TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Kézai Simon A magyarok történetében azt írja, hogy
Ménrót, az óriás, Thana fia, "a nyelvek összezavarodásának kezdete után
Eviláth földjére költözött, amely vidéket az idő tájt Perzsiának
neveztek, s ott feleségétől, Enethtől két fia született, t. í. Hunor és
Magyar." Az eredetmondának e része a magyarok egyiptomi származására
utaló nyomokat is tartalmaz. Eneth ugyanis azonosítható az ókori
egyiptomiak Neith (Nt) nevű istennőjével, akit teremtő erejű
androgünnek tartottak, a legősibb istenek egyikének. A másik nyom a
Thana név: Tanisznak hívtak egy egyiptomi várost, amely közelében volt
Avarisz! A harmadik nyom: igaz, hogy a Ménrót név a Nimródra hasonlít,
viszont Egyiptom első királyát Ménnek vagy Ménesnek nevezték, tehát
elképzelhető, hogy a magyarok e Mén nevű őse vált a bibliai és
mezopotámiai hagyománnyal ötvözve Ménróttá. A fekete magyarok fekete
jelzőjének eredete Egyiptomba nyúlik vissza. Az ókori egyiptomiak
ugyanis hazájukat kemé-nek, feketének nevezték.(l)
Fővárosuk eredeti neve viszont Fehér Fal volt.(2) (A
magyar-egyiptomi párhuzamok egyszerű felsorolása is hosszú volna, itt
elég csak megemlíteni, hogy az ókori Egyiptomban is kettős királyság
volt, akárcsak nálunk, a mi fővárosaink neveiben is a fehér szó
szerepel: Székesfehérvár és Gyulafehérvár, az egyiptomiaknak is
egyesített koronája volt stb). Az izraeli József törzs egyiptomi (és
fekete magyar) származására utal, hogy hadijelvényének színe mélyfekete
volt, "s két fia, Efráim és Manasse volt ábrázolva rajta egyiptomiak
képében" (3) .
Varga Géza ismerte fel az aranyborjú és a csodaszarvas-monda közös
eredetét: "A magyar csodaszarvas-monda bibliai párhuzamai kétségtelenné
teszik a két mitológia közös gyökereit. Az aranyborjú szintén vízen (a
Vörös-tengeren) keresztül vezeti népét, akár a csodaszarvas. Az
Egyiptomból kivonuló nép - a magyarsághoz hasonlóan új hazát talál az
út végén. A magyar és a bibliai népvándorlás vezetője, Álmos és Mózes
egyaránt vízből született hős. Az új hazába Mózes (Álmoshoz hasonlóan)
nem mehet be, a honfoglalás előestéjén mindkettő meghal. Az aranyborjú
vezető szerepére ... világos utalást találunk a Szentírásban is. A
kétségtelen hitelű tanú Jeroboám, a hatnak, hurriták területeihez
közelebb fekvő, általuk is lakott északi Izrael királya. Ő
aranyborjakat (új vallási központokat) állított föl (a déli zsidó
Jeruzsálem szerepét ellensúlyozandó), mondván: "Ímhol vannak a te
isteneid, óh Izráel, a kik téged kihoztak Egyiptomnak földéből" (I Kir
12, 28). Jeroboám álláspontja azonos a sztyeppi szarvas mondáéval, míg
Mózesé szemben áll vele. Az ellentét az Egyiptomból kivonuló népesség
megosztottságáról árulkodik.
Eredeti vezető rétegüket egy hükszosz /hurrita / hatti jellegű
lovas nép alkothatta, ennek volt vezető állata az aranyborjú
(aranyszarvas). Az Egyiptomból kivonulók vallási-etnikai csoportjai
közötti érdekellentétek nyilvánvalóvá válhattak és szakadáshoz
vezettek. A zsidók a vándorút során fellázadtak és Mózes irányításával
kiváltak. Ez az önállósulás tükröződött később a déli Júda és az északi
Izrael szembenállásában. Júda képviselte a mózesi hagyományt, míg
Izrael ... fenntartotta az aranyborjú tiszteletét." (4)
Az egyiptomi és a magyar bika-, illetve
szarvas-kultusznak is közös a forrása. (A szarvasnak is bikája és
tehene van.) A szent egyiptomi Ápisz-bika is Napot hordoz a szarvai
közt és Hold díszíti az oldalát. A székely-palóc eredetű regölés is
egyiptomi előzményekre vezethető vissza. (5) A fekete magyarok
csodaszarvasa Egyiptomban alakulhatott át aranybikává, ugyanis a
Kis-Ázsiából származtatható csodaszarvas jelkép régebbi, eredetibb. Ez
viszont azt jelenti, hogy a fekete magyarok őshazája Kis-Ázsiában volt,
és onnan telepedtek át Egyiptomba. De maradtak nyomai a
csodaszarvasunknak (és a bikakultusznak) Izraelben is. Így például a
Naftali törzs jelképe a szarvas volt
Júda végrendeletében pedig ez olvasható: "Jákob szarvasai
örvendezésükben futnak, az Izrael sasai örvendezve
szárnyalnak:'"(XXV,5.) Neftalim végrendeletében pedig ez áll: "Akkor
megláttak egy bikát lenn a földön, amelynek két hatalmas szarva volt, a
hátán pedig szárnyak, meg akarták fogni ezt a bikát, de nem sikerült
nekik. Erre József elébe futott és megragadta, majd a magasságba
emelkedett vele." (6) A Ter. 49,24-ben és a Zsolt 132,2-ben
előfordulnak a "Jákob bikája" és "Izrael bikája" kifejezések.
Figyelemre méltó, hogy Jákob egyik feleségének neve, Lea, vadtehenet
jelent. (7)
Mózes vallása és népe a holdisten, Jah imádatával, a Törvény
mindenek fölé való emelésével mindvégig szemben állt Áronnal (és
népével), aki a Nap- és aranybika (borjú)- tisztelet, vagyis a tűz- és
Égisten kultuszát követte.
A Jahve név két elemre osztható: Jah+hú ill. hó. "E következtetést
az is támogatni látszik, hogy a Jáh forma istennévként önállóan is
szerepel az Ószövetségben: (8)
A Jah egyiptomi Hold-nevet kiegészíti tehát a magyar hó (vö.: finn
kuu = hó-[nap], hold) szó, a hold v hód régibb alakja. Jellemző erre a
Jahvéra, ami a régi himnuszában áll: "Előtte halad a dögvész/ mögötte
követi őt a láz ... Feltör a vízáradat./ A Nap és a Hold lakóhelyén
marad." (Hab 3,3-11.)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!