Juji: János apostol csodálatos cselekedetei

TISZTA SZÍVTUDAT

Yu Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 239 fő
  • Képek - 4511 db
  • Videók - 870 db
  • Blogbejegyzések - 2008 db
  • Fórumtémák - 26 db
  • Linkek - 18 db

Üdvözlettel,

Apokrif-iratok vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

TISZTA SZÍVTUDAT

Yu Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 239 fő
  • Képek - 4511 db
  • Videók - 870 db
  • Blogbejegyzések - 2008 db
  • Fórumtémák - 26 db
  • Linkek - 18 db

Üdvözlettel,

Apokrif-iratok vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

TISZTA SZÍVTUDAT

Yu Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 239 fő
  • Képek - 4511 db
  • Videók - 870 db
  • Blogbejegyzések - 2008 db
  • Fórumtémák - 26 db
  • Linkek - 18 db

Üdvözlettel,

Apokrif-iratok vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

TISZTA SZÍVTUDAT

Yu Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 239 fő
  • Képek - 4511 db
  • Videók - 870 db
  • Blogbejegyzések - 2008 db
  • Fórumtémák - 26 db
  • Linkek - 18 db

Üdvözlettel,

Apokrif-iratok vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

János apostol csodálatos cselekedetei

12 éve | [Törölt felhasználó] | 0 hozzászólás

János apostol

(gyűjtötte, fordította, görög és latin szövegeket összevetve: Yuz Asaf)

   

http://www.yuzasaf.eoldal.hu




  

    Ezt követően János elköveti ugyanazt a hibát, amit Fülöp követett 


el, amikor egy fél várost elsüllyesztett. János mágikus erejét arra 


használta fel, hogy hatalmas földrengést „okozott” melynek során 


emberek ezrei zuhantak a föld mélységes tátongó szakadékaiba.

    E szakadékokat János idézte elő. Természetesen ez nem lehetséges! 


Vagy mégis…? Talán egyféle különös egybeesés történt csupán, János 


„demonstrációja” blöffnek indult, de a természet”véletlen” megrengette 


a földet, és emberek ezreit nyelte el szakadékaiban.  Nos ezt normális 


esetben gyilkosságnak nevezzük és semmi egyébnek. Vagyis János e 


pillanatban tömeggyilkossá lett! Szabad-e szó szerint érteni a 


következő leírást? Igen szabad és szükséges is, hiszen az igazat írja 


le. A katasztrófát János idézte elő. Honnan e hatalmas képesség? Ennek 


kívánunk nyomára akadni.  Nem fontos immár az, hogy kinek a nevében 


történtek a „csodák”, vagy kinek a neve alatt követtek el tömeghalált, 


egy csupán a fontos,s  ettől nem szabad tágítani, jelesül miféle erők 


rejtőznek titkon, rejtve szemünk és értelmünk elől? Ezt az erőt –mert 


nyilván erő lehet csak-, csak akkor találjuk meg, ha tüzetesen 


vizsgálódunk a történelem megannyi különös történéseiben, de kiemelten 


a vallások misztériumát ismerjük meg.     Napjainkra –az ember úgy 


vélhetné-, lecsendesültek a kedélyek, és a titkolózásnak vége szakad. 


Végre valahára, mi emberek is megismerhetjük a nagy titkokat. De téved 


a gyanútlan szemlélődő!  

Alapvető írásokhoz sem lehet hozzáférni, a titok még nagyobb homályba 


burkolódzik. Ezen ok miatt is értékesek a következő mondatok… 

Imádságára szörnyű földrengés támadt, melyben nyolcszáz ember 


elpusztult, az életben maradtak az apostol lábaihoz borultak és 


megfogadták, hogy hinni fognak szavainak, ha ezeket, a halottakat is 


feltámasztja. Az apostol, hogy dicsőséget szerezzen Krisztusnak és 


tanításának, imádkozik, mire a föld ismét megremeg, a halottak 


feltámadnak, és hangos szóval kérik, hogy részesítse őket az örök 


üdvösség kegyelmében. Erre az apostol hirdeti nekik Krisztus 


evangéliumát, tanítja őket, és valamennyit megkereszteli.     János és 


Prochoros visszatér Dioskorides házába. Nem sok idő telik el amikor egy 


l2 éve lebénult férfit visznek hozzá, akit meggyógyít. Azonban kinn az 


utcán nem csendesedtek le az események. János visszavonulásával egy 


időben megjelenik a tömeg között egy katona, akibe az a démon bujt 


bele, akit János kiűzött Artemis templomból. A katona jajveszékelve 


állja útját az embereknek, és szerte kiabálja, hogy a két idegen nem 


egyéb, mint két szökött mágus, akiket őrizetére bíztak, de megszöktek, 


s ha nem keríti kézre őket, biztos halál lesz jutalma. A démon nem volt 


rest, valóságos iratokat mutogatott, melyek a két „fegyenc” perét 


részletesen felfedték. E jegyzőkönyvek, a semmiből kerültek elő, de 


felmutatott egy zacskó valóságos aranyat is, annak ígérve, aki kézre 


keríti a szökevényeket.     Hamarosan akadtak „segítők” katonák voltak 


akik –talán rómaiak- közölték bajtársukkal, hogy jó helyen kereskedik, 


mert a mágusok itt vannak közel, épp egy ismert ember házában 


tartózkodnak. A katonák a démon parancsára elszánták magukat a két 


idegen megölésére. János azonban a Szentlélek útján mindenről tudomást 


szerzett, közölte Prochorossal, hogy gyilkosaik közel vannak. A katonák 


betörtek a házba, és semmibe véve a ház szentségét a két ártatlanra 


támadtak, megragadva őket, egy félre eső helyre hurcolták a 


védteleneket, hogy ott végezzenek velük. Romana szemfüles és már az 


utcán felfigyel a szervezkedésre, nem késlekedik és bátran követi a 


gyilkosokat, de egyúttal értesíti a ház urát is a készülődő 


veszedelemről. Az utolsó pillanatban érkeznek meg. Dioskorides a 


katonákra támad, és rendre utasítja őket, mert házába betörtek és 


vendégeit törvényes vád nélkül lefogták..."



…Megállnak az Artemis- téren, egy fürdőnél, amely Dioskorides nevű 


tekintélyes férfi tulajdona. János apostol meghagyja Prochorosnak, hogy 


senkinek se árulja el , kicsodák és honnan jöttek és, hogy útjuk célja 


a hitetlenek megtérítése. Ebben a pillanatban kilép a fürdőből Romana, 


tagbaszakadt és erőszakos asszony, a fürdő gondnoknője, aki arról 


nevezetes, hogy a fürdőszolgákkal oly kegyetlenül bánik, hogy, nincs 


aki hosszabb ideig, megmaradna mellette. Mikor megtudja, hogy a két 


idegen hajótörött, felszólítja őket, lépjenek szolgálatába, fizetés 


nélkül, csak élelmezés fejében. A két idegen beleegyezik. János fűtő 


lesz, Prochoros pedig vízhordó. János már a negyedik nap kegyetlen 


verést és szidalmat kap, mivel hogy nem elégségesen fűtött. Prochoros 


felháborodik, és fel akar lépni a gondnoknő ellen, de János 


figyelmezteti, hogy Krisztus példájára mindent tűrniük kell, hiszen nem 


más a céljuk, mint hogy példamutatással, a nehézségek közepette is 


hirdessék Krisztus tanítását. János minden próbát és megpróbáltatást 


türelemmel és alázatosan megáll. Erre az asszony a gyűlölködésében az 


ördög alakját ölti magára (tehette, hiszen igazi alakja az ördögé volt, 


és felvett alakja volt Romana, János látta a láthatatlant, Prochoros 


még nem volt „látó”. Tehát Romana maga volt az ördög valójában nem 


említi a forrás konkrétan melyik ördöggel állunk szemben, feltehető, 


hogy démon s nem ördög Romana, nem kizárt, hogy, démonunk neve Azrael 


volt, aki gyakran ölt ember alakot, elszökvén a pokolból, viszályt és 


halált, tűzvészt és ragályt keltve, korlátlan van itt a földön. Örök 


bosszút esküdve az emberekre, minden rosszban gátlástalanul benne van, 


ill. kezdeményezi azokat. Szó mi szó, megérdemel némi „tiszteletet” 


emlegetése, vagy tetteire utalás könnyen megidézheti, e megidéző 


életével fizet. …Romana megfenyegeti a két embert, azonnal megöli őket, 


ha nem hagyják el haladéktalanul l a várost. János Románából kiűzi az 


ördögöt (démont) . Azonban a démon nem hagyta el a fürdőt és ismét 


Románán keresztül az emberek világába jutott. Így hát Romana tovább 


gyötörte az apostolokat, János minden megaláztatást türelemmel visel, 


és odáig megy, hogy egy hivatalos papírt is alá ír, melyben elismeri, 


hogy ők ketten Romana rabszolgái. Régen, amikor a fürdőt építették egy 


fiatal leányt élve, befalaztak az épületbe, azzal a babonás hittel, 


hogy az ártatlan lelke örökre megvédi a fürdőt a gonosztól, és távol 


tart minden ragályt. Azonban e gonosz cselekedet balul ütött ki –nem is 


lehetett másként- e leány lelke nem óvta meg a helyet – gyilkosai 


tulajdonát- ellenkezőleg, átkot hozott az épületre. Az átokról mindenki 


tudott, hiszen minden évben három ifjú vagy leány fúlt a vízbe. A fürdő 


tulajdonosa de mindenki, aki a fürdőt használta tudta, hogy mikor 


történnek a tragédiák. Ezekben, az időkben a fürdő kiürült, azonban 


mindig akadt az ifjak közül olyan, aki nem hitt a babonában és bátran 


odamerészkedett, és ahogy lenni szokott vízbefúlt. Történt egy 


alkalommal éppen a veszélyes időben, amikor a démon garázdálkodott a 


fürdőben, a tulajdonos nagykorú fia bemerészkedett a fürdőbe, mégpedig 


egyedül, ahol is a démon megjelent előtte és vízbe fojtotta. Romana 


felfedezi az esetet, és jajveszékelve rohan a térre könyörögve 


Artemiszhez, hogy Domnost keltse életre. Hatalmas csődület támad, ahol 


Romana Jánost vádolja a gyilkossággal. Elmondja, hogy az idegen és 


társa varázslók. Romana azonnal Jánosra parancsol, hogy varázserejével 


keltse életre urának egyetlen fiát. János kérés nélkül is az élettelen 


testhez lép és szavaival életre kelti. Romana rettentően megijed, és 


eszméletlen esik össze. A tömeg hüledezik. Romana több órás 


eszméletvesztés után magához tér, amikor belátja, hogy nem egy egyszerű 


emberrel bánt kegyetlenül, hanem isten emberét sanyargatta. Romana 


közel három órát volt eszméletlen, ennyi idő kellett ahhoz, hogy lelke 


–melyet a démon messzire elűzött-visszataláljon a testbe. Romana 


voltaképpen halott volt, a lelke helyére lépett démon tartotta életben… 


Az az ember, aki velejéig rossz, nem egyéb halottnál. Felismerni 


azonban szinte lehetetlen. Egy bizonyos itt járnak közöttünk, és 


felületesen veszünk tudomást róluk, egészen addig a pillanatig, amíg 


magunknak nem akad dolgunk vele. Ekkor születnek hihetetlen történetek. 


Olyan történetek, melyeket az elbeszélőn kívül csak kevesek hisznek el. 


Tudni kell, a” gonosz” nem üres frázis, olyan létező valóság, mint, 


akár a levegő. Romana immár a visszatért lélekkel János lábaihoz borul 


és bocsánatért esedezik. János elmondja neki, hogy csak hinnie kell, és 


minden bűne megbocsáttatik, ekkor Romana kész mindent hinni, és 


készséggel hallgatja az Apostol tanítását… Eközben a hír futótűzként 


terjed, és ahogy lenni szokott –leginkább az emberek között- a rossz 


hír előbb érte el célját, mint a jó. S a rossz hír elérte a rossz 


embert, és a rossz ember azonnal meghalt. Bizony sokan nem értik, miért 


van az, hogy a rossz ember nem szenved évekig és abban a szerencsében, 


lehet része, hogy szenvedés nélkül hal meg. A felelet egyszerű: a 


vétkes ember rögtön a büntetés helyére kerül, azonnal megkezdi 


szenvedését. Tehát a földi szenvedés emiatt kerüli el. A másik ok ami 


miatt a hosszadalmas szenvedés elkerüli a következő: az az ember ( az 


emberek nagy többsége) aki évekig szenved mielőtt meghalna, ő még 


életében megfizeti a vámot. Vagyis szenved és kínlódik kegyetlenül, de 


e szenvedések megtisztítják, és tisztán léphet tovább. A rossz 


embernek, ha a szenvedésekkel teli betegség és végül halál jut, semmit 


sem segít. A jók és gyermekek, akik tovább mennek, elhagyva minket 


(örökéletűeket) a Teremtő gondviselés miatt kegyben részesülnek. Ezért 


hát, aki fájdalommal telve itt marad, ne háborodjék föl, hanem viselje 


öröklétét türelemmel.…A feltámadt Damnos riadtan haza siet, ahol 


megtudja, hogy szeretett apja az ő halálhíre miatt azonnal meghalt. 


Rémülten és kétségbeesetten siet vissza Jánoshoz, és térden állva kéri, 


hogy meghalt apját keltse életre. János nem mond ellent, megindul 


Dioskorides háza felé, vele tart Romana és az összegyűlt tömeg. A tömeg 


egyik része istennek, a másik része varázslónak tartja Jánost. Hiszik 


még Illésnek, hiszik még Énoknak, gondolják messiásnak, gondolják 


csalónak. János hallja a sugdolózást és azonnal kijelenti, hogy egy sem 


azok közül akire gondoltak, a csodát általa tette Jézus Krisztus , 


akinek tanítását hirdetni jött e városba. János életre kelti 


Dioskoridest, az apa kéri megmentőjét, hogy maradjon és beszéljen neki 


többet az igéről. János szívesen marad és tanítja a jelenlévőket. 


Romana eltépi a kicsikart szerződést, és immár hivatalosan is szabad 


emberek János és Prochoros. A jelenlévőket megkereszteli János, majd 


elűzi a démont a fürdőből, a démonok messzire elmennek Ephezus 


környékéről, visszatértek Pergamonba. Másnap, Artemis ünnepe volt a 


városban. Az istennő szobrát magas emelvényre helyezve vitték utcáról 


utcára, míg végül a templommal szemben a földre helyezték. János 


felkapaszkodott ez emelvényre – nem ünnepi ruhában- melyet megláttak a 


főpapok, és követelésükre a nép el kezdte kövekkel dobálni. De János 


helyett a szobrot találták el, amely végül darabokra tört. Jánosnak nem 


eset baja, aki felismerte a lehetőséget és rögvest az emelvényről a 


néphez szólt, hogy ne imádjanak tovább bálványokat, fogadják el az egy 


igaz Istent, s ha neki nem hisznek könyörgéssel, vegyék rá az istennőt, 


hogy szétzúzott szobrát hozza helyre, és álljon bosszút a rajta eset 


szégyenért. A pogányok nem hisznek neki, hatalmas zűrzavar támad, és az 


emberek egymást kövezik, János ismét sértetlen marad. Erre az apostol 


ismét felszólítja őket, hogy hagyjanak föl konokságukkal, ha Artemis 


nem hajlandó bizonyságot tenni, ő, János bizonyságot ad nekik az Igaz 


Isten hatalmáról…” gyűjtötte, fordította :Yuz Asaf folytatás 


következik....


Yuz Asaf rovata (yuzasaf.virtus.hu)

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu