TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A
titkos szinten a férfias örömöt a gyémánt fejezi ki, mely természeténél fogva
ragyogó, önmaga felé is. A tér félelemnélküli öröméből és együttérzéséből spontán
törnek fel a békítő, növelő, elkápráztató és erőteljesen védelmező tulajdonságok.
Ezek mindig megjelennek, amikor szükség van rájuk, és ott, ahol van kapcsolat
a megvilágosodással. Hogy megmutassam ezek gazdagságát - s hogy az ismétlést elkerüljem
-, a megvilágosodott tevékenységek kissé más név alatt következnek.
Békét
adó: ha a tanítványok törékenyek, mint a tojás, vagy kemények, mint a márvány,
"kedvesnek lenni" gyakran a megfelelő megközelítés. Az első esetben
gyógyító mennyiségű bizalmat kapnak a bennük rejlő képességekhez, a második esetben
pedig a külső nyomás hiánya talán kikényszeríti majd őket csigaházukból, és kénytelenek
lésznek kommunikálni. A feltételek azonban nem maradhatnak hosszú ideig édesek
és melegek. Amikor az alapvető bizalom megjelenik, még mielőtt kialakulnának
a megszokások és a lustaság, az embereket tanítani kell.
Gazdagító: itt az
élet lehetőségeinek gazdagságát kell tökéletesen elsajátítani, de csak fokozatosan.
Ha az emberek túl sokat, túl gyorsan próbálnak elérni, és aztán orra esnek, akkor
az egojuknak megint lesz ürügye, hogy a szorításában tartsa őket. Ami a most említett
két első tevékenységet illeti, a lámának vagy tanítónak csupán azt kell megvizsgálnia,
hogy tanítványai önállóvá váltak-e, kifejlődötte bennük egy erőteljes humorérzék,
és képesek-e egyre többet és többet nyújtani másoknak.
Az elkápráztatás megosztása:
Amikor a tanító a két következő megvilágoso-dott tevékenységet alkalmazza, nagy
felelősséget is kell vállalnia, valamint teljes mértékben tudatában kell lennie
saját motivációjának. Ha valakinek megvan az ereje ahhoz, hogy másokra hatással
legyen, gyors fejlődést idézhet elő, de ez nagyon ár-talmas is lehet. A jelenlegi
vallási botrányok között - a civilizált világban és körülötte - volt tömeges
öngyilkosság az amerikai keresztény szektákban, Afrikában pedig ájtatos katolikus
törzsek feldaraboltak egymillió embert saját fajtájukból. A hindu guruk vagy nagyon
gazdaggá, nagyon vagy kiszámíthatatlanná váltak, és a jóga tanítók mérgező gázt
engedtek a metrókba. Valószínűleg mindenki, aki tájékozott, haragon és elnyomáson
kívül nem vár semmit az iszlámtól, de ugyanakkor néhány szerzetesnek és lámának
is sikerült kínos helyzetet teremteni Buddha nevében. Buddha tanításainak célja
mindig a tudat teljes kifejlesztése, nem pedig egy dogmatikus isten parancsolatainak
teljesítése. Ez a tény intelligens viselkedést kellene hogy előidézzen, mégsem
tűnik könnyen elérhetőnek a becsületesség elfogadható szintje. Legyenek azok
bizonyos lámák, akiket a kommunista Kína, saját országuk lerombolója vesztegetett
meg, vagy olyan szervezetek vezetői, mint például a Dharmadatu vagy Rigpa, akik
óriási botrányokat okoztak visszaélve pozíciójukkal a tanítvány és tanító területén,
mindez méregként hat a növekvő számú okos ember körében, akik a buddhizmust azért
választották, hogy életük igazi minőséggé váljon.
Valójában nincs szükség
álarcra vagy színlelésre. A láma tevékenységének szabadsága nagyon nagy, éljen
akár cölibátusban, legyen világi vagy jógi, a tanítványok védelmezése alapvetően
annyit jelent, hogy ugyanazt teszi, amit mond. A tanítványokon múlik aztán, hogy
akarják-e azokat a képességeket, amelyeket a tanító olyan nyíl-tan feltár előttük.
Legyen ez az átláthatóság könnyebb a nyugati világi tanítók új generációja számára,
azokénál, akiket felváltunk. Nagy hátránynak tűnik olyan kultúrából jönni, ahol
gyerekként rendszeresen verik az embert!
Így hát mi is az én tanácsom Láma
kollégáimnak? Mindig emlékezzünk arra, hogy legfőbb munkánk tanítványainkat függetlenné,
együttérzővé és erőssé tenni. Mindig ünnepeljük különleges tulajdonságaikat és
legyünk hálásak, hogy ilyen sok jót megoszthatunk egymással. Soha ne váljunk büszkévé,
és ne vegyük körbe magunkat bólogatókkal, akiket csak azért manipulálunk, hogy
minket szolgáljanak vagy olyan dolgokat mondjanak, amilyeneket hallani szeretnénk.
Osszuk meg mással a szeretetet, izgalmat és bármi mást, ami a tanítványok és a
tanító hasznára válik, de soha ne éljünk vissza helyzetünkkel. Mivel többet tudunk,
felelősek vagyunk fejlődésükért mindaddig, amíg tartják velünk a köteléket, hiszen
még Buddha sem akart többet, mint "első lenni az egyenlők között".
Végül itt a negyedik tevékenység, mely szintén alapos önvizsgálatot igényel.
Erőteljesen védelmező: ahogyan az elkápráztatásnál és az erős tapasztalatok megosztásánál
el kell kerülnünk a büszkeséget, ugyanúgy a leromboló és ellenőrző aktivitásnak
is harag nélkül kell kifejeződnie. Csak akik látják a másokban rejlő buddhatermészetet,
azok bánhatnak másokkal keményen anélkül, hogy hibát követnének el. Még akkor
is, ha erős fogadalmaink vannak arra, hogy másokat testtel, beszéddel és tudatunkkal
védelmezzünk, a tanítónak mindig önös motiváció nélkül kell cselekednie. Olyannak
kell lennünk, mint egy jó orvos, aki csak azért operál, hogy elkerülje a későbbi
fájdalmat.
Kiknek adták akkor a tanítások e harmadik szintjét? Amikor a tanítványokban
megvolt a szükséges nyitottság, Buddha a Gyémánt Utat és a Mahamudrát tanította.
Erején és tisztánlátásán keresztül ébresztette fel bennük képességeiket, számtalan
ügyes módszert alkalmazva, hogy teljesen éretté tegye őket. Lényegében ez a legvégső,
vagy harmadik szint háromféle megközelítésből áll. Egyik az odaadás, másik a módszerek,
a harmadik a belső felismerés, melyek által a tudatot azonosuláson, ener-gián
vagy éberségen keresztül ismered fel. Ha a tanító megbízható, napjainkban a leginkább
használt meditáció Nyugaton a Guru Jóga, mely valamennyi között a leg-gyorsabb.
A Karma Kagyü vonal egyik különlegessége Lámé Naldzsor vagy szanszkritül Guru
Jóga, amely összeköti potenciális erőnket és belső spontán felismerésünket. Bár
Tibetben ezt többnyire titokban tartották, ez a legrövidebb út a megvilágosodáshoz
és a legalkalmasabb arra, hogy felismerjük mindennapi helyzeteinkben az itt és
most tökéletes természetét. Minden tulajdonságot teljes egészében aktivizál.
Az adott időben és helyen a tanítvány nyitottságának mértéke legyen bármi-lyen,
ez a természetes kiindulópont. Mivel ennek alapja az a mély kívánság, hogy a dolgokat
a tiszta szinten lássuk - ami elég ritka képesség -, ezért nem mindenki találja
megfelelőnek ezt az utat.
Ezen átalakító módszerek megőrzése a nagy jógik töretlen
vonalának köszönhető. Kiemelkedő helyet foglal el közöttük Marpa, a Kagyü vonal
atyja Tibetben. 950 évvel ezelőtt háromszor utazott Délre, összegyűjtve és megvalósítva
a legfontosabb titkos átadásokat. Az akkoriban magas kultúrájú Észak-Indiában
történt iszlám pusztítás idején a Himaláján át Tibetbe hozta a lényeges tanításokat,
ahol később egyesítették a korábbi átadással, amit még Guru Rinpocse hagyott
hátra. Minthogy ez a legérdekesebb pont a Nyugat számára, íme néhány további információ
a működésükről.
Az erő vagy a "módszerek" útján Buddha azokat a
tulajdonságokat mutatta meg, melyek a lények belső csatornáiban rejlenek. Ezt
vagy úgy tette, hogy egyedülálló buddhaaspektusokat jelenített meg, vagy úgy,
hogy testét egyesülésben levő energia- és fényformákká változtatta, melyeket sokan
kiállításokról vagy tibeti művészeti könyvekből ismernek. A megvilágosodás igazi
visszajelzését tette hozzáférhetővé tanítványai számára. Kívánságaiknak, képességeiknek
megfelelően most képessé váltak a megvilágosodás ilyen megnyilvánulásain meditálni
és elérni a kívánt, személyen túli átalakulást. A megfelelő mantrák összekötötték
belső központjaik vibrációját a buddhaaspektusok-éival, felszabadító erőt hozva
beszédüknek. Az utolsó fázisban, a Buddhával való egybeolvadás alatt és abban
a tudatosságban időzve, aminek nincs középpontja, nincsenek határai, erőfeszítés
nélküli tisztaság jelent meg életükben. A felismerés, hogy a tér és öröm egymástól
elválaszthatatlan, mindenhol és minden szituációban a Mahamudra örökké tartó tapasztalásává
kell fejlődnie. Ugyanez a cél a belső felismerés útján keresztül is elérhető.
Ez jobban kezelhető a modern világban, de valamivel több időt vesz igénybe. Miután
lenyugtatjuk tudatun-kat és légzésünket, egy külső tárgyra összpontosítva, vagy
egy buddhaformával való azonosuláson keresztül az intuíció és az átható belső
felismerés természetes módon fog megjelenni. A "belső felismerés útján"
elért tér-tudatosság folyamatossága a Mahamudra négy szintjének felel meg, mely
legjobban a hétköznapi életben egy ezen a szinten lévő lámával való azonosuláson
keresztül ismerhető fel.
A Mahamudrában és a Vadzsrajánában Buddha olyan közvetlenül
osztotta meg megvilágosodását másokkal, hogy azt kevesen tudták elfelejteni. Akár
a mindennapos eszmecserék által, akár a legmagasabb tanításokon és beavatásokon
keresztül, tanítványait a látó, a látás folyamata és a látott dolog egységének
határtalan tapasztalatában részesítette. Azóta, egészen napjainkig, ez az átadás
mindenkit megszabadít, aki megérti.
A mentális folyamatok nyugodttá és erőfeszítés
nélkülivé válnak, így egyetlen választás van: a boldogság, és az emberek otthon
érzik magukat minden szituációban. Egy ennyire időtlen bölcsességbe való bevezetés
után felébrednek a tudat önfelszabadító folyamatai, és eltávolítanak minden elhomályosulást
egészen a cél eléréséig.
Láma Ole
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!