Mi az Arvisura?
Az Arvisura egy
nagy terjedelmű, összefüggő, térben és időben igen nagy távolságot
átfogó, jelentős irodalmi alkotás, amely a magyarság évezredes
regevilágán keresztül mutatja be a magyar nép régmúltját. Közelebbről:
a 24 Hun Törzsszövetség sámánjainak rendszeresen írt és őrzött
hagyománya. Műfaját nehezen lehetne beazonosítani, leginkább a rege
világához áll közel. A monumentális, mégis egységes történeti rendszer,
amely e munkát olvasva elénk tárul, a történelem előtti, számunkra már
mitologikus időkből szinte napjainkig vezet.
Jézus - Jesse az Arvisurában (részlet a 300. Arvisura Levente-Báj-Gerecsák- Boglárka titkos rovásából ):
Eger város alagút rendszerében és felső templomában is a Koncsur birodalmában vallott igazságot tartották:
ahány ember, annyi féle isten lehetséges.
Akármelyik beavatott agyában gyökeret verhet az Égiek hite. Szumér
területén is több ezer beavatott volt, s ezek kisebb-nagyobb eltéréssel
mind másképpen beszéltek a nagy dolgokról.
Sem a
beavatottaknak, sem a papi fejedelmeknek nem szabad az embereket
hitükben megzavarni, mert hátha égi eredetű gondolatok születnek bennük.
Kövezsd apját, Csécsit kínaj orgyilkosok ölték meg. Négy fia volt:
Bakát, Eged, Koncsur és Kövezsd. Ez a Kövezsd az apja vérével vörösre
festette a szemöldökét, s így fogadta meg esküvel, hogy bosszút állanak
a kínajokon. A négy fiú közül Kövezsd első lett mind a káspivári, mind
az ordoszi sámánképzésen. Amikor végzett, az elnyomott kínaj és hun
földművesek mozgolódásának az élére állott és Kr.e. 25-ben, mint
győztes hadvezér vonult be Ordoszba. Vörösszemöldökű harcosai
felosztották a földeket. Kövezsd a szétszakított birodalmat Ordosz
székhellyel újra egyesítette. Eged kapta Nagypályival a nyugati
Saka-szkíta birodalmat. Bakát a káspivári széki-hun birodalmat. Neki
jutott az a feladat, hogy Nazirt a nagy beavatottat Ordoszba kísérje.
Kövezsd az ugyancsak Kövezsd nevű fiával Ordoszt vezette, Koncsurnak
pedig az Ordosztól keletre eső nagy területek jutottak.
Ordoszban
tanulta Nazir Égi Bölcsességét, hirdette: Csak egy Isten van, aki
fénnyel és gazdagsággal árasztja el a Földet. Az emberek az Isten fiai
és szeretniük kell egymást, hogy Isten áldásaiban részesüljenek és mert
az Égiek is azt kívánják, hogy az Istentől eredő szeretet uralkodjon a
földi világon.
Az
ataiszi csillagjósok is, Malakiás zsidó próféta is és a római jósok is
mind azt jósolták, hogy Messiás születik a Földön. Amikor emiatt
elrendelték a kisgyermekek legyilkolását, Mazareha aranyasszony éppen
Bakát földjén tartózkodott, útban Hétvár (Hettevarett) felé.
Bakát birodalmában Nazir, törzsi névadással Jesse nevet kapta.
Josipnek, a gyermek apjának
Herembetel hikszosz-szabir templomának építésénél volt fontos feladata.
Jesse az első tanításokat itt kapta az egy igaz Isten hitéről. Kövezsd
az Élet templomának megbízásából Kr.u. 15-ben Partikán vitézt a hétvári
4 éves tárkányképzésre küldte. Partikán itt ácsnak tanult. Itt került
közel
Jesséhez,
akit hamarosan továbbtanulásra Karnakba, az ottani bölcsekhez küldtek,
s Partikán mindenhová követte és évenként jelentést küldött Ordoszba a
római birodalomban történt nagyobb eseményekről. 24-ben Jessét és
Partikánt Ordoszba hívták a beavatásuk előkészületei miatt. Saka-szkíta
lovasok kísérték őket Derbenten keresztül Ordoszba. Ekkor ismerkedett
meg Jesse Izsboldóval, meg a Koncsur birodalmának parajdi központjából
küldött Hungár beavatottal. Hungár a két forrásból táplálkozó Huni
folyó egymásba ömlésénél lakott. Öt évig tanultak az Élet templomában.
A végén a szabir Jesse a Szent Láda szabályai szerint elnyerte a Messiás nevet. Először
Tibetbe ment, majd az
Indus folyó mentén
haladva megtalálta az “Élet gyökerét”; ezt vándorútján gyógyításra
használta. Nippurban Jézusnak nevezték és beavatott fejedelemnek
ismerték el.
Urukban királlyá koronázták. Ekkor, 29-ben
megalapította az uruki “Egyisten hívők közösségét”.
Mindezeket uruki és agadi nyelven rovásba foglalták. Az uruki
egyházközösséggel Jézus több levelet váltott. Ezeket Uruk bölcsei
megőrizték.
Judeában kezdett ezután tanítani, de anyjának a népe keresztre feszíttette.
A zsidó származáshoz elenegedhetetlen a zsidó ANYA. Így Mária
sem lehett zsidólány. A zsidó farizeusok és bölcsek sohasem ismerték el
zsidó származásúnak. Jézus tanainak Urukban nagy tábora lett.
Az első uruki egyházközösség hívei Jézus halála után mindig uruki
keresztényeknek nevezték magukat. Bizánc is elismerte őket. Hitük
hamarosan a Van-tó környékén is elterjedt. Az uruki püspökséget a
bizánci pátriárka saját táborába sorolta, de a Van-tó környékén Tuspa
város püspöke lett az uruki keresztények egyházfője. Káma fejedelme itt
Tuspában ismerkedett meg Mirina, Gilgames véréből származó
királylánnyal. Mirina feleségül ment Kámához. Képzésük és beavatásuk
után Káma városában uruki keresztény egyházközséget alapítottak. Ezt a
vallást aztán átvette a Nyék törzs is. A magyar törzsszövetség ifjúsági
fejedelme,
Béla 255-ben vett részt az uruki bölcsek képzésén.
Utána feleségül vette Káld király nagyobbik lányát, Nurát. Az esküvői
szertartást Nura öccse, Mani öspörös végezte. Béla, az uruki püspök
megbízásából Kámában az uralkodó család püspöke lett.
Mind áttértek az uruki keresztény hitre. Ettől kezdve a magyar törzsszövetségnek mindig volt uruki püspöke.
Amikor a perzsák elfoglalták Szumért, az övék lett Uruk városa is.
Lakóit 266-ban Káld királlyal és Mani püspökkel együtt Evilát földjére
hurcolták. Mani püspöknek hét fia született a legkisebb éppen Mani
napján. Ez a kis Mani a bölcsek közt nevelkedett. Darócruhában és
mezítláb kezdte hirdetni az érdek nélküli szeretetet. Vallotta a jó és
rossz örökös harcát az emberen belül is. De bízott az isteni jóság
győzelmében. Rovásba foglalta az elmenekült uruki püspök tanait. Ebből
keletkezett a
Mani-féle biblia, amelyben Jézus írásai is szerepelnek. Titkos melléklete J
ézusnak az uruki egyházközséghez intézett leveleiből állott. A Mani-féle tanok alapján keletkezett keresztény egyházak legtovább az Ujgur földön tartották fenn magukat.
forrás:
http://free.x3.hu/terembura/arvisura/arv23.html
Kommentáld!