TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
1. IGEIDÕK
A hun nyelvben - amit ma magyarnak hívunk - eredetileg
kilenc igeidõ volt használatban. Ezek az egyszerû múlt,
jelen és jövõ. Folyamatos múlt, jelen és
jövõ. Befejezett múlt, jelen és jövõ.
Nagyon pontos és egyértelmû szabályok szerint
használtuk (sõt máig használjuk) õket,
amely szabályok precízen levezethetõk a teremtés
alaptörvényeibõl. Az alábbiakban ezt fogjuk ismertetni.
A nyelv lényegében az intelligens emberek
közti kommunikáció céljára lett kifejlesztve.
A kommunikáció az ember ismereteinek átadása
és mások ismereteinek fogadása, többé-kevésbé
egyértelmû kódolással. Az ismeretek a világról
szólnak. Az általunk megtapasztalt világot írjuk
le a fogalmainkkal, szavainkkal. Tehát a nyelvünk szabályainak
hûen tükrözniük kell a világot, amiben használjuk,
és azt a módot, ahogyan értelmezzük az észleleteinket.
Mivel az emberek élõlények, változnak.
A környezetükkel együtt, alkalmazkodva hozzá. Változik
a világképük, s vele a kommunikációjuk
is. Tehát a nyelvnek is változnia kell, folyton módosulni,
bõvülni (gazdagodni), esetleg szûkülni (elhagyva
egyes dolgokat). Szavaiban, szabályaiban, kiejtésében,
írásában. Nem lehet törvényekkel és
merev szabályokkal rögzíteni, mert ha megmerevítjük,
elõször alkalmatlanná válik a használatra,
majd fokozatosan elhal, a helyét átveszi más nyelv
vagy metakommunikációs forma.
A nyelvünk ismeretében megérthetjük
a világot, a világ ismeretében megérthetjük
a nyelvünket. Lássunk neki! Kezdjük az alapoknál,
a létigéknél. Mivel a lét a legáltalánosabb
fogalom a teremtésben, s mert: "Kezdetben vala az ige. Minden
az igébõl vala, az ige Istennél vala és Isten
vala az ige." Az ige a nyelvtanban létezést, cselekvést,
történést fejez ki. Három ideje van: múlt,
jelen, jövõ.
2. LÉTIGÉK
A magyarban kétféle létigét használunk a kilenc különbözõ igeidõben: a van-t és a lét-et. Ezek különféle változatai, alakjai a következõk.:
Van:
Fõnévként: vanás.
Fõnévi igeneve: vanni.
Kijelentõ módja: van.
Felszólító módja: -.
Feltételes módja: volna.
Egyszerû múlt: volt.
Egyszerû jelen: van.
Egyszerû jövõ: -.
Folyamatos múlt: vala.
Folyamatos jelen: való.
Folyamatos jövõ: -.
Befejezett múlt: vagyon.
Befejezett jelen: valék.
Befejezett jövõ: -.
Lét:
Fõnévként: levés, létezés,
leledzés.
Fõnévi igenevei: lenni, létezni, leledzeni.
Kijelentõ módja: lét, létez, leledz.
Felszólító módja: legyen, létezzen,
leledzzen!
Feltételes módja: lenne, lehet, lehetne, létezne,
létezhet, létezhetne, leledzene, leledzhet, leledzhetne.
Egyszerû múlt: lett, létezett.
Egyszerû jelen: lét, létezik, létezõ.
Egyszerû jövõ: lesz, létezni fog.
Folyamatos múlt: lõn, leledzett.
Folyamatos jelen: levõ (ejtjük lévõ-nek is),
leledzik, leledzõ.
Folyamatos jövõ: lészen, leledzeni fog.
Befejezett múlt: lett légyen.
Befejezett jelen: levék.
Befejezett jövõ: leend, leendõ, lenni fog.
3. A VANÁS ALAKJAI
Amint látjuk, a vanásnak nincs jövõ
idejû alakja (vasz, vászon, vaand, vaandó, vanni fog?)!
Nincs felszólító módja (vanjon, valódjon?)
és feltételes módja (vanna, vahat vagy vanhat?) sem.
A vanásnak azért van csak múlt és
jelen ideje, mert vele a megnyilvánulatlan tulajdonságait
jelenítjük meg. A teremtés elõtti állapotot,
a puszta vanás idõtlenségét. Egy Énoknak
(okforrásnak) csak jelene (forráspontja) és múltja
(kiáradása) van, de nincs jövõje (beáradása)!
Ezt tudjuk, mivel Õ az idõ szülõje, keltõje
(az Öregisten Idõ), akibõl kiárad minden ("Vagyok
a Ki vagyok.").
Azért van a vanásnak minden igeidõben
egyféle alakja, mert a megnyilvánulatlan omnipotens (a lehetségesség)
csak egyféle lehet. Nincs még polarizáció,
dualitás, én és te (személyes és személytelen,
pl.: vanó és vanik?), bal és jobb. Ezek csak a megnyilvánuláskor
jelennek meg, amikor két forrás lenni (létezni) kezd
egymás számára.
Ebbõl következõen nem lehet felszólító
módja sem. Nincs akit, amit felszólíthatna (megszólíthatna)
bármire egy magában található, semmirõl
semmit sem tudó (információtlan) és semmit
sem csináló (nem létezõ, de mégis vanó,
pontosabban való!) pont. Ami van, az az egy, az egész, a
teljesség. Annak mindene megvan, nem kíván semmit,
ezért szenvtelen, közönyös.
Az, hogy a feltételes módját az egyszerû
múltjából képezzük (volt-na), egyrészt
arra utal, hogy a megnyilvánulatlanról semmi biztosat nem
tudunk mondani, csupán feltételezéseink vannak (lehetnek)
róla, hogy mi volt akkor, amikor még semmi sem volt (az idõk
kezdete elõtt). A népmeséink ezért kezdõdnek
így: "Hol volt, hol nem volt, tán igaz se volt." Másrészt
a megnyilvánulatlan forrás lehet (vanhat?) magában
is, illetve áraszthatja magából a sajátidejét
(múltját). Ha a múltja egyetlen más idõforrást
(vanót, levõt) sem ér el, akkor egyszerûen megnyilvánulatlan
marad. Ezt hívjuk állóvíznek (1. ábra),
ahol nem történik semmi.
4. A LEVÉS ALAKJAI
A levésnek azért van jövõ ideje
is, mert minden teremtett (virtuális, másolati) idõforrás
a teremtésben az idõhurokba visszacsatoltsága által
marad meg a létében, ahol a saját múltjában
halad mindvégig, ami mindig õfelé jön (befelé
jövõ). A tachion a jövõjébe rohan, lehagyva
(maga mögött) a kiárasztott múltját, ami
belõle ki-múlt. Ezért ami elõtte van, az a
jövõ tér (terület) (2. ábra). Az okforrás
tachionnak nincs jövõje, bár jöhet vele szemben
más létezõ idõrendszer, de az nem a Õ
jövõje lesz, hanem a másiké. Amikor pedig kiér
az õskáosz hullámterének peremére ("kint
van a vízbõl"), már a semmibe (sehová)
rohan (megállíthatatlanul távolodva a többi létezõtõl
azok sajátidejében). Az egyenesen száguldó
tachiont magyarul futótûznek (sebesen haladó) hívjuk,
a körpályán haladót pedig bolygótûznek
(forog, bolyong).
A teremtés abban az esetben következik be,
ha az okforrás tachion találkozik a saját jövõjével.
Visszakanyarodva belép a saját elhagyott múltterébe
(3. ábra). Ezt csak a többi okforrással (más
létezõkkel) való kölcsönhatások révén
teheti meg.
A teremtmények sorsa azért predesztinált,
ismerhetõ elõre, mert nekik van, míg az isteneknek
(Énokok) nincs jövõje. Õk (az okforrások)
urai önmaguknak és a sorsuknak, felette állnak a szamszára
világkerekének és az idõnek. Ezért kifürkészhetetlenek
az Isten útjai, szándékai. Ha pedig egy létezõnek
elfogy a jövõje, akkor meghal, az élete holtpontra jut,
megszûnik a jelene, s így aztán a múltja is
elfogy, kimúlik belõle. A hal-ál a mozgások
megszûnte, meg-ál-lása.
Amikor két forrás létezni kezd egymás
számára, megszületik a létezés, a kettõsség,
a mozgás. Ezt az idõrendszert hívjuk folyóvíznek
(4. ábra). A levés különbözõ alakjainak
jelentése pontosan árulkodik a továbbiakról.
A lét a rövid (írású,
ejtésû) alak, a passzív dolog (aminek egyszerûen
van léte). A létezik a hosszú alak, az aktív
dolog, ami csinál valamit (elsõsorban létezik és
mozog), de csupán általános értelemben, tehát
ez a cselekvés bármi lehet. A leledzik szintén hosszú
alak, de másképp aktív. Õ az aktív személy,
aki csinál valamit (elsõsorban lélek-zik és
él), általános értelemben, tehát bárki
lehet.
A lélek-telen dolog élettelen, a lelkes
lénynek viszont, mivel lelke van, él. Az életét
pedig le-éli. A lélek régen lele (szellem) alakban
is használatos volt a hun nyelvben. Aki meghal, az ki-leheli a lelkét
(kimegy belõle a lélek, ami élõvé teszi).
A lélekzet, lélegzet, lehelet, lelemény, lelkület,
lelkész, létszám szavaink szintén innen erednek.
További sokatmondó szavak: lélekvesztõ, lélekbúvár,
mûvészlélek, lélekjelenlét, lélektan,
lelkesít, lelkiállapot, lelkiismeret, ébrenlét,
készenlét, létbiztonság, létbizonytalanság,
létminimum, létesítmény, létesülni,
lételem, erõnlét, létalap, létfenntartás,
létérdek, létjogosultság, jólét,
jóllét, létrehív, létrehoz, letét,
leltár, paralel (párhuzamosan létezõ).
A levõ (lévõ) a folyamatos jelenben
szintén rövid alak és passzív dolog. A lé
jelentése pedig folyadék, víz, illetve valamit tartalmazó
ital. A víz (idõhullámtér) önmagában
tisztavíz (információtlan), ami átlátszó,
átlátható, vagyis egyszerû dolog (mint egy pont).
Más dolgokkal elkeverve (információt viszünk
bele a kölcsönhatások révén)
már
zavaros lötty lesz (valamilyen lé) egy külsõ megfigyelõ
számára.
A létezõ olyan aktív dolog, konkrét
értelemben egy bizonyos valami, ami egyszerûen csak létezik
(a jelenben) de nem él. Ha létezõnek mondom, akkor
pontosan utalok egy valamire, ha léteziknek mondom, akkor általános
értelmû.
A leledzõ olyan aktív személy, konkrét
értelemben egy bizonyos valaki, aki folyamatosan létezik
és él. A leledziket akkor használjuk, ha nem egy bizonyos
valakirõl van szó, hanem általában egy lelkes
élõlényrõl.
Ami létezik, az más valami számára
létezik, tehát kölcsönhatásban van vele,
észlelhetõ mások számára. Amit észlelünk
a világban, azt leljük, megleljük, vagyis találjuk
ott. Innen erednek a lelés, találás, lelni, találni
szavaink (a talál feltételes módja a talán).
A levésnek, létezésnek, leledzésnek
van felszólító (óhajtó, felkiáltó,
parancsoló) módja (csak jelen idõben): legyen! létezzen!
leledzzen! Ez érzelmeket, szubjektivitást, életet,
teremtõ erõt tükröz.
Az, hogy a létezõk a létezésüket
tekintve egyenrangúak, tehát egyaránt léteznek,
s nincs létezõbb, meg kevésbé létezõ
dolog, azon látszik, hogy mindhárom alaknak van fõnévi
változata: levés, létezés, leledzés.
Ebbõl pedig képezhetõ fõnévi igenév:
lenni, létezni, leledzeni.
5. FÕNÉVI IGENEVEK
A lenni szenvedõ, passzív alak. A létezni
és leledzeni mûveltetõ, cselekvõ alak. Mert
az idõbeli létezés duális (kettõs):
nõi és férfi, jin és jang, aktív és
passzív. A lenni a nõ, a létezni és leledzeni
a férfi. A megnyilvánuló teremtés tehát
poláris, az ellentétek és ellentmondások világa.
Ugyanakkor vegyük észre, hogy a létezni
egyszerû igeidõ, a leledzeni pedig folyamatos. Ez azt súgja,
hogy a tárgyak (dolgok) egyszerûen csak léteznek az
idõben (semlegesnem), míg az énnel rendelkezõ
megfigyelõk, a lelkek (leledzõk) folyamatos idejû létezõk
(hímnem), tehát a számukra az idõ folyamatosan
telik (észlelik) az egész létezésük során,
szubjektíve. A passzív lenni a nõnem lesz ebben az
esetben.
Ami létezik, az nem tudatos (intelligensen) errõl.
Aki leledzik, az tudja ezt!
Most nézzük a vanást, ami megnyilvánulatlan,
tehát statikus és idõtlen dolog. Nincs mûveltetõ
alakja (vanázik, vanázni). Ennél fogva, a polaritás
hiányában elmarad a szenvedõ alakja is. Csak egyféle
VAN van, aminek fõnévi igeneve a vanni. A "vanni van..."
kifejezésünk arra utal, hogy rekurzív tulajdonságú
az okforrás (geometriai szerkezetét illetõen mandu,
aminek jelentése:
"egy csinál"), önmagába
zárt és kész! Vanni éppen van, de még
nem létezik senki, semmi számára. Valószínûleg
belõle származtathatók a venni, vinni és vonni
szavak is, a jelentésük alapján. Venni: birtokba venni,
magamhoz vonzani, hogy a számomra létezzen. Vinni: magammal
együtt mozgatni valamit. Vonni: magamhoz húzni valamit, a hatókörömbe.
Itt szeretném megjegyezni, hogy vanságról,
levésségrõl, létségrõl nem beszélünk,
mivel a -ság, -ség toldalékot melléknevekhez
szoktuk kapcsolni, a van és lét pedig nem használatos
melléknévként. Mindkettõ a legáltalánosabb
dologról, a puszta vanásról és létezésrõl
szól, ami a kezdet alapja (a pont). A pont elem, nem halmaz, ezért
nincsenek mérhetõ tulajdonságai (mérete, tömege,
súlya, anyaga, stb), tehát nem kérdezhetünk rá,
hogy: milyen?
6. IGERAGOZÁS
Minden igeidõben ragozzuk a létigéket, erre hatféle személyes névmásunk van. Egyes számot használunk ha konkrétan egy valakirõl van szó, többes számot ha csoportról beszélünk. Mindkét esetben jelen van a térbeli polaritás (hely meghatározás): egyrészt az itt (én, te, mi, ti) és ott (õ, õk) formájában, másrészt a szemlélõhöz közeli itt-et is felosztva én-re (a szemlélõ jelen: én, mi) és te-re (a szemlélt másik: te, ti). Használhatunk személytelen névmásokat is, ugyanilyen térbeli polaritással: az, amaz (távoli), ez, emez (közeli).
Vanás:
Személyes névmásokkal:
Egyszerû múltban: én voltam, te voltál,
õ volt, mi voltunk, ti voltatok, õk voltak.
Egyszerû jelenben: én vagyok, te vagy, õ van, mi
vagyunk, ti vagytok, õk vannak.
A folyamatos és befejezett alakokat nem ragozzuk.
A személytelen névmásokat szintén nem ragozzuk.
Levés, létezés, leledzés:
Egyszerû múltban:
Lett: én lettem, te lettél, õ lett, mi lettünk,
ti lettetek, õk lettek.
Létezett: én léteztem, te léteztél,
õ létezett, mi léteztünk, ti léteztetek,
õk léteztek.
Egyszerû jelenben:
Lét: én létem, te léted, õ léte,
mi létünk, ti létetek, õ (õk) létük.
Létezik: én létezem, te létezel, õ
létezik, mi létezünk, ti léteztek, õk
léteznek.
Létezõ: én létezõ vagyok, te létezõ
vagy, õ létezõ, mi létezõk vagyunk,
ti létezõk vagytok, õk létezõk.
Egyszerû jövõben:
Lesz: én leszek, te leszel, õ lesz, mi leszünk,
ti lesztek, õk lesznek.
Létezni fog: én létezni fogok, te létezni
fogsz, õ létezni fog, mi létezni fogunk, ti létezni
fogtok, õk létezni fognak.
Folyamatos múltban:
Lõn: nem ragozzuk.
Leledzett: én leledzettem, te leledzettél, õ leledzett,
mi leledzettünk, ti leledzettetek, õk leledzettek.
Folyamatos jelenben:
Levõ: nem ragozzuk.
Leledzik: én leledzem, te leledzel, õ leledzik, mi leledzünk,
ti leledzetek, õk leledzenek.
Leledzõ: én leledzõ vagyok, te leledzõ
vagy, õ leledzõ, mi leledzõk vagyunk, ti leledzõk
vagytok, õk leledzõk.
Folyamatos jövõben:
Lészen: nem ragozzuk.
Leledzeni fog: én leledzeni fogok, te leledzeni fogsz, õ
leledzeni fog, mi leledzeni fogunk, ti leledzeni fogtok, õk leledzeni
fognak.
Befejezett múltban:
Lett légyen: nem ragozzuk.
Befejezett jelenben:
Levék: nem ragozzuk.
Befejezett jövõben:
Leend: nem ragozzuk.
Leendõ: nem ragozzuk.
Lenni fog: én lenni fogok, te lenni fogsz, õ lenni fog,
mi lenni fogunk, ti lenni fogtok, õk lenni fognak.
Folyamatosban csak a leledzeni-t ragozzuk. Ennek oka, hogy
aki leledzik, az lelkes lény, személy, tehát van értelme
esetében én-rõl, te-rõl, õ-rõl
beszélni. Befejezettben nincs ragozás, ez alól érdekes
kivétel a lenni fog, ahol magát az igét nem ragozzuk,
csak a kiegészítõ módbeli segédigéjét,
hasonlóan az egyszerû és folyamatos jövõkkel.
Ennek oka az, hogy a fog (birtokba vesz, mint a venni) szó már
eleve jövõ idõt is jelent. Én fogok csinálni
valamit.
A fogni mégsem tekinthetõ létigének,
bár úgy viselkedik idõnként a mondatban. Mert
létige az, aminek nem csak egyszerû igeidõben
vannak
alakjai, hanem folyamatosban és befejezettben is. A fogni-nak (hasonlóan
az összes többi igéhez) csak egyszerû múlt,
jelen és jövõ idejû alakjai vannak. Mivel pedig
a nyelvünkben szabad a szórend, a létigék pedig
elhagyhatók vagy helyettesíthetõk értelemszerûen
a szövegben, a szerepüket átvehetik más (normál)
igék.
Példák a fogni-ra.:
Múltidõben: Fogtam magam és csináltam
valamit.
Jelenidõben: Fogom magam és csinálok
valamit.
Jövõidõben: Fogom magam és majd
csinálok valamit.
Látható a létigék ragozásánál,
hogy az egyes szám harmadik személyû alak (õ...)
igéje azonos az ige tövével, vagyis nem különbözik
tõle. Kivétel ez alól egyszerû jelenben a lét,
ami ragozva birtokos esetbe kerül. A passzív (egyszerû)
lét csupán birtokol tulajdonságokat (elsõsorban
önnön létét), amivel rendelkezik, viszont a létezik
aktívan csinál is valamit önnön létével,
mûvel valamit. A van birtokos esetének ragozása ezzel
szemben nem a létigéhez kapcsolódik: van nekem, van
neked, van neki, van nekünk, van nektek, van nekik. Ez arra utal,
hogy a vanás nem birtokol egymagában semmit, hisz ehhez már
ketten kellenének: birtokos és birtok.
7. TÖBBES SZÁM
A létigék többes számú alakjai:
Vanás: vanások.
Egyszerû idõkben: voltak, vannak.
Folyamatos idõkben: valák, valók.
Nincs többes szám befejezettben (vagyonok,
valékok?).
Levés, létezés,
leledzés: levések, létezések, leledzések.
Egyszerû idõkben: lettek, léteztek, léteznek,
létezõk, lesznek, létezni fognak.
Nincs a lét-nek többes száma (létek?),
mivel a lét, mint általános alapfogalom egy. Filozófiailag
nincs értelme több létrõl beszélni, hisz
egy az Isten, a minden létezõ.
Folyamatos idõkben: leledzettek, levõk, leledzenek, leledzõk,
leledzeni fognak.
Nincs a lõn-nek és lészen-nek többes
száma (lõnök, lészenek?).
Befejezett idõkben: lettek légyen, leendõk, lenni
fognak.
Nincs többes száma a levék-nek (levékek?).
8. TAGADÁS
Vanás:
Van - nincs.
Volt - nem volt.
Való - nem való.
Vala - nem vala.
Valék - nem valék.
Vagyon - nem vagyon.
Levés, létezés,
leledzés:
Lett - nem lett.
Létezett - nem létezett.
Lét - nem lét.
Létezik - nem létezik.
Létezõ - nem létezõ.
Lesz - nem lesz.
Létezni fog - nem fog létezni.
Lõn - nem lõn.
Leledzett - nem leledzett.
Levõ - nem levõ.
Leledzik - nem leledzik.
Leledzõ - nem leledzõ.
Lészen - nem lészen.
Leledzeni fog - nem fog leledzeni.
Lett légyen - nem lett légyen.
Levék - nem levék.
Leend - nem leend.
Leendõ - nem leendõ.
Lenni fog - nem fog lenni.
A fenti felsorolásból egyértelmûen
kiderül, hogy a kakukktojás a VAN. Nem használjuk a
"nem van" alakot tagadáshoz, helyette külön szónk
van a vanás hiányára: nincs. Ha irodalmi szövegben
nem kívánunk szót ismételni, akkor használjuk
a párját: sincs. Ennek ezoterikus jelentése: a vanás
örök, abszolút, idõtlen, hiányozhatatlan.
Nem lehet tagadni a megnyilvánulatlan EGY-et, mert
felette áll a dualitás, polaritás igen-nem, fehér-fekete,
létezik-nem létezik világának. Az összes
többi azért tagadható nem-mel, mert mind ebbõl
származik. Minden az EGY-bõl lett (az igébõl,
az elsõ egyetlenbõl), az összes idõk (igeidõk),
megnyilvánulások, s alkotják a sok-at, ahol van értelme
különbséget tenni, helyeselni vagy tagadni.
9. IGEKÖTÕK
Igekötõk lehetnek a következõk:
abba-, agyon-, alá-, át-, be-, bele-, benn-,
egybe-, el-, ellen-, elõ-, elõre-, fel-, föl-, félbe-,
félre-, felül-, fölül-, fenn-, fönn-, hátra-,
haza-, helyre-, hozzá-, ide-, keresztül-, ketté-, ki-,
körül-, közbe-, közre-, külön-, le-, meg-,
mellé-, neki-, oda-, össze-, rá-, rajta-, széjjel-,
szembe-, szerte-, szét-, tele-, tova-, tovább-, tönkre-,
túl-, újjá-, újra-, utána-, végbe-,
végig-, vissza-, stb.
A helyesírási szótárban (2000-es
kiadás) csak ennyi szerepel, de a stb alapján sejthetjük,
hogy vannak még igekötõk (csak rejtõznek a lókötõk).
Minden igekötõ beilleszthetõ a különbözõ
típusú és idejû létigék elé,
a különbség csupán annyi, hogy egybe írjuk
vagy külön.
Az ige létezést, cselekvést, történést
fejez ki. Ez változást jelent, mozgást, ami idõben,
és/vagy térben történik. Ennek megfelelõen
az igekötõk irányultságot adnak a létigéknek.
Ezek fizikailag a forrás (jelenpont, szubjektum, létezõ
dolog vagy lélek) irányvektorai, hogy a mozgás konkrétan
merre történik az eseménytérben.
10. IDÕFIZIKAI ÉSZREVÉTELEK
1. VANÁS
Láthatjuk, hogy a vanásnak egyféle
alakja van, annak ellenére, hogy a létezõ okforrások
AZ és EZ típusúak (jobb és bal, férfi
és nõi) lehetnek. Miért? Mert a megnyilvánulatlanban
még nem számít (nem értelmezhetõ) a
források kétfélesége, a jobb és a bal.
Ha egyedül van egy forráspont, önmagában, akkor
nincs értelme mozgásról, forgásról beszélni
(mihez képest?).
A van eredetileg azt is jelentette: egy. Ez a mai napig
megmaradt az angol nyelvben, amely a hun nyelvbõl csaknem ezer éve
leszakadt és elkülönült nyelvek egyike. One: egy
(ejtsd: van). A késõbbiekben egy külön publikáció
keretében foglalkozunk az angol nyelv szavainak ezoterikus jelentésével,
ami csak a hun-magyar nyelv ismeretében érthetõ meg.
2. IGERAGOZÁS
Úgy ragozzuk az igéket, hogy személyes névmást teszünk az ige elé és ragot toldunk (ragasztunk, illesztünk) a végéhez, pl.: én létez-em. A folyamatos és befejezett igéket azért nem lehet így ragozni (kivéve a leledzést), mert akkor használjuk õket, ha nem az a lényege a mondanivalónak, a mondatnak, hogy kirõl van szó, hanem, hogy mikor történt pontosan az esemény. Ezért inkább személytelen névelõkkel utalunk az alanyra, tárgyra. Õk az Az és Ez.
3. SZEMÉLYES ÉS SZEMÉLYTELEN
A mindenségnek kétféle szemléletmódja
van: személyes és személytelen. A hindu filozófusok
ugyanezt mondják. Vannak akik a személyes Istent, Krisnát
imádják, és vannak akik a személytelen Brahmanba
kívánnak beolvadni. Ezek a filozófusok még
nem jöttek rá, amire minden Buddha rájön, hogy
a kettõ ugyanaz, csak máshonnan nézve. Ha kívülrõl
nézem a jelenpontot (az Istent), az a személyes látásmód,
mert én egy másik pontból szemlélek, tehát
van értelme az én-te (poláris világ) viszonynak.
Ha belülrõl (a pontból) nézek kifelé a
világra, mert én vagyok az okforrás (az Isten), akkor
az személytelen, mert minden én vagyok. Az egész teremtés
egy pont. Belõlem árad ki, bennem van, belõlem van,
idõtlenül és abszolút módon.
A személyes látás szubjektív,
elfogult, érzelmes, ez a Teremtés. A személytelen
látás objektív, pontos, érzelmektõl
mentes, szenvtelen, ez az Isten. EZ AZ! Ugyanígy
kétféle pont van: AZ (jobbos
csavarodású forrás, Atya) és EZ
(balos csavarodású forrás, Anya).
A két nézõpont együtt adja a
teljes megoldást. Azzal, hogy a hun-magyar nyelvbõl megpróbálták
kiveszejteni a folyamatos és befejezett igeidõket egyes okostojás
nyelvészek, az objektív világszemlélettõl
próbáltak minket megfosztani, hogy kénytelenek legyünk
beérni szubjektív világképekkel,
amik elfogultak,
pontatlanok, hiányosak, és csak arra jók, hogy összeveszítsenek
minket egymással, a különbözõ részletek
közti ellentmondások látszata okán.
Ugyanakkor, mivel a nyelv élõlény,
dinamikus rendszer, hûen tükrözi a használóinak
gondolkodását, tehát látható rajta,
hogy nemzetünk (a szellemi hanyatlás évezredei során)
elmerült a személyeskedésben és sok a szemléleti
hiányosságunk. Ezzel szembesít a nyelvünk ezoterikus
jelentésének újra felismerése. S egyben megmutatja,
hogy eljött az ideje az ébredésnek, az újra megvilágosodásnak
(kollektívan).
4. TEREMTÉS
A lennibõl származtatható az enni,
fenni, menni, tenni, venni. Enni táplálékot szoktunk,
ami éltet, életben tart. Fenni az éles tárgyakat
szoktuk (kést, pengét), amiknek éle van. Az él
határvonal, vonal, egyenes, szakasz, görbe lehet, ahogyan a
teremtés idõszálai is idõvonalak, élek.
Aki éles elméjû, annak jól vág az esze,
vagyis képes megkülönböztetni a dolgokat a poláris
világban. A menni mozgást jelent, elsõsorban térben,
de idõbeli utazásra is használható. A tenni
cselekvés, aktivitás, a lenni létige szinonimája.
A venni olyan cselekvés, mozgatás, ami valamit a szemlélõ
felé mozgat, annak birtokába vonz.
A léteznibõl származik a lét-vételezni.
Inni lét, italt, folyadékot szoktunk, ami itat, szomjat és
tüzet olt. A lé tehát a Víz, a tardion (AV<1).
Az olt ige bevitelt jelent, a tûz oltása tehát oltóanyag
bevitele. A Tûz, a tachion (AV>1) oltása viszont a Vízzel
való interakció (egymásba hatolás, elkeveredés),
ami a teremtést indítja el.
A levés kettõs (Víz és Tûz,
nõi és férfi) természetét az adja, hogy
a ciklikus rendszer forrásai Tüzek, amik a múltjukat
passzívan eszik (passzív lét), elszenvedve a saját
múltjuk látványát, realizációját.
Ugyanakkor a ciklikus rendszerek hullámtere Víz típusú,
ez a Levegõ, a spirálgömb szerkezetû téridõ
kiáradás, aminek rendszere az emanációnál
gyorsabban nem mozoghat (AV<1).
Tehát Vízbe van zárva a Tûz
tulajdonság, ugyanakkor a Tûz Vizet szül magából.
Ezen vitatkoztak annyit a görög filozófusok, hogy melyik
volt elébb. A cselekvõ, aktív létezés:
a spirálgömbi tér sodró (taszító
és vonzó) hatása, vagyis az esszencia (ens), amit
úgy szoktunk fordítani, hogy a: lé-nyeg.
Ez az energia, az erõ, erõsség, a
téridõ lényege. Ezért a létezés
Vizes, nõi oldala mûveltetõ, aktív. Mozgásra
készteti a férfi oldalt, a passzív létet, a
táplálék által. A lét passzív,
ami az idõhurokban keringõ forrás. Õ nem mûvel
semmit, de vele mûvelteti a teremtést a nõi oldal káprázata,
fátyla, a múlt sorozatos felvillanása. Itt tehát
érdekes szerepcsere, kettõsség figyelhetõ meg.
A férfi és a nõ egyszerre aktív és passzív,
mivel kölcsönhatásról van szó. Ez adja a
teremtés végtelen dinamizmusát a továbbiakban.
A lét eteti önmagát önmagával,
tehetetlenül, mert a saját behúzási tartománya,
mint kényszertér körpályán tartja õt,
forog maga körül a szamszárában vég nélkül,
s csak "pislog" a felvillanó látványtól.
A lét rövid alakjából, a levés-bõl
képzett lenni arra utal, hogy az önfenntartást biztosító
táplálék csak rövid távon, kis távolságon
(mikroszinten) belül tud etetni, jól lakatni, fenntartani,
visszacsatolni önmagába. A hosszú alak, a létezés
(leledzés) Vize viszont nagy távolságban (makroszinten)
is mûveltet, sodor, kényszerít mindent, amit elér.
Létezni, leledzeni segíti a teremtményeket.
Mellesleg a nõ az, aki elcsavarja (körbeforgatja)
a férfi fejét, de a férfi az, aki elcsábítja
(magához vonzza egyenesen) a nõt. A párkapcsolat tehát
akkor mûködik, ha kölcsönös.
5. ÖSSZEFOGLALÁS
Mindezek alapján láthatjuk, hogy a hun-magyar
nyelv az univerzum alaptörvényeivel és mûködésével
kapcsolatos tudást õrzi a szerkezetében. Nem véletlenszerûen
alakult ki, a majmok makogásából, hanem nagyonis tudatos
tervezés eredménye. Bárki, bárkik lettek légyen
a készítõi, emberek avagy istenek, valódi és
egyetemes tudással rendelkeztek a világról. S bár
feledésbe merült az évezredek hányattatásai
során eme misztikus tudás, a nyelvünk fennmaradt. Belõle
bármikor újra felidézhetõ, felfedezhetõ
a megvilágosodáshoz vezetõ út, ami az örök
élethez vezet.
Mert nyelvében él
a nemzet.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!