Juji: A fehér mágiáról X.

TISZTA SZÍVTUDAT

Yu Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 239 fő
  • Képek - 4511 db
  • Videók - 870 db
  • Blogbejegyzések - 2008 db
  • Fórumtémák - 26 db
  • Linkek - 18 db

Üdvözlettel,

Apokrif-iratok vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

TISZTA SZÍVTUDAT

Yu Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 239 fő
  • Képek - 4511 db
  • Videók - 870 db
  • Blogbejegyzések - 2008 db
  • Fórumtémák - 26 db
  • Linkek - 18 db

Üdvözlettel,

Apokrif-iratok vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

TISZTA SZÍVTUDAT

Yu Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 239 fő
  • Képek - 4511 db
  • Videók - 870 db
  • Blogbejegyzések - 2008 db
  • Fórumtémák - 26 db
  • Linkek - 18 db

Üdvözlettel,

Apokrif-iratok vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

TISZTA SZÍVTUDAT

Yu Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 239 fő
  • Képek - 4511 db
  • Videók - 870 db
  • Blogbejegyzések - 2008 db
  • Fórumtémák - 26 db
  • Linkek - 18 db

Üdvözlettel,

Apokrif-iratok vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A fehér mágiáról X.

14 éve | [Törölt felhasználó] | 0 hozzászólás

Csak a lélekre, akinek természete az intelligens szeretet, lehet rábízni a tudást, a szimbólumokat és formulákat, amelyek szükségesek a mágikus munka helyes feltételeihez. Csak a léleknek van hatalma mindhárom világban egyszerre munkálkodni és mégis érintetlennek maradni, és éppen ezért karmikusan szabadnak maradni az ilyen munka következményeitől. Csak a lélek igazán csoport-tudatos, és tiszta, önzetlen céloktól mozgatott. Csak a látomásra nyitott szemű lélek képes elejétől fogva meglátni valaminek a végét, és képes állhatatosan megőrizni a végső összegezés igazi képét.
Azt kérdezitek, hogy vajon a fekete mágia művelői nem rendelkeznek-e ugyanezzel a hatalommal. Nemmel felelek. Működhetnek ők is a három világban, de ők az ész síkjáról és síkján dolgoznak, és éppen ezért nem működnek törekvéseik területén kívül, mint ahogy azt a lélek teszi. Tevékenységük anyagához való közel állásuk és vele azonosulásuk révén időlegesen hatásosabb és gyorsabban kivitelezett eredményeket érhetnek el mint a Fehér Testvériség munkásai, de eredményeik múlékonyak. Rombolást és nyomorúságot vonnak maguk után és következésképp a fekete mágus az okozott kataklizmában alámerül. Ezért tehát ne feledkezzünk meg az ész helyes használatának fontosságáról, és (ugyanekkor) mindig tartsuk meg helyünket eszünk alkotó munkáján, a vágyakon és fizikai teljesítményeken túl és tőlük érintetlenül. Négy szó áll elő, ha valaki a IV. Szabályt fontolóra veszi. Először is az erő hangja, vagyis a formula szava, amit a lélek bocsát ki, és így elindítja a munkát. Ez a szó kettős. Olyan fekvésben szólal meg, amelyre a lélek a maga jellegzetes hangján válaszol, s amibe belekeveredik személyiségének hangja is. E két hang akkordja a létrejövő hatás előidézője, és sokkal fontosabb mint az az állandó szókapcsolat, amely az erő szavát önti formába. Ebben áll a probléma – ezt a két hangot egyidőben megszólaltatni, és ugyanakkor az elme összpontosításával. Itt van az AUM vagy OM jelentőségének kulcsa. A meditációs tevékenység korai szakaszában a szót hallhatóan kell megszólaltatni, míg később már némán. Az AUM megszólaltatásának ez a gyakorlása öntudatlan felkészülés a szellemi alkotás kettős munkájára; könnyebb lesz az odafigyelő jelöltnek, ha hozzászoktatja magát, hogy agyában hallja az OM hangtalan hangját. Azt javasolnám, hogy a tanulók szoktassák magukat a munkához ilyen módon, szólaltassák meg a hangot hallhatóan, és igen sokszor, a reggeli meditáció befejezésekor, de már a korai szakaszban hangsúlyozottan fordítsanak gondot a hangtalan megszólaltatásra is, ami a belső, az éteri fül érzékenységét fogja kifejleszteni. Később, amikor a személyes hang már kialakult és érzékelik a belső hangot is, akkor sor kerülhet a kettő keverésének gyakorlására. A legszigorúbb figyelmet és erőfeszítést követeli meg az, hogy a két tevékenységet egyidőben legyünk képesek végezni, mindkettőre értelemmel odafigyelve. Tanulók, akiknek a törekvése határozott és tiszta, jól teszik, ha szembenéznek a szóban forgó dologgal, amikor mágikus tevékenységre kerül sor, és meditációban tanulmányozzák az alkalmasságukat, valamint hajlandóságukat, hogy következetesen és óvatosan haladjanak, kellő fegyelemmel. Ennek megkönnyítésére azt javasolnám, hogy mindazok, akik mélyen belemerültek a munkába, tanulmányozzák és válaszolják meg az alábbi kérdéseket lelkük fényénél, és magasabb énüknek adják meg a válaszokat. 1. Úgy érzed, hogy elérted azt a szintet, ahonnan: a) b) c) 2. 3. el tudod hagyni azt a meditációs formát, amit most alkalmazol? viszonylag könnyen bele tudsz merülni az elmélkedés állapotába? fel tudod ismerni a saját lelked rezgéseit?

Jelent-e a Szent Szó valamit számodra, és meg tudod-e fogalmazni tisztán az okot, amiért megszólaltatod? Buzgón szeretnél haladni ebben a munkában, mert a személyiségedet vágy fűti, vagy mert a lelked kezdi tudatosan használni saját mechanizmusát?

Ezzel az utolsó kérdéssel összefüggésben szigorú elemzést kell végezni és elvárom tőletek, hogy igazat mondjatok magatoknak, hogy ezzel világosan meghatározzátok a valódi helyzeteteket. Ez a kérdés az ember lelke és önmaga között feszül. Szeretnék itt közbeiktatni néhány szót magammal kapcsolatban. Tanítványok rossz irányba szórják az energiáikat üres találgatásokkal arról, hogy ki vagyok. Mire jó ez? Hatásköröm a csoporttal kapcsolatban az, hogy megadjam a szükséges segítséget azoknak, akik szeretnének részt venni az aktív munkában mint tanítványok. Magam is tanítvány vagyok, és minthogy előbbre haladtam már a Visszatérés Ösvényén, mint azok a jelöltek, akik ezeket az utasításokat tanulmányozzák, tudok valamit a buktatókról, felismertem mire van szükség és segítséget tudok nyújtani ahhoz a jelentős eseményhez, amikor ők lépnek be a kapun. Kell ennél több? Nem egyenlő értékű az igazság, ha azt egy jelölt, egy tanítvány vagy egy Mester vagy éppen a Krisztus nyilatkoztatja ki? Lehet, hogy mennél közelebb állok hozzátok, annál hasznosabb vagyok számotokra. Névtelenségemet nem fogom megtörni, és az azonosságomra irányuló találgatások terméketlen időtöltések. Legyen elég annyi, hogy én egy Keleti vagyok, hogy a Tanítás Sugarán állok és közeli kapcsolatban vagyok K.H. Mesterrel, hogy munkám jelentős része állandó kutatás erős szívű, buzgó odaadással rendelkező és gyakorlott elméjű jelöltek után, és hogy magam is tanítvány vagyok, ahogy mindenki az a legszerényebb próbaidőstől a Nagyok legnagyobbjáig. Egy leckét minden jelöltnek meg kell tanulni, méghozzá időben kell megtanulni, és ez az, hogy a Tanító személyiségére való összpontosítás abban a reményben, hogy személyes kapcsolatot lehet vele kiépíteni és az állandó ábrándozás arról az állapotról, amit az elismert tanítványság jelent, csak arra jó, hogy későbbre tolja a kapcsolat felvételt és elhalasztja az elismerést. Igyekezzetek felszerelni eszközötöket, tanuljatok meg csendben működni, teljesítsétek kötelességeteket és végezzétek feladatotokat, erősödjetek a beszédtől való tartózkodásban és abban a nyugodt egyensúlyban, amely az önzetlen élet alapmotívuma, felejtsétek el az önző megelégedettséget, ami eltölti a szívet, amikor a hűségesség elismerést nyer a figyelő Hierarchia részéről. Gondosan vegyétek fontolóra ezt az Utasítást. Olyan napokat élünk, amelyekben sok kiigazításra és változtatásra kerül sor az emberek világában. Az ebből származó zűrzavarban az egyének felismerik erőik egyesítésének szükségességét, erőfeszítéseikben az együttműködés fontosságát, és a csoportmunka szükségessége sokkal nyilvánvalóbb lesz, mint korábban bármikor. Ezek olyan napok tehát, amikor a csend és a bizakodás kell legyen az erősségetek, és amikor a biztonság egyedül a mögöttes motívumok buzgó kutatása során található meg. Ahogy az a felszínen látszik, sok éppenséggel eltérő alapelv tűnik fel, és a küzdelem hullámverése látszólag előbb erre, majd arra csap. A tényezők, amik fel-feltűnnek, ahogy az a belső oldalról látszik, egyszerűbbek. A verseny elsősorban a motívumok megvizsgálásához vezet és ezeken a próbákon át nyilvánvalóvá válik (a figyelő Vezetők számára), hogy az egyes csoportokban kik képesek tiszta gondolkodásra, pontos megkülönböztetésre, a dolgok türelmes elviselésére, és kiknek van adottsága, hogy a próbaidős ösvényt kövessék a beavatás kapujáig, belső életükben nem akadályoztatva és nem zavarva a felszín hullámzásaitól. Ha van szemetek lássátok: a nyugtalanító dolgok és a nehézségek mindenhol létrehoznak valami jót, ami messze ellensúlyozza a látszólag rosszat. A lelkek magukra találnak és megtanulnak belső Szabályzóiktól függeni. Amikor minden külső támasz összedől, és az összes éppen uralkodó hatalom egymással ellentétes megoldásokat javasol, akkor a lélek visszahúzódik önmagába, és megtanulja, hogy belül kutasson. Ez a belső kapcsolat a magasabb rendű énünkkel fokozatosan kibontakozva válik nyilvánvalóvá, és ahhoz az önbizalomhoz és belső nyugalomhoz vezet, amely a bennünk lévő Isten uralmán alapszik és ami, éppen ezért eszközzé teszi az embert a világ szolgálatára. Ebben az összefüggésben az emberek és a motívumok gondos és gondolkodó tanulmányozója előtt számos dolog nyilvánvaló. Először is: hogy az idealizmus és az emberiségért alkotott terv érzékelése között szoros összefüggés van. Az idealizmus azonos a gondolattal, amely az alkotást megelőzi. Az absztrakt gondolkodásra és az eszményire koncentrálás képessége még csak most áll kifejlesztés alatt, mert ez a képesség bizonyos atomok felhasználását foglalja magában, az anyag alkalmazását a magasabb alsíkokon, és a képességet, hogy valaki a maga rezgéseit szinkronba hozza a Nagyokéval. Fajunkban csak kevés ember igazi idealista, jóllehet számuk növekszik; egy apró kisebbség használja csupán a konkrét eszét, míg a tömegek teljesen az érzelmeik uralma alatt állnak. Közeleg az idő, amikor az intuíció-test (a buddhikus hordozó) megszerveződik, s eszközeként a magasabb szellemi értelmet fogja alkalmazni. Amikor majd az a szerveződés létrejön, akkor az alsóbb konkrét ész nem lesz más, csak egy átadó vagy tolmács. Végül mind az absztrakt, mind a konkrét gondolkodást meg fogjuk haladni, és egyszerűen csak az intuíció fog belénk áramlani, formát pedig az elme anyagán keresztül ölt majd. S így aztán sok mindent fel tudunk majd fogni, ami most felfoghatatlan a mi alacsony síkú látásunk számára.

Minden nagy mozgalomban van néhány gondolat vagy gondolatébresztő, amelyet az úgynevezett idealisták agyába a Nagy Fehér Testvériség ültet el. Az eszméknek Ők adnak hangot. Ők választják ki az embert vagy ember-csoportot, és helyeznek el az agyukban néhány elgondolást. Azok ott megfogannak és más gondolatokkal együtt megtestesülnek, bár nem annyira tisztán, nem annyira bölcsen, szükségszerűen színezve a gondolkodó egyénisége által. Ezeket a gondolatformákat azután a világ konkrét gondolkodói felkapják, és – megragadva az eszme főbb körvonalait – kikristályosítják és még határozottabb alakba öltöztetik, olyanba, amit a széles közönség be tud könnyen fogadni. Így hát elért a mentál sík egy alsóbb szintjére és lehetővé válik a továbbfejlesztése. Ezután mint kívánatosat azok ragadják meg, akik az asztrál síkra összpontosítanak. Számukra ez érzelmi kihívást jelent, s így általános véleménnyé válik. Ezzel gyakorlatilag kész a fizikai síkon való megjelenésre, és így létrejött egy eszmény gyakorlati alkalmazása a fizikai élet szükségleteire. Le lett fokozva, sokat veszített eredeti szépségéből, nem olyan tiszta és szeretetreméltó mint először, amikor megfogamzott, eltorzult eredeti formája is, de így alkalmasabb a közhasználatra és magasabb dolgok felé vezető lépcsőként tud szolgálni. Másodszor: A tervnek ebbe az érzékelésébe és annak a későbbi materializációjában emberi egységek vesznek részt, és szükségszerűen embereknek kell ezekben szerephez jutni. Rengeteg lehetőség látványa képzik meg, és annak a módnak a kezdeményezései is biztosítva vannak, ahogyan ezek a lehetőségek valósággá válhatnak, ezen túl azonban a Nagyok nem mennek. Az eszmény megvalósítása módszerének részleteit és az erre fordítandó munkát az emberek fiaira hagyják. A tanítványra, aki a terv szervezője és átadója vár a munkából az, hogy kidolgozza a részleteket és megtegye a szükséges intézkedéseket. Ezen a ponton bölcs dolog ha nem felejti el, hogy (a maga kis terveivel) ugyanaz alá a törvény alá tartozik, mint a Nagyok az Ő nagyszabású törekvéseikkel, és a nehézségek abból erednek, ahogyan ő foglalkozik az emberekkel és ő kezeli az emberi egyenletet. A dolgozó egységek három csoportra oszlanak: Azokra, akik érzékelik a tervet és azzal bízzák meg őket, hogy dolgozzák ki. b. Azokra, akiket fel lehet használni, de nagyobb feladatokra vakok. c. Azokra, akik semmi mást nem érzékelnek, csak azokat a dolgokat, amik az ő saját önző érdekeiket illetik. Az első csoporttal a Mesterek kapcsolatot tudnak teremteni. Az emberiség családjának ezekkel az egységeivel dolgoznak együtt és az átlagos siker ígéretét várják el tőlük. Ezek hallják a hangot és látják a Tervet. A második csoportot a lehető legjobban kell felhasználni a világ tanítványainak. Az utolsó csoportot az energia szempontjából gyakran mellőzni lehet, és csak akkor alkalmazni, ha szükséges. A terv érzékelése érdekében és hogy a Mesterek szolgálatára lehessen, a tanítvány számára az egyik elsőrendű feltétel a magányosság. Magányban a lélek rózsája kivirágzik; magányban szóhoz jut az isteni én; magányban a felsőbbrendű én képességei és adottságai gyökeret vernek és kilombosodnak a személyiségben.
Magányban a Mester is meg tudja közelíteni az elcsöndesedett lelket és át tudja adni neki a tudást, amelyet meg akar osztani vele, a leckét, amit meg kell tanulni, a munkamódszert és tervet, amit a tanítványnak meg kell tudni ragadni. Magányban hallatszik a hang. A Nagyoknak emberi eszközökön keresztül kell működniük, és mind a terv, mind a látomás komoly hátrányt szenvedhet ezen eszközök hibái következtében. Harmadszor: Ez visz engem el a harmadik ponthoz: a kérdésekhez és nehézségekhez, amelyekkel a Mesternek meg kell küzdeniük, miközben a fejlődés tervének megvalósításán munkálkodnak az emberek fiainak mint eszközöknek a segítségével. Zárt tanácskozásokban Ők bölcsen előkészítik terveiket, kellő ítélettel, a szükséges megtárgyalás után felosztják a feladatokat; aztán igyekeznek átadni a tervből, amennyit csak lehet azoknak, akik szolgálatra ajánlkoznak, és akik a lelkükkel már bizonyos mértékű kapcsolatot vettek fel. Benyomást tesznek a tervről, javaslatokkal a munka területét illetőleg egyes férfi vagy nő elméjébe a fizikai síkon. Mi történik, ha az illető gondolkodása nem állhatatos, vagy túlságosan megelégedett, ha büszkeséggel vagy kétségbeeséssel vagy önlebecsüléssel van tele, és ezért a látomás nem alakul ki tiszta körvonalakkal; ha az érzelmi test heves rezgésbe kezd arra a ritmusra, amit a személyiség diktál, vagy ha a fizikai hordozó beteg, és nem lehet szó összpontosított figyelemről? A Mester szomorúan fog elfordulni, lehangoltan arra gondol majd, hogy a munkás a saját hibájából veszítette el a szolgálat lehetőségét, és a szükség kielégítése érdekében más valakit fog keresni, aki talán nem olyan alapvetően megfelelő, de az elsőként választott hibáiból kifolyólag ő az egyetlen, aki alkalmazható. Mellékesen értelme lehet itt annak, hogy emlékeztessem azokat, akik szolgálatra törekszenek, hogy a sokak által végzett rengeteg munka a túlbuzgóság eredménye, nem pedig a Mester munkájának puszta végrehajtása. Ő bölcs megkülönböztetéssel osztja fel a munkát, és egyetlen emberi lényre sem terhel többet, mint amennyit az megfelelően el tud végezni. Ki tudja képezni – és ki is képzi – tanítványát, hogy az őt néző világ számára csodatettnek tűnik, amit tesz, de ne felejtsük el, hogy az a hatalmas mennyiségű munka, amit egy hasznos tanítvány elvégez, csak úgy jöhet létre, ha három testének irányítását koordinálja és megfelelően összehangolja. Az, akinek állhatatos a mentál teste, erőteljesen pozitív a befogadásra fentről, míg negatív az alsóbbrendű rezgésekkel szemben; az, akinek az asztrál teste tiszta, nincs elszínezve és nyugodt, az, aki fizikai testében erős idegeket hordoz és ritmusa egyenletes (olyan finom, mint egy ékszerdoboz és mégis erős, mint az acél), alkalmas edény lesz a Mester szolgálatára, csatorna, amelyen keresztül az akadálytalanul öntheti áldását a világra. Negyedszer: Meg kell jegyezni, hogy a Nagyok is úgy dolgozzák ki terveiket, hogy figyelembe veszik a hiányokat azoknak a látókörében, akiken keresztül a fizikai síkon dolgozniuk kell. Hátrányt szenvednek és függésben vannak a fizikai síkon lévő eszközeik miatt, de fő problémájuk a nyugati ember fejlődési szintjéből adódik. Ne felejtsük, hogy ez a pont a fejlődési folyamat sikerét mutatja, nem pedig kudarcát, de mert sok tennivaló maradt még, a Páholy munkája gyakran akadályba ütközik. A jelenleg elért szintet úgy lehetne kifejezni, mint ellendülést a múlt tömör materializmusától a láthatatlan világok növekvő és alapvető felismerése felé az önmagunk által megszerzett tudásból származó egyensúly nélkül. Az erők, amelyeket mozgásba hoztak gondolkodók – a világ tudósai, a valóban előrehaladott vallásos emberek, a spiritiszták, a ‘Christian Science’ követői, az Új Gondolat munkásai, a teozófusok és a modern filozófusok, valamint az emberi gondolat más területén működők – fokozatosan és következetesen hatásuk alá vonják az emberiség finomabb testeit és elviszik őket egy pontig, amikor elkezdenek felismerni három dolgot: a. A láthatatlan világok valóságát. b. A gondolat hatalmas erejét. c. E két tárgy tudományos ismeretének szükségességét. Ötödször: Bizonyos veszélyeket meg kell itt említeni, amelyekre a jelölteknek figyelni kell, amikor hasznossá akarják magukat tenni: Őrizkedniük kell a terv vagy látomás egyik aspektusának túlhangsúlyozásától egy másik rész rovására. El kell kerülni a túlzott gondolat összpontosítást a tervnek arra a részére, amely személy szerint neki a legjobban tetszik. Tudomásul kell venni, hogy a munkások nem képesek folyamatosan végrehajtani a tervet és állhatatosan és békességesen együtt dolgozni. Súrlódások gyakran elkerülhetetlenek. Figyelni kell rá, hogy az önérdek és a becsvágy ne férkőzzék be a munkába. Őrizkedjék a kimerüléstől, ami a terv megvalósítására szánt hosszas erőfeszítés miatt, valamint a magasrendű igyekezettel járó túlfeszítettségből következhet be. Ki kell fejleszteni a képességet azok felismerésére, akiket a munkában való segítségre küldtek. És mindenekfelett arra kell figyelni, nehogy elhanyagolja a kapcsolatot magasabb énjével és a Mesterrel. Még egy dolog, amit észben kell tartani az, hogy a Nagy Fehér Páhollyal együttműködést keresők által megoldandó problémának szemmel láthatóan négy vonása van. Az első, hogy a terv kidolgozásában szó van a karma kimunkálásáról is. Ez a karma nem pusztán egyéni, sem tisztán nemzeti, hanem a világ-karma teljes feldolgozásának egy része. A második. Egy másik cél egy szolgálatot végző eszköz előkészítése az Új Kor bevezetésére a következő két évszázad során. Az ismerettel rendelkezők csoportjának és a misztikusoknak az integrációja egyenletesen folyik a világ minden részében, minden szervezetben. Egyetlen csoport összefogására kerül sor, de tagjai számos csoportba tartoznak. Az ismerettel rendelkezőknek és misztikusoknak ez a csoportja kap lehetőséget, hogy a Hierarchia munkájának csatornájává váljék, amelyen át a Nagyok elküldhetik megvilágosító gondolataikat. Ezen keresztül ők is munkálkodhatnak az emberiség felemelkedésén (okkult értelemben), s így a fejlődést segíthetik minden síkon. Amilyen a tanítványok, a misztikusok és az ismerettel rendelkezők hozzáállása lesz, olyan hamar jön el az Új Kor.
Itt fel kell, hogy emeljem figyelmeztető szavam: a nem megfelelő hozzáállás, a helytelen alkalmazkodás, értelmezés és finomítás esetén, vagy ha elmulasztjuk belső fülünket a kifinomultabb síkok hangjai felé fordítani, amelyek „az Újjáépítés Szavai”-t suttogják, bekövetkezhet az újjáépítő erők teljes átirányítása más csatornák felé, ami a lehetőségek visszavonásával jár, és a csoportnak mint szolgálattevő eszköznek az eszköz voltát végképpen megsemmisítheti. Szeretném kiemelni az „Újjáépítés Szavai”-ra vonatkozó megállapítást, arra kérve mindnyájatokat, akik őszintén szeretnétek hallani ezeket a hangokat, hogy tanulmányozzátok a Fény az Ösvényen című könyv bevezetését. Ne felejtsük el, hogy ha a Nagyoknak meg kell változtatni terveiket a misztikusok csoportjának bevonásával kapcsolatban, akkor azt a misztikusok maguk mint csoport változtatják meg. A harmadik célkitűzés a világban lévő tanítványok intuíciójának és megkülönböztetni tudásának, valamint annak a képességnek a kifejlesztése, hogy érzékenyek legyenek a magasabb látomások iránt, és hogy az alacsonyabb sík feladásával elérhessék a magasabb sík tudatát. Nem szabad elfelejteniük, hogy alacsonyabb rendű célkitűzések közelségük miatt sok tekintetben vonzóbbak, és csak végtelen nagy áron lehet túljutni rajtuk. Számos emberben ki kell fejleszteni az intuíciót, és az értékek iránti érzéküket megfelelően át kell formálni, mielőtt ez a csoport, amelyiknek be kell vezetni az Új Kort, fel tud nőni a feladathoz. A jelen bajok nagyrészt az intuitív befogadás hiányára vezethetők vissza a múltban, és ez a hiba elsősorban a világ misztikusai között fordul elő, nem annyira az alacsonyabb szintű jelöltek között. A probléma nem annyira az idealizmus hiányában vagy az intelligencia és a komolyság hiányában keresendő, mint inkább abban a hiányosságban, hogy a személyiséget nem mindig áldozzák fel azért, hogy az intuitív felismerés valóságai érvényre jussanak. Szabad utat kapott a kompromisszum, és az okkult világban kompromisszumot kötni tilos. Ha megengedjük, pusztuláshoz vezet, és romba dönti és vihar szerűen elsöpri azoknak a személyiségét, akik ilyen mélyre süllyednek. Az emberek az igazságot igazítják az órához ahelyett, hogy az órát igazítanák az igazsághoz, és a diplomáciában igyekeznek csak annyit megmutatni az igazságból, amennyit okosnak ítélnek. A Mesterek azokat keresik meg, akiknek látása tiszta, a megérzett igazsághoz megalkuvás nélkül ragaszkodnak és állhatatos előrehaladásra képesek eszményeikért. Ez az alábbi tényezőket foglalja magában: 1. 2. 3. 4. 5. 6. Ennek az eszménynek a megértését meditáció segítségével. Alkalmazását a jelenre, egy szempontra összpontosítva. A régi és akadályozó gondolatformák kiiktatását önfeláldozással. A kompromisszum visszautasítását tisztánlátás segítségével. Megkülönböztetni tudást, ami képessé teszi a tanítványt, hogy különbséget tegyen valakinek a tettei és ő maga között. Annak a felismerését, hogy az okkult munkában semmivel sincs inkább megengedve valakinek a személyes karmájába avatkozni, mint a tettek következményeit elhárítani. Ezzel természetesen vele jár, hogy vissza kell utasítani a beleavatkozást bárki dolgába – azaz ami a személyes életét illeti, de ugyanakkor nem utasítja el a nagyobb dolgokba való beleavatkozást. Lényeges, hogy a munkálkodók tanuljanak meg különbséget tenni a személyes szabadság tényezői és azok között, amelyek a csoportszabadság ellen támadnak. A jelenlegi munka lehetősége segítségével elért negyedik eredmény az új ciklus beindulása és a résztvevők egy új csoportja. Az új korszak munkásai különféle csoportokból kerülnek ki, és a kiválasztásukra szolgáló próba eredménye nagyrészt személytelenségük mértékétől, amellyel munkájukat végzik, és a lélekkel való belső kapcsolatuk erejétől függ. Éppen ezért abba a füstbe és harci zajba merülve, amiben vagytok egyikőtök számára sem könnyű pontosan megítélni az eredményeket vagy tökéletes helyességgel bírálni meg az embereket. Ezeket a dolgokat a belső síkokon kell kezelni és az emberi faj őrtálló vezetőinek kell figyelni. Itt röviden csak néhány dologra akarok rámutatni, amit a Nagyok keresnek: Nézik, hogy vajon a belső tűz – az okosan végzett munkára, gondolkodásra és tettre irányuló erőfeszítés eredménye – növekvő ragyogással lángol-e; figyelik, hogy az asztrális áramlatok örvénylésében, a személyes ellentmondások, becsvágy és irigység gondolat formái között homályban és rejtve marad-e. A világméretű munka eredményeként egyesek közelebbi kapcsolatba kerülnek a Hierarchia munkájával, mások viszont időlegesen háttérbe szorulnak. Az asztrális fölött való uralkodásra és a mentális síkról végzett munkára való képesség sokat számít. Figyelik, hogy ki tud küzdeni és kiállni egy alapelvért személyiségekkel szemben, és tudja ugyanakkor érintetlenül megőrizni a szeretet szálakat. Ez talán többet jelent mintsem az ember képzelné, és egy ember, aki ki tud állni egy alapelvért, és mégis szeret minden emberi lényt – visszautasítva a kompromisszumokat és ugyanakkor elutasítva a gyűlöletet – az valami ritka dolgot tud felajánlani manapság, és a Nagyok fel tudják őt használni. Meglássátok hát, ti mind, akik dolgoztok, hogy tiszta látással, felfelé törő célokkal és állhatatosan egyenletes tevékenységgel törjetek előre! Meglássátok, hogy testvéreitek közül azok iránt, akik alacsonyabb alapelvet és alacsonyabb igazságot választottak, akik feláldozták a csoport javát saját személyes céljaikért, vagy akik méltatlan módszereket alkalmaztak, türelmesek és elnézőek legyetek. Nyújtsatok nekik szeretetet és gondoskodást és segítőkész kezet, mert el fognak botlani az úton és meg fogják járni a törvényszabta mélységeket. Álljatok készen akkor, emeljétek fel őket, adjatok alkalmat nekik a szolgálatra, tudván, hogy a szolgálat a nagy gyógyító és tanító. A Nagyok nézik a rugalmasságot és az alkalmazkodó képesség kiművelését, azét az alkalmazkodó képességét, ami a fajok egyik alapvető törvénye, és amit a természet olyan csodálatosan bizonyít. Az erőfeszítéseknek ebben az új ciklusában kell végrehajtani ennek a törvénynek az áttételét a belső síkokra, valamint kiművelését. Az alkalmazkodási törvény magában foglalja a szükséges dolgok megértését; az új erő felismerése az új ciklussal együtt jár, és ennek következtében széleskörű szintézisbe hozza a hiányt és az erőt, a személyes ént egyszerűen csak a cselekvés és az átalakítás fókuszpontjának tekintve. Magában foglalja az öt érzékelés átalakítását és kiterjesztését a kifinomultabb síkokra, úgy hogy a látás, hallás, tapintás, ízlelés és szaglás összeforr egyetlen összetett együttműködő egészbe, hogy felhasználható legyen a nagy műhöz. A fizikai síkon ezek a személyes élet egységesítése, valamint a fizikai világnak a személyes én szükségleteihez való alkalmazhatósága felé irányulnak. A kifinomultabb síkokon addig kell alakítani őket, amíg megfelelőek nem lesznek a csoport szükségletei számára, amely csoportnak az egyén csupán töredékes részét alkotja. Ez az a képesség, amit a Nagyok figyelnek azoknál az egyéniségeknél, akiknek kiváltsága lehet majd az Új Kort bevezetni. Mindezen túl kutatnak a lélektől az elmén át a fizikai agyhoz vezető kitágított csatorna után. Egy ilyen kitágított csatorna arra mutat, hogy az ember használható. Úgy is ki lehetne fejezni, hogy figyelik az antakarána tökéletesedését, azét a kommunikációs csatornáét a lélektudat és az agy között, amelynek tulajdonosa olyasvalaki, akit a Mesterek sikeresen fel tudnak használni. A munkatársak kiválasztásában Őket egy ember személyesen elért teljesítménye és nehezen megszerzett képességei vezetik. Ha van teljesítménye, képessége és tehetsége, akkor a Nagyok örömmel alkalmazni fogják. Ennek a helytelen változatát időnként túlhangsúlyozzák és az ellenkezőjét tanítják. A Mesterek után nem szabad kutatni, mert az ember képességeket akar szerezni. Ha egy ember rendelkezik képességgel, amivel alkalmassá válik a csoportmunkára, és amit gondos irányítással ki lehet terjeszteni a lélek magasabb erőire, rájuk fog találni. Az Új Kor munkáját irányító csoportok vezetősége az egyéniség fegyelmezésén keresztül alakul ki, és vezetőket azok között lehet majd találni, akik érzékelik a belső lényeget. Tartósan vezetést nem bíznak azokra, akik a helyért és a hatalomért versengenek, sem olyanokra, akiknek szeme csak a külső körülményekre figyel és a háttérben lévő okok felett elsiklik. Vezetést nem bíznak azokra, akik a személyes ént és annak helyzetét és hatalmát a csoport java elé helyezik. Hosszan tartóan azokra bízzák, akik semmit a maguk különálló énje számára nem kérnek, azokra, akik elveszítik önmagukat az egész javáért.

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu