TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
z igazság evangéliuma örömére szolgál mindazoknak, akik megkapták az igazság
Atyjától az ő ismeretének ajándékát a Logosz ereje által, aki a Teljességből
(Pleroma) származik, és aki benne van a gondolatban és az Atya tudatában; ő
az, akit „Megmentőnek” hívnak, hiszen ez a neve annak a munkának, melyet el
kell végeznie azok megváltása érdekében, akik nem ismerik az Atyát. Mivel az
evangélium neve a remény megtestesülése, hiszen azok fedezik fel, akik
keresik őt, mert a Mindenség is kereste őt akitől minden lett. Látjátok, a
Mindenség őbenne van, mely határtalan, elképzelhetetlen egy, aki jobb minden
gondolatnál.
Az Atyával való nem törődés borzalmat és félelmet hozott. És a borzalom olyan
sűrűvé vált, mint a köd, hogy senki sem tudott látni. Emiatt a félelem
megerősödött. Ám hiábavalóan dolgozott anyagi lényegén, mivel nem ismerte az
igazságot. Szokásos formáját öltötte, miközben előkészült, erejében és
szépségében, az igazsággal egyenértékben. Ez akkor nem volt lealacsonyító
számára, a mérhetetlen, elképzelhetetlen egynek. Mivel mint semmik léteztek,
ez a borzalom és ez a feledékenység és a hamisságnak ez a formája; ugyanakkor
ez a létrehozott igazság változhatatlan, háborgathatatlan és tökéletes
szépség.
Ezért ne vegyétek a tévedést túlságosan szigorúan. Így mivel nincs gyökere, a
ködben volt, az Atyát illetően, elfoglalva előkészületi munkákkal és
feledékenységgel és félelmekkel abból a célból, hogy ezáltal elcsábítsa
azokat akik középen vannak és fogságba vesse őket. A tévedés feledékenysége
nem nyilváníttatott ki. Nem vált fénnyé az Atya mellett. A feledékenység nem
létezik az Atyával, habár miatta létezik. Ami benne létezik, az a tudás, mely
kinyilváníttatott, hogy a feledékenység elpusztuljon és hogy megismerhessék
az Atyát. Mivel a feledékenység azért létezik, mert nem ismerték meg az
Atyát, ha megismernék az Atyát, attól a pillanattól a feledékenység
megszűnne.
Ez az ő evangéliuma, akit keresnek, melyet a tökéletesnek nyilvánított ki az
Atya kegyelme által, mint rejtett misztériumot, Jézus a Krisztus. Ő általa ő
megvilágosította azokat, akik sötétségben voltak, a feledékenység miatt. Ő
megvilágította őket és utat adott nekik. Emiatt a tévedés megharagudott rá,
és üldözni kezdte. (Jézus) kifárasztotta (a tévedést) ezért (az) erőtlenné
tette (őt). Keresztre szögezték. Az Atya tudásának gyümölcsévé vált. Ő
azonban nem pusztította el őket, mert ettek belőle. Ő inkább megörvendeztette
azokat, akik ettek belőle, e felfedezése miatt.
És ami őt illeti, megtalálta őket önmagában és ők megtalálták őt önmagukban,
a határtalan, elképzelhetetlen egyet, mely a tökéletes Atya, aki a
Mindenséget alkotta, akiben minden benne van, és akiben hiányt szenved a
Mindenség, hiszen visszafogta önmagát az ő tökéletességükben, melyet nem
adott meg a teljesség számára. Az Atya nem volt féltékeny. Miféle
féltékenység van valójában őközte és a tagjai között? Még ha az Eón megkapta
volna is az ő tökéletességüket, nem lettek volna képesek megközelíteni az
Atya tökéletességét, mivel megtartotta a tökéletességüket magának, úgy adván
nekik, mint a hozzá visszatéréshez vezető utat, és mint tudást, egyediséget a
tökéletességben. Ő az egyetlen aki a Mindenséget elrendezte és akiben a
Mindenség létezik és akiből a Mindenség hiányt szenved. Mint az, akinek a
néhányak közül nincs tudása, arra vágyott, hogy ismerjék őt és szeressék őt.
Ezért, mi az, amiben a Mindenség hiányt szenved, ha nem az Atya ismerete?
Vezetővé vált, csendes és szabad volt. Egy iskola közepére jött és mondta a
Szót, mint egy tanító. Azok, akik a saját becslésük szerint bölcsek voltak,
teszteknek tették ki. Ő azonban megfosztotta őket hitelüktől, kiderült,
üresfejűek. Gyűlölték őt, mert valóban nem voltak bölcs emberek. Aztán
kisgyerekek is jöttek, azok, akik birtokolták az Atya tudását. Amikor
megerősödtek, megtanították nekik az Atya arcának megjelenéseit. Eljöttek,
hogy megismerjék és megismertették velük. Dicsőítették őket és dicsőséget
adtak. Szívükben az Élet élő könyve testesült meg, a könyv, amelyet az Atya
gondolatában és tudatában írtak, a Mindenség létrehozása előttről, mely az ő
felfoghatatlan részében van.
Ez az a könyv, melyet senkinek sem állt lehetőségében elvenni, hiszen az ő
számára volt megőrizve, aki elveszi és elpusztíttatik. Senki sem képes
megtestesülni azok közül, akik hisznek a megváltásban amíg nem jelent meg ez
a könyv. Ezért, a könyörületes és hűséges Jézus türelmes volt az ő
szenvedésében, amíg el nem vette a könyvet, mivel tudta, hogy az ő halála
életet jelent sokaknak. Pontosan ugyanez a helyzet egy végrendelettel, melyet
még nem bontottak fel, a ház elhunyt urának vagyonáról, elrejtették (a
végrendeletet), ugyanígy van a Mindenséggel kapcsolatban is, szintén el volt
rejtve, amíg a Mindenség Atyja láthatatlan volt és kivételes önmagában,
akiben minden tér forrása. Emiatt jelent meg Jézus. Elvette a könyvet, ami az
övé. Keresztre szögezték. Hozzá rögzítette az Atya akaratát a keresztre.
Óh, milyen nagyszerű tanítás! Ő megalázta önmagát, egészen a halálig, habár
az örök életbe öltözött. Megfosztotta önmagát ezektől a romlandó rongyoktól,
felöltöztette önmagát a megvesztegethetetlenséggel, melyet senki sem vehet el
tőle. A félelmek üres birodalmába belépvén elhaladt azok előtt akiket a
feledékenység lecsupaszított, birtokolván a tudást és a tökéletességet,
kinyilvánítván azokat a dolgokat melyek az Atya szívében vannak, azért, hogy
azok bölcsességévé váljon, akik megkapták az útmutatást. Ám azokat, akiket
tanítani fognak, az élőket, akinek neve fel van írva az élet könyvében, maguk
számára tanulván, hogy megkapják az útmutatást az Atyától, újra őfelé
forduljanak.
Mivel a Mindenség tökéletessége az Atyában van, ezért szükségszerű, hogy a
Mindenség alámerüljön benne. Ezért, ha valakinek tudása van, akkor megkapja
ami hozzá tartozik, és magához vonja. Az, aki tudatlan, fogyatékkal él, és ez
hatalmas fogyatékosság, hiszen hiányában van annak, ami tökéletessé teszi.
Mivel a Mindenség tökéletessége az Atyában van, szükségszerű, hogy a
Mindenség elmerüljön benne és mindenki aki megkap dolgokat, az övéből kap.
Először nyilvántartásba veszi dolgait, előkészítvén őket arra, hogy odaadják
azoknak, akik tőle származnak.
Azok neve, akiket legelőször ismert meg, a legutoljára lettek meghívva, így
az, akinek tudása van, az, akinek az Atya kimondotta a nevét. Ami pedig azt
illeti, akinek nevét nem mondták ki, tudatlan. Nos, hogyan fogja valaki
meghallani, hogy kiejtették a nevét? Az, aki megmarad tudatlannak, amíg a vég
be nem következik, a feledékenység teremtménye és vele együtt pusztul el. Ha
nem így lenne, miért ne lenne ezeknek a nyomorultaknak neve, miért ne lenne
hangjuk? Ezért, ha valakinek tudása van, felülről származik. Ha hívják,
meghallja, válaszol, és arrafelé fordul, aki hívta őt, és felemelkedik hozzá,
és tudja, ő az aki hívta. Mivel tudása van, teljesíti az ő akaratát, aki
hívta. Vágyik arra, hogy kedvére tegyen és nyugalmat találjon. Egy bizonyos
nevet kap. Ő, aki ekképpen tudást kap, tudja honnan jött és hová tart. Oly
módon tudja ezt, mint az az ember, aki megrészegült, és elfordult
ittasságától és megérkezett önmagához, újraépítette ami az övé.
Sokakat elfordított az eltévelyedéstől. Előttük ment a saját helyeikre,
melyekről eltávoztak, amikor megtévedtek, az ő mélységei miatt, aki körülvesz
minden helyet, miközben nem létezik semmi ami őt körülvenné. Nagyszerű csoda
volt, hogy ők az Atyában voltak, anélkül, hogy ismerték volna és ott tudták
hagyni saját dolgaikat, mivel nem voltak képesek tartalmazni őt és megismerni
őt, akiben voltak, hiszen valójában az ő kívánsága még nem született meg.
Mivel kinyilvánította ezt, mint tudást, amellyel valamennyi emanációja
egyetértett, nevezetesen, az élet könyvének ismeretével, melyet
kinyilvánított az Eónoknak, végül leveleiben, megmutatván nekik, nem csupán
magánhangzókról és mássalhangzókról van szó, hogy az ember elolvashassa őket,
és gondolhasson valami jelentés nélküli dologra; éppen ellenkezőleg, ezek a
levelek az igazságot hordozzák. Akkor nyilvánították ki őket amikor
ismertekké váltak. Minden egyes levél egy tökéletes igazság, mintegy
tökéletes könyv, mivel ezeket a leveleket az egység keze írta, hiszen az Atya
írta őket az Eónok számára, tehát aki megismeri az ő leveleinek jelentését,
megismerheti magát az Atyát.
Miközben az ő bölcsessége összekapcsolódik a Logosszal (Igével), mivel
tanítása pedig kifejezi azt, a tudása kinyilatkoztatik. A Megtiszteltetése
korona. Hiszen boldogsága összhangban van vele, dicsősége felmagasztalja.
Kinyilatkoztatja az ő képét. Elnyeri az ő nyugalmát. Szeretete testi formát
ölt körülötte. Bizalma körbefolyja. Így az Atya igéje behatol Mindenekbe, a
szívének gyümölcse lesz és kinyilvánítja az ő kívánságát. Támogatja a
Mindeneket. Kiválasztja és felveszi a Mindenek alakját, megtisztítja azt, és
visszatérésre készteti az Atyához és az Anyához, a végtelen édesség Jézusa.
Az Atya feltárja szívét, mivel a szíve a Szent Szellem. Kinyilvánítja rejtett
önmagát, mely a fia, így az Atya könyörületessége által az Eónok
megismerhetik őt, befejezhetik fárasztó kutatásukat az Atya után, és
megpihenhetnek őbenne, tudván, hogy ez a nyugalom. Miután kitöltötte ami
tökéletlen volt, letette az alakját. Az alakja a világ, melyet szolgált.
Mivel irigység és viszály van, ezért tökéletlenség van, ám ahol egység, ott
tökéletesség. Mivel pedig ez a tökéletlenség azért jött létre, mert nem
ismerték az Atyát, amikor tehát megismerik az Atyát, a tökéletlenség, attól a
pillanattól kezdve, meg fog szűnni. Miként az ember tudatlansága eltűnik, ha
ismereteket gyűjt, és miként a sötétség eltűnik, amikor megjelenik a fény,
így a tökéletlenséget megszünteti a tökéletesség. Természetesen, attól a
pillanattól kezdve, testi forma nem jön létre többé, hanem megszűnve
beleolvad az egységbe. Mostanra munkásságuk szétszóródva hever. Idővel az
egységesség betölti az üres helyeket. Ez azt jelenti, az egyesüléskor
mindenki megérti önmagát. Eszerint megtisztítja önmagát a tudás által, a
széttartás helyett az egység felé fordul, elpusztítva az anyagot önmagában
mint a tűz a sötétséget a fénye által, a halált az élet.
Természetesen, ha ezek a dolgok megtörténnének mindannyiunkkal, hasznos lenne
számunkra, hogy elgondolkozzunk a Mindenekről, azért, hogy a ház boldoggá és
csendessé váljon az egységért. Miként azok az emberek, akik elköltöznek
szomszédságukból, ha van néhány rossz edényük szerte, általában összetörik
őket. Mindazonáltal nem éri veszteség a házigazdát, hanem örvendezik, hiszen
ezzel a hellyel ellentétben, ahol hiányosak az edények van olyan, ahol
teljességgel tökéletesek. Mivel ez az ítélet, mely fentről jön és amely
minden egyes embert érint, a kirántott kétélű kard elvágja ezt az oldalt és
azt. Amikor ez megvalósul, úgy gondolom, az Ige, aki ott van azok szívében,
akik kinyilvánították – nem pusztán egy hang volt, hanem testté vált –
hatalmas zavar támadt az edények között, néhányat kiürítettek, másokat
megtöltöttek: némelyikről gondoskodtak, másokat eltávolítottak; néhányat
megtisztítottak, másokat összetörtek. Minden hely megrázkódott és zavar
támadt mivel sem lélekjelenlétük, sem stabilitások nem volt. Eltévelyedés
támadt, nem tudván mit kellene tenni. Baj támadt; panaszkodás; önmagába
zárkózás, nem tudás. Amikor a tudás, mely megsemmisítője, teljes
kisugárzásával közeledett, az eltévelyedés kiürült, mivel semmi sem maradt
benne. Megjelent az igazság; minden megnyilvánulása felismerte. Köszöntötték
az Atyát tökéletes hatalmukkal, mely egyesíti őket az Atyával. Mindegyikük
szereti az igazságot, mert az igazság az Atya szája. A nyelve a Szent
Szellem, aki egyesíti őt az igazsággal, összekapcsolván őt az Atya szájával,
a nyelve által, abban az időben, amikor megkapja a Szent Szellemet.
Ez az Atya megtestesülése és kinyilatkoztatása az Eónjainak. Kinyilatkoztatta
rejtett önmagát és megmagyarázta. Annak aki van, ki az aki létezik, ha nem az
Atya önmaga? Minden tér az ő megnyilvánulása. Tisztában vannak vele, hogy
tőle származnak, mint gyerekek a tökéletes férfitól. Tudják, soha nem
öltöttek volna alakot, soha nem kaptak volna nevet, mindezeket a dolgokat az
Atya alkotta. Ha ők abban az időben az ő tudása révén alakot öltenek, habár
teljes mértékben őbenne vannak, nem ismernék őt. Az Atya azonban tökéletes.
Minden őbenne lévő teret ismer. Ha úgy tetszik neki, kinyilatkoztat bárkinek,
akinek az a vágya, hogy alakot kapjon tőle, és nevet kapjon tőle; és akkor
nevet ad neki, és létezést ad számára. Azok, akik még nem léteznek,
tudatlanok vele szemben, aki megalkotta őket. Nem mondom ezért azt, hogy akik
még nem léteznek, semmi lennének. Ám ők őbenne vannak, kinek vágya, hogy
létre jöjjenek amikor örvendezik, hasonlatosan az eseményhez, mely
megtörténik. Egyrészről tudja, mielőtt bármi is kinyilatkoztatásra kerül, mit
fog létrehozni. Másrészről, a gyümölcs, melyet még nem nyilatkoztattak ki,
nem tud semmit, és ő is semmi. Csak puszta tér mindegyikük, a maguk részéről,
az Atyában, ahonnan a létezésbe jutnak, aki, a maga részéről, megalapította
ezt számukra a nemlétezésből. […] ő aki egyáltalán nem létezik, soha nem fog
létezni.
Mi az tehát, amit elvár tőlük, hogy gondoljanak? „Olyan vagyok mint az
éjszaka árnyéka és fantomja.” Amikor eljön a reggel, mindenki tudni fogja, a
félelem, amit megtapasztalt, lényegében semmi. Ezért, tudatlanok voltak az
Atyával szemben, ő az egyetlen, akit nem láttak. Mivel félelem volt és zavar
és bizalmatlanság és tétovázás és megosztottság, számos, általa kigondolt
szemfényvesztés, az előbb említettek is, valamint a puszta tudatlanság –
mintha mélyen aludnának, és rémálmok áldozataiként találnák önmagukat. Vagy
létezik olyan hely, ahová elszökhetnek vagy erejük fogytán, olyan állapotba
kerülnek, hogy meghatározatlan dolgokra kényszerülnek. Vagy részt vesznek
ütlegelésekben, vagy ők maguk szenvednek horzsolásokat. Vagy alázuhannak
magas helyekről, vagy átrepülnek az égen, habár egyáltalán nincs szárnyuk.
Más időkben, úgy tűnik, mintha bizonyos emberek megpróbálták volna megölni
őket, habár senki sem üldözte őket; vagy ők maguk gyilkolták meg a mellettük
lévőket, mivel bemocskolódtak az ő vérük által. Addig a pillanatig, amíg
azok, akik mindezeken a dolgokon végig nem mennek – úgy vélem, ők, akik
megtapasztalták mindezeket az zavarosságokat – felébrednek, semmit sem
látnak, mivel az álmok semmit sem jelentettek. Így hát azok, akik eldobják
maguktól a tudatlanságok, mint a birkák teszik, nem kapnak bizonyságot
semmiről, sem a tulajdonságairól, sem a valóságról, azonban lemondanak róluk,
mint az éjjeli álom, és meggyőződnek róla, az Atya tudása jelenti a hajnalt.
Így lesz az, hogy mindegyikük cselekszik, mintha aludtak volna, amíg nem
törődött velük, amikor azonban eljött a megértés, mintha felébredtek volna.
És boldog az az ember, aki magára talál és felébred. Valójában áldott az, aki
felnyitja a vaknak a szemét.
És a Szellem eljött hozzá nagy sietve és felemelte őt. Kezét nyújtván annak,
aki hason fekszik a földön, határozottan lábra állítván őt, mivel még nem
kelt fel. Odaadta neki az Atya tudásának jelentését és fiának
kinyilatkoztatását. Amikor pedig látták és hallották ezt megengedte nekik,
hogy megízleljék, megszagolják és megragadják szeretett fiát.
Megjelent és megismertette velük az Atyát, a határtalan egyet. Serkentette
őket azzal, ami az értelemben van, miközben az ő akaratát hajtotta végre.
Sokan megkapták a fényt és felé fordultak. Az anyagi ember azonban idegen
volt számára és nem észlelték megjelenését és nem ismerték fel őt. Mivel a
hús képmásában jött el, és semmi sem akadályozta útján, hiszen romolhatatlan
és korlátozhatatlan volt. Továbbá, miközben új dolgokat mondott, beszélt
arról, mi van az Atya szívében, kinyilvánította a hibátlan szavakat. A fény
szólalt meg szájából, és a hangja életet teremtett. Gondolatot adott nekik és
megértést és kegyelmet és megváltást és a határtalan Atyától származó erő
Szellemét és édességet. Megszüntette a büntetést és korbácsolást, mert ezek
voltak azok, melyek a kegyelem szükségében lévőket eltévelyítették tőle
tévedésben és láncokban – és ő hevesen elpusztította ezeket és tudással látta
el őket. Ő lett az út azok számára akik eltévelyedtek, és a tudás azoknak,
akik tudatlanok voltak, a felfedezés azoknak, kik kutattak, és a támasz
azoknak kik megremegtek, a tisztítás azoknak, kik tisztátalanok lettek.
Ő a pásztor, aki hátrahagyta a kilencvenkilenc birkát, melyek nem bitangoltak
el, és elment megkeresni azt az egyet, amely elveszett. Őrvendezett amikor
megtalálta. Mivel a kilencvenkilenc a bal kéz száma, mely birtokolja. Abban a
pillanatban azonban amikor megtalálja az egyet, az egész szám átmegy a jobb
kézbe. Így tehát vele van, akinek hiányzik az egy, ez az egész jobb kéz, mely
magához vonzza a hiányosságot, megszerzi a baloldalról és átviszi a jobbra.
Ezen a módon a szám százzá válik. Az a szám jelzi az Atyát.
Még Szombaton is dolgozott a birkáért, melyet az árokba zuhanva talált.
Megmentette a birka életét, kihozta az árokból, azért, hogy teljes egészében
megértsétek a Szombat lényegét, ti, akik birtokában vagytok a teljes
megértésnek. Ez az a nap, melyhez nem illik a megváltás tétlenkedése, ezért
beszélhettek erről a mennyei napról, melynek nincs éjjele, és a Nap nem
nyugszik le, merthogy tökéletes. Mondjátok tehát szívetekben, ti vagytok ez a
tökéletes nap, és tibennetek van a fény, mely soha nem időzik hiába.
Beszéljetek az igazságról azoknak, akik kutatják azt és a tudásról, akik
tévedésben élnek, és bűnt követtek el. Állítsátok biztos lábra azokat, akik
remegnek és nyújtsátok kezeteket a betegek felé. Lakassátok jól az éhezőket
és nyugtassátok meg a bajbajutottakat. Fogadjátok be a szerető embereket.
Rázzátok fel és ébresszétek fel azokat, akik alszanak. Mivel ti vagytok az
értelem, mely bátorít. Ha az erősek ezt az utat követik, még erősebbek
lesznek. Irányítsátok figyelmetek önmagatokra. Ne foglalkozzatok más
dolgokkal, nevezetesen, melyeket eltávolítottatok önmagatokból, melyeket
elvetettetek. Ne térjetek vissza hozzájuk, hogy elfogyasszátok őket. ne
legetek moly-evők. Ne legyetek féreg-evők, mivel már megszabadultatok tőlük.
Ne legyetek a gonoszság helye, mivel már elpusztítottátok őt. Ne erősítsétek
legutóbbi gátjaitokat, mert ez elítélendő. Mivel a törvény nélküli ember -
semmi. Többet árt önmagának, mint a törvény. Ezért egyedül végzi munkáját,
mivel törvény nélküli ember. Aki azonban, mert tiszteli a törvényt, mások
között munkálkodik. Teljesítsétek az Atya szándékát, mert belőle valók
vagytok.
Mivel az Atya szívélyes és a kívánsága jó. Ismeri azokat a dolgokat, melyek a
tieitek, így megpihentethetitek magatokat köztük. Mivel a gyümölcsök alapján
ismerik meg a dolgokat, melyek a tieitek, az Atya gyermekeit, és az ember
megismeri az ő illatát, hogy ti az ő támogatásának kegyelméből származtok.
Ezért az Atya szereti az ő illatát, és az megtestesíti önmagát minden helyen;
és amikor anyaggal keveredik, odaadja illatát a fénynek, és leszállásra
készteti nyugalmába minden formájában és minden hangjában. Mivel nincs olyan
orrcimpa, mely érezné az illatot, hanem a Szellem az, mely véghezviszi az
illat érzékelését és maga szívja be önmaga számára és elmerül az Atya
illatában. Ő az valójában, aki helyet ad ennek, és ő teszi ezt arra a helyre,
ahonnan származik, az első illatban, mely hűvös. Ez a valami a fizikai
formában, emlékeztet a hideg vízre, mely […] mióta a talajban van, mely nem
kemény, melyről aki látja, így gondolkodik: „ez föld”. Azután újra lágy lesz.
Ha a lélegzetet vesszük, általában meleg. A hűvös illat, ezek szerint, a
megosztottságból fakad. Amiatt az ok miatt Isten eljött és elpusztította a
megosztottságot, és elhozta a forró szeretet Teljeségét, ezért a hideg nem
térhet többé vissza, viszont a Tökéletes Gondolat egysége uralkodik.
Ezek tehát az Teljesség megtalálása Evangéliumának szavai azok számára, akik
megváltásra várnak, mely a fentiekből ered. Amikor a reményük amire várnak, a
várakozók – ők azok, akik hasonlatosak ahhoz a fényhez, mely nem vet
árnyékot, akkor, abban az időben úgy volt, elérkezik a Teljesség. Az anyag
tökéletlensége azonban nem az Atya korlátozott volta miatt van, aki a
tökéletlenség korában jött el. És így, senki sem mondhatja, hogy a
romolhatatlan Egy ennek okáért fog eljönni. Az Atya mélysége azonban
növekszik, és a hibás gondolat nincs ővele. Mindez az elbukás témája és a
készenlét témája, hogy kiálljunk annak ismerete mellett, aki eljött hozzá és
aki visszafordult.
Ezért a visszafordulást „bűnbánatnak” nevezik. Ezen okból, romlatlanságot
lélegeztek be. Követte őt, aki bűnös volt, azért, hogy nyugalmat találjon. A
megbocsátás az, amely megmarad a fénynek a tökéletlenségben, a Teljesség
szava. Mivel az orvos arra a helyre siet, ahol betegség van, mivel arra a
tudásra vágynak, mellyel ő rendelkezik. A beteg ember tökéletlen állapotban
van, de nem rejti el magát, mivel az orvos tevékenysége az, amiben hiányt
szenved. Ebben az esetben a tökéletlenséget a Teljesség tölti ki, mely nem
rendelkezik tökéletlenséggel, melyet kivetett magából azért, hogy eltölthesse
azt, aki nem tökéletes, ezért elragadja őt a kegyelem ezután arról a helyről,
mely tökéletlen és nem kegyelemmel teli. Emiatt sorvadás következik be azon a
helyen, amelyik nem kegyelemmel teli, a helyen, ahol az ember túl kicsi, aki
tökéletlen, fogva tartatik.
Teljességként nyilatkoztatta ki önmagát; azaz az igazság fényének
megtalálása, mely őrá süt, mivel ő változhatatlan. Ezért, akiknek nehézséget
okoz Krisztusról beszélni a körükben, ezért ellenszolgáltatást kapnak,
felkeni őket a kenőccsel. A kenőcs az Atya irgalma, aki kegyelmet gyakorol
rajtuk. Ám azok akiket megkent, azok, akik tökéletesek. Mivel a megtöltött
edények azok, melyeket szokás szerint kenésre használnak. Amikor azonban
felkenés véget ér, Az edény általában kiürül, és tökéletlenségének oka a
kenőcs elfogyása. Ezért lélegzetet is csak az ő általa birtokolt hatalom
révén lehet venni. Azonban az, aki mentes a tökéletlenségtől – az ember
senkiben sem bízhat rajta kívül, és senki sem tölthet ki semmit. Ezért
azonban ami tökéletlen, a tökéletes Atya által lesz újra eltöltve. Ő jó.
Ismeri a palántáit, hiszen ő az, aki elültette őket a Paradicsomában. És az ő
Paradicsoma az ő megnyugvásának helye.
Ez az Atya gondolataiban a tökéletesség és ezek a szavak az ő tükröződései.
Minden egyes szava az ő kívánságának munkálkodása, az ő Igéjének
kinyilvánításában. Mivel tudatának mélységében voltak, az Ige, volt az első
aki létrejött, okozta megjelenésüket, együtt az értelemmel, mely kivételes
szavakat mond a csendes kegyelem révén. Úgy nevezték „gondolat”, mivel benne
voltak, mielőtt elkezdtek megtestesülni. Ez történt azután, mivel ez volt az
első, mely megszületett – abban a pillanatban az ő kívánságának örömére, aki
óhajtotta őt, és az Atya kívánságára, mely nyugalomban volt, s őt
megelégedéssel töltötte el. Semmi sem történik nélküle, semmi sem következik
be az Atya kívánsága nélkül. Az ő kívánsága azonban felfoghatatlan. A
kívánsága a jele, ám senki sem ismerheti ezt, és senki számára sem
lehetséges, hogy erre összpontosítson, annak okán, hogy birtokolhassa.
Azonban amire vágyik, abban a pillanatban létrejön, mihelyt vágyik rá – még
akkor is, ha annak látványa senki számára nem kellemes: akkor is Isten
kívánsága. Mivel az Atya ismeri mindennek a kezdetét miként a végét is. Mikor
pedig elérkezik a vég, az arcuknak szegezi a kérdést. A vég, mint látható, az
ő felismerése, aki rejtett, aki pedig az Atya, akitől a kezdet ered és akihez
minden visszatér, aki tőle származik. Hiszen nevének dicsőségére és örömére
testesültek meg.
És az Atya nevében van a Fiú. Ő az aki a kezdetben nevet adott neki, aki tőle
származik – ő ugyanaz – és fiának nemzette őt. Neki adta a nevét, mely hozzá
tartozott -, ő, az Atya, aki mindent birtokol, ami körülötte létezik. Ő
birtokolja a nevet; őneki van fia. Lehetséges számukra, hogy lássák őt. A név
azonban láthatatlan, mivel önmaga egyik misztériuma láthatatlannak, akinek
szándéka eljutni a fülekhez, hogy teljességgel betöltse az Atya
közbenjárásával. Továbbá, mivel az Atya lényegéből fakadóan neve
kimondhatatlan, a fia által kerül az kinyilatkoztatásra. Így aztán, a név
hatalmas.
Akkor ki lehet képes kimondani a nevét, ezt a hatalmas nevet, kivéve őt
magát, akihez a név tartozik, és a név fiai, akikben az Atya neve megpihen,
és akik önmaguk egymás után megpihennek az ő nevében, hiszen az Atyának nem
volt kezdete. Ő az aki egyedül nemzette ezt önmagának, mint egy nevet a
kezdetben, mielőtt megalkotta az Eónokat, így hogy az Atya fölötte áll a
fejüknek, mint uralkodóé – így ez a valódi név, melyet biztosít az ő
elöljárósága és az ő tökéletes hatalma. Mivel a név nem lexikonokból
származik, sem pedig valamilyen általános névadás révén ered, azonban
láthatatlan. Ő egyedül adott nevet önmagának, mivel ő egyedül látta ezt, s
mivel ő volt egyedül képes önmaga megnevezésére. Mivel aki nem létezik, annak
nincs neve. Milyen nevet adhatna valaki neki aki nem is létezett?
Mindamellett, ő aki létezik valamint a neve is, és ő egyedül ismeri azt, és
neki egyedül az Atya adott nevet. A Fiú ez a név. Ő – éppen ezért –, nem
tartotta titokként rejtve, a fiú tehát megszületett. Ő maga adott nevet
számára. A név, mivel az Atyától származik, pontosan az a név lehet csak,
hogy az Atya Fia. Másképpen, hol nyílna rá lehetőség nevet találni – az Atyán
kívül? Ám valaki esetleg azt mondhatja egyszer a társának: „Ki adhat nevet
annak, aki őelőtte létezett, hiszen valójában a gyerekek sem kaphatják mástól
a nevüket, mint aki világra hozza őket.”
Mindenek felett, ezek után igen fontos számunkra, hogy meggondoljuk a
következő dolgot: Mi a név? A valódi név. Ez valójában az a név, mely az
Atyától származik, mivel ő az, aki birtokolja a nevet. Ő azonban, miként az
látható, nem kapja kölcsön a nevet, miként más esetekben van, a forma miatt,
amiben minden egyes létező meg lesz teremtve. Így azután a név, hiteles név.
Nincs senki más, akinek adhatta volna. Azonban megmaradt megnevezetlenül,
kimondhatatlannak, addig a pillanatig, amíg ő, aki tökéletes, meg nem nevezte
saját magát, és ő volt az egyedüli, aki képes volt kimondani az ő nevét, és
meglátni. Amikor mindez megelégedéssel töltötte el őt, azután, hogy a fiáé
lesz az általa kimondott név és amikor ezt a nevet adta neki, ő, aki a
mélységből jött, beszélt az ő titkairól, mivel tudta, hogy az Atyja az
abszolút jóság. Ezért, valójában, elküldte ezt a különleges egyet, hogy
beszéljen a hellyel kapcsolatosan, és az ő nyugalmának helyéről, ahonnan
származik, és hogy dicsőítse a Teljességet, nevének nagyszerűségét, és az
Atyjának édességét.
Mindenki a hellyel összefüggésben fog beszélni, ahol megszületett, és azzal a
régióval is, amelytől ő az ő elsődleges létezését kapta, s ahová sürgeti
visszatérését. És abból a helyből akar – a helyből, ahol volt – mert
megízlelte azt a helyet, amint táplálták és felnövekedett. A saját
megpihenésének helye az ő Teljessége. Az Atyától származó minden kisugárzás
ezért Teljesség, és minden kisugárzásának megvan a maga gyökere az egyben,
aki okozója annak, hogy belőle növekedjenek. Ő kijelölte a határt. Ők
egyénenként testesültek meg, azért, hogy a saját gondolataik legyenek mivel
azon a helyen, ahol kiterjesztették gondolataikat a gyökereikből, felemelte
őket minden magasságon át az Atyához. Elérték a fejét, mely nyugalmat nyert
általuk, és ottmaradtak közel hozzá, azért, hogy elmondhassák, részeseié
váltak arcának azáltal, hogy körbeölelték. Azonban az effélék közül nem
testesültek meg, mert nem emelkedtek felül önmagukon. Nem fosztották meg őket
az Atya dicsőségétől sem, és nem is gondoltak rá, mintha kicsi, keserű vagy
mérges lenne, hanem tökéletesen jó, megzavarhatatlan, édes, minden tér
ismerője mielőtt létezni kezdett, és semmiféle utasításra sincs szüksége.
Ilyenek azok, akik birtokolnak valamit a mérhetetlen nagyságából, miközben
magukhoz szorítják ezt a különleges és tökéletes egyet, aki értük létezik. És
nem mennek le Hadészba. Nem lesznek irigyek és nem is gyászolnak, nem lesz
köztük halál. Megpihennek azonban őbenne, aki nyugalomban van, anélkül, hogy
belefáradnának saját magukba vagy feladnák az igazság kutatását. Éppen
ellenkezőleg, ők maguk az igazság és az Atya bennük van, és ők az Atyában
vannak, hiszen ők tökéletesek, elválaszthatatlanok tőle, aki valóban jó.
Semmiben sem szenvednek hiányt semmiféle módon, azonban nyugalmat és
felfrissülést kapnak a Szellemtől. És figyelnek a gyökerükre, ráérnek önmaguk
számára, ők, akiben megtalálja a gyökerét, és nem szenved veszteséget lelke.
Ilyen az áldott helye; ez az ő helyük. A többiek kedvéért pedig, azután,
ismerjék meg, az ő helyükön, hogy az nem illik hozzám, miután a többiek azon
a helyen voltak, nincs mit többet mondani. Ám ő az az egy, akiben leszek,
azért, hogy higgyek magamban, minden pillanatban, a Mindenek Atyjának, és az
igaz fivéreknek, akik révén az Atya elhalmoz, és akik középpontjában semmi
sem hiányzik őbelőle. Ők azok, akik megtestesítik önmagukat, mivel az igaz és
örök életben vannak és a tökéletes fényről beszélnek, eltöltve az Atya
magjával, és mely a szívükben van és a Teljességben, miközben a Szellem
örvendezik benne és dicsőíti őt, akiben volt, mert az Atya jó. És a gyermekei
tökéletesek és érdemesek a nevére, mert ő az Atya. A gyermekek az ő
fajtájából olyanok, akiket szeret.
Fordította: Aranyi László
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!