TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ami az elöljárók valós természetének leírását illeti, az Igazság Atyjának
szelleme (inspirálta őket), a nagyszerű apostol – utalván a „sötétség
elöljáróira” – elmondta nekünk, hogy „A mi küzdelmünk nem a hús és a vér
ellen irányul, hanem az univerzum elöljárói ellen, és a bűn szelleme ellen.”
Elküldtem ezt (neked) mivel érdeklődsz az elöljárók valós természete iránt.
A vezetőjük vak; mivel hatalma és tudatlansága és önteltsége, ahogy mondta,
hatalmához tartozik, „Én vagyok az, aki az Isten; senki más nem létezik
rajtam kívül.” Amikor ezt mondta; bűnt követett el a teljesség ellen. És ezek
a szavak felkeltették a romolhatatlanságot; és hang hallatszott, mely a
romolhatatlantól jött, mondván: „Tévedsz Samael” – ami annyit tesz „a vakság
istene.”
A gondolatai vakká lettek. És, kitaszítva hatalmát – ami nem más, mint
istenkáromlás amit mondott – üldözte a káoszba és a mélységbe, az anyja, a
Pisztisz Szófia (Hit és bölcsesség) felbujtására. És ő (a nő a férfi) minden
egyes leszármazottja számára otthont teremtett kényelemben, az ereje által –
a fent lévő birodalmak mintája alapján, elkezdvén a láthatatlan világot
láthatóvá átformálni.
Amint a romolhatatlan letekintett a vizek vidékére, képe (a nőé) megjelent a
vizekben, és a sötétség hatalmasságai beleszerettek. Ám ők nem tudták
megtartani a képet, mely a vizekben jelent meg számukra, a gyengeségük miatt
– mivel azok a lények, akik lélekkel bírnak nem képesek birtokolni olyasmit,
ami szellemmel bír – mivel ők alulról származtak, ez pedig (a kép) felülről.
Ez az ok, amiért a „romolhatatlan letekintett a vidékre (stb.)”: ezért az
Atya kívánsága által, elhozta (a nő) a mindenséget a fénnyel való
egyesülésbe.
Az uralkodók terveket fektettek le és azt mondták: „Jöjjetek, alkossunk
férfit mely a föld talajából lesz való.” Megmintázták teremtményüket, az
egészében a földből valót. Most az uralkodók […] testet […] nekik van […] nő
[…] van […] a vadállat arcával. Aztán vettek egy keveset a föld talajából és
megmintázták a férfi testét az ő testük nyomán, és az Isten képe alapján,
mely megjelent számukra a vizekben. Azt mondták: „Gyertek, vegyük birtokba
őt, a formája által, melyet lemásoltunk, hogy megláthassa férfi hasonmását
[…], és hogy birtokolhassuk a formája által, melyet lemásoltunk.” – nem
értvén meg az Isten erejét hatalom nélküliségük miatt. És az arcába lehelt;
és a férfi lelket kapott (és ottmaradt) a földön számos napon át. Azonban nem
tudták őt felkelteni, mivel hatalom nélküliek voltak. Miként a viharban a
szél, kitartóak voltak (a fújásban), megpróbálták hát megragadni azt a képet,
mely megjelent számukra a vizekben. És nem tudták (a kép) hatalmát
felismerni.
Mindezek a dolgok az örökkévalóság Atyjának kívánsága szerint mentek végbe.
Ezután a szellem látta a lélekkel felruházott embert a földön. És a szellem
előjött a Hajlíthatatlanság Földjéről; alászállt és eljött, hogy vele
tartózkodjon, és a férfi élő lélekké vált. Megnevezte, az Ádám nevet adta
neki, mivel úgy találtak rá, hogy a földön mozgott. Egy hang hallatszott a
romolhatatlantól, Ádám megsegítésére; és a vezetők összegyűjtötték a Föld az
összes állatát, és a mennyek összes madarát, és odahozták Ádámhoz, hogy
lássák Ádám miként nevezi őket, hogy minden madárnak nevet adjon és minden
vadállatnak.
Fogták Ádámot és odarakták a kertbe, hogy művelje a földet és tartsa szemmel.
És a vezetők közöltek vele egy parancsot, mondván: „A kert minden fájáról
ehetsz; kivéve a jó és rossz tudásának fáját, arról ne egyél, ne érintsd meg,
mivel azon a napon, amikor eszel róla, halálnak halála vár rád.”
Ők […] ezt. Nem értették mit mondtak neki; inkább, az Atya kívánsága által,
mondták ezt oly módon, hogy (valójában) egyen, és hogy Ádám <ne> hivatkozzon
úgy rájuk, mint az a férfi, akinek kizárólagosan anyagi természete van.
Az uralkodók tanácsot tartottak egymással és azt mondták: „Menjünk, és
bocsássunk mély álmot Ádámra.” És ő elaludt. – Nos, a mély álom, melyet ők
„bocsátottak rá, és ő alszik” a tudatlanság. – Felnyitották az oldalát, élő
nőt alkották belőle. És az oldalába húst építettek, helyére, és Ádámot
eltöltötte az egyetlen lélek.
És a szellemmel-eltöltött nő odajött hozzá és beszélt neki, mondván: „Kelj
fel Ádám.” És amikor meglátta őt (Ádám), azt mondta: „Te vagy az, aki életet
adtál nekem; az ’élet anyjának” fognak hívni. – Mivel ő az, aki az én anyám.
Ő az, aki az orvos, és a nő, és ő az, aki szül.”
Aztán az elöljárók odamentek az ő Ádámjukhoz. És amikor látták női társát
hozzá beszélni, izgatottan igencsak agitálni kezdtek; és beleszerelmesedtek a
(nőbe). Azt mondák egymásnak: „Gyerünk, vessük belé a magunkat” és üldözni
kezdték. És ő kinevette őket ostobaságuk és vakságuk miatt; a karmaik között
fává változott, és otthagyta előttük árnyas visszatükröződését megrázván
önmagát; és ők aljasul bemocskolták. – És bemocskolták hangjának bélyegét,
ezért az általuk megtestesített formák révén, a (saját) képüket is beleértve,
hajlamossá tették magukat a megbélyegzésre.
Ezután a női szellemi princípium belement a kígyóba, a tanítóba, és azt
tanította nekik, mondván: „Mit mondott nektek? Azt, hogy ’A kert minden
fájáról ehettek; kivéve a jó és rossz tudásának fáját, arról ne egyetek’?”
Az érzéki nő azt mondta: „Nemcsak azt mondta, hogy „Ne egyél’, de még azt is
’Ne érintsd meg; mert azon a napon, amikor eszel róla, halálnak halála vár
rád.’”
És a kígyó, a tanító azt mondta: „Nem fogsz halálnak halálával meghalni;
mivel semmi más, mint féltékenység miatt mondta ezt nektek. Éppenséggel fel
fog nyílni a szemetek és olyanok lesztek mint az isten.” És a női tanító
princípiumot elvették a kígyótól és ő maga mögött hagyta, mint egy közönséges
földi dolgot. És az érzéki nő szakított a fáról és evett; és adott a férjének
is, miként önmagának; és ezek a lelkek, melyek egy lelket birtokoltak, ettek.
Tökéletlenségük pedig láthatóvá vált tudatlanságukban; és felismerték, hogy
meztelenek a szellemi elemtől, és fügefaleveleket szakítottak, és ágyékuk
köré tették.
Aztán a főuralkodó jött; és azt mondta: „Ádám! Hol vagy? – mivel nem értette,
mi történt. És Ádám mondta: „Hallottam a hangod és megijedtem, mert meztelen
voltam és elbújtam.”
Az uralkodó azt mondta: „Miért rejtőzködtél el, ha nem azért, mert ettél
arról a fáról, melyről megparancsoltam, hogy ne egyél? És te ettél”!
Ádám így szólt: „A nő, akit adtál nekem, ő kínált meg és én ettem.” És a
gőgös uralkodó megátkozta a nőt.
A nő azt mondta: „A kígyó volt az, aki félrevezetett engem és én ettem.” A
kígyóhoz fordultak és megátkozták sötét gáncsoskodását, […] hatalom nélküli,
nem megérthető, hogy az a forma volt, melyet ők maguk másoltak le. Attól a
naptól kezdve a kígyó az elöljárók átkát hordta, amíg a teljes hatalommal
rendelkező férfi el nem jön, az átok rajta lesz a kígyón.
Odafordultak Ádámjukhoz, megragadták és kikergették a kertből, a feleségével
együtt; mivel nem volt rajtuk áldás, ugyanúgy átkozottakká váltak. Továbbá,
az egész emberiséget súlyos zavarba vetették, és erőfeszítéssel teli életbe,
így az emberiségükön világméretű ellenségeskedések uralkodnak, nem pedig a
szent szellemhez való hűség lehetősége.
Nem sokkal később megszülte Káint, fiukat; és Káin művelte a földet. Ezután
megismerte feleségét, és újra várandós lett, megszülte Ábelt; és Ábel
birkapásztor lett. Káin pedig gabonát hozott a földjéről; ám Ábel
felajánlásképpen a bárányai közül. Isten letekintett Ábel fogadalmi
felajánlására; de nem fogadta el Káin fogadalmi felajánlását. Az érzéki Káin
üldözni kezdte Ábel, fivérét.
És Isten azt mondta Káinnak: „Hol van Ábel, a fivéred?”
Azt válaszolta, mondván: „Én ezek szerint a fivérem őrzője vagyok?”
Az Isten azt mondta Káinnak: „Figyelj! A fivéred vérének hangja hozzám kiált!
Vétkeztél a száddal. Visszaszáll rád: bárki, akit Káin megöl, hétszeres
bosszút szabadít fel, te pedig nyögve és reszketve élsz majd a földön.
És Ádám megismerte női társát, Évát, aki ismét várandós lett és megszülte
Seth-et Ádámnak. És azt mondta: „Isten révén újabb fiút szültem, Ábel
helyett.” És Éva újra várandós lett, és megszülte Noreát. És azt mondta:
„Szűzet nemzett nekem, az emberiségnek számos generációján át lesz segítője.”
Ő az a szűz, akit erőszakkal nem mocskolnak be.
Azután az emberiség sokszorozódott és fejlődött. Az uralkodók tanácskoztak
egymással és azt mondták: „Menjünk és keltsünk özönvizet a kezünkkel és
pusztítsunk el minden élőt az embertől az állatig.” Ám amikor az erők
uralkodója megismerte döntésüket, azt mondta Noénak: „Készíts saját magad
bárkát olyan fából, mely nem rohad meg és rejtőzz el benne – te és a
gyermekeid és a vadállatok és az ég madarai az aprótól a nagyig. – és állítsd
fel Úr hegyén.”
Azután Norea jött oda hozzá, bekéredzkedni a bárkába. Amikor pedig nem
engedte, a (nő) rácsapott a bárkára, mire azt tűz pusztította el. Így újra
bárkát épített, másodszor is.
Az uralkodók elmentek, hogy találkozzanak vele, azzal a szándékkal, hogy
megtévesszék őt. Legfelső főnökük azt mondta neki: „Anyád, Éva, eljött
hozzánk.” Ám Norea hozzájuk fordult és azt mondta nekik: „Ti vagytok azok,
akik a sötétség uralkodói; átkozottak vagytok. És ti nem ismeritek az
anyámat; helyette, a társnőtök az, akit ismertek. Mivel nem vagyok a
leszármazottatok, sokkal inkább a magasabb világ az, ahonnan jöttem.”
A fennhéjázó uralkodó megváltozott, valamennyi hatalmával, arckifejezése
olyanná vált, mint (a) fekete […]; azt mondta neki önhitten: „Szolgálatot
kell tenned számunkra, miként az anyád, Éva is tette; mivel én adtam […]”.
Norea azonban odafordult, […] erejével, és hangosan, felkiáltott a szentnek,
a mindenség Urának: „Ments meg engem a gonoszság uralkodóitól és ments meg,
hogy meg ne ragadjanak engem – azonnal!”
A <hatalmas> angyal lejött a mennyekből és az mondta neki: „Miért kiáltasz
fel az Istenhez? Miért viselkedsz ilyen merészen a szent szellemmel?”
Norea azt mondta: „Ki vagy Te? A gonosz uralkodók elhúzódtak tőle.
Azt mondta: „Én vagyok aki Eleleth, eszesség, a hatalmas angyal, aki a szent
szellem jelenlétében áll. Engem küldtek, hogy beszéljek veled, hogy
megmentselek téged attól, hogy a törvénytelenek megragadjanak. És tanítani
foglak gyökereidről.”
(Norea, most nyilvánvalóan beszél) „Nos, amiatt az angyal miatt, nem
beszélhetek az ő hatalmáról: megjelenése olyan, mint a színarany, ruházata
mint a hó. Nem, őszintén szólva, szám nem tudja elmondani hatalmasságát és
arcának megjelenését!”
Eleleth, a hatalmas angyal, szólt hozzám: „Én vagyok – mondta – aki ért. Én
vagyok az egyik fény-adó a négyből, aki a hatalmas láthatatlan szellem
jelenlétében áll. Úgy gondolod, ezeknek az uralkodóknak bármi hatalma is
lehet rajtad? Egyikük sem győzedelmeskedhet az igazság gyökerei felett; ennek
okán jelenik meg a végső időkben, és ezeket az uralkodókat megfékezik. És
ezek az elöljárók nem tudnak meggyalázni téged és azt a generációt; mivel
lakóhelyed a megvesztegethetetlenség, ahol a szűz szellem lakozik, aki a
káosz uralkodóinak és az ő világuknak az elöljárója.”
Ám én azt mondtam: „Uram, taníts meg engem ezen elöljárók képességeire –
hogyan jöttek létre és mi az eredetük, és mi az anyaguk, és ki alkotta őket
és az erejükről?”
És a hatalmas angyal, Eleleth, megértvén, szólt hozzám: „A határtalan
birodalmakon belül lakozik a romolhatatlanság. Szófia, akit Pisztisznek
hívnak, létre szeretett volna hozni valamit, egyedül, a hitvese nélkül; és
megalkotott egy mennyei dolgot. Egy fátyol volt a fenti világok és a lenti
birodalmak között; és árnyék született a fátyol alatt; és az árnyék anyaggá
vált, ás az árnyék kivetült szerte. És amit megalkotott az anyagban valósult
meg, mint az elvetélt magzat. És képlékeny formát öltött magára, az árnyékból
kiolvadva, és öntelt vadállat lett, emlékeztetvén az oroszlánra. Androgén
volt, miként már mondtam, mert anyagból formálódott, abból származtatott.
Felnyitván a szemét, hatalmas mennyiségű, határtalan anyagot látott, és
gőgössé válva azt mondta: „Én vagyok az, aki az Isten, és nincs más rajtam
kívül”. Amikor ezt mondta, vétkezett a mindenséggel szemben. És egy hang
hallatszott az abszolút hatalmasság felső birodalmából, mondván: „Tévedsz,
Sámáel” – ami annyit tesz, ’a vakság istene’.
És azt mondta: „Ha bármely dolog is létezett volna előttem, legyen láthatóvá
számomra!” És abban a pillanatban Szófia kinyújtotta az ujját és fényt
gyújtott az anyagban; és lekergette a káosz világába. Ő pedig visszatért fel,
a saját fényébe; ismét sötétség […] anyag..
Ez az uralkodó, révén androgén, létrehozott magának egy hatalmas birodalmat,
határtalan kiterjedésűt. És azon tűnődött, leszármazottat nemz magának, és
létrehozott magának hét leszármazottat, androgéneket, éppen mint a szülő. És
azt mondta a leszármazottainak: „Én vagyok az, aki a teljesség istene.”
És Zoé (Élet), Pisztisz Szófia lánya, felkiáltott és azt mondta neki:
„Tévedsz Sakla!” – amely név ugyanannyit tesz, mint Jaltabaoth. Belelehelt az
arcába és a lehelete tüzes angyallá változott számára, és az angyal
megkötözte Jaltabaothot és levetette őt Tartaroszba a mélység alá.
Amikor pedig leszármazottja, Sabaoth, meglátta az angyal erejét, megbánta
bűneit és megátkozta az apját és az anyját, az anyagot. Megundorodott tőle,
és énekelni kezdett, dicsőítő éneket Szófiához, és a lányához Zoéhez. És
Szófia és Zoé megragadták őt és rábízták a hetedik mennyországot, a fent és
lent fátyla alatt. És így hívták: „Az erők istene, Sabaoth”, mivel az káosz
erőinek feletette áll, s mert Szófia elfogadta őt.
Amikor pedig ezek az (események) megtörténtek, hatalmas, négy arcú
kerub-hintóvá alakította magát, és végtelen számú angyal teljesített
szolgálatot, valamint hárfázott és lanton játszott. És Szófia fogta a lányát,
Zoét és leültette őt az (angyal) jobbjára, hogy megtanítsa őt (az angyalt) a
nyolcadik (mennyben) létező dolgokra; a harag angyalát pedig az (angyal)
baljára helyezte. Attól a naptól kezdve, az ő jobbját úgy hívják „élet”; és a
bal oldal pedig a fenti birodalom becstelenségét testesíti meg. Mindez a te
időd előtt volt, hogy ők megszülettek.
Most amikor Jaldabaoth meglátta őt (Sabaoth-ot) ebben a csodálatos
ragyogásban és ebben a magasságban, irigyelni kezdte őt; és az irigység
androgén dologgá vált, és ez az irigység eredete. És az irigység halált
nemzett; és a halál utódokat nemzett és mindegyiküknek odaadta a mennyország
egy részének felügyeletét; és a káosz mindahány mennye megtelt a
leszármazottaikkal. Ám mindez a mindenség atyja szándéka szerint történt, az,
hogy ők valamennyien megszülettek – az összes fenti dolgok szokásainak
megfelelően – így a káosz összegzése megvalósuljon.
„Ott megtanítottalak az uralkodók szokásaira; és az anyagra, melyben
kifejeződtek; és a szülőjükre, és a világegyetemükre.”
Ám én azt mondtam: „Uram, én is az ő anyagjukból való vagyok?”
„Te és a leszármazottaid, az eredeti atyától valók vagytok, fentről, a
romolhatatlan fény (birodalmán) kívülről, az ő lelkeik onnan származnak. Így
az elöljárók nem közelíthetik meg őket, mert az igazság szelleme bennük van;
és mindazok, akik ismerik ezt az utat, halál nélkül valók a halandó emberiség
között. Az elvetett alkotóelem ezért nem válik ismertté mostanság. Helyette,
három generáció múltán ismert lesz , és megszabadul az elöljárók hibája
miatti kötöttségtől.”
Azután azt mondtam: „Uram, mennyi idő múlva?”
Azt mondta nekem: „Addig a pillanatig, amíg az igaz férfi, megmintázott
alakban, ki nem nyilvánítja az igazság szellemének létezését, ahogy az atya
küldte.
Akkor mindenről megtanítja majd őket, és felkeni őket a nem uralt
nemzetségtől kapott örök élet kenetével.
Azután megszabadulnak a vak gondolattól, és megtapossák lábuk alatt a halált,
mely az elöljáróktól ered, és felemelkednek a határtalan fénybe, ahová az
elvetett alkotóelem tartozik.
Azután az elöljárók lemondanak korszakukról, és az angyalaik siratják a
pusztulásukat, és a démonjaik keseregnek haláluk felett.
Akkor a fény összes gyermeke teljes mértékben megismeri az igazságot és
gyökereiket, és a végtelenség atyját és a szent szellemet. Azt mondják,
egyszerű hangon, ’Az igazság atyja igaz, és a fiú elnököl a teljesség
felett”, és mindenkin korszakok korszakain át, „Szent – szent – szent!
Ámen!’”
Fordította: Aranyi László
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!