TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Bibliában a Lukács evangéliumának 24:4-5-ig terjedő verseiben
elmondásra kerül, amint az asszonyok a harmadik napon Jézus sírjához
mentek, de nem találták a holttestét. Ehelyett két férfialakot láttak,
akik jelentőségteljesen kérdezték az asszonyoktól: "Mit keresitek az
élőt a halottaknál?"
Szintén
Lukács számol be arról -- a 24. fejezet 39. versében , hogy Jézus,
keresztre feszítése után valamivel, meglepetésszerűen megjelent a
tanítványainál, akik megijedtek tőle, mert szellemnek vélték.
Jézus
azonban így szólt hozzájuk: "Tapintsatok meg engem és lássátok, hogy
egy szellemnek nincs húsa és lábai, amint ahogy látjátok, nekem van."
Azután evett velük sült halat és lépesmézet.
Ez a leírás túlságosan életszerű ahhoz, hogy mellőzük.
Sőt,
nem is szükséges hinni a csodákban ahhoz, hogy értelmezni tudjuk,
miként lehetséges az, hogy Jézus "feltámadt". Kasmir történészének, Dr.
Hassnainnak van erre egy meglepően egyszerű magyarázata: Jézus túlélte
a keresztre feszítést, és fel lett ápolva. Majd Perzsián keresztül
elmenekült Kasmírba, az ott élő hun-magyar testvérei közé, és ott is
halt meg kb. 115 évesen. Dr. Hassnain kutatásai szerint ez már Jézus
második útja volt Kasmírba. Magasan a Himalájában, a Hemis Gumpa
buddhista kolostorban, amely két napi út távolságra van Srinagartól,
talált Hassnain egy 1500 éves tibeti írástekercset, amelyben
részletesen le van írva Jézus első utazása Tibetbe.
(Vajon ezt a
tekercset tanulmányozta újkori géniuszunk, Kőrösi Csoma Sándor is
Tibetben?) Az orosz Nikolasz Novotics is lefordíttatta a lámával a
tekercsen lévő szöveget.
Amint Novotics azt közreadta könyvében, a
tekercsen ez áll: Jézus 13 évesen elszökött a családi háztól, és
Jeruzsálemben egy karavánhoz csatlakozott, amely Perzsiába és Indiába
vonult. Indiában -- szól a szöveg
-- Jézus egy kolostorban tanulta
a gyógyfüvek használatát, az orvoslást, elmélyedt a matematikában, de
ellentétbe került a hindu vallással.
A hindu papokkal viszont
élesen szembeszegült az újraszületés elméletével kapcsolatban. Közel
egy évtizeden át vándorolt Indiában, és "a nép szerette őt". -- így a
leírás.
A Biblia sem mond ellent ennek a kolostori feljegyzésnek,
mivel Jézus fiatalkoráról az Újszövetségben egyetlen sor sem olvasható
abból a két évtizedből, ami a 12 éves Jézus templomi látogatása és az Ő
nyilvános fellépése között van. Ebbe az időbe pontosan beleillik az
indiai tanulmányút. Amilyen szegényesen ír a Biblia Jézus
fiatalkoráról, olyan színesen és aprólékosan közli azt az időt, amikor
Palesztinában vándorolt, prédikált, csodákat tett, és végül a zsidó
Szanhedrin által halálra lett ítélve az általa vezetett vallásos
alaphangú, szittya népfelszabadító mozgalma miatt. Igaz, hogy beszédei
képletesek voltak ("Akinek fülei vannak hallja."), azonban súlyos
politikai lényeggel telítve, amiért a hatalmát féltő zsidó vezetés
üldözésébe vette.
Két bűnözővel együtt helyzeték Őt ellenfelei vád
alá, és feszítették meg Őt kínzó módon. A megfeszítés -- mint kivégzési
mód -- rettenetes kínokkal jár, mivel a halál nem hirtelen áll be,
hanem csak három, négy nap elteltével, éhség, szomjúság és a
természetellenes testtartás következtében fellépő súlyos vérkeringési
zavarok miatt. Ha a halálra ítélt még több nap múltán is élt, akkor
levették őt a feszületről, és csontjaikat összetörték.
Jézus
péntek délben vagy délután lett keresztre feszítve, órákkal a szabat
megkezdése előtt, ami alatt a zsidó rítus szerint nem szabad senkinek a
keresztfán függeni. A harmadik és a hatodik óra között -- az
evangélisták különböző időpontokat jelölnek meg --, Jézus egy
halál-szerű ájulásba esett. Egy római katona a lándzsájával az oldalába
szúrt, a sebből vér és víz folyt ki. (A víz a gyomornedv és gyomorsav
lehetett.) Mivel pedig a szabat közeledett, Jézust pedig halottnak
hitték, levették Őt és a két bűnözőt -- akik még maguknál voltak -- a
keresztrő l. Miután a két lator csontjait összetörték, Jézus élettelen
testét átadták a tanácsuraknak, Arimathiai Jószefnek és Nikodémusznak.
Ők mindketten titkos hívei voltak Jézusnak. József már előzőleg
megszerezte Pilátustól az engedélyt, hogy Jézust az ő saját
sírkamrájába helyezhesse el.
Nikodémus látta, hogy vér és víz
folyik ki Jézus szúrt sebéből, s miután egy halott testből aligha jön
ki vér, ő határozottan következtetett, hogy Jézusnak még élnie kell.
Hogy az őröket meghagyja abban a tévhitben, hogy Jézus halott, gyorsan
elhelyeztette Őt a sírkamrában. Ott a megkínzott Jézus sebeit
kenőcsökkel, gyógyfüvekkel orvosolta, és élesztgette Őt.
Azután
Arimathiai Józseffel együtt visszavonultak, és remélték, hogy hamarosan
eszméletre fog térni. Ezután József, Nikodémus és az esszén szerzetesek
készítettek egy értelmes tervet. Úgy gondolták, hogy legalább két nap
múlva Jézus már szállítható állapotban lesz, akkor már ki lehet Ő t
hozni a sírkamrából, és szökéshez készíteni külföldre, ahol az ismételt
üldözés elől biztonságban lenne.
Miután Júdás árulása megmutatta,
hogy még a tanítványokban sem lehet bízni, nem avatták őket be a
tervbe, hanem később nekik és a csodákban hívő népnek azt mondták, hogy
Jézus "feltámadt". Egy üres sírkamra erre a legjobb bizonyíték...
Hajnali
szürkületben, a keresztre feszítés harmadik napján, Jézus tanítványai,
az esszéniek kivitelezték a tervet. Az őröket előzőleg már
megvesztegették. Amint Jézus anyja Mária és Mária Magdolna percekkel a
mentési akció után megjelentek a sírnál, hogy ott imádkozzanak, ott már
csak két fehérbe öltözött férfit láttak -- az esszéneket szerzetesi
öltözetben --, akik közölték velük, hogy Jézus él.
Dr. Hassnain is
hiszi, hogy hála az ápolásnak, Jézus rövidesen annyira felépült, hogy
menekülését megkezdhette. Még egyszer meglepetés szerűen találkozott a
tanítványaival, akik azt hitték, hogy szellemet látnak, majd a ködbe
borult Olajfák hegyén Jézus elbúcsúzott tőlük, megfordult, és a ködben
eltávozott. A tanítványok pedig azt hitték, hogy a "Mennybe ment."
A
Jeruzsálemben keringő hírekből -- miszerint a megfeszített elhagyta
sírját és feltámadt -- a rómaiak feltételezték a valóságot, hogy Jézus
él.
Pilátus annyit ír, hogy neki a papok jelentették, hogy a
testet a tanítványok ellopták, és azt híresztelik, hogy feltámadt a
halálból.
Saulnak (a késobbi Pál apostolnak) kellett volna a
menekülő Jézust elfognia. (Saul kegyetlen üldözője volt Jézus
követőinek, az ő nevéhez fűződik István vértanú megkövezése is.) Jézus
tudomást szerzett arról, hogy Saul őt eszeveszetten követi, ezért
Damaszkuszban bevárta őt. Eléje lépett, és beszélgetni kezdett vele.
Sault annyira lenyűgözte és magával ragadta Jézus kisugárzása és
meggyőző ereje, hogy ott
helyben a követője lett, így tehát Jézus útja szabaddá vált. Ez tehát a híres "Pálfordulás."
Hogy Kasmírban kikhez ment Jézus? Azokhoz a magyar fajú rokonaihoz, akiket még az asszírok és babiloniak hurcoltak el,
s akik Afganisztánban és Kasmírban találtak új otthont. Hogy e
népcsoport hun-magyar népcsoport, arról árulkodnak neveik, amelyek
között nagyon gyakoriak a következő családnevek: Jó, Baki, Bardóc,
Bátori, Bihari, Barta, Baróti, Bodó, Cakó, Csicsó, Csák, Daruvári,
Garai, Gál, Hajni, Jákó, Kolta, Karádi, Kuti, Mádi, Makai, Nádai, Réti,
Soós, Seréndi, Sebok, Tar, Timár, Varga, Váradi, Vasadi, írásuk pedig a
rovásírás volt. Földrajzi helységneveik és folyóneveik is magukért
beszélnek, mint a Haboka, Silas, Sajók, Bikk, Mátra, Bakal, Lapos és
Jákó.
A hunza férfiak bő gatyája és a hunza lányok piros csizmája,
ingnek nevezett mellénykéje, pártája, lenginek nevezett szoknyája,
kapcinak nevezett könnyű cipellője, mi lehet más, mint magyar viselet?
Ezek mind hunok voltak, és Cholnoky Jenő professzor szerint, aki ott
huzamosabb ideig élt és tanulmányt készített, még ma is hunok. Azért
menekült hozzájuk Jézus, mert oda haza ment.
Germanusz Gyula
professzornak és feleségének, Hajnóczy Rózsának -- indiai útjukon -- a
kadiáni kalifa is azt mondta, hogy igen, Jézus a keresztre feszítés
ájulásából felocsúdva, hosszú vándorlás után eljutott Srinagarba, és
itt talált örök nyugvásra is.
Egy 1417-ben írt perzsa történelmi
mű, a Rausa Tussafa is ezt támasztja alá, mondván, hogy Jézus a
megfeszítés után elhagyta Palesztinát, Tamás és Mária kíséretében. (Ez
a Mária nem Jézus anyja volt, hanem Tamás felesége.) A Rausa Tussafa
arról is említést tesz, hogy Mária az út során Ravalpindiben meghalt --
nem tudni mi módon --, és ezután Tamás és Jézus útja elvált egymástól.
Dr. Hassnain fel is kutatta Ravalpindi környékét, és valóban rátalált a
sírra, melyet a ma ott lakó mohamedánok kegyelettel gondoznak, és "Mari
de Astahn" sírjának neveznek.
A Bombay-i Egyetem Keleti Tudományok
Intézetének birtokában van egy szanszkrit nyelven írt történelmi munka,
a Purána, mely az időszámításunk szerinti 115. évből származik. Ennek a
282. oldalán leírás található a kasmíri király és Jézus találkozásáról.
A király megkérdezte Jézust, hogy mi járatban van. Jézus azt
válaszolta, hogy azért jött, hogy a vallást megtisztítsa.
A király érdeklődött, hogy mi az Ő vallása? Jézus azt felelte, hogy az Ő vallása a szeretet, az igazság és a szívek tisztasága.
A
kasmíriak legendáiban még él a próféta, a tanító, akiről a népemlékezet
még ma is regéli, hogy nős volt, pásztorbottal a kezében vándorolt
Kasmírban, a követőit az Ő "juhainak" nevezte, és előtte királyok
meghajoltak.
Jézus nevét még ma is két falu viseli:
Ismuquam (Jézus pihenőhelye) és Pahalquam (a Pásztor városa).
A kasmíri bazárokban a kereskedők árulnak egy gyógyszert, egy kenőcsöt, melyet "Jézus ír"-nak neveznek.
Amikor
az ötvenes években Jézus indiai útjáról és ottani életéről egy
pakisztáni írónak könyve jelent meg, a Bombay-i kardinális letiltatta
az árusítását, mert szerinte ez keresztény szemszögből eretnekség.
Amikor
a Stern újságírója is megtalálta és áttanulmányozta a Jézus ottlétére
utaló adatokat, kérte Gracias Valerian kardinális hozzájárulását a
bizonyítékok leközléséhez. Az egyházi ember rémülten utasította el a
kérést, mondván:
"Az Istenért, ne írjon erről semmit!"
S mi
kérdezzük: miért ne írjunk mindarról, ami igaz, s ami történelmünk,
hitünk meghatározó része? Tegyük fel magunknak a kérdést: mi fontosabb
számunkra, a világ elvárásának megfelelni, avagy az igazságot
megtalálni? A választ mindenki maga döntse el.
Rev. Dr.Mihály Ferenc kutatásai alapján összeállította
Szakállas Katalin
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!