TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A
római katolikus felekezet minden év augusztus 15-én fényes külsőségek
között ünnepli meg hazánkban a Nagyboldogasszonyt, de külön ünnepe van
a Gyertyaszentelő Boldogasszonynak (február 2.), a Gyümölcsoltó
Boldogasszonynak (március 25.), a Sarlós Boldog-asszonynak (július 2.)
a Havas Boldogasszonynak (augusztus 5.), a Kisboldogasszonynak
(szeptember 8.) is. Közülük a Nagyboldogasszony, a Kisboldogasszony és
a Sarlós Boldogasszony ünnepe egészen 1948-ig egyben hivatalos állami
ünnepnap is volt. Ezen elnevezések alatt mindig Mária tisztelete
folyik. Ezzel szemben a beható vizsgálatok egészen más eredményt
mutatnak. Egyértelműen megállapítható, hogy a Mária-kultusz esetében
nem Jézus anyjának a felfokozott tiszteletével állunk szemben, hiszen e
nagyfokú vallásos tiszteletben részesített Mária ismertetőjegyei,
tulajdonságai döntő többségükben nemcsak nem egyeznek, hanem
kifejezetten ellentétesek a Bibliában szereplő Máriáéval. Mária neve
alatt lényegében ősi pogány istennők kultusza folytatódik tovább. Ezek
többségét még az erőszakos térítéssel katolikussá tett, de régi
isteneikhez továbbra is szívósan ragaszkodó európai népek a klérussal
kialakult kompromisszum nyomán menekítették be a hivatalos egyházba
Mária neve alatt.
Ki is volt ő valójában? Paál Zoltán
Arvisura-gyűjteménye szerint Arvisura-Anyahitát nevezték így, míg
leányát Éát hívták - férjhezmenetelét követően - Kisboldogasszonynak.
Őseink rovásaiból a következőket tudhatjuk meg róluk:
Arvisura-Anyahita csoportja Kaltes-asszony bolygójáról, azaz a Szíriusz
rendszerből érkezett. A nagy köd miatt űrhajójuk a Kékleny-hegységben
balesetet szenvedett. A fedélzeten tartózkodó utasoknak ugyan nem esett
bajuk, ám már nem tudtak visszamenni a bolygójukra. Így Ataiszban
maradtak, és a környezetükben élő régi kaltesi eredetű népek mellett
találtak új otthonra. Fő feladatuknak tekintették, hogy a barlangokban
és a fákra épített indalakásokban élő őslakók között megszüntessék az
emberevést.
12 gyermeke volt: Armogur, Piroska, Agaba, Uruk,
Saka, Magóg, Kuszkó, Buda, Éa (Éva), Úr (Úz), Él és Van. Ez a népes
család volt az, aki Ataisz-Birodalmában megszervezte az államot,
bevezette a földművelést, állattenyésztést, és megszervezte az egyes
törzsek közötti kereskedelmet. Anyahita mindegyik gyermekét
megtanította az Égiek jeleivel történő írásra, így ők fokozatosan
lerótták az édesanyjuk és a többi Égi jövevény minden tudását. Anyahita
magával hozta a Kaltes-asszony földjéről származó Egyistenhitet is.
Ennek minden tanítását szintén lerótta az Arvisurákban. Be akarta
bizonyítani utódainak, hogy az Égből eredő hitvilág lesz az, amelyik az
ataiszi őslakók és menekültek között megteremti majd a jólétet.
Anyahitát a legkisebb fia születésénél gyermekágyi bénulás érte.
Legkisebb fiát magánál tartotta és tárkánnyá képeztette ki. Amikor Van
fejedelemfi 20 éves lett, a szellemi és ügyességi viaskodásokon
elsőként végzett, így kiérdemelte, hogy új nevet vegyen fel. Ekkortól
Atonnak hívják. Elsőszülött fia, Magyar a kaltesi gondolatok tanítása
mellett megalapította a róla elnevezett Ősmagyar-Egyházat. Utódait
magyaroknak nevezték, és soha nem felejtették el az igazságot, hogy a
TEN létezését Kaltes-asszony földjéről hozták magukkal a beavatottak.
Külön érdekessége a történetnek, hogy a jelenleg a Szent Koronánkban
lévő 12 beszélő kő is Anyahita hozományaként került Ataiszba. Mindez
Kr. e. 8508-ban történt.
E történetet ismervén cseppet sem
meglepő, hogy Anyahitának, a Nagyboldogasszonynak ekkora kultusza
keletkezett. Nevét számos nép emlékezete és mitológiája a mai napig is
megőrízte.
Őseink szentnek tartották a vizet és ezt gyakran az
anyaisten vagy a teremtő nőies felével hozták kapcsolatba, azaz a
Boldogasszony alakjával. A Magyar néphitben o volt a szülés védelmezoje
és a vizek védoje. Kedden, Boldogasszony napján ezért tilos volt mosni.
Már a sumérek és akkádok is tisztelték az ég királynőjét (Baudug
istennő). Különösen erős volt a kultusza Babilónban, de számos
kultuszhelye volt Mezopotámiaszerte.
Imádták az uruki, agadei, assuri, ninivei Istárt, erőteljes hasonlóságot mutatva a későbbi Mária-kegyhelyek gyakorlatával.
Ardvi Sura Anahita az ősi perzsa víz, termékenység istennője, a nők
védelmezője, valamint a háború istennője is. Nevének jelentése: "a
szeplőtlen." Szűzként ábrázolták, arany színű palástban, és gyémánt
fejdíszt viselve, néha vizeskancsóval a kezében. Szent állatai a galamb
és a páva voltak. Anahita nagyon népszerű volt, aki sok ősi keleti
vallásban megjelenik. Ugyanezt az istennőt Szíriában, Föníciában és
Kánaán területén Anath, illetve Astarot néven tisztelték. Anahitát néha
Mithra házastársának is tartják. Amikor Perzsia leigázta Babilóniát (az
i. e. 6. században), Anahitát Ishtar istennővel kezdték azonosítani.
Artaxerxes király uralkodása alatt (i. e. 436-358) sok templomot is
felállítottak a tiszteletére (Susa, Ecbatana, Babilon).
Templomai Iránon kivül Örményországban, Kappadóciában és Pontusban is voltak.
Ez az épület Anahita templomaként ismert. Kangavarban található és II. Artaxerxes idején épült.
Az elámiak Szala, vagy Anakhita néven tisztelik a vízforrások és termékenység istennojét.
Etimológiailag és szimbólikusan a perzsa víz és termékenység
istenségéhez, Anahitához kapcsolják Anahid/Anahith személyét is, aki a
legfőbb istennő a krisztus előtti örményeknél. Elsősorban mint az anya
figuráját imádták, Anahidát "Élet-adónak", "Arany Anyának" és "Az
emberiség jótevőjének" is nevezték. Anahid ünnepségeit tavasszal és
ősszel tartották. A legfontosabb tiszteletére rendezett ceremóniát
Navasard 19. napján tartották, ami az ősi örmény naptár első hónapja
volt.
A perzsa mitológiában egy a Mount Hara-ból fakadó folyó, Aredvi is őrzi kultuszát (Irán).
A parszi mitológiában Anahid vagy Náhid a női szellem, Ardiuzur a vizek
szelleme. Tőle függ az emberiség jóléte s csaknem isteni hatalommal
felruházott nőnemű mesés lény.
A görögöknél Anaitis a vizek és a termékenység főistennője. Eredetileg
a tisztaság jelképe volt és szép fiatal, fényes ruhájú leánynak
képzelték, aki harminc hódnak bőréből készült öltözékben, pompás négyes
fogaton jár. Később, mint a női termékenység istennőjét buja
szertartásokkal ünnepelték.
Az ír mitológiában is meg lehet őt találni, mint Anu vagy Aine,
valójában Anaea-nak is nevezték. Sokak szerint Anu a legelső, ősi
kozmikus istennővel Danu-val azonos, és Anahitát Tanais -nak is hívták.
Valószínűleg ő volt a házastársa az ősi kozmikus istennek, habár a
Zoroaszter vallásban Ahura Mazda leányaként említik. Ardvi istennőt a
csillagok anyjának hitték. Neve és szerepe hasonlóságot mutat a kelta
kozmikus istennővel, Arduinna-val, a "legfenségesebbel" is.
A Zoroaszterek könyve, az Avesta szerint Aredvi Sura Anahita egy magas,
csinos és gyönyörű szűz. Csodálatos fehér karjai egy kanca mellső
lábaihoz hasonlatosak. Olyan arany koronát visel, melyet nyolcszöletű
formában száz csillag ragyog körbe, mintha csak szalagok folynának,
repülnének rajta körül. Négyszögletű arany fülbevalót visel. Szép
nyakát aranylánc ékesíti. Mellkasát kiemeli szoros, díszítésektől
ragyogó öve. Drága arany hímzéses, sűrűn ráncolt talárt visel. A száz
nőstény hód prémjéből készült bundája úgy ragyog, mintha aranyból és
ezüstből szőtték volna. Így beöltözve, gyeplővel a kezében ül egy harci
szekéren. Szekerét négy egyforma fehér ló húzza. Ezek a Szél, az Eső, a
Felhő és a Jégeső. Gyógyítónak nevezik; az emberiség, az otthon, a haza
és a világ segítőjének; a férfiak magja és a nők méhe tisztítójának; a
gyerekszülések vezetőjének; szopotató mellek tejének gyarapítójának; és
mindenek előtt a Vizek Őrzőjének. Ami a legkülönösebb, hogy ő az, aki
megtiltja az asszonyoknak, hogy tiszteletből áldozathozatalban vegyenek
részt.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!