvető sugárereje. Ez a világosságerő a hétséges Világszerzettől
ered. Akit ez a fény megérint, az erős nyugtalanságot érez, mert ez a
világosságerő, melyet a rendszerben lévő ősatom vesz fel, minden
tekintetben ellentétes a dialektikus természettel. Ezt egy nagyon
idegen légkörben folytatott légzéshez hasonlíthatnánk, mégis ezt a
belélegzett anyagot az egész rendszer kénytelen felvenni.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

A Földön és az Egekben egyetlen halandó sincs abban a helyzetben,
hogy az ősatomot, a rózsák rózsáját kiszakítsa az Ön szívszentélyéből.
De arra van lehetőség, hogy a rózsabimbónak azon
reakcióját, hogy természetéből fakadóan az örök napfény felé akar
fordulni, a rögeszmék felé térítsék. Ahogyan lehetséges növényeket
zárt térben mesterséges fény mellett nevelni, úgy a rózsabimbót is
körül lehet venni a metafizikai spekulációk sziporkázó hamis fényével.
Ily módon lehet a rózsabimbó-hordozók millióit inkarnációkon
keresztül hamis megnyugtatással altatgatni.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Az evangélium, ahogyan Önök ismerik, a Krisztus-megnyilvánulásnak
csak a legelejét tartalmazza. Ahol az Önök evangéliuma
végződik, onnan kezd el a Pistis Sophia beszámolni Krisztusról és
küldetéséről, és ezeket megmagyarázni azoknak, akik erre nyitottak.
Ezért kezdődik a feltámadás után.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Jézus a tanítványaihoz beszél, és így szól: „Amikor még a közönséges
életben voltam veletek, a feltámadásom előtt, sohasem
beszéltem nektek a huszonnégy természetmisztériumról. Mert én a
minden természetember számára ismeretlen valódi első isteni misztériumból
származom. Az Első Misztériumból jöttem, amely a huszonnegyedik
természetmisztériummal határos. Az első megnyilatkozásomban
csak általánosságban beszéltem az eredeti életről."

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Ha a természetember saját misztériumainak útját járja, akkor
egy határhoz ér, saját világmindenségének, elektromágneses univerzumának a végéhez. Akkor - a Pistis Sophia szavai szerint - egy
parancsolat előtt találja magát, melyen még a legnagyobb mágusnak
sem áll hatalmában áthatolni. Ez az „eddig és ne tovább" parancsa.
Ekkor eléri első valódi misztériumát, amely számára megoldhatatlan:
a lélekvilág zárva marad előtte.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Magdolnához:
"61. Ezeket hallván Jézus azt mondta: „Nagyon helyes, Mária, te áldott,
aki az egész világosságbirodalmat örökölni fogod!"

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

41. Amikor a tanítványok társaságában János ezeket a szavakat intézte
Jézushoz, Jézus azt mondta neki: „Kitűnő, János, te tiszta,
aki a világosságban fogsz uralkodni."

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Sok olvasóban felmerülhet a kérdés: „Vajon mik a tizenharmadik
eon misztériumai?" A válasz a következőképpen hangzik: Ezek
Krisztus Egyetemes Szerzetláncának misztériumai, vagy ahogy
Jákob Böhme mondja: „Ez maga Krisztus, aki a bukott természet
szívét megtámadta."

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

A Pistis támasztja az emberi
megindulást, a szó legtágabb értelmében, s így rendkívül erősen hat
az értelemre. A Sophia ellenben a választottakhoz fordul, hogy kimentse
őket a haláltermészetből, és felvonja őket az isteni gazdagság,
a pleróma tereire, melyekről Pál apostol beszél az efézusbeliekhez,
napjai határlakóihoz intézett levelében (Efez. 3:19). A
Sophia a kiválasztottakban fel akarja kelteni az új lélekállapotot, az
új lélektudatot, az új lélekgondolkodást.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

A Pistis Sophia két áramlatról, két elektromágneses hullámról beszél.
Az egyik az ismeret, a Pistis árama, a másik, a Sophia, a bölcsességé.
Az egyik teljesen csatlakozik a mindenkori emberi tudáshoz
minden korszakforduló idején, úgy, hogy ezt a sugárzást az
egész emberiség felfedezheti, és reagálhat rá, sőt kénytelen rá reagálni.
A másik teljesen kívül esik a világon, jóllehet besugárzódik,
hogy az Istent kereső ember végül megmenekülhessen a világtól, és
megtalálja Sophiát, a bölcsességet, sőt ő maga Sophiává váljon.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

A tizenharmadik eon - vagyis az az egyetemes erőtér, melynek révén az ősanyag ötödik alapeleme, a tűzéter vagy elektromos éter a négy másik éterállapottal együtt isteni világosságerővé lobban - örökké létezik. És innen, ebből az erőtérből semmilyen erőt sem vesznek el. A szellemlélek-ember ez által a tizenharmadik eon által él és létezik. Akik elfogadják Jézust, a Krisztust, mindazoknak Ő megadja az erőt és hatalmat, hogy a tizenharmadik eonhoz felfejlődjenek.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Az új fogalomhoz azonban szó is kellett, amely eladdig ismeretlen volt a héber szótárban. (Voltaképpen mindmáig hiányzik a héber nyelvben az örökkévaló szava.) Ezért mesterségesen alkották meg ezt az új szót Istenre. Három szót írtak egymás alá, s ezek betűit összevonták. (Mi ezt fonetikus átírásban tesszük.)

HJH = volt [ejtsd: hajá]

HVH = van [ejtsd: hove]

JHJH = lesz [ejtsd: jije]

Összevonva: JHVH = Örökkévaló

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Az Encyclopedia Britannica „Mysticism” cikke a következőket mondja Plotinus (Kr. u. 204-206) tanításáról: „Az EGY (a fent említett Fenséges Isten) az észen (nous) és „eszméken felüláll; a létezést mindenestül fölülmúlja és értelem által meg nem ismerhető. Míg maga nyugalomban marad, a saját teljességéből önmagának egy képe sugárzik ki, amit észnek (nous) nevezünk, és amely a szellemi világ eszméinek rendszerét alkotja. A lélek maga pedig az észnek a képe vagy terméke. A lélek önmaga mozgásával hozza létre a fizikai anyagot. Ezek szerint a lélek két irányba tekint: az ész (nous) felé, amelyből származik, és az anyagi élet felé, amely saját alkotása. Az erkölcsi törekvés az érzékinek elvetéséből áll. Maga a fizikai lét Istentől való eltávolodás… Ha el akarjuk érni a végső célt, a gondolkodáson felül kell emelkednünk; mert a gondolkozás a mozgás egy neme, a lélek pedig az után a nyugalom után vágyik, amely az Egynek tulajdona. A transzcendentális istenséggel való egyesülés nem annyira a tudás vagy meglátás, mint extázis, egybeolvadás, érintkezés”. A neoplatonizmus tehát egy „teljesen racionális rendszer, amely feltételezi, hogy az ész képes felderíteni a dolgok egész rendszerét. De minthogy az Istent magát az észen felülállónak tartják, a miszticizmus bizonyos értelemben szükséges kiegészítője a mindent felfogni próbáló racionalizmusnak. A rendszer egy Misztikus cselekményben kulminál.”

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Pistis Sophia egyik része. Itt megkérdezik Jézust, vajon vissza lehet-e fogadni a misztériumokba azt, aki onnan kiesett, ha már bűnbánatot tartott. Jézus igenlőleg válaszol, de hozzáteszi, hogy jöhet idő, amikor a visszafogadást már senki más, csak az örök bocsánatot osztó legmagasabb Misztérium gyakorolhatja. „Amen, Amen, mondom néktek, hogy aki befogadja az első misztérium misztériumait, s azután elfordulván tizenkétszer is vétkezik, majd újra tizenkétszer bűnbánatot tart, imáját az első misztérium misztériumának ajánlva fel, megbocsátást nyer. De ha tizenkétszeri vétkezés utáni újra vétkezik, majd visszatér és bűnbánatot tart, többet nem bocsáttatik be a misztériumba. Mert bűnbocsánatot tartani többé már nem lesz módjában, hacsak el nem nyeri a Kimondhatatlannak misztériumait, aki mindég könyörületes és mindég megbocsát”

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Pistis Sophia szerint a misztériumok igazi célja a bűnök megbocsátása. „Bármennyire is bűnösök, bármennyire is benne vannak a világ mindazon rontásában és gonoszságában, amelyekről nektek szóltam, ha megfordulnak, és bűnbánatot tartanak, és ha jeleskednek azokban a lemondásokban, amelyeket leírtam néktek, akkor engedjétek be őket a világosság országának misztériumaiba; ne rejtsetek el semmit előlük. Azért hoztam a világba ezeket a misztériumokat, hogy megbocsáttassanak bűneik, amelyeket a kezdet óta elkövettek. Ezért mondtam nektek előzőleg: ’Nem az igazakat jöttem hívni’. Én tehát azért hoztam a misztériumokat, hogy az emberek bűnei elengedtessenek, s hogy bebocsátást nyerjenek a világosság országába. Mert ezek a misztériumok az első misztérium kegyelmét hozzák: a bűnösök bűneinek és gonoszságainak eltörlését”.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

A niceai Hiszekegy eredeti görög szövegéből rosszul fordították le latinra a testet öltésre vonatkozó mondatot. A prepozíciókat megváltoztatták, s ezzel megváltozott a mondat értelme is. A szöveg helyes fordítása így hangzanék: „Et incarnatus est ex Spiritu sancto et Maria virgine” – magyarul: „És megtestesült a Szentlélekből és Szűz Máriából”, míg a hivatalos fordítás így hangzik: „Et incarnatus est de Spiritu sancto ex Mariae virgine” – magyarul: „És megtestesült a Szentlélek által Szűz Máriából”.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

„Ha valaki én hozzám jő, és meg nem gyűlöli az ő atyját és anyját, feleségét és gyermekeit, fitestvéreit és nőtestvéreit, sőt még a maga lelkét is, nem lehet az én tanítványom”. Valóban „kemény mondás”, de ebből a gyűlöletből egy igazabb, mélyebb szeretet fog kisarjadni. A szűk kapuhoz vezető úton ezt a fokozatot nem lehet elkerülni. Azután a jelölt tanulja meg a gondolatok ellenőrzését, ez pedig elvezet a cselekedetek ellenőrzéséhez. A belső megítélés szerint a gondolat egyenértékű a cselekvéssel: „Én pedig mondom néktek, hogy valaki asszonyra tekint gonosz kívánságnak okáért, immár paráználkodott azzal az ő szívében.” Szerezzen a jelölt kitartást, mert aki a „kereszt útján” kíván járni, az hosszú és keserű szenvedéseknek néz elébe, s erős szívű legyen, „mintha látná a láthatatlant”. Párosítsa ezekhez a toleranciát, ha gyermeke akar lenni Annak, aki „felhozza az ő napját mind a gonoszokra, mind a jókra, és esőt ád mind az igazaknak, mind a hamisaknak”, tanítványa Annak, aki arra kérte apostolait, hogy ne tiltsák el azt az embert, aki az ő nevét használja, csak azért, mert nem követi őt velük együtt. Azután olyan hitet szerezzen, amely előtt semmi sem lehetetlen, és olyan egyensúlyt, amilyenről az apostol szól. Végül, csakis „az odafel-valókat keresse” és vágyakozzon arra a boldogságra, amit az Isten meglátása és a Vele való egyesülés okoz. Ha valaki ezeket a tulajdonságokat beépítette jellemébe, akkor késznek tartják a beavatásra, s a Misztériumok Őrzői kinyitják előtte a „szűk kaput”. Ezen a módon, s csakis ezen készülhet fel a jelöltségre.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Logosz leszállása az anyagba. A Nap-Isten megfelelő szimbóluma a Logosznak, hiszen a Nap az Ő fizikai teste. Sok helyen így írnak Róla: „Aki a Napban lakozik”. Egy bizonyos szemszögből nézve a Misztériumok Krisztusa az anyagba leszálló Logoszt jelenti. A nagy Nap-mítoszok is mind ennek a magasztos igazságnak népszerű illusztrációi. A régebbi vallásokban a Logosz sajátos megnyilvánulásának tekintették azokat az Isteni Tanítókat, akik az Ősi Bölcsességet újra kinyilatkoztatták a világnak.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

A történeti Krisztus tehát egy dicső lény, aki ahhoz a nagy spirituális hierarchiához tartozik, amely az emberiség belső szellemi fejlődését irányítja. Ő használta három éven át a tanítvány Jézus emberi testét, ő tanított nyilvánosan Judeában és Samariaban a harmadik évben, ő gyógyította a betegeket és végzett más nevezetes okkult cselekedeteket. Ő gyűjtött maga köré néhány tanítványt, akiket a belső szellemi élet mélyebb igazságaira oktatott, Ő vonzotta maga köré az embereket a Személyéből áradó csodálatos szeretetével, gyöngédségével és gazdag bölcsességével. És Őt büntették halállal istenkáromlásért, mert a Benne és a minden emberben rejlő Istenségről tanított. Azért jött, hogy kinyilatkoztassa a „Mennyek Országa” létezését, és hirdesse a beavatást, amely Isten megismerésére vezet, s így az örök életet jelenti. Azért jött, hogy bevezessen egynéhányat az Országba, olyanokat, akik képesek lesznek majdan másokat tanítani. E dicső Alak köré fonódtak azután azok a mítoszok, amelyek egyesítették Őt elődeinek hosszú sorával. E mítoszok allegóriában mondják el e Nagyok életét, minthogy az ő életük egyben szimbóluma a Logosz munkájának a Kozmoszban, de szimbóluma az egyéni emberi lélek magasabb fejlődésének is.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

A Pistis Sophia-nak nevezett figyelemreméltó töredékben, ebben a titkos tanításokat tartalmazó rendkívül érdekes iratban, melyet a híres Valentinus írt, az áll, hogy Jézus közvetlenül halála után, tizenegy éven át „csak az első törvényekben, az első, vagyis az elfátyolozott misztérium területén” oktatta ki tanítványait. Még nem jutottak el az angyali rendek felosztására vonatkozó tanításokig, amelyeknek egy részletéről Ignatius szól. Később Jézus „a Hegyen lévén” tanítványaival, most már misztikus öltözetében, valamennyi régió tudásával, s e régiók felnyitására alkalmas hatalmi szavak birtokában, folytatta tanítványai tanítását. Megígérte nekik: „Tökéletessé teszlek benneteket minden tökéletességben, a belső misztériumoktól kezdve a külső misztériumokig: a Szelemmel töltelek el benneteket, és titeket szellemieknek fognak nevezni, tökéletesnek minden tökéletességben”. A Sophia-ról, a Bölcsességről szólt nekik, arról, hogy a Bölcsesség az anyagba merült s innen akart felemelkedni a Legmagasabbhoz. Arról szólt, miként kiáltott a Bölcsesség a Világossághoz, amelybe bizalmát vetette. Arról, miként küldték Jézust, hogy a Bölcsességet kiemelje a káoszból. Ő pedig megkoronázta a Bölcsességet a saját világosságával és kivezette a szolgaságból. Azután beszélt nekik a legmagasabb misztériumról, a kimondhatatlanról, amely minden misztériumnál egyszerűbb és világosabb, noha a legmagasabb, s amelyet csak az ismerhet meg, aki tökéletesen lemondott a világról. Ez a tudás tesz Krisztussá, s akiket azzá tett, azok az „emberek én vagyok, és én vagyok ezen emberek”, - a legmagasabb misztérium tehát Krisztus maga. Ezzel a megismeréssel az emberek „átalakulnak tiszta világossággá, és bevitetnek a világosságba”. És Ő végrehajtotta rajtuk a Beavatás nagy szertartását, a keresztséget, „amely az igazság birodalmába, a világosság régiójába vezet”, és meghagyta nekik, hogy ők ugyanezt tegyék mindazokkal, akik arra méltók: „De titkoljátok a misztériumot, ne vigyétek mindenkihez, csak ahhoz, aki cselekszi mindazokat a dolgokat, amelyeket én mondtam nektek parancsolataimban”

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

A kereszténység történetében mégis felfedezhetünk két irányzatot, amelyek a letűnt Misztériumokra vezethetők vissza. Az egyik a misztikus tudás irányzata, amely a Misztériumokban közölt Gnózison alapul. A másik, a misztikus elmélyedés – szintén része a Gnózisnak – extázishoz és szellemi látáshoz vezet. Ha azonban ez utóbbinál hiányzott a tudás, akkor ritkán jutott el az igazi extázis fokára. Ez esetben a látnok inkább csak a láthatatlan világok alacsonyabb régióiban kalandozik, vagy belemerül a finomabb, fizikain túli formák tarka tömegébe, amelyeket tárgyi jelenségnek lát – a böjtölés, virrasztás és erőltetett figyelem által idő előtt kierőszakolt – belső látás, pedig többnyire csak a látnok gondolatainak és érzelmeinek szüleményei. Még ha a megfigyelt formák nem is a látnok kivetített gondolatai, akkor is az előítéletek és hiedelmek torzító légkörén keresztül érkeznek hozzá, s ezért nagyrészt megbízhatatlanok. Mindazonáltal a látomások egy része valóban égi dolgokat mutatott, és Jézus valósággal megjelent időről-időre azoknak, akik Őt oly odaadóan szerették. Az angyalok is beragyogták néha jelenlétükkel a barát vagy apáca celláját, felderítvén a türelmes istenkereső, az imába merült hívő magányát.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

„Nem hagylak titeket árvákul; eljövök tihozzátok. Még egy kevés idő és a világ nem lát engem többé; de ti megláttok engem: mert én élek, ti is élni fogtok. Azon a napon megtudjátok majd ti, hogy én az én Atyámban vagyok, és ti én bennem, és én ti bennetek”.Jézus ezt az ígéretét bőségesen beváltotta, mert eljött hozzájuk és a misztériumokban tanította őket. Ott látták Őt, noha a világ többé nem láthatta. És ők mint bennük lévőt ismerték meg a Krisztust, és életüket mint a Krisztus életét.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

„az Írásokat Istennek Lelke írta és azok értelme nem csupán az, amit az első pillantásra nyújtanak; hanem van más értelmük is, ami azonban a legtöbb ember figyelmét elkerüli. Mert a leírtak (a szavak) bizonyos Misztériumoknak alakjai, és az isteni dolgoknak képei. Erre vonatkozólag, az egész Egyházban egy vélemény uralkodik, az t. i., hogy maga a törvény szellemi; de a törvényben közölt szellemi értelmet nem ismeri mindenki, csak azok, akikre a Szentlélek kegyelme leszállt a bölcsesség és tudás igéjében"

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Az Evangélium valóban segíti a tudatlan, „de Isten megismerésében sem akadály, hanem segítség, ha valaki műveltséget szerzett és a legkitűnőbb nézeteket tanulmányozza.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

„Most pedig, ha valakinek van reá képessége, értse meg, hogy az, ami történet alakját viseli, és amiben vannak dolgok, melyek betű szerint igazak, - mégis mélyebb értelmet közöl…”

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

„Isten, az Ige” – mondja Origenes – „mint orvos küldetett a bűnösökhöz, és mint az Isteni Misztériumok Tanítója azokhoz, akik már tiszták és nem vétkeznek többé”. „A bölcsesség nem tér be a hitvány ember lelkébe, sem bűnbe merült testben nem lakik.” Így hát a magasabb oktatásokban csak azok részesülhetnek, akik „atléták az istenfélelemben és minden erényben.”

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Jézusnak egy másik utasítása ugyancsak „kemény mondás” marad követői számára: „Legyetek azért ti tökéletesek, miként a ti mennyei Atyátok tökéletes”. A közönséges keresztény tudja, hogy lehetetlen eleget tenni a parancsolatnak. Telve emberi gyarlósággal és gyengeséggel, hogyan lehessen oly tökéletes, mint Isten? Ilyen elérhetetlen célt látva maga előtt, nyugodtan félreteszi ezt az utasítást és rá sem gondol többet. De ha ezt a célt sok-sok élet állandó fejlődéséből folyó végső kiteljesedésnek tekintjük, Isten győzelmének az alacsonyabb természeten, akkor a célt kiszámítható távolságba állíthatjuk. Emlékezzünk Proclus szavaira: „aki magáévá teszi a példaadás erényeit, az az Istenek Atyja”. A misztériumokban pedig ezeket az erényeket szerezték meg.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

A „szoros kapu” a beavatás ösvénye volt, amelyen át a jelölt az „Ország”-ba léphetett. Mindig is úgy volt és úgy is lesz, hogy csak kevesen léphetnek be ezen a kapun, ámbár miriádnyi lélek – rendkívüli „nagy sokaság, melyet senki meg nem számlálhatott”, tehát nem kevés, - nyeri el a mennyei világ boldogságát. Ugyanígy beszélt egy másik nagy Tanító, majdnem háromezer évvel korábban: „Az emberek ezrei között alig van egy, aki a tökéletességre törekszik, és azok között, akik sikerrel törekszenek, alig ismer egy lényegemben engem”. Vagyis minden nemzedékben kevés a Beavatott, az emberiség virága. De ebben a kijelentésben nincs semmiféle örök kárhozatról szóló zord megállapítás az emberiség óriási többségét illetően. Proclus tanítása szerint a megváltottak azok, akik az emberiséget fogva tartó nemzedékek körforgásából kiszabadultak.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

A „Titok”, vagy a „Misztériumok” elnevezésen kívül még sok más, a Beavatottak szent körével, vagy a Beavatással kapcsolatos elnevezés is közismert volt. Ilyenek „az Ország”, „Isten Országa”, a „Mennyeknek Országa”, „a keskeny Út”, „a Szoros Kapu”, „A Tökéletes”, „a Megváltott”, „Örök Élet”, „Élet”, „a Második Születés”, „a Kicsiny”, „a Kisded”. A korai keresztény írásokban nyilvánvalóan ebben az értelemben használják e kifejezéseket., sőt olykor a kereszténység körén kívülállók is élnek velük. Így pl. „a Tökéletes” elnevezést az esszénusok használták, akik gyülekezeteikben három rendet: a Jelöltek, a Testvérek és a Tökéletesek rendjét különböztették meg. Utóbbiak a Beavatottak voltak. A régi írásokban is általában ebben az értelemben fordul elő. A „Kisded” az újonnan beavatott jelölt rendes elnevezése volt, vagyis azé, aki most esett át a „második születés”-en.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Azt is mondá Jézus az Ő apostolainak: „Sok dolgot kellene még mondanom nektek, de ti azokat most el nem hordozhatjátok”.2 E dolgok közül némelyet valószínűleg halála után mondott meg tanítványainak, amidőn ők láthatták Őt, „szólván az Isten országára tartozó dolgokról”.3 Nyilvánosságra nem hoztak ebből semmit; de elhihetjük-e, hogy elhanyagolták, vagy elfelejtették volna, s hogy nem adták tovább, mint megbecsülhetetlen kincset? Jézus egyházi szájhagyomány szerint, halála után még hosszú időn át ellátogatott tanítványaihoz, hogy oktassa őket. Erre a tényre még rátérünk később. A híres gnosztikus értekezésben, a Pistis Sophia-ban ezt olvassuk: „Történt, hogy minekután Jézus halottaiból feltámadott, tizenegy éven át beszélgetett tanítványaival, oktatván őket”.4 Azután itt van az a mondása, amit sokan igen szívesen enyhítenének, vagy másképp magyaráznának: „Ne adjátok azt, ami szent, az ebeknek, se gyöngyeiteket ne hányjátok a disznók elé!”5 E mondás valóban általánosan is alkalmazható, azonban a korai egyház szerint a titkos tanításokra vonatkozott. Megjegyezzük, hogy e szavak abban a korban nem hangzottak annyira nyersen, mint most. Ez a kifejezés „ebek” – akárcsak a „köznép”, a „pogány” – vonatkozott egy bizonyos körön belül lévők szemében mindazokra, akik a körön kívül estek. Közösségek, társulások, vagy nemzetek egyaránt használták, így pl. a zsidók minden másvallásúra ezt alkalmazták.6 Olykor a Beavatottak körén kívül esőket jelölték vele, s a korai egyházban is ebben az értelemben használták. A misztériumokba be nem avatottakat az „Isten országán”, vagy a „Szellemi Izraelen” kívülállóknak tekintették, s ezekre szólt a fenti elnevezés.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

A Mester saját szavai világosak és határozottak, és amint látni fogjuk, Origenes is az Egyház titkos tanításaival kapcsolatban idézi őket. „Mikor pedig egyedül vala, megkérdezék őt a körülötte lévők a tizenkettővel együtt a példázatok felől. Ő pedig mondá nekik: Néktek adatott, hogy az Isten országának titkait tudjátok, ama kívül levőknek pedig példázatokban adatnak mindezek.” – Később pedig: „ Sok ily példázatban hirdeti vala nékik az igét úgy, a mint megérthetik vala. Példázat nélkül pedig nem szól vala nékik; maguk közt azonban a tanítványoknak mindent megmagyaráz vala”.1 Figyeljük meg e jelentős szavakat „maguk közt”, és azt a megjegyzést „a kívül levőknek”. Hasonlóképpen vegyük figyelembe Máté evangéliumának e szavait: „Ekkor bebocsátván a sokaságot, beméne Jézus a házba. És az ő tanítványai hozzámenének.” – A „házban” adott oktatásokról – Jézus tanításainak legbensőbb értelméről – azt tartották, hogy az csak tanítóról tanítóra szállt át. Az Evangélium megadja, amint látjuk, a képletes misztikus magyarázatot, azt, amit mi „Kisebb Misztériumok”-nak hívtunk, de mélyebb értelmét csak a Beavatottakkal közölték.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

„Újszövetség” és a korai egyház iratai egyaránt úgy nyilatkoznak, hogy a keresztény egyháznak voltak belső tanításai. Tudunk a misztériumok létezéséről. Ezek Jézus Misztériumai, vagy az Ország Misztériuma néven szerepeltek. Tudunk a jelöltektől megkívánt feltételekről, valamint a tanok általános természetéről és egyéb részletekről. Az „Újszövetség” egyes helyei teljes homályban maradnának, ha a korai egyházatyák és püspökök határozott megállapításai nem vetnének reájuk fényt. Ebben a megvilágításban azonban tisztán és érthetően állnak előttünk.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

A Kabbala öt könyvből áll, ezek: Bahir, Zohar, Sepher, Sephiroth, Sepher Yetzirah és Asch Metzareth. Azt tartják, hogy a bennük foglaltakat szájról szájra adták tovább a legrégibb időktől kezdve, mármint a történelmileg ismert ősidőkből. Dr. Wynn Westcott azt mondja, hogy „a héber hagyomány a Zohar legrégibb részeit a második Templom építésénél koraibb időkből származtatja.” Egyes részeit állítólag Simeon ben Jochai rabbi írta le a Kr.u. első században. A Sepher Yetzirah-ot mint „igen ősi” könyvet említi Saadjah Gaon, aki Kr.u. 940-ben halt meg. A Kabbala mai formájában valóban tartalmaz valamit az ősi szóbeli tanításokból, de a zsidók igaz ősi bölcsessége megmaradt Izrael néhány igaz fiának őrizetében.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

A zsidóság legősibb vallási irata maga a Biblia. Ennek első iratai vsz. már a Krisztus előtti 15. században születtek (Mózes 1-5. könyve), a legutolsó próféta (Malakiás) pedig szintén a Krisztus előtti 5. században élt. Hozzá képest a Kr. u. 13. századi Zohar nem vész a "történelem homályába", de bizonyítani sem bizonyít semmit a zsidóság, és főleg a bibliai zsidóság hitéről.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

"A Kabbalában GILGUL-nak nevezik a reinkarnációt. Gilgul azt jelenti: visszatérés a lényeg többszöri megjelenésén át. A reinkarnáció szó nem is adhatja vissza teljesen e szó jelentését: a térhez és időhöz nem kötődő lét időben és térben többszörösen megmutatkozhat anélkül, hogy egységét elveszítené; a lét nem mérhető a kauzális, lineáris időfolyamatban, azaz, ami az időben többször visszatér, mégis egységet képez a létezők világában."

Válasz