Juji: A hermetizmus

TISZTA SZÍVTUDAT

Yu Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 238 fő
  • Képek - 4511 db
  • Videók - 870 db
  • Blogbejegyzések - 2008 db
  • Fórumtémák - 26 db
  • Linkek - 18 db

Üdvözlettel,

Apokrif-iratok vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

TISZTA SZÍVTUDAT

Yu Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 238 fő
  • Képek - 4511 db
  • Videók - 870 db
  • Blogbejegyzések - 2008 db
  • Fórumtémák - 26 db
  • Linkek - 18 db

Üdvözlettel,

Apokrif-iratok vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

TISZTA SZÍVTUDAT

Yu Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 238 fő
  • Képek - 4511 db
  • Videók - 870 db
  • Blogbejegyzések - 2008 db
  • Fórumtémák - 26 db
  • Linkek - 18 db

Üdvözlettel,

Apokrif-iratok vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

TISZTA SZÍVTUDAT

Yu Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 238 fő
  • Képek - 4511 db
  • Videók - 870 db
  • Blogbejegyzések - 2008 db
  • Fórumtémák - 26 db
  • Linkek - 18 db

Üdvözlettel,

Apokrif-iratok vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A hermetizmus

14 éve | [Törölt felhasználó] | 1 hozzászólás


A hermetizmus őrizte meg az egyiptomi hagyományokat a legtovább, melyben neoplatonikus, zsidó és korai keresztény elemekkel keveredve találhatjuk meg a kései ókor Alexandriájának hellenista szellemiségét. A hermetikus könyvek Hermész Triszmegisztosz, a "háromszorosan legnagyobb Hermész" nevéhez fűződnek. A név Thot-ot jelöli, vagy más néven Tehuti-t, a bölcsesség egyiptomi istenét, aki, mint már láthattuk, számtalan írásművet hagyott az utókorra a titkos tudományokról (orvoslásról, alkímiáról, stb.).
Leghíresebb műve a Tabula Smaragdina, vagyis a Smaragdtábla. A hermetikusok körében analógiák tana néven ismert szöveget tartalmazza, amely a modern mágusok alapelvét fekteti le: "Ami fent van, megegyező azzal, ami lent van, és ami lent van, megegyezik azzal, ami fent van, így jön létre az egység csodája." A Tabula Smaragdina legkorábban rögzített változatát 1828-ban találták meg egy sírban, Thébában.
A szöveg három síkon értelmezendő. Tartalmazza a Bölcsek Kövének alkimista receptjét, a halhatatlanság kulcsát és a mágia működésének legfőbb misztériumát. Albertus Magnus, a híres mágus antik forrásokra hivatkozva azt állítja, hogy eredetileg Hermész Triszmegisztosz egyiptomi sírjában (mely egyes alkimista legendák szerint azonos a Cheops-piramissal) talált rá Nagy Sándor a Smaragdtáblára. Hermész Atlantiszból érkezett mágus volt, akit később az egyiptomiak azonosítottak Thot istennel. Némely tudós szerint azonban Hermész valójában egy bizonyos Hermón nevű pap volt, aki i. sz. 100 körül élt Alexandriában. A hermetikában a próféta vagy spirituális vezető szerepét játssza. Tanait ezoterikus tudomány gyanánt tanították az óegyiptomi papi iskolákban, és isteni inspirációból származtatták.
A hermetikus írások gyűjteményét Corpus Hermeticum néven, vagy az első értekezés címe után Poimandrész néven emlegetik. Ezek egy egységes szellemiség alapjait fektetik le prédikációk, dialógusok és levelek formájában. Hermész Szent Könyveit a templomok legbelsőbb szentélyeiben tartották, és a legmagasabb rangú papok kivételével senki nem olvashatta azokat. Tíz kötet az Istenek kinyilatkoztatásairól, a világ keletkezéséről és a papság rendszabályairól szólt, további négy a csillagászatról és asztrológiáról, kettő az Istenekhez szóló fohászokat, himnuszokat, valamint az uralkodói vezetés alapelveit tartalmazta. Ezen felül tíz kötet az imádságok formuláit, a felajánlások, ünnepek és körmenetek szabályait foglalta össze, a többi részben pedig a filozófiáról, orvoslásról, anatómiáról és más tudományokról írt Hermész. Platón a Szent Könyvek himnuszairól azt írta, hogy azokat az egyiptomiak személyesen Isisnek tulajdonították és tízezer évesnek hitték. Miután Diocletianus császár minden Egyiptomból származó alkimista könyvet elpusztíttatott, a néhány fennmaradt eredeti egyiptomi írást a II.-III. században felbukkanó, Alexandriából származó hermetikus szövegek olvasztották magukba. Ez a tizennyolc fejezetből álló gyűjtemény görög, valamint arab közvetítés útján terjedt szét.
A hermetikus iratokon az ősi bölcseleti vallások páratlan igazsága vonul végig. A lélek Istenséghez való visszatérésének feltétele egyrészt a megnyilvánult világ feletti ráeszmélés és a szeretet mindenen uralkodó hatalma, másrészt az Isten ismerete. A hermetikus tanítás beszélt a Kozmosz és az Ember négyszeres természetéről, melyek közül kettőt halhatatlannak és állandónak tekintettek, kettőt pedig halandónak és átmenetinek. Az előbbiek a szellem és a lélek, az utóbbiak az étertest és maga a fizikai test. A lélek állandó jelképe a víz, mely esszenciájában mindig tiszta marad. A világ ciklikussága a lélekben is megismétlődik: a lélek egyik létállapota az Anyagban való alámerülés, ami által fájdalmat és megaláztatást vesz magára, a másik állapot pedig az Anyagból való kiemelkedés, a megtisztulás és megvilágosodás. A lélek a megismerés vágyától hajtva merül alá a megtestesülés börtönébe, majd a teljes tudás birtokában szabadul. Aki tehát birtokában van a hermetikus titoknak, az többé nincs alávetve saját sorsának, hanem kikerül az örökös körforgásból. Ez az elmélet mutatkozik meg a világ számos vallásának lélekvándorlás elméleteiben. A lélek két arcát az egyiptomiak is felismerték. Isis a belső fény, a világos, tiszta lélek, Nephtys pedig a sötét, félelmetes, ösztönös sejtelmek úrnője.
Eliphas Levi szerint: "A létnek egy léte, és a harmóniák egysége, emelkedve, vagy ereszkedve, a szónak előrehaladó vagy azonos arányú fokozati létrái, az egyensúly átváltoztathatatlan törvénye, az univerzális megegyezések egyenlő arányú előhaladása, az ideák és a szó közötti kapcsolatok egyenlően a teremtő és a teremtmény közötti kapcsolatok mértékével, amit a végesnek egyetlen szegletének a méretével bizonyított szükséges végtelen matematikájában: ez mind kifejezésre jut e nagy egyiptomi főpap egyetlen mondatában."
A hermetikus könyvek az Istenség három kifejeződési formáját ismerik el: az egyik a felsőbb, elvont, végtelen Isten, mely örökké önfenntartó és meg nem nyilvánult, ez a hinduk Nirguna Brahmanja, a Lét Passzivitása, a bezárkózó Isten (Deus implicitus); a második az Istenség megtestesülése a világegyetemben, a makrokozmosz, a megnyilvánult isten, a Saguna Brahman, a kibontakozó Isten (Deus explicitus); a harmadik pedig az Isten az emberben, a mikrokozmosz, a Megváltó megtestesülése, vagyis Osiris. Ahogy Hermész írja: "A földi ember egy halandó Isten, és a mennyei Isten egy halhatatlan ember." Ismerni Istent annyi, mint birtokolni, azaz Istenné válni.
A hermetikus titok képviselője Isis: "Én, Isis vagyok minden, ami volt, van és lesz, s halandó fel nem fedheti fátylamat." Isis fátyla a kabbalisták "Paroketh"-je, a lepel, mely elválasztja egymástól az Élet Fáján a Tiferetet az alsóbb szféráktól. A misztikusnak át kell hatolnia a Paroketh-en, hogy az újjászületést, a beavatást megtapasztalja.
Thot nevéhez fűződik a beszéd, és a huszonkét őshang megtalálása, mely a beszéd alapját képezi. Így a hermetizmus a kabbalával, és a héber abc huszonkét betűjével is összefüggésbe hozható.
A hermetikába való beavatást az alábbi módon fogalmazza meg Eduard Schura: "Az isteni élet, a valóság árnyékaiban jelent meg előtted. Thot megismertette veled a láthatatlan eget, Osiris világosságát, a világegyetem rejtett istenét, aki milliók lelkéből lélegzik, éltetve általuk a bolygó glóbuszokat és a születendő testeket. rajtad áll felé haladni, utadat úgy megválasztani, hogy a tiszta szellemhez emelkedj. Mert íme, te az élve feltámadottak közé tartozol. Ne feledd, hogy két fontos kulcsa van a tudásnak. Íme az első: A külső olyan, mint a dolgok belseje, a kicsi, mint a nagy, csak egy a törvény és Egy, aki működik. Az isteni háztartásban semmi sem kicsi és semmi sem nagy. S ez a másik: Az emberek halandó istenek és az istenek halhatatlan emberek. Boldog, ki érti ezeket a szavakat, mert mindezek birtokában van. Emlékezz, hogy a misztérium törvénye rejti a nagy igazságot. A teljes tudás csak testvéreink előtt tárható fel, kik kiállták ugyanazokat a próbákat, mint mi. Az igazságot az értelemhez kell szabni, el kell fátyolozni a gyöngék elől, kiket megzavarna, elrejteni a gonoszok elől, kik csak töredékeit fogják fel, s azokból a rombolás fegyvereit kovácsolnák. Zárd a szívedbe és műveidből szóljon. A tudás lesz az erőd, a hit a kardod és hallgatásod legyőzhetetlen vértezeted."

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Udvardy Sándor üzente 14 éve

Ha Atlantiszi pap-király volt, és ő volt aki a kataklizma után Egyiptomba örökítette a szent tudást, jóval i.e. 3600 előtt kellett, hogy tegye, mert maga a katasztrófa i.e.11-12000 évvel ezelőtt történt. Mivel az Atlantisziak többek között Indiába és Egyiptomba menekültek még a sziget elsüllyedése előtt, az ő "számlájukra" írhatók az ősi indiai védák és más írások, az egyiptomi civilizáció alapjainak lerakása egyaránt.

Thot – vagy másik ismert nevén Hermes Trismegistos – atlantiszi mágus körülbelül Kr. e. 3600 ével jegyezte le a „smaragdtáblák” (Tabula Smaragdina) néven ismertté vált táblák sorait. Titkuk nem azért van titoknak nyilvánítva, mert nem olvashatja bárki, hanem mert tudásanyaguk - nyelvezete és képi világa miatt - csak a beavatott hermetikus mágusok számára válik nyilvánvalóvá. Sorozatunk csak megismertet a smaragdtáblákkal, de nem ad beavatást a hermetikus mágiába. A Beavatás folyamata hosszadalmas és egy egész életút során zajlik.

Thot, vagy Hermes Trismegistos (nevezzük mostantól fogva az utóbbi néven) a mai tudásunk szerint atlantiszi örökséget birtokló pap király és mágus volt. Létezésére a történelem is sok bizonyosságot talált. Egyes feltételezések szerint a Nagy Piramist – amit ma Keopsz piramisnak nevezünk – szintén ő építtette, hogy a bölcsességet és Atlantisz mágikus birodalmának örökségét itt rejthesse el a világi tudástól elszigetelve.

Az atlantiszi eredetű mágiával foglalkozók azt állítják – és természetesen mindenki maga nézzen utána annak, hogy állításuk igaz-e, és melyik teóriát tudja elfogadni – hogy Hermes Trismegistos közel 16 000 éven keresztül uralkodott. Uralkodásának a mai léptékkel szemben meglehetősen hosszú időtartamát egyesek úgy magyarázzák, hogy különféle testekben, de azonos tudással – talán ahhoz hasonlóan, mint a Dalai Láma, akinek új testben való visszatértére számos jel utal – uralkodott. Mások azt tartják, hogy a mágia segítségével legyőzte a halált és csak akkor távozott a földi megtestesüléséből, amikor ennek elérkezett az ideje. Ezt alátámasztani látszik az a mágikus hagyomány, amit a keleti fakírok a mai napig képesek véghezvinni. A nyugati elme számára ez felfoghatatlannak tűnik. Ilyenek az élve eltemettetés, vagy a különféle testrészek eltávolítása és visszanövesztése, és más trükknek látszó, ám nagyon magas mágikus beavatási szinten trükk nélkül is megvalósítható gyakorlatai.

Thot az egyiptomi panteonban is helyet foglalt, miután kilépett test valójából. A bölcsesség isteneként a tudás feljegyzőjeként tartották számon, hiszen bölcsessége és tudása alapján kétségtelen, hogy isten megtestesülése volt. Főpapjai vitték tovább azt a tudást, amit az emberekre hagyott, és ők őrizték a Nagy Piramist.

Egyes feljegyzések szerint azért nevezik háromszor születettnek, vagy háromszor magasztosultnak, mert az egyiptomi születését követően még kétszer – tehát összesen háromszor – inkarnálódott. Az utolsó inkarnációban viselte a Hermész nevet. Más elméletek a világ minden síkján beavatott volt, s ez volt nevének oka. Ekkor mondhatta ő, vagy jegyezte le valamelyik tanítványa az alábbiakat: „Azért hívnak engem háromszorosan legnagyobb Hermésznek, mert birtokomban tartom a világfilozófia három részét.”

Válasz

Ez történt a közösségben:

Jó Vili írta 3 hete itt:

Szia, Mindenki! Kellemes húsvéti ünnepet kívánok!

Jó Vili írta 3 hete itt:

Szia, Mindenki! Kellemes húsvéti ünnepet kívánok!

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu