TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | [Törölt felhasználó] | 0 hozzászólás
A tibeti tanítások négy hibát látnak a tudat teljes felismerésének
legfőbb akadályaként. Elsőképp azt, hogy a tudat természete túlságosan
közeli ahhoz, hogy felismerhessük. Másodszor, túlságosan mély is ahhoz,
hogy a lényegéig hatolhassunk. Harmadszor - és talán a legmeglepőbb
módon -, túlságosan könnyűnek tűnik, hogy elhiggyük, ennyire egyszerű
az, hogy semmi másra nincs szükség, mint hogy a mindig jelen lévő
tiszta tudatosságban egyszerűen elengedjük magunkat. S végül, a
megvilágosodás túlságosan is csodálatos ahhoz, hogy befogadjuk
korlátozott gondolkodásmódunkkal. Egyszerűen nem hisszük, hogy a
megvilágosodás gondolkodásmódunk valódi természete.
A
megvilágosodásról az imént, mint a tudat abszolút teljességéről
beszéltünk, olyan természetességgel, ami az azt nem ismerők,
pontosabban nem megélők számára, cseppet sem biztos, hogy egyfajta
abszolútumot jelent. Az európai ember távoli és misztikus fogalomnak
látja, az orvostudomány, pontosabban a pszichológia pedig leginkább a
módosult tudatállapotok egy folklorisztikás, vallásos eltúlzásaként
könyveli el. Lényegének, a tudat végtelen, és érzéki illúzióktól mentes
állapotának megértéséhez először is a tudatról illene valamelyest
pontosabb képet magunkévá tennünk.
A tudat természetét és pontos definícióit illetően azonban mind az
európai filozófia, mind a tudományos pszichológia kétségbeejtően
tanácstalan leírásokat ad. Nézzük meg most pontosabban, mit tud a
tudatról az analitikus természettudomány. Dacára annak, hogy a
tudatosság talán legáltalánosabb és legközösebb emberi élményünk, a
pszichológia nem sokkal mond többet róla mint, hogy a tudat az az
állapot, amiben az ember érzékeli és kontrollálja külső és belső
környezetét.
Ha alaposabban belegondolunk, a tudat hihetetlenül sokrétű jelenség,
ami a hétköznapi megszokott állapoton kívül számtalan más lehetőséget
is biztosít a világ és önmagunk megélését illetően a képzelet, az álom,
a víziók és az egészen más dimenziókat sejtető paranormális észlelések és
hatások területén. A megvilágosodás állapotának megközelítéséhez az
utóbbiakkal szintén tisztába kell legyünk.
Az a mindmáig uralkodó tudományos nézet, ami szerint a tudat csak és
kizárólag a koponyánk falain belül létezik, illetve értelmezhető, a
parapszichológia bizonyított tényei szerint már tarthatatlan, de
legalábbis alaposan megkérdőjelezhető. Az extraszenzoriális percepció,
vagyis az érzékszerveken túli észlelés léte a tudat térbeli és időbeli
kötetlenségére mutat rá (telepátia, jövőérzékelés), a pszichokinézis,
vagyis a gondolatnak a környezetet közvetlenül befolyásoló hatása pedig
a tudat és az anyagi valóság tudatfüggő jellegére utal.
A parajelenségek nehezebben megfigyelhető körébe tartozik a
legjelentősebb lelki élmények egyike, a halálközeli élmény, vagy
szándékolt változatában a testelhagyás élménye. Ennek az
állapotnak a rendkívülisége egyrészt abban rejlik, hogy a tudat
észlelései elhagyják a testet, tehát alkalmasint kívülről láthatjuk
magunkat, másrészt átléphetünk egy olyan szellemi tartományba, ahol
létünk eseményeit egyfajta rálátásban és emberi összefüggéseiben
szemlélhetjük.
Paulinyi Tamás
http://www.aranyhegy.com/mag
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!