TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ha keresztény értelemben nézzük,
a gnoszticizmus: - az ember igazi szellemiségére vonatkozóan üdvözítő tudás birtokában van.
A gnosztikus számára az alvilág nem lent v. a világ peremén van, hanem betört a világba, s a világban van.
A gnosztikus mint aki a szellemi, pneumatikus elem birtokában van, teljesen elveti és elítéli ezt a világot,
uraival együtt,
akik a világot fogságban tartják (antikozmizmus), mert idegen velük szemben: az ő hazája a pléróma,
az isteni teljesség világa (akozmizmus). - A különféle gnosztikus rendszerekre általában jellemző a szinkretizmus,
azaz tanrendszerüket különféle szellemi hagyományokból szőtték: a gör., főként plátóni fil. elemei mellett
pl. a koptban zsidó hatások láthatók.
A gnosztikus evangéliumok (Tamás evangéliuma, Az igazság evangéliuma, Fülöp evangéliuma) alkotják ehhez a párhuzamot.
A gnózis (a gör. ginoszkó, ‘megismer’ igéből): tudás, titkos ismeret. - 1. zsidó gnózis. - 2. keresztény értelemben.
a) kegyelemtől áthatott ismeret, amely által az ember hitében megéli Isten fölfoghatatlan szeretetét, ahogy az
Krisztus keresztjében kifejezésre jutott.- b) ismeret, amely nem Isten személyes, kegyelmi kitárulásából ered,
hanem az ember újra meg újra fölfedezendő lényegéből,
nem Isten szavának engedelmes meghallása a forrása,
hanem az egyén gnosztikus öntudata c) Egy fölfogás szerint az ismeretnek már önmagában megváltó hatása van.
Ezért a szeretet v. az erkölcsi tett v. nem fontos, v. úgy tekinthető, mint a magától értetődő következmény.
Az ismeret mindent magában hordoz, amit üdvösségnek mondhatunk, az ember tehát magában találhatja meg a mindent összefogó egységet és teljességet.
A gnosztikus világnézet alapja az, hogy az igazság előbb létezett, mint minden más.
A gnosztikus irányzatok abból indulnak ki, hogy aki tudásra szomjazik, az belülről tudja: ez az abszolút tudás létezik.
A válasz szintén egyszerű:
minden emberben eleve benne van ez az igazság, tehát maga az igazság mondatja velünk, hogy ő létezik,
és mindennek egyedül ez a létezés az értelme.
Ő a kezdet és a vég, az első és az utolsó, belőle származik minden valódi tanúság és kinyilatkoztatás, és őhozzá vezet el minden, ami igaz. Bennünk van a kulcs, amellyel minden kaput kinyithatunk,
mely a világhoz, a minket körbevevő dolgokhoz vezet, ahonnan a tapasztalatokon át, végül visszajuthatunk önmagunkba.
Így válik eggyé mindaz, ami kint van és ami bent, így lesz a teremtés élő jelen.
forrás: G-portál
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!