TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Információhordozó legyen azok számára, akik tudnak és megóvja azokat, akik még nem tudnak. „Az igaz ember ösvénye olyan, mint a sugárzó Fény” és mégis az embernek ugyanakkor magának kell ezzé az ösvénnyé válnia. Belép a fénybe és fénnyé válik, és azután úgy működik mint egy sötét helyre helyezett lámpa, világosságot visz mások számára és megvilágítja előttük az utat. A következő pont, amit egy Mesternek meg kell fontolnia, mielőtt valakit bevesz a csoportjába, hogy vajon lehetséges-e vagy sem ez a lépés karmikusan, vagy hogy vajon van-e valami az illető rovásán, ami ebben az életében lehetetlenné teszi a felvételét. Három fő tényezőt kell megfontolni külön-külön, és egymással való összefüggéseiben. Először is, van-e olyan karmikus kötelezettség az ember jelenlegi életében, amely lehetetlenné tenné számára, hogy tanítványként működjék. Ezzel kapcsolatban azt kell gondosan felmérni, hogy egy ember csak akkor válhat tanítvánnyá és nyerheti el egy Mester figyelmét, ha az élete számít valamit az emberek világában, ha hatása van a maga körében és ha munkálkodik más emberek agyán és szívén, és ha formálni tudja őket. Amíg nem ez a helyzet, a Mester csak fecséreli az idejét, ha személyesen foglalkozik vele, mert megfelelően segíteni lehet más módokon is rajta, és nyerhet például könyvekből is és tanítóktól is sok tudást, ami még úgyis csak elmélet és nem gyakorlat, és sok tapasztalaton kell még átmennie saját lelke vezetésével, aki tulajdonképpen Mester az ő szívében. Amikor már egy ember tanítvány, akkor azért az, mert a Hierarchia tervének kidolgozásában felhasználható és hatni lehet rá, hogy megvalósítsa azokat a szándékokat, amelyeket az emberiség számára azért terveztek, hogy megtegye a szükséges lépéseket előre. Ez (életének fizikai síkján) időt igényel, gondolatot, megfelelő körülményeket és más megfontolásokat. Tökéletesen lehetséges egy ember számára, hogy elérte már azt a szintet jelleméből kiindulva, amelyen kiérdemli egy Mester elismerését és mégis vannak kötelezettségei és feladatai, amelyeket ki kell dolgoznia és amelyek hátráltatnák őt a tevékeny szolgálatban egy bizonyos életében. Ezt a Mesternek és az illető saját lelkének is meg kell fontolnia. Igen gyakran az az eredmény ekkor (a fizikai agy számára talán nem tudatosan), hogy az ember nagy mennyiségű tapasztalatokat vállal magára és abnormális mennyiségű felelősséget vesz a nyakába egyetlen életen belül, hogy egy későbbi életére felszabadítsa önmagát a szolgálat és a tanítványság számára. Ekkor a következő életére való felkészülésen tevékenykedik, feladatainak türelmes elvégzésén otthon, baráti körében és munkájában. Megérti, hogy a lélek álláspontjáról egyetlen élet csupán egy rövid ügy és gyorsan elszalad, és hogy tanulással, intelligens tevékenységgel, szerető szolgálattal és dolgok türelmes elviselésével kimunkálhatja azokat a körülményeket, amelyeknek meg kell előzniük az ő azonnali elfogadását egy Mester csoportjába. A Mester ugyancsak tanulmányozza egy jelölt fizikai testének és más testeinek az állapotát, hogy megállapíthassa, hogy nem található-e bennük olyan tudatállapot, amely az illető hasznosságát hátráltatná vagy akadályként szerepelhetne. Ezek a körülmények ugyancsak karmikusak és egyenesbe kell őket hozni, mielőtt más tanítványok közé felvételt nyerhetne. A beteg fizikai test, a hangulatoknak, érzelmeknek és pszichikai téveszméknek kitett asztráltest, valamint az ellenőrizetlen és rosszul felkészített mentáltest mind-mind veszélyes, hacsak a tanuló ki nem javítja és nem tökéletesíti azokat. A tanítvány állandóan ki van téve az alábbi három forrásból érkező erők játékának: 1. 2. 3. Saját lelke Mestere Tanítványtársainak csoportja
és ha nem elég erős, megtisztult és összeszedett, ezek az erők nem kívánatos körülményeket fognak felerősíteni, és tápot adnak annak, amit meg kellene semmisíteni, és felszínre fogják hozni minden rejtett gyengeségét. Hogy mindezeknek meg kell történniük, az kikerülhetetlen, de hogy sok mindent el kell végezni ezen a vonalon, még a tanítványok közé fogadás előtt az is, különben a Mester értékes ideje nagy részét kell odaadnia azért, hogy megsemmisítse és eltüntesse a tanítvány heves reakcióinak hatását az ugyanabban a csoportban lévő más tanítványokra. Jobb ha vár és fokozatosan és intelligensen dolgozik egyedül, mint hogy az erők vonalához erőszakolná készületlenül a maga útját, anélkül, hogy kezelni tudná ezeket az erőket vagy következményeiket. Egy másik tényező, amit egy adeptusnak végig kell gondolnia, hogy vajon éppen inkarnált állapotban vannak-e azok a tanítványok, akikkel együtt kell dolgozni és akik karmikusan is hozzá vannak kapcsolva ősi kötelékekkel és régi ismeretekkel a hasonló munkára. Néha bölcsebbnek tűnik egy ember számára, hogy várjon kissé, mielőtt lehetőséget kap a fizikai síkról való kilépésre, egészen addig, amíg jön egy olyan élet, amelyben az ő saját munkatársai, akik az ő rezgésére vannak hangolva és megszokták a vele való munkát, szintén fizikai testben lesznek, mert egy Mester csoportja szolgálatvégzés céljából indul be, és különleges munkát kell végeznie, – nem azért, hogy valaki kulturális képzést kapjon, ami egy szép napon adeptussá emeli őt. A tanítványok önmagukat képzik és amikor bármely munkára készen állnak, egy Mester alkalmazza őket. Fejlesztik önmagukat és kimunkálják saját megváltásukat, és amint lépésről-lépésre haladnak, saját Mesterük egyre több és több felelősséget ró rájuk. Kiképzi őket a szolgálat módjára és a Tervre való rezgésbeli reagálásra. Megtanulják az önuralmat és felkészítik magukat a szolgálatra. Vannak más karmikus tényezők is, amelyek megfontolást érdemelnek a Mester részéről, de ezt a hármat, a legkiemelkedőbbeket és a legnagyobb fontossággal bírókat kell a jelölteknek leginkább figyelembe venniük. Annyira meg vannak ezek a dolgok határozva, hogy egyetlen igaz és becsületes munkásnak sem kell levertnek lennie és elbátortalanodnia, ha nincs tudatos kapcsolata a Mesterrel és nincs tudomása semmiféle összefüggésről valamely ezoterikus tanítvány csoporttal. Ez nem jelenti azt, hogy azért van, mert még nem alkalmas rá. Lehet, hogy azért, mert lelke ezt az életet választotta, hogy megtisztítsa a terepet a későbbi tevékenység számára, hogy eltüntesse a gátló tényezőket egyik vagy másik vagy akár mindhárom finomabb testéből, vagy hogy megvárja azt az időt, amikor a felvételére leginkább számíthat.
A harmadik tényező a szolgálat. Amit a Mester keres az az, amibe a jelöltnek a legkevésbé van beleszólása és amelyet nagyon valószínűen rosszul értelmez. A szellemi ambíciókat, azt a kívánságot, hogy a csoport középpontjaként tevékenykedhessék, a vágyat, hogy hallhassa saját magát beszélni, tanítani, előadni vagy írni, a jelölt gyakran helytelenül szolgálatként értelmezi. A Mester nem nézi a munkás világi erőfeszítéseit vagy helyzetét, nem az emberek számát, akik személyisége köré gyűlnek, hanem azokat a tényezőket, amelyek tevékenységre sarkallják és az embertársaira gyakorolt befolyásának a hatását. Az igaz szolgálat a szerető szív és az intelligens elme magától értetődő folyománya. Annak az eredménye, hogy a megfelelő helyen vagyunk és ott is maradunk. A szellemi erő kikerülhetetlen beáradása hozza létre, nem pedig a fáradhatatlan tevékenység a fizikai síkon. Az ember valódi lényiségének az eredménye, az Istenfiúságénak, nem pedig a szavainak és tetteinek betanult hatásáé. Egy igazi szolgálattevő maga köré gyűjti azokat, akiket szolgálni és segíteni az ő feladata, életerejével és átszellemesített személyiségével, nem pedig nagyhangú szónoklataival. Önmagáról elfeledkezve szolgál, önmegtagadással jár a Földön, nem gondol teljesítményének sem nagyságával, sem kicsinységével, és nincsenek előregyártott elméletei sajátmaga értékéről vagy hasznosságáról. Él, szolgál, dolgozik és befolyást gyakorol, a maga elkülönülő énje számára nem kér semmit. Amikor egy Mester lát egy ilyen megnyilvánulást valakinek az életében, mint a felébredt első fény eredményét, valamint karmikus kötelezettségeinek elrendezését, akkor ennek hangot ad és várja, hogy az illető felismeri-e saját csoport-hangját. Ezzel a felismeréssel felvételt nyer saját együttműködő csoportjába és most már megállhat Mestere előtt.
SZÍV, TOROK ÉS SZEM Később, miután az itt felsorolt tudnivalókat magáévá tette, a jelölt rá fog jönni a szív, a torok és a szem valódi értelmére. Az emberiség vezetőszellemeinek célja a mostani időkben, hogy ezeket megfelelő működésre serkentsék. Ezért most megvizsgáljuk: 1. 2. 3. A szívközpontot, a torokközpontot és a szemek közötti központot Felébresztésüket és összehangolásukat Mire fogjuk felhasználni őket a most következő világciklusban
Ez a tárgy életbe vágó fontosságú a modern jelölt számára, mert a szív, a torok és a szem mechanizmusát – minthogy ezek a belső felépítmény részét képezik, amelynek használatát meg kell tanulni – uralni kell, és tudatosan alkalmazni, mielőtt bármiféle igazi alkotó munka lehetővé válna. Amikor az ‘alkotó munka’ kifejezést használom, ezoterikus értelemben teszem, és nem arra az értékes munkára utalok, amelyet a világ művészei a maguk sokféle kifejezésmódján művelnek. Erőfeszítéseik, a tisztánlátó számára, egy belső izgalmat jelez, egy belső összműködést és egy motivált tevékenységet, amely valódi ezoterikus törekvéshez fog vezetni és alkotó munkához a kifinomultabb síkokon. Feltételezem a tanulóban az éltetőtest és erőcentrumainak elemi ismeretét és feltételezem, hogy ennek a hét központnak, vagyis lótusznak, helye van az ő képzeletében. A képzelet szót célzatosan használom, mivel amíg csak nincs ismeret és tiszta látás, addig képzeletbeli feltételezés a hathatós tényező a központok tevékenységének létrehozásában. A dolgok világossá tétele végett soroljuk fel ezeket a lótuszokat, szirmaik számaival és elhelyezkedésükkel. E pillanatban a tanuló szempontjából a színüknek nincs fontossága, mert sok kiadott meghatározás téves volt, mintha egy vak tette volna, de különben is az ezoterikus színek teljesen különböznek az exoterikusoktól.
A gerinc bázisa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . A szakrális központ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4 szirom 6 szirom
A plexus solaris / rekeszizom központ . . . . . . . . 10 szirom Szívközpont . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Torokközpont . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12 szirom 16 szirom
Központ a szemöldökök között . . . . . . . . . . . . . 2 (x48) szirom Fejközpont . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .1000 szirom
A továbbiakban emlékezzen a tanuló két fontos tényre, amelyeket lehet, hogy úgy tekint, mint alapvetőket és előkészítőket, de amelyeket nem kevésbé kell kidolgozni a tudatos felismerés számára, hogy a jelölt képzésében egy célszerű törekvés részét képezzék. Egyszerű dolog általánosítani. Nagyon nehéz ugyanazt megvalósítani. Egyszerű dolog megragadni az erőközpontokra vonatkozó intellektuális tájékoztató adatokat; legnehezebb az erők átrendezése, amelyek átáradnak ezen az örvénylésen, és megtanulni tudatosan működni a magasabb központokon keresztül, alárendelve az alsóbbakat. Ezt is úgy kell végrehajtani. hogy ne fektessünk súlyt a formai szempontra, mint ahogy az a központok életre keltésére alkalmazott gyakorlatok számos esetében van. A fontosság két dologban áll: 1. A három központ a rekeszizom alatt: a) b) c) a gerinc bázisa a szakrális központ a plexus solaris (napfonat) központ,
amelyek jelenleg az átlagos emberek között a leghathatósabbak és a leg-‘élőbbek’, újraszervezést kívánnak, új célmeghatározást és a pozitív állapotból negatív állapotba való átrendezést. Hasonlóképpen a rekeszizom feletti négy központot, a) a szívközpontot b) a torokközpontot c) a szemöldökök közötti központot d) a fejközpontot életre kell kelteni és negatív állapotból pozitív állapotba átrendezni. Ezt kétféleképpen kell végrehajtani. Először az alsóbb központok pozitív energiáinak átvitelével a magasabbakba, másodszor a fejközpont felébresztésével az akarati tevékenység megnyilvánulása által. Az első hatást jellemépítéssel és a testek megtisztításával, miközben a lélek ezeket a három világban használja. A második a meditáció eredménye, valamint a szervezett célok kidolgozásáé, amelyeket az akarat vezérel a napi élet során. A jellemépítés, a tiszta élet, az irányított érzelmi reagálások és a helyes gondolkodás minden vallásos rendszer közhelyei és már attól is súlyukat vesztik, hogy nagyon megszokottak. Nem könnyű észben tartani, hogy miután tisztán és helyesen élünk, valóságosan és ténylegesen erőkkel dolgozunk, energiákat rendelünk alá szükségleteinknek, elementál életeket vetünk alá szellemi létünk kívánalmainak és működésbe hozunk egy mechanizmust és egy élő struktúrát, amely mindezidáig csupán lappangó és néma volt. Mindenesetre tény az, hogy amikor a gerincbázisnál lévő latens energiákat felvisszük a fejbe és felvisszük ezeket (a napfonaton át, amely az energiák elosztó helye és a medulla oblongatán át) a szemöldökök közötti központba, akkor a személyiség, az anyagi aspektus apoteózisához érkezik és Szűz Máriát – egyénített értelemben, amely meghatározott párhuzama a meghatározatlan Valóságnak – „felviszi a Mennybe”, hogy ott üljön fiának Krisztusnak az oldalán, aki a lélek. Amikor a szakrális központ energiái, amelyek eddig a fizikai alkotás és nemzés munkájára voltak összpontosítva, és ami éppen ezért a fizikai nemi élet és érdeklődés központja, felfinomulnak, más irányt vesznek és felemelkednek a torokközpontba, akkor a jelölt tudatos alkotóerővé válik a magasabb világokban. Belép a függöny mögé és kezdi megalkotni a dolgok mintáját, amely végül is el fogja hozni az új eget és az új földet. Amikor a plexus solaris, a napfonat energiái – amelyek eddig a hatásos vágytermészetet fejezték ki és amelyek a személyiség életét táplálták – ugyancsak át lesznek alakítva és irányítva, akkor fel lesznek hozva a szívközpontba, és ennek eredményeként megvalósul a csoporttudat, a csoportszeretet és a csoportcél, amely a jelöltet az emberiség szolgálatába állítja és benne a faj Idősebb Testvérei illő társra találnak. Amikor ez a három áttétel befejeződik, akkor egy tevékenység indul meg a fejközpontban, a végső irányító tényezőben, és a belül lakozó uralkodó lélek akaratának egy aktusával bizonyos történések veszik kezdetüket, amelyeket később teszünk megfontolás tárgyává tanulmányaink során. 2. A második tény, amelyet agyunkba kell vésnünk az, hogy amint ezek a változások és átirányulások bekövetkeznek, a tanítvány kezd felébredni pszichológiailag új tudatállapotokra és új létállapotokra. Éppen itt lesz nyilvánvalóvá mennyire fontos lassan haladni ezekben a kérdésekben, úgy, hogy az értelmi felfogás és a logikus és világos érvelés képessége párhuzamosan haladjon az intuíció és a szellemi befogadás képességének növekedésével. A legtöbb iskola egyszerűen csak erőltető iskola, idejekorán fejleszti ki a magasabb képességeket és vezeti a jelöltet (ha szabad magam misztikus nyelven kifejezni) egyenesen ki az érzelmek és vágyak birodalmából az intuícióéba, miközben az intellektuális képességeket és az értelmi berendezést teljesen fejletlenül és lefedve hagyja. Amikor ez a helyzet – ismét misztikusan szólva – egy hiátus vagy gát keletkezik a felszerelés egy részében, amelyet a lélek használni kénytelen törekvéseinek három világában. A magyarázó, szervező és megértő elme nem képes szerepet játszani. Ha hiányos az értelem és a mentális képesség, hiszékenység és más létszintek félreértésének veszélye áll fenn. Az értékítélet fog hiányozni és a jelölt túlértékeli majd a nem lényeges dolgokat és elmulasztja megragadni a szellemi valóságok értékét. Lehet, hogy energia ömlik az erőközpontokba ezekben az esetekben, de mert nincs irányító intelligencia, zabolátlanná válik és előállnak azok a szomorú esetek, amelyekkel oly gyakran találkozunk az okkult törekvések útján és amelyek a Páholy munkáját hiteltelenné teszik. Látunk túlhangsúlyozott személyiségeket, babonás imádókat, vezetők hiszékeny követőit, fanatikus, kiegyensúlyozatlan idealistákat és azokat a ferdén gondolkodókat, akik olyan hatalmat tulajdonítanak maguknak, ami nem az övék. Férfiakat és nőket sodor el az asztralizmus s ezek az illúziók völgyében vándorolnak különbözőnek tekintvén magukat másoktól, piedesztálra emelve magukat messze az átlagos emberiség fölé. Tudatosan esnek az elkülönülés bűnébe. És hozzátehetjük a fentiekhez a szexuális eltévelyedés eseteit, amelyek a szakrális központ túlserkentéséből származnak, a neurotikusokat, a túlérzékenyeket és az érzelmi túltengési eseteket, amelyek a plexus solaris központ túl korai élettel telítése miatt jönnek létre, és végül a háborodottság eseteit, amelyek a meggondolatlan meditációs munka következtében túlerőltetett agysejtek eredményei. Így egyre világosabbá válik, hogy miért véljük szükségesnek a lassú haladást és miért kell kialakítani az értelmi folyamatokat éppúgy mint a szellemi természetet. Az átlagos tanuló azzal az ismerettel indul, hogy vannak központjai, valamint a jellemtisztaság vágyával. Miközben küszködik, meditál, tanul és szolgál, azok akik már tudják, biztosítani fogják arról, hogy bizonyos változások fognak beállni benne és lényének mélységeiből egy dinamikus ébredés fog támadni. Elmondják neki, hogy ezt a ‘kilégzés’ fogja követni, az a felkavarodás és élettel telítődés, amely szubjektív szellemi életét előtérbe fogja helyezni. Ez a szubjektív élet mint szellemi energia fejezi ki önmagát az energia vagy éltetőtest közegén át, és az így kifejezésre jutott energia megváltoztatja életének fókuszpontját és érdeklődésének irányát, és egy mágneses dinamikus hatást kelt, amely az emberiséget vonzani és felemelni fogja. Ez az energia hétrétegű és hét fókuszpontot használ fel az étertestben mint közvetítőt. A jelölt nem működhet velük és alkalmazhatja mind a hét energia típust ésszerűen a Tanítványság Ösvényének korai szakaszaiban. Képzési célokkal mindössze közülük háromra esik hangsúly. Ezek:
1. Az Akarat, erő vagy hatalom energiája a fejközpont közvetítésével. Ez a
spirituális ember energiája és közvetlenül a monádból jön a lélek útján. A harmadik beavatásig azonban a tanítványnak csak annyit kell megértenie, hogy a lélek akarati aspektusa kell, hogy irányítsa a személyiséget a mentáltesten át a fejközpontba. Ha ez így van, akkor az ezerszirmú lótusz működésbe lép. Az erőáram vonala a következő:
Monád
Atma. Szellemi akarat. A lélek lótuszában a szirmok belső köre, az akarati szirmok. A mentáltest. A fejközpont az étertestben. Az idegrendszer és az agy.
2. A szeretet-bölcsesség energiája a szívközpont közvetítésével. Ez a központ,
amikor felébredt a tudat kitágításához vezet, amely bevezeti az embert a maga csoportéletébe. Elveszíti az elkülönültség érzést és végül beközelít a valósulás teljes fényébe – a saját belül lakozó Istennel való egység, a természet minden formájában lévő minden lélekkel való egység és így a Mindenekfelettvaló lélekkel való egység megvalósulásáéba. Ez az erőáram ugyancsak a monádból ered a lélek útján és ennek a vonala a következő:
Monád
Buddhi. Szellemi szeretet. Az intuíció. A lélek lótuszában a szirmok második köre, a szeretet szirmok. Az asztráltest.
A szívközpont. A vérkeringés. A kevéssé fejlett emberben ez az erőáram egyszerűen keresztül halad a szívközponton, egyenesen a napfonatba, és ott az éltető élet és lélekminőség két aspektusát hasznosítja, az egyik energiával telíti a vérkeringést, a másik pedig felébreszti a napfonat központot. Ezután ez válik az ember energiaéletében az uralkodó tényezővé és az erővé, amelyen át vágyvilága kifejezésre jut egészen addig, amíg a jelölt el nem végzi a szükséges átalakítást és átirányítást érzelmi vágyvilágában. Ezután a szív cselekvésre ébred és a napfonat élete a szív alárendeltje lesz. Ez a csoportérdekek kifejlődésével jön létre az odatartozás érzésének kiművelésével, a személyiség és az elkülönítő és önző dolgok érdekeinek következetes elvesztésével.
3. A tevékeny intelligencia energiája, vagyis az az energia, ami meglelkesíti a
formai aspektust és amely formákat alkot az uralkodó intelligencia – Isten vagy ember, emberi vagy isteni – szubjektív céljaival egybevágóan. Ez is a monád harmadik aspektusából következik és kapcsolódási vonala az alábbi:
Monád
Mánász. Szellemi intelligencia. A magasabb rendű elme. A lélek lótuszának harmadik vagy külső sziromköre, a tudásszirmok. A torokközpont. A test sejtjei. A kevéssé fejlett emberben mint a második aspektus és annak kifejtése esetében, az energia egyszerűen áthalad a torokközponton és egyenesen a szakrális központba jut. Így tevékenységre indítja a nemzési folyamatokat és az alkotási képességeket, amelyeket a faj a szaporodási tevékenységben és szexuális életében hasznosít. Ez a három fő erőáram vagy isteni energia és azok irányulásának nagyvonalú és általános körvonalazása. A fejközpont viszonya a gerinc bázisával, ahol a szunnyadó tűz székel, itt nem kerül megtárgyalásra és nem érintjük a napfonatnak, mint az alsóbbrendű energiák elosztójának tevékenységét sem. Csak azt tartom fontosnak, hogy a tanulók egyszerűen ragadják meg az általános gondolatot és a tanítás vázát. Minden emberi lény az idők folyamán munkálkodni fog a Visszatérés Ösvényéhez vezető úton, amely a három sugár egyikéhez vezet. Tulajdonképpen mindenkinek intelligens alkotóképességről kell tanúbizonyságot tennie, amelyet az isteni szeretet lelkesít és amelyet célszerű tevékenységre az akarat indít, amint isteni célt és tervet dolgoz ki. Az első központ, amelyet a jelölt megpróbál tudatosan feltölteni energiával, és amelyre összpontosít noviciátusának korai szakaszában, az a szívközpont. Meg kell tanulnia csoporttudatosnak lenni. Érzékenynek lenni a csoporteszmények iránt, megosztani a terveit és elgondolásait, meg kell tanulnia kollektíven és tisztán szeretni, nem a személyes vonzalmak és a jutalom reményétől hajtva. Amíg ez a szívbéli ébredés be nem következik, nem lehet rábízni, hogy maga bánjék a torokközpont alkotó erőivel, mert esetleg alárendelné azokat a maga előtérbe helyezésének és különböző fajta ambícióinak. Itt meg kell jegyezni, hogy ezeket a kibontakozásokat soha nem lehet megközelíteni a teljesen statikus passzivitás álláspontjáról, vagy egy teljesen új kezdeményezés szemszögéből. A fejlődés menetében vagyunk. Erőközpontjaink bizonyos részei már felébredtek és a formai aspektussal összefüggésben működnek, de még nem fejezik ki a lelki minőségeket. Hosszú és gyümölcsöző múlt áll mögöttünk. Már egyikünk sem tisztán önző vagy elkülönülő. Az emberi társadalom most összetartó és egymástól függő. Az emberiség mint egész már sokat tett a szívközpont részleges cselekvésre indításában és a torokközpont több fontos aspektusának felébresztésében. Manapság sok jelöltnek a napfonattal van problémája, hiszen az teljesen nyitva van, tevékenyen működik és majdnem teljesen felébresztett. Az átalakítás munkája egyidejűleg folyik, és ez – amint azt természetesen gondolni lehet – jó sok nehézséghez vezet és kaotikus körülményekhez. A szívközpont is rezgésbe kezdett, de még nem ébredt fel. A torokközpont viszont gyakran idő előtt felébred a szakrális központból átváltott energiától. Ennek számos oka van – néha szellemi szándékú, de még gyakrabban a normális szexuális élet tagadására, ami gazdasági körülményeknek tudható be vagy a fizikai vitalitás hiányára vezethető vissza, ami a házasság tagadására indít. Az életerőnek ez a hiánya számos tényezőnek tudható be, de elsősorban egy régi örökségnek, amely a fizikai test degenerációjához vezetett, vagy pedig a múlt életekbeli erőltetett cölibátusnak; ez az erőltetett cölibátus nagyon gyakran a szerzetesi vagy a misztikus életmód eredménye volt. Amikor ez az alkotó ébredés valamely művészetben – irodalom, festészet, zene – nyer kifejezést vagy csoportszervezésben és vezetésben, akkor nem okoz különösebb bajt, mert az energia normális alkotó lefolyásra talál. Ezeket nem szabad elfelejteni a jelöltnek.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!