TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Aki buddhista országokban utazott tapasztalta, hogy ott a szent még valóban nagyobb megbecsülésben részesül, mint a...
"A buddhisták Jézus Krisztus élettörténetében sok párhuzamot
fedezhetnek fel a Buddha életével: mindketten különleges körülmények
között születtek; mindkettejük jövőbeli pályafutását már születésük
alkalmával megjósolta egy bölcs; mindketten már gyermekkorukban
rendkívüli képességekről tesznek tanúbizonyságot; mindkettőjüket
megkísérti a gonosz, hogy mondjanak le az emberiség üdvére történő
munkálkodásukról; mindketten megkövetelik, hogy nem csak a
felebarátainkat, hanem még az ellenségeinket is szeretnünk kell; s
mindketten azt a kívánalmat teszik minden emberi cselekvés alapelvévé,
amit Jézus a Hegyi beszédben így foglal szavakba: "Amit akartok azért,
hogy az emberek ti veletek cselekedjenek, mindazt ti is úgy
cselekedjétek azokkal." (Máté, 6:12, Károli Gáspár ford.)
Aki a
buddhista országokban utazva tapasztalta, hogy ott a szent még valóban
nagyobb megbecsülésben részesül, mint a gazdagok, s egy olyan embert,
aki életét szeretettől és együttérzéstől hajtva embertársai javára
áldozza, inkább tisztelnek, mint e világ hatalmasait, az nem
csodálkozik azon a mély és őszinte áhítaton, amellyel a buddhisták nagy
része Jézus Krisztushoz, az ember Fiához is viszonyul. Mert olyan
emberként ismerték meg őt, aki még a halállal történő szembenézés
alkalmával is túlnőtt önmagán, átlelkesülve szenvedésben vergődő
embertársai megváltásának szándékától.
Az én-érzet
béklyói vetik ugyanis vissza őt állandóan önmaga körébe, s szorítják a
kötődések és ellenszenvek, a mohóság és gyűlölet hálójába azokba az
érzésekbe tehát, amelyek újra meg újra a szenvedés és halál átélésére
kényszerítik. Aki áttör ezeken, az éri el a halhatatlanságot, a
nirvánát, amit a Buddha a mohóság, a gyűlölet és az én káprázatának
kialvásaként jellemez.
Buddha megvilágosodása aki ezt hozzánk
hasonló emberként valósította meg bizonyossággal tölti el követőit a
tekintetben, hogy minden ember számára lehetséges a megvilágosodás és a
megszabadulás. Buddhista felfogás szerint Jézus Krisztus feltámadása
ugyanilyen bizonyosságot adhatna Jézus hívei számára, hogy a halál
legyőzése számukra is lehetséges. A buddhisták számára ez a dolog
inkább csak ott válik érthetetlenné, amikor valaki az ebben való hitet
eleve megköveteli. Számunkra ugyanis a vallás nem valamely bárhogyan is
megfogalmazott hit megvallását jelenti, hanem a minden létezőt hordozó Egyetemes Törvény (Dharma) fölismerését. A buddhista számára azonkívül
a vallásosság magában foglalja azt a meggyőződést is, hogy elvileg
minden ember képessé válhat annak a legmagasabb Valóságnak a
megtapasztalására, amire a szavaink legfeljebb csak halványan
utalhatnak, s amit a keresztények "Istennek", a buddhisták "megvilágosodásnak" neveznek.
A jelenkor egyik legjelentősebb
buddhista tanítója és gondolkodója, Láma Anagarika Govinda ezt mondja
erről: A legmagasabb Valóság bennünk magunkban rejlik. Ez a Valóság
egyének fölötti, s ezért ahhoz, hogy elérhessük, előbb le kell győznünk
az egyéniségünkből fakadó korlátokat.
E célhoz buddhista felfogás szerint annyiféle út vezet, ahány ember van.
A saját útján azonban mindenkinek magának kell járnia, ezt senki más nem teheti meg helyette. Számunkra az összes vallás evangéliuma szent, még akkor is, ha mindig tudatában maradunk annak, hogy a Valóság kifejezésére még a legszentebb szavak is tökéletlenek...
Csorba Simon: Jézus és Buddha - fordította: Lilávajra
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!