TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Kevés olyan ereklye létezik, amely mágikus erővel bír, és még kevesebb amelynek varázsereje segítségével elérhetjük az örök fiatalságot és halhatatlanság misztikus szintjét. Az isteni eredet ötvözése legendák elemeivel olyan mágikus kehely létezését taglalja, amely az emberiség számára ma is olyan fontos,mint akár egy atombomba. A hatalom és dicsőség megtestesítőjeként ma is ostorozott cél a vallási vonásokat magában hordozó Szent Grál keresése.
|
A monda őskeresztény, kelta és keleti eredetű elemeket tartalmaz. Több megjelenési formája szerepel az irodalomban: kehely, tál, drágakő, illetve az ezoterikus irodalomban szimbóluma valaminek. ebből a kehelyből ivott az utolsó vacsorán, és keresztrefeszítése után Arimathiai József ebbe fogta fel a sebeiből kifolyó vért (lásd Nikodémosz apokrif evangéliuma). Arimathiai Józsefet a feltámadás után megvádolták a holttest eltulajdonításával, börtönbe zárták, étlen-szomjan tartották, de ő mégis életben maradt, mert táplálékát a Szent Grál biztosította, amelynek őrzője volt. Egy másik legenda szerint Jézus feltámadása után a Grált angyalok tartották ég és föld között, majd a templomos lovagok őrizték a Megváltás hegyén. Nem kanonizált (apokrif) iratok szerint a Grál abból a smaragdból készült, amely Lucifer koronájából hullott ki, amikor az Úr a mennyből letaszította. Később a Grálba folyt a keresztre feszített Krisztus vére. Más források szerint az edény jáspisból van, és aki belőle iszik (esetleg csak látja), örökké fiatal marad. Mai ismert formája a 11. század végén, a Mária-kultusszal egyidőben alakult ki. A Grál a fehér mágia legismertebb megtestesítője, amely örök fiatalságot, örök életet ad tulajdonosának. Az egyház a Grált szimbolikusan Szűz Máriával azonosította. A legendák szerint a Grál színaranyból készült mágikus kehely. A Grál szó az Ófrancia szóból eredeztethető. De mi is az a Szent Grál ? Lássuk hát a különböző elméleteket és hipotéziseket. Ma is vita folyik arról, hogyan nézhet ki valójában –e különös és rejtélyes ereklye, vannak akik edényként, mások kupaként, míg megint mások egy kehelyként azonosítják. Ám olyanok is vannak, akik egyáltalán nem a fent felsoroltak valamelyikét tartják a Grállal egyenlőnek, hanem egészen mással azonosítják. Néhányan Jézus Krisztus által írott könyvként tartják nyilván, de vannak olyan hívők is, akik szerint a Grál nem lehet más, mint maga a Frigyláda. Sokak szerint azonban a Grál nem más, mint egy kő, amely jövendőmondó képességgel rendelkezik és a frigyláda belsejében található. Az egyház a Grált szimbolikusan Szűz Máriával azonosította. Mária mint a Grál megtestesítője hordozta magában Krisztust, vagyis Krisztus vérét…Felmerült később az is, hogy esetleg a Grálban illatszert tartottak, amivel Mária Magdalena megmosta Jézus lábait. Akad olyan elképzelés is, hogy a Grál az az aranydoboz , amelyben Krisztus halotti leplét tárolták, illetve, hogy a Szent Grál egy üveggömb, amiben az élet víze található. A keresztény tanítások szerint kétségtelen, hogy a Grál története Krisztus halálával indult útjára. Az újszövetség tanítása szerint Jézus és tanítványai az utolsó vacsorán, valamikor Kr.u 33-ban, egy kupából, a Krisztus vérét jelképező kupából ittak bort. Majd Jézus keresztre feszítése után, amikor egy római katona lándzsája mély sebet ejtett Krisztuson, az ács Arimatei József ebben a kupában fogta fel Jézus vérét. A kupa Kr.u 70-tájékán a Francia Királyságba került, ahol Mária Magdalene zarándokhelyet építetett, hogy minden keresztény megtekinthesse a szent ereklyét. A titokzatos tárgy sorsa ettől kezdve teljesen homályba vész, és abban is maradt egészen napjainkig, bár számos kutató szerint az Arthur mondakörben megjelenő Grál legenda hitelesen meséli el a kehely további történetét… Ma már tudjuk, hogy a XV.században megjelenő Arthur mondakör alapjait a XII.századi Grál történetek jelentették. E művekben viszont a Grálnak semmi köze Arimetiai Fózsef kupájához, Jézus kelyhéhez. E művekben valami sokkal titokzatosabb és misztikusabb tárgyról esik szó. A első irodalmi és történelmi leírás a nagy francia költő Crétien de Troyes Conte du Graal című művében található, amely azonban 1182-ben befejezetlen maradt. Ebben a történetben a Grált egy szűz vitte magával, ám magának a tárgynak a leírása igencsak homályos. A Grál színtiszta finomított aranyból készült , amelybe számos drágakövet foglaltak bele. A legdrágább és legragyogóbb ékköveket égen s földön. A Grálról nem derül ki, hogy kehely, serleg, vagy kupa lett volna, bár a szövegkörnyezet szerint ezek valamelyikének értelmezhető a szerző. A francia szerző – író még csak véletlenül sem említi, hogy a Grál azért lenne szent tárgy, mert abban Krisztus vérét felfogták. Sőt az író egyik későbbi értelmezése szerint a Grál egy nagy templomot jelent… Így hát a pompáról és a gazdagságról árulkodó Grál semmiképpen sem lehetet azonos a szegény ács Arimateai József kupájával, hiszen az feltehetően egy agyagból készült edény volt. A tárgy sokak szerint mágikus erővel bír: erős fényt bocsát ki magából, amely minden más fényt elnyomott. A következő években egy német író, bizonyos Wolfram von Eschenbach említi a Grál titokzatos történetét egy Rarsifal című műben. A parsifalban a Grál egy titokzatos kő, amit egy tiszta szívű szűz vigyáz, és amit ha meglát az ember attól a naptól fogva nem hallhat meg. A Parsifalból kiderül, hogyha 200 évig nézi ezt a követ az ember, akkor is ugyanolyan maard, vagyis nem öregszik. A Parsifal nem említi, hogy a Grál azért lenne Szent tárgy, mert abban Krisztus vérét felfogták, sőt mára egyre nyilvánvalóbb , hogy a Parsifal tulajdonképpen a templomos lovagok kézikönyve volt, amely útmutatást adott a templomos lovagok számára a Grál és a Frigyláda felkutatásához. A XX. Századi kutatások szerint Wolfram von Eschenbach gróf feltehetően tagja volt a templomos lovagrendnek, de mindenképpen szoros kapcsolatban állt az 1118-ban alapított renddel, amelynek tagjai az 1119-és 1126 között kutattak a Jeruzsálemi Szent sír templom környékén, ahol évszázadokkal Salamon temploma állt, az a templom, amelyben a Frigyládát őrizték. A templomosok olyan ereklyéket és kéziratokat kerestek, amelyben a zsidó vallás, és az ókori egyiptomi mágia lényegét adták, és amelyek némelyike egészen Mózes idejéig nyúlik vissza. Ezt testesítette meg az Ószövetségből ismert Frigyláda, amelyet azonban a titkos rend lovagjai nem leltek meg, de szinte biztos, hogy tudomást szeretek hollétéről , és az is bizonyos, hogy még valami titokzatos dologhoz hozzájutottak Jeruzsámeben. Ezt a valamit Franciaországban, az ekkortájt épülő és csak 1225-ben befejezett első gótikus templomban, a Chartres-i székesegyházban helyeztek letétbe .És valóban a katedrális kapuján van egy kis dombormű , amin a Grálra utaló felirat áll, míg a katedrális északi kereszthajójában együtt ábrázolják a Grált, a Frigyládát, és az Ertiópiai Sába királynő szobrát, akinek fia Menelik lopta el Salamon templomából a frigyládát. Ebből többen arra következtetnek, hogy a templomosok, akik a gótikus építészet bevezetőjeként is ismertek, tudták hol rejtőzik a Frigyláda és így megtalálták magát a Grált is. Eschenbach parsifalja viszont arra utal, hogy a Grál nem más, mint a Frigyláda altergója. Erre utal, hogy a Grál egy furcsa kő, olyan mint a Frigyládában található Mózes kőtáblák is. A Grál ugyanúgy jövendőmondó képességgel rendelkezett, mint a Frigyláda, amely a Biblia szerint gyakran szolgált urákulumként a zsidók számára. A Parsifal szerint a Grált egy csapat angyal hagyta a földön, s aztán magasra emelkedtek a csilléagok fölé. Ha nem földönkívüliekre gondolunk, akkor a Grált ugyanúgy isteni eredetűnek kell tekintenünk, mint a Frigyládában elhelyezetett tízparancsolatot tartalmazó két kőtáblát, amelyeket Mózes a Sínai hegyen kapott Istentől. A legszembetűnőbb hasonlóság azonban a Grál és a Frigyláda között az, hogy mind a kettő sugárzást bocsátott ki magából, és mind a kettő színaranyból készült. Bár a Grál olyan nehéz volt, hogy csak tiszta szívvel és lélekkel lehetett megmozdítani, így a bűnös halandók képtelenek felemelni a helyéről. , mégis eltűnt és egy Terra Salvaeshe nevű helyre került . Egy új, Eschenbach halála után folytatott mű szerint Terra Salvaeshe azonos János pap országával, azaz János Király földjével, amelyről ma már sokan úgy gondolják, hogy nem más mint a mai Etiópia. Az a hely, ahol jelenleg a Frigyláda jelenleg is megtalálható, és amelynek keresztény hagyományait a frigyláda felkutatására ideérkezett keresztes lovagok alapoztak meg. Ezek szerint nem kell már tovább keresnünk a Grált, hiszen nyilvánvalóan azonos a Frigyládával ? Sajnos a válasz nem ilyen egyértelmű, mert a német, francia és zsidó írók, szerzők, mondái és írásai eléggé eltérnek egymástól, de érdemes nyitva hagyni a lehetőséget arra vonatkozóan, hogy a Szent Grál az Etiópiai Axumban rejtőzik, ahol megfelelően őrzik a fegyveres erők. Egyébként a Szent Grál felkutatását és keresését a legjobban az Indiana Jones trilógia dolgozta fel, ám ha mi sem akarunk kimaradni –e kutatásból, javaslom, hogy „Harrison Ford” mintára járjunk utána, és kalandos módon keressük meg ezt a mágikus kelyhet… |
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!