TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Kétféle
bölcsesség létezik. A világi, mely a tudat által megtapasztalt külső és belső
jelenségekre vonatkozik, és a megszabadító bölcsesség, mely magára a tudatra mutat.
Az első bölcsességet az iskolákban és az egyetemeken tanítják. Ez képessé tesz
minket arra, hogy rövidebb idő alatt több pénzt keressünk, érdekesebb munkát vé-gezzünk
és nagyobb adóssággal haljunk meg, mint az oktatásban nem részesült szomszédunk.
Ez a bölcsesség arra korlátozódik, ami mulandó, és amikor a saját sírunkhoz kerülünk,
minden haszna eltűnik. "Az utolsó ingnek nincs zsebe" tartja egy ismert
dán közmondás. Bár az egy életen belül kifejlesztett intelligencia okos jövőbeli
szülők kiválasztásához vezethet.
Maga a tudat bölcsessége azonban megszabadít,
megvilágosodást hoz, és soha nem tűnhet el. Mivel határtalan tiszta tér, a tudatosság
soha nem született s ezért nem is halhat meg; tulajdonságai feltételekhez nem
kötöttek és örökké tartanak. A tudat tükrének életről-életre lecsiszolt részei
- a tudatosság megvalósított aspektusai - megmaradnak vagy könnyen újra felfedezhetővé
válnak.
Arról a szintről azonban, ahol megjelenik az együttérzés - és a tapasztalatokat
többé már nem vesszük személyesen, hanem ok és okozat kifejeződéseként kezeljük
-, az elsajátított személyes dolgokon túli megvalósítások állandóan csak növekedhetnek,
egészen a teljes megvilágosodásig.
Akkor hogy ismeri fel önmagát a tudat?
Még több szó és fogalom bevezetésével? Az a helyes irány, ha nem törődünk a gondolatokkal.
Itt a kulcspont spontánnak és erőfeszítés nélkülinek lenni. Ha a tapasztaló saját
terében nyugszik, miközben természetesen azzal időzik, ami éppen történik, a tudat
lenyugszik és ragyogó lényegisége megjelenik. A cél ez, nem más. Így megjelenik
az először megszabadító, majd megvilágosodást eredményező bölcsesség, és a világot
álomként ismerjük fel - közös, és egyben egyéni álomként -, ahogy valójában is
az. Ha abból a felismerésből fakadóan cselekszünk, hogy alany, tárgy és cselekvés
kölcsönösen egymástól függ, akkor mindent beteljesítünk, ami csak fejlődést,
jelentőségteljességet és örömöt hoz.
A nem megvilágosodott lények saját, bennük
rejlő tökéletességüket az alapvető nemtudás miatt nem veszik észre. Attól függően,
ahogy ezt értjük, ez az állapot négy vagy két fátylat tartalmaz. Az előbbi esetben
különbséget tehetünk az alapvető nemtudás, az ebből következő zavaró érzelmek,
az ezt követő cselekedetek és végül az eredményeik és a szokások között, melyek
további káros dolgokba visznek minket. Ez a magyarázat Buddha második Nemes Igazságából
származik.
A második látásmód szerint a tudat állandóan változó állapotai
az első akadályunk. Mindenki, aki fel-le utazik a boldogság és a szenvedés feltételekhez
kötött állapotai között, s a világot a szeretem-nem szeretem által színezett szemüvegen
keresztül nézi, nem látja, ami valójában ott van. A második akadályt a merev
elképzelések és a tapasztalatok fogalmakra való leszűkítése jelenti: materialista,
nihilista, egzisztencialista, transzcendentalista vagy bármi más.
A holdra
mutató ujj nem a hold, a szavak és elképzelések pedig csupán a tapasztalat árnyékai.
Bármelyik meghatározást is választjuk a kettő közül - hiszen Buddha tanításainak
értékes tortája más módokon is szeletelhető -, amikor minden korlátozás eltűnik,
a tudat megvalósítja igaz természetét.
Együttérzés
Az
együttérzés első szintjén akkor szeretjük a lényeket, amikor az elvárásoknak megfelelően
viselkednek. Bizonyára ezt már sokan megvalósították, mert kielégíti rendszeretetünket.
A második szint ott kezdődik, amikor jót kívánunk másoknak akkor is, ha nehézséget
okoznak nekünk. Itt megértjük, hogy az ártó cselekedetek oka alapvetően a nemtudás.
Minden lény boldogságot szeretne, azonban ha nem tudjuk, hogyan lehet ezt megvalósítani,
hibákat követünk el, és ezzel szenvedést okozunk magunknak és másoknak is. Mivel
nincsenek tudatában az ok és okozat működésének, sokan csalánt markolnak meg a
virág helyett.
Az együttérzés tökéletessége igazán hatalmas. Olyan, mint a
nap, mely mindenkire ragyog. Ezen a szinten nem gyakorolunk megkülönböztetést,
hanem egyszerűen a tőlünk telhető legjobbat tesszük, míg környezetünk áldásban,
tisztulásban vagy tanításban részesül, karmájának és intelligenciájának megfelelően. Ez a megkülönböztetés nélküli együttérzés túlmegy mindenféle "szeretem"
vagy "nem szeretem" dolgon, és a lehető leggyorsabb úton teszi éretté
a lényeket.
Az első két lépés olyan, mintha gyönyörű képeket vetítenénk ki
tudatunk képernyőjére. A harmadik azonban maga a képernyő ragyogása. Kezdetben
gyakran elveszítjük ennek tapasztalását, de ha egyszer már állandósult, ereje
folyamatosan nőni fog.
Láma Ole
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!