TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
János apostol
(gyűjtötte, fordította, görög és latin szövegeket összevetve: Yuz Asaf)
http://www.yuzasaf.eoldal.hu
Ezt követően János elköveti ugyanazt a hibát, amit Fülöp követett
el, amikor egy fél várost elsüllyesztett. János mágikus erejét arra
használta fel, hogy hatalmas földrengést „okozott” melynek során
emberek ezrei zuhantak a föld mélységes tátongó szakadékaiba.
E szakadékokat János idézte elő. Természetesen ez nem lehetséges!
Vagy mégis…? Talán egyféle különös egybeesés történt csupán, János
„demonstrációja” blöffnek indult, de a természet”véletlen” megrengette
a földet, és emberek ezreit nyelte el szakadékaiban. Nos ezt normális
esetben gyilkosságnak nevezzük és semmi egyébnek. Vagyis János e
pillanatban tömeggyilkossá lett! Szabad-e szó szerint érteni a
következő leírást? Igen szabad és szükséges is, hiszen az igazat írja
le. A katasztrófát János idézte elő. Honnan e hatalmas képesség? Ennek
kívánunk nyomára akadni. Nem fontos immár az, hogy kinek a nevében
történtek a „csodák”, vagy kinek a neve alatt követtek el tömeghalált,
egy csupán a fontos,s ettől nem szabad tágítani, jelesül miféle erők
rejtőznek titkon, rejtve szemünk és értelmünk elől? Ezt az erőt –mert
nyilván erő lehet csak-, csak akkor találjuk meg, ha tüzetesen
vizsgálódunk a történelem megannyi különös történéseiben, de kiemelten
a vallások misztériumát ismerjük meg. Napjainkra –az ember úgy
vélhetné-, lecsendesültek a kedélyek, és a titkolózásnak vége szakad.
Végre valahára, mi emberek is megismerhetjük a nagy titkokat. De téved
a gyanútlan szemlélődő!
Alapvető írásokhoz sem lehet hozzáférni, a titok még nagyobb homályba
burkolódzik. Ezen ok miatt is értékesek a következő mondatok…
Imádságára szörnyű földrengés támadt, melyben nyolcszáz ember
elpusztult, az életben maradtak az apostol lábaihoz borultak és
megfogadták, hogy hinni fognak szavainak, ha ezeket, a halottakat is
feltámasztja. Az apostol, hogy dicsőséget szerezzen Krisztusnak és
tanításának, imádkozik, mire a föld ismét megremeg, a halottak
feltámadnak, és hangos szóval kérik, hogy részesítse őket az örök
üdvösség kegyelmében. Erre az apostol hirdeti nekik Krisztus
evangéliumát, tanítja őket, és valamennyit megkereszteli. János és
Prochoros visszatér Dioskorides házába. Nem sok idő telik el amikor egy
l2 éve lebénult férfit visznek hozzá, akit meggyógyít. Azonban kinn az
utcán nem csendesedtek le az események. János visszavonulásával egy
időben megjelenik a tömeg között egy katona, akibe az a démon bujt
bele, akit János kiűzött Artemis templomból. A katona jajveszékelve
állja útját az embereknek, és szerte kiabálja, hogy a két idegen nem
egyéb, mint két szökött mágus, akiket őrizetére bíztak, de megszöktek,
s ha nem keríti kézre őket, biztos halál lesz jutalma. A démon nem volt
rest, valóságos iratokat mutogatott, melyek a két „fegyenc” perét
részletesen felfedték. E jegyzőkönyvek, a semmiből kerültek elő, de
felmutatott egy zacskó valóságos aranyat is, annak ígérve, aki kézre
keríti a szökevényeket. Hamarosan akadtak „segítők” katonák voltak
akik –talán rómaiak- közölték bajtársukkal, hogy jó helyen kereskedik,
mert a mágusok itt vannak közel, épp egy ismert ember házában
tartózkodnak. A katonák a démon parancsára elszánták magukat a két
idegen megölésére. János azonban a Szentlélek útján mindenről tudomást
szerzett, közölte Prochorossal, hogy gyilkosaik közel vannak. A katonák
betörtek a házba, és semmibe véve a ház szentségét a két ártatlanra
támadtak, megragadva őket, egy félre eső helyre hurcolták a
védteleneket, hogy ott végezzenek velük. Romana szemfüles és már az
utcán felfigyel a szervezkedésre, nem késlekedik és bátran követi a
gyilkosokat, de egyúttal értesíti a ház urát is a készülődő
veszedelemről. Az utolsó pillanatban érkeznek meg. Dioskorides a
katonákra támad, és rendre utasítja őket, mert házába betörtek és
vendégeit törvényes vád nélkül lefogták..."
…Megállnak az Artemis- téren, egy fürdőnél, amely Dioskorides nevű
tekintélyes férfi tulajdona. János apostol meghagyja Prochorosnak, hogy
senkinek se árulja el , kicsodák és honnan jöttek és, hogy útjuk célja
a hitetlenek megtérítése. Ebben a pillanatban kilép a fürdőből Romana,
tagbaszakadt és erőszakos asszony, a fürdő gondnoknője, aki arról
nevezetes, hogy a fürdőszolgákkal oly kegyetlenül bánik, hogy, nincs
aki hosszabb ideig, megmaradna mellette. Mikor megtudja, hogy a két
idegen hajótörött, felszólítja őket, lépjenek szolgálatába, fizetés
nélkül, csak élelmezés fejében. A két idegen beleegyezik. János fűtő
lesz, Prochoros pedig vízhordó. János már a negyedik nap kegyetlen
verést és szidalmat kap, mivel hogy nem elégségesen fűtött. Prochoros
felháborodik, és fel akar lépni a gondnoknő ellen, de János
figyelmezteti, hogy Krisztus példájára mindent tűrniük kell, hiszen nem
más a céljuk, mint hogy példamutatással, a nehézségek közepette is
hirdessék Krisztus tanítását. János minden próbát és megpróbáltatást
türelemmel és alázatosan megáll. Erre az asszony a gyűlölködésében az
ördög alakját ölti magára (tehette, hiszen igazi alakja az ördögé volt,
és felvett alakja volt Romana, János látta a láthatatlant, Prochoros
még nem volt „látó”. Tehát Romana maga volt az ördög valójában nem
említi a forrás konkrétan melyik ördöggel állunk szemben, feltehető,
hogy démon s nem ördög Romana, nem kizárt, hogy, démonunk neve Azrael
volt, aki gyakran ölt ember alakot, elszökvén a pokolból, viszályt és
halált, tűzvészt és ragályt keltve, korlátlan van itt a földön. Örök
bosszút esküdve az emberekre, minden rosszban gátlástalanul benne van,
ill. kezdeményezi azokat. Szó mi szó, megérdemel némi „tiszteletet”
emlegetése, vagy tetteire utalás könnyen megidézheti, e megidéző
életével fizet. …Romana megfenyegeti a két embert, azonnal megöli őket,
ha nem hagyják el haladéktalanul l a várost. János Románából kiűzi az
ördögöt (démont) . Azonban a démon nem hagyta el a fürdőt és ismét
Románán keresztül az emberek világába jutott. Így hát Romana tovább
gyötörte az apostolokat, János minden megaláztatást türelemmel visel,
és odáig megy, hogy egy hivatalos papírt is alá ír, melyben elismeri,
hogy ők ketten Romana rabszolgái. Régen, amikor a fürdőt építették egy
fiatal leányt élve, befalaztak az épületbe, azzal a babonás hittel,
hogy az ártatlan lelke örökre megvédi a fürdőt a gonosztól, és távol
tart minden ragályt. Azonban e gonosz cselekedet balul ütött ki –nem is
lehetett másként- e leány lelke nem óvta meg a helyet – gyilkosai
tulajdonát- ellenkezőleg, átkot hozott az épületre. Az átokról mindenki
tudott, hiszen minden évben három ifjú vagy leány fúlt a vízbe. A fürdő
tulajdonosa de mindenki, aki a fürdőt használta tudta, hogy mikor
történnek a tragédiák. Ezekben, az időkben a fürdő kiürült, azonban
mindig akadt az ifjak közül olyan, aki nem hitt a babonában és bátran
odamerészkedett, és ahogy lenni szokott vízbefúlt. Történt egy
alkalommal éppen a veszélyes időben, amikor a démon garázdálkodott a
fürdőben, a tulajdonos nagykorú fia bemerészkedett a fürdőbe, mégpedig
egyedül, ahol is a démon megjelent előtte és vízbe fojtotta. Romana
felfedezi az esetet, és jajveszékelve rohan a térre könyörögve
Artemiszhez, hogy Domnost keltse életre. Hatalmas csődület támad, ahol
Romana Jánost vádolja a gyilkossággal. Elmondja, hogy az idegen és
társa varázslók. Romana azonnal Jánosra parancsol, hogy varázserejével
keltse életre urának egyetlen fiát. János kérés nélkül is az élettelen
testhez lép és szavaival életre kelti. Romana rettentően megijed, és
eszméletlen esik össze. A tömeg hüledezik. Romana több órás
eszméletvesztés után magához tér, amikor belátja, hogy nem egy egyszerű
emberrel bánt kegyetlenül, hanem isten emberét sanyargatta. Romana
közel három órát volt eszméletlen, ennyi idő kellett ahhoz, hogy lelke
–melyet a démon messzire elűzött-visszataláljon a testbe. Romana
voltaképpen halott volt, a lelke helyére lépett démon tartotta életben…
Az az ember, aki velejéig rossz, nem egyéb halottnál. Felismerni
azonban szinte lehetetlen. Egy bizonyos itt járnak közöttünk, és
felületesen veszünk tudomást róluk, egészen addig a pillanatig, amíg
magunknak nem akad dolgunk vele. Ekkor születnek hihetetlen történetek.
Olyan történetek, melyeket az elbeszélőn kívül csak kevesek hisznek el.
Tudni kell, a” gonosz” nem üres frázis, olyan létező valóság, mint,
akár a levegő. Romana immár a visszatért lélekkel János lábaihoz borul
és bocsánatért esedezik. János elmondja neki, hogy csak hinnie kell, és
minden bűne megbocsáttatik, ekkor Romana kész mindent hinni, és
készséggel hallgatja az Apostol tanítását… Eközben a hír futótűzként
terjed, és ahogy lenni szokott –leginkább az emberek között- a rossz
hír előbb érte el célját, mint a jó. S a rossz hír elérte a rossz
embert, és a rossz ember azonnal meghalt. Bizony sokan nem értik, miért
van az, hogy a rossz ember nem szenved évekig és abban a szerencsében,
lehet része, hogy szenvedés nélkül hal meg. A felelet egyszerű: a
vétkes ember rögtön a büntetés helyére kerül, azonnal megkezdi
szenvedését. Tehát a földi szenvedés emiatt kerüli el. A másik ok ami
miatt a hosszadalmas szenvedés elkerüli a következő: az az ember ( az
emberek nagy többsége) aki évekig szenved mielőtt meghalna, ő még
életében megfizeti a vámot. Vagyis szenved és kínlódik kegyetlenül, de
e szenvedések megtisztítják, és tisztán léphet tovább. A rossz
embernek, ha a szenvedésekkel teli betegség és végül halál jut, semmit
sem segít. A jók és gyermekek, akik tovább mennek, elhagyva minket
(örökéletűeket) a Teremtő gondviselés miatt kegyben részesülnek. Ezért
hát, aki fájdalommal telve itt marad, ne háborodjék föl, hanem viselje
öröklétét türelemmel.…A feltámadt Damnos riadtan haza siet, ahol
megtudja, hogy szeretett apja az ő halálhíre miatt azonnal meghalt.
Rémülten és kétségbeesetten siet vissza Jánoshoz, és térden állva kéri,
hogy meghalt apját keltse életre. János nem mond ellent, megindul
Dioskorides háza felé, vele tart Romana és az összegyűlt tömeg. A tömeg
egyik része istennek, a másik része varázslónak tartja Jánost. Hiszik
még Illésnek, hiszik még Énoknak, gondolják messiásnak, gondolják
csalónak. János hallja a sugdolózást és azonnal kijelenti, hogy egy sem
azok közül akire gondoltak, a csodát általa tette Jézus Krisztus ,
akinek tanítását hirdetni jött e városba. János életre kelti
Dioskoridest, az apa kéri megmentőjét, hogy maradjon és beszéljen neki
többet az igéről. János szívesen marad és tanítja a jelenlévőket.
Romana eltépi a kicsikart szerződést, és immár hivatalosan is szabad
emberek János és Prochoros. A jelenlévőket megkereszteli János, majd
elűzi a démont a fürdőből, a démonok messzire elmennek Ephezus
környékéről, visszatértek Pergamonba. Másnap, Artemis ünnepe volt a
városban. Az istennő szobrát magas emelvényre helyezve vitték utcáról
utcára, míg végül a templommal szemben a földre helyezték. János
felkapaszkodott ez emelvényre – nem ünnepi ruhában- melyet megláttak a
főpapok, és követelésükre a nép el kezdte kövekkel dobálni. De János
helyett a szobrot találták el, amely végül darabokra tört. Jánosnak nem
eset baja, aki felismerte a lehetőséget és rögvest az emelvényről a
néphez szólt, hogy ne imádjanak tovább bálványokat, fogadják el az egy
igaz Istent, s ha neki nem hisznek könyörgéssel, vegyék rá az istennőt,
hogy szétzúzott szobrát hozza helyre, és álljon bosszút a rajta eset
szégyenért. A pogányok nem hisznek neki, hatalmas zűrzavar támad, és az
emberek egymást kövezik, János ismét sértetlen marad. Erre az apostol
ismét felszólítja őket, hogy hagyjanak föl konokságukkal, ha Artemis
nem hajlandó bizonyságot tenni, ő, János bizonyságot ad nekik az Igaz
Isten hatalmáról…” gyűjtötte, fordította :Yuz Asaf folytatás
következik....
Yuz Asaf rovata (yuzasaf.virtus.hu)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!