TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
(Adalékok Mátyás király Corvina iniciáléinak térszemléletéhez)
Gönczi Tamás
A C betű a keletre nyitott gondolat, a Fény felől kinyitott klauzura
betűképe. Az a betű, amit ha jól megnézünk jobbra az örök fény ún.
fehér oldalára van kinyitva, míg e betű teteje és az alja, valamint bal
oldala zárt egységet képez. E betűkép iniciáléjának belső világa,
központi motívuma –cselekménye” jól láthatóan egy, két oldalról érkező
inda összefonódására, összeölelkezésére épül. A két inda két iránya a
következő. Az egyik a baloldalról érkező inda a betű baloldali
alsórészéből hatol be a betű belső világába. Majd miután elvégezte a
feladatát az iniciálé-fa irányába, kb. a baloldali körszelet közepén
távozik a betűtestből és hatol lefelé a –világfa” gyökereinek az
irányába. A másik inda, ami az előbbivel együtt adja a központi
motívumot e belső világ gerincét keleti irányból, jobbról kúszik be a
betű világába. A –jobb”, a fényesebb rész alsó világából jön. Onnan,
ahonnan a –fény valamikor beesett a sötétség világába”. Megkapaszkodik
a C betű alsó, nyitott részének a végébe. Ott, ahol a –végeken”
megvastagodik ez a bizonyos betűkép. Ennek a megvastagodásnak az
iniciálé képbetűjében spirituális jelentősége van, mint ahogy minden
mozzanatnak, minden indatekervénynek, virágnak, elágazásnak vagy éppen
–találkozásnak”. A betűnek azon a részén, ahol a Fény (az értelem, a
tudás, világosság) behatol a betűtestbe, tehát ott, ahol ez a
primordiális Fény először találkozik magával a betűvel annak –erősnek”,
vastagabbnak kell lennie. Ahogyan a régiek mondták azért, nehogy
megégesse azt a Fény vakító –tüze”. Ez a hely, ez a rész, ahol
megszületett és megnyílt ez a bizonyos keleti tájolású kapu -
kitüntetett hely. Innen kap Fényt a betű belső világa, láthatatlan és
látható élő kozmosza.
Miután ez az inda, ez a materializálódott fényerő kelet kapujának alsó
részén behatol a betű kozmoszába –átöleli, a nyugatról a betű baloldali
világából jött indát majd háromfelé válva visszakanyarodik kelet felé.
A középső ág belekapaszkodik a fénykapu felső részébe, keletnek a felső
világába. Majd azt átfonva még feljebb emelkedik, fel az ég felé.
Szinte kilép magából a betű teljes világából, amit maga a fekete kontúr
is érzékeltett a négyszögletes képmező bal felső sarkán lévő
kidudorodás hangsúlyozásával. A baloldalra hajló ágnyúlvány a nyugati
inda balra hajló tekervényével együtt a betű belső kozmoszának felső
virágos-magos részét alkotják. A –keleti” inda három részre vált
indaszalagjának keletre hajló ága e misztikus kapu közepébe, mintegy
–kelet mélyébe” hajlik bele. S ott kétágú közepét alkotja annak a
körvilágnak, aminek eredete a nyugati indába van. Itt egy tökéletes
fényteogónia képi megjelenítését látjuk. Azzal az erős dominációval,
hogy a Fény minden esetben keletről kerül bele a kozmoszba. Legyen az a
világlélek kozmosza vagy éppen az ember –lélekvilága”. A Fény
természetének teljesen mindegy. Szólni kell még arról, hogy mielőtt e
belső kozmoszt a nyugati, tehát másodlagos fényinda elhagyja és elindul
az életfán lefelé, a maga megvilágosító útja irányába az indából egy ág
visszahajlik s egy kisebb világot alkot magán a betűkozmoszon belül.
Ennek a kis világnak a spirálja láthatóan jobb irányú. Térben elfoglalt
helye betű zárt oldalának központi részén van. Meg kell még említenünk
ennek a C-betűbe rajzolt fényvilágnak a feltűnően sok hármas
csillagait. Ezek a megszokottan háromszög elhelyezkedésű mikrovilágok
hangsúlyozottan többen vannak a nyitott keleti oldalon, mint a zárt
nyugatin.
Az életfa tetején világító, az ég felé határozottan, tűzvirág
formájában felfelé kapaszkodó fényvirág két oldalán hármas pontozással
hangsúlyozza a szellem, a lélek és a test –megismert világában élő
ember örök vágyát. Ebből anyagba –sötétült” három –dimenziós” világból
a Fény hatalma a népi archaikumban való megfogalmazásában a Fény útján
való megszabadulást. A szellem örök fényének a világosságába való
eljutást. Oda, ahol az írások szerint –örök szeretet, fény és
szabadság” van. Mindez elérhetetlen a tudat kelet felé, a –jobb fehér
világa”, a Fény felé megnyitott kapuja nélkül. Erre mutat rá az
iniciálé világfájából kelet irányba, jobbra kinőtt lángvirág a maga
négyes pontozásával. Bizonyítva azt, hogy az ember a maga
–háromvilágával” semmire sem jut a negyedik, a –fényes” szellemvilág
segítsége nélkül.
forrás: dobogommt.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!