TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A legösszetettebb problémával áll szemben. Vakon lép be egy helyzetbe, amely egy hosszú fejlődési folyamat eredménye és amihez nincsen kulcsa. Különösen a korai szakaszban van ez így, és az első beavatást megelőzően, mert nincsenek ismeretei a múlt történetéről, sem betekintése a jövőbe. Egyszerűen csak felkészíti magát és megkeresi az alkalmat, hogy a legjobbat tegye, amit tehet; ebben a Radzsa Jóga ősi szabályai vezetik, valamint saját lelkének fénye. Amint a szívközpont felébredt és a torokközpont alkotómunkába lendül, egy határozott összefüggés áll elő és az energiák közrejátszása zajlik a kettő között. Ez a tevékenység viszont reagálást vált ki az ezer szirmú lótusznak (az egyesítő lótusznak) abból a részéből, amelyen át a szív és torokközpontot élettel telítő energia rendesen áthalad. Ez a reagáló tevékenység és közreműködés két eredménnyel jár és ezeket a leggondosabban meg kell jegyezni. Először is megjelenik a fény a fejben.
Egyfajta szikrázás (ha szabad így kifejeznem magam) lép fel a magasabb pozitív mindent lefedő energia között, amint az az ezer szirmú lótusz alakján belül összpontosul, valamint a szív és torokközpont vagy lótuszok állandóan emelkedő rezgése között. Ez a két központ viszont reagál a rekeszizom alatt lévő központokból felhozott és emelkedő energiákra. Másodszor, a szemöldökök közötti központ ugyancsak éreztetni kezdi jelenlétét, mivel ez a jelentős kétszirmú lótusz rezgésbe kezd. Ez a lélek és a test, a szubjektív és az objektív egyesítő munkáját szimbolizálja. Egyes okkult könyvekben ezt hívják a kilencvenhat szirmú lótusznak, de ez csupán egy megkülönböztetés, amely a két sziromban összpontosult energiákkal foglalkozik. Meg kell majd jegyezni, hogy az erőszirmok teljes száma a központokban (kivéve a két fejközpontot) negyvennyolc szirom. Ezek az energiák a maguk két aspektusával – a fizikai éltető energia és a lelki minőségek aspektusával – teszik ki az Adzsna vagy szemöldökközpont két szirmának kilencvenhat aspektusát vagy rezgését. Nem szabad elfelejteni, hogy a ‘szirom’ szó csak az erő kifejezését szimbolizálja és annak közvetlen hatását az anyagban. Az öt központ a maga negyvennyolc szirmával éppen ezért a kétszirmú lótuszban van összefoglalva, és így kapunk negyvennyolc plusz kettőt, azaz ötvenet, ami a tökéletesedett személyiség száma, mert az öt az ember száma, a tíz pedig a tökéletességé. Ugyancsak szimbolikusan szólva, ha az öt központ összesen negyvennyolc szirmát hozzáadjuk a szemöldökök közötti központ kilencvenhat szirmához, megjelenik a 144-es szám. Ez a szám jelenti a 12 alkotó Hierarchia befejezett munkáját, 12x12-t, és így a szubjektív lélek és objektív test összehozását tökéletes egységbe és összehangoltságba. Ez a beteljesedés. Ezekhez a számokhoz, a 144-hez adjuk hozzá az ezres számot (a fejközpontban lévő lótusz szirmainak számát) és megkapjuk a Jelenések Könyvéből a megváltottak számát, a 144 ezret, akik megállhatnak Isten előtt, mert a három nulla, ami itt található, a személyiségre utal. Amikor az ember elvégezte magában a nagy művet, amikor a 144 ezer láthatóvá válik mint a törekvések céljának szimbóluma, akkor már megállhat Isten előtt – nemcsak a Jelenlét Angyala előtt, hanem magának a Jelenlétnek a színe előtt.
A KÖZPONTOK FELÉBRESZTÉSE És most előáll a kérdés: hogyan lehet végrehajtani ezt a felébresztést és koordinálást. Milyen lépéseket kell tenni ennek az életrekeltésnek létrehozása érdekében és végső soron a három központ tevékenységének szintézisbe hozása végett. E kérdésekkel szembekerülve az igazi tanító nehézségekbe ütközik. Nem könnyű tisztázni az ezoterikus és a vele párhuzamos tevékenységeket, amelyek a jellemépítés eredményei. A jelölt gyakran türelmetlenül várja, hogy valami új dolgot mondjanak neki és aztán ha mondanak neki valami régi igazságot – olyan régit és jól ismertet, hogy az már nem is vált ki belőle érdemleges reakciót – úgy érzi, hogy a tanító cserbenhagyta és így átadja magát egyfajta hiábavalóság érzésének és levertségnek. Mindenesetre ezzel szembe kell nézni és a kérdéseket meg kell válaszolni. Le fogom itt szögezni a szükséges kívánalmakat olyan tömören, ahogy csak lehet, abban a rendben, ahogyan egymást követik és az átlagos jelölt álláspontjáról, fontosságuknak megfelelően. Soroljuk hát akkor fel őket egy táblázatban és azután minden egyes ponttal foglalkozzunk röviden. l. Jellemépítés, az első és legfontosabb követelmény 2. Helyes motiváció 3. Szolgálat 4. Meditáció 5. A központok tudományának technikai tanulmányozása 6. Légzésgyakorlatok 7. Az Akarat technikájának megtanulása 8. Az idő felhasználásához szükséges erő kifejlesztése 9. A Kundalíni tűz felkeltése Ezt a kilencedik és egyben utolsó pontot nem fogjuk figyelembe venni képzésünknek ezen a szintjén. Ennek oka nyilvánvaló. A legtöbb jelölt a harmadik és a negyedik pont szintjén van és éppen most lát neki az ötödik és hatodik kimunkálásának. Hadd érintsük röviden eme szükséges lépések mindegyikét és hadd kössem mindnyájatok lelkére, hogy milyen fontos felismerni a tudással együttjáró felelősség bizonyos mértékét. Felfogjátok a tényt, hogy ha a képzés során kapott minden információ darabkát teljesen felhasználtok és tapasztalati ténnyé teszitek, és az oly állhatatosan megosztott tanítást napi életetekben megélitek, akkor már majdnem ott álltok a Beavatás kapujában? Megértitek, hogy az igazságot a napi élet terepén kell kicsiszolni, mielőtt új igazságokat lehet biztonságosan birtokba venni? 1. Jellemépítés. Ezt a kilenc pontot erőszempontjaik szerint kell tanulmányozni, nem pedig etikai vagy spirituális fontosságuk szerint. „Az erő világa, amibe a beavatott belép” és csak a képzés, amit jelöltként kapott tesz egy ilyen lépést lehetővé. Mindnyájan egy bizonyos felszereléssel érkezünk az életbe – a törekvések és tapasztalatok elmúlt életproduktumaival. Ennek a felszerelésnek lehetnek bizonyos gyenge oldalai vagy hiányosságai, és ritkán kiegyensúlyozottak. Az egyik ember túlságosan értelmi. Egy másik túlságosan pszichikus. A harmadik alapvetően fizikai, míg egy másik túlságosan misztikus. Az egyik ember érzékeny, ingerlékeny és befolyásolható. Egy másik meg ezeknek éppen az ellenkezője. Az egyik ember központja az állati természetében van vagy teljesen materialista módon nézi az életet, míg a másik vizionárius és mentes a test bűneitől. Az emberek közötti különbözőség megszámlálhatatlan, de minden egyes életben megvan az uralkodó irány, amely felé természetének minden energiáját fordítja. Lehet, hogy erősen elragadják őt a fizikai erők és következetesen állati életet él, vagy az asztrális energiák ragadják el és alapvetően érzelmi és a természetfölötti dolgokkal foglalkozik. Lehet, hogy mint oly sokan – három különféle energiától hagyja elragadni magát, a fizikaitól, az érzelmitől és alkalom adtán egy lelki energia-áramlástól. A lényeg, amit nem szabad elfelejteni, hogy a testek, amelyekben mi lelkek tevékenykedünk elsősorban energiatestekből állnak. Energiaegységekből vannak összeállítva, állandó mozgásban és áramlásban lévő atomokból, amelyek a maguk helyét hasonló természetű környezetben keresik meg. Ezekben az energiatestekben pozitív magként tevékenykedve és jelenleg az esetek többségében viszonylag statikusan áll a lélek. Ezidáig még csak kevés nyomást gyakorolt a burkolatára, sőt, azonosítja magát velük s így időlegesen még tagadja a maga benső életét. Azonban eljön a nap, amikor a helyzet uralása végett szükség van a lélek felébredésére és tekintélyének biztosítására. Aztán az ember (kezdetben csak lökésszerűen) felméri a helyzetet. Először is fel kell fedeznie, hogy milyenfajta energia az uralkodó, és napi átélései során melyik erő a mozgató. Miután ezt kiderítette, elkezdi az átszervezést, az átirányítást és testének átépítését. Ezt az egész tanítást két szóban lehet összegezni: Bűn és Erény. A bűn az egyes rétegeknek az egyéni vagy a személyiség által szintézisbe hozott burkolatoknak az energiája, minthogy ez irányítja az élettevékenységeket, és alárendeli a lelket a rétegeknek és az alsóbbrendű énje indítékainak és irányulásainak. Az erény az új energiáknak és új rezgésritmusnak az előhívása, úgyhogy a lélek válik a pozitív irányító tényezővé és a lélekerők foglalják el a testi erők helyét. Ez a folyamat a jellemépítés folyamata. Hadd mondjak egy példát rá. Egy ember ingerült és ideges állapotban szenved. Azt mondjuk neki, hogy nyugalomra és békességre van szüksége és szenvtelen viselkedésre, hogy visszanyerje önuralmát. Azt tanítjuk neki, hogy mérges állapot helyett nyugodtnak és kedvesnek kell lennie. Ez közhelynek hangzik és teljesen érdektelen. Mégis, amit tulajdonképpen megállapítunk, az nem egyéb, mint hogy a nyugtalan önközpontú érzelmi természet és a napfonat központ (amely az asztrálsík hatalmas erőinek hordozója) tevékenysége helyett a lélek egyenletes szenvtelen távolságtartását és harmonikus ritmusát, a magasabb rendű Ént kell előtérbe helyezni. A magasabb rezgést az alacsonyabb fölé helyezni, ez a jellemépítés munkája, és az előfeltétel a Próbaidő Ösvényén. Az őszinte tanuló ezt olvasva megkezdheti összeszedni energia-vagyonát, osztályozhatja az erőket, melyekről úgy érzi, hogy az életét irányítják, és így hozzájuthat egy elég jelentős és a valóságnak megfelelő felismeréshez azokról az erőkről, amelyeket uralnia kell, és azokról, amelyeket fel kell erősítenie. Ezután az igaz ismeretek fényében haladjon tovább előre sorsának ösvényén.
2. Helyes motiváció. A Bölcsesség Mestere, azt mondják, a „kutatók nemzedékének ritka kivirágzása”. A kérdés, amit a kereső most feltesz és amelyet csak neki van joga megválaszolni: Milyen indíték uralkodik szándékaimon és törekvéseimen? Miért akarok igazi alapokra építeni? Miért hívom munkára olyan szorgalmasan a lelkemet? A helyes indíték kidolgozása előremutató erőfeszítés és az ember folyamatosan változtatja kezdeményezéseinek fókuszpontját, amikor felfedezi önmagát, aminthogy a Fény egyre határozottabban világítja meg valakinek az útját, és állandóan újabb és magasabb rendű indítékok merülnek fel. Hadd mondjak rá ismét egy példát: a jelölt a korai szintjein általában mindig rajongó. Hogy felérjen egy szeretett barát vagy tanító által kitűzött kívánalmakhoz, szenved és kínlódik és így halad. Később ennek az ő odaszentelődésének és buzgó erőfeszítésének a tárgyát a Nagyok, fajunk Idősebb Testvérei iránti odaadás váltja fel. Összes erőit és természetének erősségeit az Ő szolgálatukba állítja. Ezt a törekvést viszont biztosan és következetesen váltja fel egy éltető szeretet az emberiség iránt, és az egyetlen egyén iránti szeretet (legyen bár mégoly tökéletes is), eltűnik tekintete elől az egész emberiség iránti szeretetben. És nemkülönben, amint a lélek egyre inkább irányítása alá veszi eszközét és a lelki természet következetesen megnyilvánul, ez maga is alá lesz rendelve az eszmény, a Terv szeretetének, és a céloknak, amelyek a világegyetemnek magának az alapját képezik. Az ember felismeri önmagáról, hogy semmi, csupán csatorna, amelyen át a szellemi hatóerők működni tudnak és megérti önmagáról, hogy az Egyetlen Élet szervezetének része. Ezután az emberiséget is csupán viszonylagosnak és töredékesnek látja, és kezd belemerülni a nagy Akaratba. 3. Szolgálat. A helyes indíték tanulmányozása természetszerűen vezet el a helyes szolgálatig és tárgyi megjelenésében gyakran megfelel a motiváló tudatnak. Az egyes ember szolgálata mint a szeretet kifejezése, a család szolgálata vagy a nemzeté felnövekszik a Hierarchia egy tagjának, egy Mester csoportjának a szolgálatává és innen az emberiség szolgálatává. Végső fokon létrejön a fejlett Terv-tudat és -szolgálat, és az odaszentelődés a nagy Létező alapvető céljainak, Aki valamely különleges cél teljesítése érdekében létrehívott mindent. 4. Meditáció. Ennél a tárgynál nem fogunk hosszasabban elidőzni, mert hiszen ez képezi az alapját a tanításoknak más könyveimben, és közületek igen sokan állandóan a meditáción munkálkodtok. A negyedik helyre tettem ezt a sorban, mert a meditáció veszélyes és haszontalan azoknak az embereknek a számára, akik nem jó jellem és tiszta életvitel alapján lépnek erre a területre. Akkor ugyanis a meditáció csak olyan energiák felkeltésének eszköze lesz, amelyek az élet nem kívánatos aspektusait fogják serkenteni, ahogyan a gyomokkal teli kertet megtrágyázva csak azokból kapunk hatalmas termést és így kiirtjuk a gyenge és szépséges virágokat. A meditáció veszélyes ott, ahol helytelen az indíték, mint amilyen a saját személye megnövelésének és szellemi hatalmának vágya, mert ilyen körülmények között az csak az illúziók völgyének árnyait fogja felerősíteni és a büszkeség kígyóját fogja kitenyészteni, amelyek az önző vágyak völgyében ólálkodnak. Veszélyes a meditáció, ha a szolgálat vágya hiányzik. A szolgálat csak más kifejezés a lelki erők hasznosítására a csoport javára. Ahol ez a szándék hiányzik, jóllehet energia ömlik át a testekbe, de – felhasználás hiányában és mert nem talál levezetést – többnyire túlserkenti a központokat és a neofita számára katasztrofális helyzetet hoz létre. A felemésztés és az ürítés éppúgy törvénye a lelki életnek, mint a fizikainak, és ha ezt az egyszerű törvényt valaki nem veszi figyelembe, annak súlyos következményei lesznek a lelki életben éppen olyan kikerülhetetlenül, mint a fizikai testben. 5. A központok tanulmányozása. Ehhez most látunk hozzá. Ez a tanulmány még gyerekkorát éli Nyugaton és kevéssé alkalmazzák Keleten. A mi megközelítésünk bizonyos tekintetben új lesz, mert jóllehet hozzászoktunk már a központok neveihez, elhelyezkedéséhez és kapcsolataihoz, meditációs tevékenységet mégsem fogunk fölöttük végezni. Végső soron eljutunk majd rezgésük, hangnemük és színeik, valamint asztrológiai jelentőségük megértéséhez. Nem fogunk dolgozni a központokkal végig a gerincoszlop mentén, sem pedig azok tudatos használatával nem fogunk foglalkozni, mint teszi azt a tisztánlátó és tisztánhalló. A tanulók által végzett teljes munka egészében a fejre szorítkozzék és a fejből induljon ki. Ott van az Akarat, vagyis a Szellemi Aspektus székhelye, amely a lélek révén működik. Ott van a személyiség teljes kifejezése is, és a két fejközpont viszonyának, valamint azok kölcsönös összjátékának megértése fokozatosan létre fogja hozni a lélek uralmát a személyiség fölött. Ez pedig elvezet az öt másik központ ebből következő és folyamatosan irányított tevékenységéhez. Ebben az öt központban a működés tulajdonképpen ugyanolyan automatikus lesz, mint a szív és tüdő működése jelenleg a fizikai testben. „A szemöldökök között trónoló” és a fejben lévő Fény által vezetett uralkodó Intelligencia, az Én nyitottá válik a lélek számára fontos dolgokra és ugyanolyan éberré, mint az átlagos énközpontú ember ‘én’-tudata. Isteni élete ritmusának és a Tervvel való tudatos együttműködésének, valamint Akaratának felhasználásával működve kell a testetöltött tanítványnak tevékenykednie úgyis, mint saját lelke közvetítőjének a három világban. 6. Légzésgyakorlatok. Az előhaladással együtt apránként fogjuk közölni a szükséges utasításokat. Azonban hadd emeljem ki, hogy semmiféle légzésgyakorlatot nem lehet biztonságosan alkalmazni, ha nem kíséreljük meg a mindennapi életet ritmusba hozni. A két tevékenységnek kéz a kézben kell haladnia. A légzésgyakorlatok hatása különféle: a) Oxigénellátási hatás. A vérkeringés megtisztul és a vérnyomás mérséklődik. Szimbólumként a következőképpen szolgál: – ahogyan a vér feldúsul oxigénben, úgy az ember életét is a három világban átjárja az szellemi energia.
Egy bizonyos ritmus megteremtése, amelyet a megfelelően egymás után következő légzések és azok időhatárai hoznak létre – belégzés, visszatartás, kilégzés – és ez a számolás szerint változik. Van egy kifinomultabb hatása a pránának (ami a belégzett és kilégzett levegő mögött lévő szubjektív elem), ami leginkább a pránatestre, az éltető vagy étertestre van hatással. Emlékezzenek rá a tanulók, hogy a kifinomultabb hatások sokkal erőteljesebbek, mint a fizikaiak. Két irányban tapasztalható eredményük, a fizikai testre és az étertestre. Az egész éltető test felvesz egy bizonyos ritmust a légzésgyakorlat szerint. Ha ezt hosszabb időszakon át fenntartjuk, annak a testet megviselő vagy összetartó hatása lesz, és ennek megfelelően rombolja vagy élteti az étertestet. Van a központokra gyakorolt hatás, amely a legerősebb és amely követi a jelölt gondolkodásának irányát. Ha például valaki a napfonatra, a plexus solarisra gondol, ezt a központot mindenképen feltölti életerővel és érzelmi természete felerősödik. Innen adódik, hogy a tanulónak a meditációban következetesen a fejre kell összpontosítania és így ébresztenie a fejközpontot. Senki ne kételkedjék a légzésgyakorlatoknak az éltető testre gyakorolt hatásában. Ugyanolyan bizonyosan, mint ahogy az evés és ivás építi vagy rongálja a fizikai testet, és elősegíti vagy hátráltatja annak helyes működését, ugyanígy a légzésgyakorlatok erőteljes hatást fejtenek ki, ha megfelelően alkalmazzák őket egy meglehetősen hosszú időn át. És mit mondjak az utolsó három kívánalomról? Nemigen sokat, mert az idő még nem érett meg azok helyes megértéséhez. Lépésről lépésre kell haladnia a jelöltnek, és az elméletnek nem szabad folytonosan a tapasztalatok előtt járnia. Talán mégis meg tudom adni a kulcsot e háromhoz a napi élet egy egyszerű szabályát megfogalmazva. Ez azokban fog megragadni, akik számára szól és nem fog kárt okozni a kevésbé fejletteknek sem. Ez a szabály, ha követik, finoman és szubjektíven fogja megteremteni a kívánalom megnyilvánulásához szükséges körülményeket. Tanuljuk meg alkalmazni az akaratot a célkitűzés állhatatos kidolgozása és a napi élet megszervezése segítségével úgy, hogy a célt el lehessen érni. Tanuljunk valami mást is tenni az idővel, mintsem csak szervezni és beosztani. Tanuljunk meg számos dolgot egyidejűleg elvégezni és ezáltal mindhárom testünket szinkronban felhasználni. Hadd mondjak egy példát: Amikor a napi légzésgyakorlatokat követed, a számolást nagy pontossággal végezd. Figyelmesen hallgass a hangra, amely a közbeeső időkben „hangzik a csendben”. Ugyanakkor gondolj magadra mint lélekre, a ritmus létrehozójára és a hangra, amely beszél. Ez olyasmi, ami gyakorlattal bármelyiketek részéről elérhető.
Fedezzétek fel az illúzió kígyóját a bölcsesség kígyójának segítségével és akkor az alvó kígyó felemelkedik egészen a találkozási pontig.
HATODIK SZABÁLY
Az alsó négy dévái érzik az erőt, amikor a szem megnyílik. Lendületet kapnak és elveszítik mesterüket. A Szem Működése
A SZEM MŰKÖDÉSE Most a Mágia Szabályainak legegyszerűbbikét vesszük fontolóra, amely egyben a leggyakorlatibb és amelytől a mágikus munka teljes sikere függ. Szeretnék rámutatni a kutató jelölt számára, hogy a helyzet kulcsa, amely a szabályban meg van fogalmazva, az elmélyülés szóban található az előző szabályban. Tanulmányozzuk tehát ezt a szót gondosan és keressük meg pontos definícióját. Az elmélyülés állandó látást feltételez, egy pontra, egy sajátos tárgyra irányulót. A lélek, vagyis a szoláris Angyal úgy tekinthető, mint aki három irányba tekint. l. A Mennyei Fény felé, e központi Élet vagy Energia felé, amely magába rejti a célt és tervet, ami felé minden Létező törekszik. Nem tudom hogyan tudnám ezt világosabban kifejezni. Ami az irányító erő lehet, ami a Létnek Magának a titka, az csak a magasabb szintű beavatások során tárulkozik fel és megragadhatóvá végül csak akkor lesz, amikor maga a kauzáltest, a ‘Karána Saríra’, feloszlik és a végső korlátok leomlanak. A szoláris Angyal látásának ezzel az irányával nem szükséges most foglalkozni. 2. Át abba a birodalomba, amelyben a szoláris Angyal uralkodik mindenek felett, át a lelkek világába, vagyis a lelki impulzusok, a hierarchikus tevékenység és a tiszta gondolat világába. Ez Isten Királysága, a mennyei Lény világa. Ez az a szint, amelyre a tanítványok egyre inkább felfigyelnek, amelyben a beavatottak működnek, és amelyből a Mesterek a Maguk magas fokozatairól irányítják a bolygó fejlődésének menetét. Ez a két irány, amelybe a lélek néz, képezi szellemi tapasztalatának és törekvései tárgyának a világát. Ne felejtsük el, hogy a szoláris Angyal, vagyis a szellemi ember törekvéseinek is megvan a célja, és ez lesz az uralkodó irány, ha egyszer a hordozót sikerül a három világban alárendelni. Csak ahogy a teljesen intelligens emberi lény működhet tudatosan lélekként és teremthet kapcsolatot a lélek világával, ugyanígy csak a tökéletesen aktív és uralomra jutott lélek, amelyet a buddhi princípium irányít, kezdhet kapcsolatba lépni a tiszta Lét szintjével, amelyben a monád, azaz a szellem lakozik örökkévalóan. Az emberben az intellektus fejlődése jelzi az Ösvény követésének munkájára való készséget, vissza a teljes lélektudathoz. A szoláris Angyal buddhi vagy bölcsesség-szeretet aspektusának kifejlődése bizonyítja készségét a továbbfejlődésre a tiszta Lét szintjének tudatossága felé. 3. A harmadik irány, amerre a lélek néz és amelyben elmélyülő látásának képességét gyakorolja, az az ő tükörképének iránya a három világban. A magasabb és az alacsonyabb rendű ember között zajló hosszú küzdelem célja az volt, hogy az alacsonyabb rendűt reagálóképessé és érzékenyen figyelmessé tegye a lélekből kisugárzó erők iránt, amint a lélek „elmélyül” hármas eszköze felett. Van egy érdekes összefüggés e három „elmélyülési irány” és a három főbb központ felébresztése között. Erre csupán utalni lehet, a tárgy nehezen érthetősége miatt. Nagyon sok tényező irányítja ezt a felébresztést, és minden jelöltnek magának kell meghatároznia önmaga számára a felébresztésnek a rendjét és módját. A szemöldökök közötti központ, amit közönségesen a harmadik szemnek hívunk, egyedülálló és különleges funkciót tölt be. Mint másutt már kifejtettem, a tanulóknak nem szabad összekeverni a tobozmirigyet a harmadik szemmel. Van összefüggés köztük, de nem ugyanaz a kettő. A Titkos Tan-ban úgy jelennek meg ezek, mintha ugyanazok lennének és az alkalmi olvasó könnyen összekeverheti őket, de semmiképpen sem azonosak. Ezt H.P Blavatsky tudta, de az alkalmi keverés meg lett engedve, amíg a formák éteri természetéről nem lehetett többet tudni. A harmadik szem a lélek erőinek rezgési együttműködése révén nyilvánul meg, a tobozmirigyen keresztül működik, valamint a személyiség erői révén, amelyek az agyalapi mirigyen keresztül hatnak. Ezek a negatív és pozitív erők összedolgoznak és amikor eléggé hathatósak, akkor világosságot hoznak létre a fejben. Mint ahogyan a fizikai szem a napfény hatására jött létre, úgy a szellemi szem a szellemi nap fényére reagálva alakul ki. A jelölt fejlődése során válik figyelmessé a fényre. Itt most a fény mindenféle formájára utalok, amelyet az isteni élet minden rétege és kifejeződése elfátyoloz, és nem csupán arra a fényre, amely magában a jelöltben van. Amint a fény iránti tudatossága növekszik, úgy alakul ki a látószerve. És a mechanizmus, amellyel a szellem fényében látni tudja a dolgokat, kialakul az étertestben. Ez Síva szeme, mert ezt hasznosítani a mágikus tevékenységben csak akkor lehet, ha a monád-aspektus, az akarati aspektus az irányító. A harmadik szem segítségével a lélek háromféle tevékenységet végez. l. A látást szolgáló szem. Segítségével a szellemi ember az isteni kifejezés minden szempontjának formái mögé lát. Felfigyel a világ fényére és kapcsolatban van a lélekkel minden formán belül. Mint ahogyan a fizikai szem felismeri a formákat, úgy a szellemi szem is felismeri a világosságot azokon a formákon belül, amelyeknek „kivilágítása” különleges létállapotra utal. Felnyitja a sugárzások világát. 2. A mágikus tevékenység irányító tényezője. Minden fehér mágikus tevékenységre egy határozottan konstruktív céllal kerül sor, amely az intelligens akarat alkalmazása révén válik lehetővé. Más szavakkal, a lélek ismeri a tervet, és amikor megvan az egyetértés és a helyes hozzáállás, az isteni ember akarat-aspektusa működésbe tud lépni, és eredményeket hoz létre a három világban. Az alkalmazott szerv a harmadik szem. Ennek az analógiáját jól lehet látni abban a gyakran emlegetett erőben, amikor az emberi szem más emberi lényeket és állatokat irányít a tekintetével, és a mélyreható tekintettel magnetikusan tud cselekedni. Erők áradnak az egy pontra irányított emberi szemből. Az erő az egy pontra irányított harmadik szemen át hat. 3. Van egy romboló aspektusa is, mert a harmadik szemen át áramló energiának lehet bomlasztó és romboló hatása. Az intelligens akarat által irányított, egy pontra szegezett figyelem még a fizikai anyagot is meg tudja mozgatni. Ez a lélek eszköze a megtisztító tevékenységben. Meg kell jegyezni itt, hogy a három világban minden egyes finomabb testben megvan ennek a fókusznak a megfelelő pontja, és hogy a szemöldökök között lévő központ nem más, mint a belső megfelelők fizikai megnyilvánulása (mert az éteri anyag fizikai). Ezen a fókuszponton át néz ki a lélek, és mélyül el a mentálsík fölött, beleértve az értelmi mechanizmust is. Hasonlóképpen az érzelmi sík fölött is, a lélek tudatosság, vagyis a látás állapotába jut érzelmi burka fölött és az asztrális jelenségek világa fölött, és az étertesttel itt is megvan a fizikai párhuzam. A lélek harmadik tevékenysége ez, amit itt érintünk, a régi formáktól való szabadulás leépítő munkája, a nem kívánatos természetű testi anyagok lerázása és az igazi lelki tevékenység korlátainak és gátjainak áttörése. A léleknek ez a három tevékenysége a harmadik szem segítségével kapcsolódik a három aspektushoz, és jó, ha a tanuló fontosnak tartja a kidolgozásukat. A fény meglátása minden formán belül a harmadik szem közvetítésével (amely a fejben lévő fény, a szellemi fény felismerése révén jön létre) nem másra, mint a fizikai szemre utal, amely a fizikai nap fényében teszi érzékelhetővé a formákat. Ez összefüggésben van a személyiséggel. A magnetikus energia segítségével végzett irányítás és a szellemi szemben lévő vonzóerő, ami a mágikus tevékenység uralkodó tényezője, a lélekkel van megfelelésben. A legtitokzatosabb értelemben a lélek a monád szeme, amely képessé teszi a monádot, ami maga a tiszta Létezés, működni, kapcsolatot teremteni, megismerni és látni. A romboló aspektus a monád vagy akarati aspektusnak felel meg. Végső elemzésben a monád az, ami végrehajtja a végső elvonatkoztatást, lerombol minden formát, kivonja önmagát a megnyilvánulásból és véget vet az alkotó tevékenységi ciklusnak. Gyakorlati kifejezésekre lefordítva ezeket az elgondolásokat az itt tárgyalt szabállyal kapcsolatban, meg lehet jegyezni, hogy ebben a szabályban mindhárom tevékenységgel foglalkozunk. A harmadik szem a tudatos fejlődés, a helyes összehangolódás és a lelki élet beáradása eredményeképpen nyílik meg. Ezután már érezhetővé válik magnetikus irányító ereje, amely ellenőrzi az alsóbbrendű testek életét, lendületbe hozza az alsóbb négy elementált (a földét, tűzét, vízét, levegőét) és a ‘lunáris uraságokat’ visszavonulásra készteti. A személyiség, amely eddig uralkodott, már nem irányíthat, és a lélek kerül teljes uralomra a három világban.
A föld elementál, ami a fizikai testet alkotó sok élet összessége, a Mester (a fejben lévő egyetlen Mester) irányítása alá kerül és szemeit érzi magán. A durva elemek, amelyekből az a test állt, „továbblökődnek” és jobb, valamint megfelelőbb atomok, azaz életek beépítésére kerül sor. Az asztrál elementál, vagyis a víztest egy hasonló tevékenységen megy át, valamint egy állandósító hatáson, amely véget vet a nyugtalanságnak és fluidikus viharosságnak, amely mindeddig jellemezte. A szellemi szem magnetikus erejének irányítása segítségével a lélek újjáépíti az asztráltestet, és összpontosított figyelme segítségével állandósítja és összetartja. És egy analóg folyamat megy végbe a mentáltestben is. A tiszta fény elől, amelyben a szellemi ember munkálkodik, a régi formák eltűnnek és mint ahogy az Ősi Kommentár mondja:
„Egyetlen pillantást vet a lélek az elme formáira. Egy fénysugár kivetül és eltűnik a sötétség; a torzulások és tisztátalan formák elhomályosulnak, minden kisebb tűz kialszik, a kisebb fényeket többé nem látni. A fény segítségével a szem életrekelti a Létezés szükséges módozatait. A tanítvány számára ez tudást hordoz. A tudatlan számára semmi nem látszik, mert az érzékelése hiányzik.”
A levegő elementálja szimbolikusan értelmezve az energia lényege, amely az étertest formáin át működik, amellyel a légzés során foglalkozunk és amelyet a pránayáma tudományának segítségével kezelünk. Ez az elementál forma a bonyolult éter-szerkezet, a nádik és a központok, és minden haladó tanuló jól tudja, hogyan kell ezeket irányítani a lélek összpontosított figyelmével elmélyülésben, a fejközponton át működve, a harmadik szem területére összpontosítva és egy akarati tényező által helyes és különleges cselekvésre indítva. A fenti mondatba sűrítettem minden fizikai síkon végzett mágikus tevékenység szabályát. A lélek az étertesten át és az egyik vagy a másik központon át irányított erő segítségével viszi végbe munkáját a mágiában. Az erő a figyelem határozott összpontosítása segítségével a fejben, valamint az alkalmazott központ felé irányított harmadik szem figyelmének odafordításával leli meg helyes levezetését. Az erőt hatásossá az erővel feltöltő, irányított intelligens akarat teszi. Tanulmányozzátok ezeket a pontokat, mert bennük fogjátok megtalálni a kulcsot saját életetek újrafelépítésének mágikus munkájához, az emberiség újjáépítésének mágikus munkájához, amelyet bizonyos adeptusok folytatnak és az isteni terv evolúciójának mágikus munkájához, amely az okkult Hierarchia mozgató ereje.
HETEDIK SZABÁLY
A kettős erők megmutatkoznak azon a szinten, amelyiken az éltető hatalmat kell keresni; a két ösvény szembesül a nap Angyalával; a sarkok rezegnek. A meditáló választás elé van állítva. Az asztrálsík küzdőtere A két ösvény
AZ ASZTRÁLSÍK KÜZDŐTERE Meg kell kezdenünk a Mágia Hetedik Szabályának a tanulmányozását és végiggondolását. Végeztünk az első hat Szabállyal, amelyek különösképpen a mentálsíkon végzett tevékenységgel foglalkoztak, ebből adódik, hogy gyakorlati hasznuk csak azoknak a számára van, akik az alkotás mágikus munkájában elkezdték alkalmazni az elme erejét. Fontos megjegyezni ezzel kapcsolatban, hogy amint az emberiség birtokba kezdi venni elmebéli örökségét, ezzel egyidőben megjelenik egy növekvő tendencia a mágikus tevékenység felé. Az igenlő elméletekre épülő iskolák bukkannak fel minden oldalon, amelyeknek kimondott szándéka olyan természeti körülményeket teremteni, amelyek között az ember rendelkezhet azzal amit imádandónak és ajánlatosnak tart. Az alkotó elméről szóló könyvek elárasztják a könyvpiacot és az olyan beszélgetések, amelyek a kreatív művészeteknek hátteret biztosító erőkről szólnak, életbevágó fontosságot nyernek. Pszichológusok az egész témának nagy figyelmet szentelnek, és jóllehet jelenleg amit ideálisnak tartanak, az szinte teljesen a fizikai síkon fogalmazódik meg, mégis összességében egy rezgéstevékenységet indít meg a világlélekben, ahogy az kifejezést nyer az emberiségen keresztül és előtérbe kerül az elme birodalmából. Csak a faj előharcosai, legkiemelkedőbb gondolkodói és az emberiség alkotó munkásai azok az érzékenyek, akik a leggyorsabban reagálnak ezekre a mentális megnyilvánulásokra. Most még kisebbségben vannak és a legtöbb ember az érzelmek és vágyak síkjáról kisugárzó erőkre és rezgésekre válaszol. Mind többen és többen ébrednek fel, és a Mágia és első hat Szabálya egyre nyilvánvalóbbá lesz. A könyvben tárgyalt tizenöt szabály a következőképpen oszlik meg: Hat szabály vonatkozik a mentálsíkra. Öt szabály a vágy- vagy asztrálsíkra. Négy szabály a fizikai síkra. A főgondolat, amelyet világosan szem előtt kell tartani az, hogy a szabályok a három világban felhasznált energiára vonatkoznak, és hogy ezeket az energiákat az irányító lélek tudatosan befolyásolja, vagy a lélektől függetlenül, a három világ anyagában bennfoglalt erő serkenti tevékenységre. Az utóbbi esetben az ember saját formaenergiáinak és minden megnyilvánulás anyagi aspektusának áldozata. Az előző esetben ő az intelligens uralkodó, irányító a maga sorsa felett, és az alsóbb rendű energiákat formákba és tevékenységekre készteti, elmeimpulzusainak hatalmával és saját lelkének összpontosított figyelmével. A már végiggondolt hat szabályban van egy-két világosan kiemelkedő gondolat, amelyeket az alábbi meghatározásokban lehet összegezni: 1. Szabály – Visszaemlékezés, ennek eredménye összpontosítás. 2. Szabály – Reagálás, az eredmény összeműködés a magasabb és alacsonyabb rendű között. 3. Szabály – Sugárzás, az eredmény a hang felcsendülése. 4. Szabály – Légzés, az eredmény alkotó munka. 5. Szabály – Újra egyesülés, az eredmény összehangolódás. 6. Szabály – Újra orientálás, az eredmény a Terv tiszta átlátása. Jól teszik a tanítványok, ha ezeket az összefüggéseket végiggondolják és az alapjukat képező szintézist feldolgozzák. Ennek a szabálynak a szavaiban az asztrálsík a szerepével és a problémájával megfelelően szintézisbe van hozva. Figyeljük meg a kifejezéseket, amelyeket a leírásban felhasználtunk néhány rövid mondatban: l. A duális erők síkja. 2. A két ösvény síkja. 3. A sík, amelyen az éltető erőt kell keresni. 4. A rezgő pólusok síkja. 5. A sík, amelyen választani kell. Életbevágóan fontos dolog minden jelölt számára, hogy megtanulja megérteni az asztrálsíkot, hogy tisztába jöjjön annak természetével és hogy megtanuljon szabadnak maradni tőle, de egyszersmind munkálkodni rajta. Ebben az útmutatásban szeretnék némi tiszta tanítást nyújtani ezen a síkon, mert abban a pillanatban, amikor egy ember már „látni” tud az asztrálsíkon, el tudja érni az egyensúly állapotát és állhatatos tud maradni a sík rezgési erői közepette, azon nyomban felkészült a beavatásra. Először is gyűjtsünk össze néhány kifejezést, amelyet az isteni Létező e szférájának leírására használunk, amely Létezővel az embernek először is azonosítania kell önmagát, behatolni a központba, áttörni annak lefátyolozott látszatán, és végezetül megállni nyugodtan, meg nem rendítve, szenvtelenül, befolyásoktól mentesen és szabadon. Az „asztrális” kifejezés, amelyet oly gyakran alkalmaznak, valójában téves elnevezés. H.P. Blavatskynak alapvetően igaza volt, mikor a kifejezést a fizikai sík éteri vagy éltető síkjával kapcsolatban alkalmazta. Amikor kapcsolatot teremtünk az éteri világgal, az első benyomás, ami ér bennünket, mindig egy csillagfény, egy ragyogás, csillogás. Azonban a szót fokozatosan a kámával vagy vággyal azonosították, és így alkalmazták az érzelmi reakciók síkjára. Ezt érdemes megjegyezni, mert az önmagában is példa arra, hogy az asztrálsík milyen hatással van az emberi agyra, ami a maga tájékozatlan körülményei között megfordítja a valóságot és a dolgokat feje tetejére állítva látja. Amikor a jelölt „megnyitott szemével”" legelőször határozottan látja az asztrálsík jelenségeit, az nem más, mint sűrű köd, zűrzavar, változó formák, egymásba hatoló és összekeveredő színek, és olyan kaleidoszkópszerű jelenség, hogy a vállalkozás reménytelensége mindent elborítani látszik. Nem világos, vagy csillogó, vagy tiszta. Nyilvánvalóan áthatolhatatlan össze-visszaság uralkodik, hiszen ez az erők találkozásának tere. Mert az erők a jelölt saját testében ugyanilyen összevisszaságban vannak, és ő összekeveri ezeket az őt körülvevő káosszal, olyan mértékig, hogy eleinte az ebbe betekintő lélek számára szinte lehetetlen megkülönböztetni a saját asztrális mechanizmusát az emberiségnek mint egésznek az asztrális mechanizmusától és a világ asztrális mechanizmusától. Ezután az egyik legelső dolog, hogy a jelölt megtanulja megkülönböztetni a maga saját, érzelmi értelemben vett auráját attól, ami körülveszi, és ennek megtanulására sok időt kell fordítani. Ezért van az, hogy az egyik legelső minősítés a tanítványság során a józan megkülönböztetni tudás, mert hiszen az ész mint elemző és elkülönítő alkalmazásával kerül az asztráltest irányítás alá. Másodszor, az asztrálsík az illúzió, a káprázat és a valóság torz megjelenítésének síkja. Ennek oka az, hogy a világon minden egyes ember az asztrális anyagban serénykedik és az emberi vágynak és a világ vágyának hatóereje hozza létre az állandó „megképzést” és formaépítést, amely az asztrális anyag legkézzelfoghatóbb hatásaihoz vezet. Az egyéni vágy, a nemzeti vágy, a faj vágya, az emberiségnek mint egésznek a vágya és az ember alatti életformák ösztönös vágya okozza a sík anyagának állandó változását és alakulását. Állandóan épülnek az időleges formák, némelyikük ritka szép, mások nem szépek, és zajlik az élettel telítés, alkotójának asztrális energiájával.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!