TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Sok
ember számára felemelő életcél, mások számára elcsépelt fogalom vagy
kifejezés: a szeretet. Sokat gondolkodtam azon, vajon tudja-e tényleg
mindenki, aki használja ezt a szót, hogy mit is fejez ki. Az emberek nagy része a szeretetre úgy gondol, mint egy pozitív érzést kifejező élethelyzetre. Szerethetjük a gyermekeinket, a szüleinket, a társunkat, néhány kollégát, barátot, de azért jól megválogatjuk, hogy kit szeretünk. Másokkal pedig, akikkel nincsenek közös programjaink, közömbösen viselkedünk. Nem érzünk irántuk sem ellenszenvet, sem gyűlöletet, de a szívünk zárva van. Ha azonban olyan emberrel találkozunk, akit szeretünk, megnyílik a szívünk az irányába és mindent, ami onnan érkezik, |
szívesen fogadunk és szívesen viszonozzuk is azt, amit kapunk. |
Érdekes,
hogy nemcsak embereket, hanem állatokat is szerethetünk, sőt tárgyakhoz
is kapcsolódhat ez a pozitív érzelem. Szeretjük a kutyánkat, mert olyan
önzetlenséget tapasztalunk tőle, amit sokszor embertől nem kaphatunk
meg. Szerethetjük az autónkat, egy jó szerszámot, egy ékszert és
mindegyiket másért. Az autót a kényelméért, a biztonságáért, a
szerszámot a hasznosságáért és azért mert megkönnyíti a munkánkat, az
ékszert pedig azért, mert emlékeztet valakire, akit szeretünk vagy
szerettünk.
Ha szeretetet érzünk valaki vagy valami iránt, az
biztos, hogy nem közömbös számunkra. Fontos személynek és értékes
dolognak kell lenni, ha ezt a pozitív érzelmet felébreszti bennünk.
Azaz minden olyan dolog, amely különleges és számunkra fontos - azaz
értéket képvisel -, azt szeretjük, de az élőlények irányában mintha más
lenne a szeretetünk.
A tárgyakat, amelyek hasznosak számunkra, használjuk és ha jól
működnek, akkor kedveljük, ha nagyon jól működnek és hosszú időn
keresztül, akkor szeretjük.
Az emberek és az állatok esetében sokkal összetettebb a szeretet alapja.
A szeretet nemcsak különlegesen értékes és hasznos, hanem mintha belső
késztetést is éreznénk arra, hogy ne csak mi magunk éljük át ezt a
pozitív érzést, hanem arról tájékoztatást is adjunk a szeretetünk alá
vont személynek, hogy ő is érezze mit érzünk iránta. Mintha ki akarnánk
terjeszteni ezt az énünket, a szeretetünket, a szívünket a másikra.
Ez már néha problémát is jelent. Ha ez a szeretet-kiterjesztés csöndes
érdeklődés csupán és megelégszik a kapott válasszal, akkor nincs semmi
probléma, de ha követelőzően elemző és bíráló, akkor terhessé is válhat
számunkra. Sok anyós történetet alapoz meg, hogy a szülő nem veszi
észre, hogy a gyermeke felnőtt és önálló életet szeretne. Továbbra is
úgy akar róla gondoskodni, mint kisgyermek korában. Pedig „jót” akar,
és mégis terhes.
Az énünk kiterjesztése megtörténhet csöndes óvó figyelemmel,
szolgálatkészséggel, és sokszor visszavonulással is. Hagyni kell a
gyermekünket, a társunkat, hogy önállóan szerezzen tapasztalatot az
életről, de érezniük kell, hogy mögötte állunk, és támogatjuk szívünk
minden erejével, bármi is történik.
Amikor az „Én” szeret, viszonzást is vár. Értéket, hasznosságot,
viszontszeretetet. Ha ez az igény nagyon erős, a szeretet átválthat
gyűlöletbe, ami tragédiát is okozhat a másik „Én” számára, aki a
viszonzást elmulasztja.
Van azonban olyan szeretet is, amely „Én” nélküli. Amely nem személyhez
kötött, amely minden élőre és élettelenre kiterjed, érdek és viszonzási
igény nélküli. Az ilyen ember a másik emberben nem az egót látja, hanem
a mindenkiben benne levő Önvalót, az Istent, és miután benne is az az
Isten munkál, azonosul a többi emberrel, akik szintén Istenek, s ha ez
igazán sikerül, „egyedül megy az úton”. A szemben jövő emberben is
látja az Istent, ezért azonosul vele, s így olyan mintha önmagával
találkozna. Biztosak lehetünk abban hogy az ilyen ember nem tesz
senkiben kárt, mert tudja, hogy azt önmagának okozná.
Az az ember, akiben erős az Egó, nem lát ilyesmit. Tárgyként, a túlélés
eszközeként tekint a másik emberre, és a szeretet gondolatára csak úgy
tekint, mint ami akadályozza Őt a harácsolásban. Az egoista emberek
nagyon gyorsan rájönnek milyen sebezhetőek, hiszen a másik egoista is a
gyenge pontjukat keresi és meg is találja. Ez a beállítódás folyamatos
félelemben tartja őket.
A háborúk az Egó művei.
A félelemből fakad a gyűlölet, a szeretet ellentétes pólusa. Amíg a
szeretet épít, és szebbé teszi az emberi kapcsolatokat, addig az
ellentétje, a gyűlölet rombol és tönkre teszi az emberi kapcsolatokat.
Itt is érvényes a Jin – Jang elmélet.
Abban a szeretetben, amelyben benne van az Én, megjelenik a jin – jang
ellentétpár. Az egyik oldala a szeretet, a másik oldala a gyűlölet.
Ha a szeretet eléri a csúcspontját, átvált az ellenkezőjébe, ezért úgy
tudjuk csak hosszútávon fenntartani a szeretetet, ha egy picit hűtjük,
hogy ne érje el azt a bizonyos csúcspontot. Hogy kinél mikor van a
csúcs, egyénfüggő. Amikor már jelzéseket kapunk, hogy túl sok a
szeretetünk, lehet, hogy már késő.
A gyűlölet természete ugyanilyen. Ha eléri a csúcspontját, akkor már
nem lehet tovább táplálni. Átvált az ellenkezőjébe és megszűnik az
értelme, a szelep megnyílik és a gyűlölet elszáll. Ha nem engedjük,
hogy a gyűlölet elérje a csúcspontját, akkor hosszútávra fixáltuk a
gyűlöletet. Ez az elfojtott düh, ami akkor robban ki, amikor senki nem
számít rá.
Cselekedni ebben az állapotban soha nem szabad!
Várjunk és nyílni fog a szelep, elszáll a feszültség, és folytatható az
élet, ha nem okoztunk túl nagy bajt.
Ha nem vagyunk Megvilágosodottak, azaz nem úgy tekintünk a másik
emberre, mint saját magunkra, legyünk óvatosak ezzel a számunkra nagyon
értékes dologgal, mert minél erősebb volt a szeretet, ha átvált, annál
erősebb lesz a gyűlölet.
Tartsuk az Arany Középutat és tartsunk távolságot a két szélsőségtől.
A Nagymester egyszer Moszkvában beszélt egyik mély meditációjáról, ami
a szeretettel volt kapcsolatos. Azt mondta, hogy abban a meditációban
megértette, hogy az Univerzum nem sok szeretetet tartalmaz az emberiség
számára.
Elég, ha az Univerzum valamelyik eseményének az útjában állunk és vége
az emberiségnek. Szeretetet csak embertől kaphatunk.
Ebben az összefüggésben sokkal nagyobb a jelentősége Jézus szeretetről szóló tanításának.
Mi emberek csak egymástól kaphatjuk meg ezt a felemelő érzést és mégis
öljük egymást. Miért? Mert a szeretet átválthat az ellenkezőjébe, a
gyűlöletbe.
Az együttérzés esetében ez nem történhet meg. Az együttérzés nem
alakulhat ki szeretet, kedvesség és megértés nélkül, tartalmazza a
bizalmat, az elfogadást, a gondoskodást. Az együttérzés egy pozitív
érzelmi csokor, amelynek talán nincs is negatív oldala.
Ha megtanulnánk a szeretet együttérzéssé történő kiterjesztését,
békésebb lehetne az emberiség élete és léte.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!