TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
PISTIS SOPHIA
Szellemi Bölcsesség
A Pistis Sophia, a Kr.u. II. században keletkezett, Valentinus gyűjteményes munkája, a Gnosztikus Evangélium. Belső kinyilatkoztatás útján, szellemi tanításból született. Mintegy kiegészítője, magasabb osztálybeli folytatása, a bibliai Újszövetségnek. A világ teremtésének értelmét kutatja, benne még nagyobb szerepet kap az emberi lét, mely fokozatos fejlődése által, képes felfogni, átlátni, egységbe rendezni a belső és a külső Kozmosz működését.
Most néhány kulcsszó elemzése által közelítsünk az ősnyelv értelméhez.
Pistis Sophia (Pistis Szofia kiejtéssel). Fordítása Pist = szellem. Sophia = Bölcsesség. Szellemi Bölcsesség.
Korábbi írásomban utaltam arra, hogy a mágikus, ragozó nyelvet használó ember a világlátásában összetettebb volt a ma emberénél. Ezért a látszó valóságot, valamint a dolgok mögötti lényeget is egyaránt képes volt kifejezni szavaival. Ma, ha megnevezünk valamit, az csak vagy ez, vagy amaz. Legalábbis mindent megteszünk, hogy így lehessen. A kiemelkedő szellemi ismeretek birtokában lévők, tudatában voltak a szavak erejének. Nekik a Pist a világot átható szellem IS, valamint magyarul FÜST is! Sophia egyszerre Bölcsességet jelöl, de olvasata szerint A SZÓ FIA is. A magyarítás nem hogy elveszi az eredeti értelmezést, hanem kibővíti azt. Ne felejtsük, hogy „Kezdetben volt az Ige…” A Teremtő Szó, egyfajta rezgés, energia, amit a mai rezonanciáról szóló ismereteink segítségével kezdünk megérteni.
Pistis Sophia fogalommal jelölték a gnosztikus tanítványokat is. A régi nevüket elhagyták, hogy az új eszmerendszer helyet kaphasson a belső világukban. Úgy tartották a beavatottak, hogy a név egyben erő, a szó ereje. Az átalakulás neve transmutáció. Fordítása szerint, a lényegi, szellemi átváltozás. Mutáció a magyar megfelelőjével MUTAT, azaz a változását kinyilvánítja.
A Trans jelentése is többszörös. Utazó, átvitel. Amikor latin nyelven transcendens fogalomban együttesen szerepel, „túllépés, emelkedés” értelmű.
(Cendens szóban megtaláljuk a magyar CSEND szavunkat. Aki elcsendesedik, szen-dereg, csend-ereg. A szellemi megismerés kulcsa az elcsendesedés, az ego, a gondolatok kikapcsolása.)
Gnózis, a Szellemi Terv. (vö. gnózis, genezis szavakat) Minden létező, élő és szubsztancia egyaránt ennek alapján létezhet csak. Ez a Terv árasztja ki magából a Logoszt. Logosz pedig Isten (ön)ismerete. A feleszmélés. De mit olvas ki a magyar anyanyelvű ember a Logosz szóból?
Logosz, azaz LEGES. Légies. A Legesleg. A legnagyobb, a legkisebb, a legátfogóbb, a legelső, a legutolsó. A Határtalan Tudat. Megjelenését a mi világunkban kétféle prána teszi lehetővé. Az egyik az életműködéshez nélkülözhetetlen légzéskor a test funkcióit, a másik típusú prána a szellem megszabadulását szolgálja. Emlékeztetőül, hogy a különleges képességű lámák Tibet hegyei közt, vagy az indiai jógamesterek egyaránt a prána (ott is így hívják) felhasználásával, légző gyakorlatok segítségével végeznek el nem hétköznapi feladatokat.
Prána, magyarul PARÁNY. A kéklő égbolt hátterében, tűhegynyi nyüzsgő fénypontként észlelhető szabad szemmel is, ha nem fókuszáltan nézünk.
Az Evangélium központi alakjának neve Krisztosz Szoter, mely korabeli jelentése „felszabadító, megmentő”. Feladatköre jórészt egyezik a biblikus Krisztussal. Krisztus, KERESZTES. Szoter, a teremtő szóra emlékeztet, SZÓTÁR. Aki elhívott, aki megkapja az igazi – teremtő - nevét, megéli az átváltozását.
Teodorétosz írása része a tanításnak, a 4 elemről szól, mely létrehozza a látható világot. A négy elem itt szellemi energiát jelent. Együttesen alkotják meg a „Sztoikheia”-t = TÖKÉLY. A Teljesség. A Tökély elemei a Víz, a tiszta rendezettség, a Khaosz a rendezetlenség (magyarul nem lennénk messze, a KOSZ szóval), a Sötét és a Világos.
Két önálló gondolatforma, szellemi ember vágya teremti meg a Fényt, ami görögül Phosz (olv. Fósz), amelyet Krisztosznak hívnak. (Ez a Fénykereszt.)
A nagy filozófiai irányzatok kialakulása során az egyik neve a tökéletességet kereső sztoikusok voltak.
2007.07.07. ISTI.
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:Q4HFU3znLhgJ:www.freeweb.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!