TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A Jézus eljövetelére vonatkozó prófécia teljesen tisztán és egyértelműen ki van fejtve a buddhista irodalomban; nem tagadható meg a párhuzam, az evangéliumok erkölcsi tanítása egyértelműen megtalálható a Jézus idejében készült buddhista könyvekben. Ezek a tények egymás mellé helyezve minden kétséget kizárnak a tekintetben, hogy Jézus ellátogatott ebbe az országba...
Először is tisztázzuk azt, hogy a rendelkezésünkre álló
buddhista szövegek számos, különböző jellegű bizonyítékkal szolgálnak,
önmagukban is elegendőek arra, hogy bizonyítsák, Jézus felkereste
Pandzsábot, Kasmírt és más helyeket. Összegyűjtöttem ezeket a
bizonyítékokat azért, hogy valamennyi pártatlan olvasó, aki
tanulmányozza őket, s utána a fejében megfelelő módon összekapcsolja
azok tartalmát, saját maga is le tudja vonni az előbb említett
következtetést. Íme, a bizonyítékok.
Először is: Buddha részére megadott titulusok erősen hasonlítanak a
Jézus számára megadott titulusokhoz. Hasonlóképpen, Buddha életének
eseményei emlékeztetnek Jézus életére. Az itt említett hivatkozások a
buddhizmus azon területét képviselik, amelyek belül esnek Tibet
határain, mint például Leh, Lhasa, Gilgit és Hams, vagyis azok a
tájegységek, amelyeket Jézus bizonyíthatóan felkeresett. Az írásbeli
hivatkozások, a hasonlatos titulusokkal, elegendőek ahhoz, hogy
rámutassunk, hogy például Jézus gyakran nevezte önmagát a tanításaiban a
Fénynek, ugyanígy tett Gautama Buddha megnevezésével a buddhista
irodalom, a szanszkrit „Fény” jelentésű szót használta rá.
Az evangéliumok Jézusra vonatkozóan igen gyakran alkalmazzák a „Mester”
kifejezést, ahogyan Buddhát is számos alkalommal illetik a „Saasta”,
avagy a „Mester” névvel. Ahogyan Jézust gyakran emlegetik az
evangéliumok „Áldottként”, ugyanígy nevezik Buddhát is, „Sugt”, azaz
„Áldott”. Jézusra vonatkozóan ismételten láthatjuk az „Úr” megszólítást,
ugyanez a helyzet Buddha esetében is. Jézusról az evangéliumok úgy
írnak, mint aki azért jött el, hogy beteljesítse küldetését, a buddhista
irodalomban Buddhát ugyancsak nevezik Siddharta névvel is, azaz,
olyasvalakiről van szó, aki beteljesíti eljövetelének célját. Jézus
esetében az evangéliumok ugyancsak használják a „megfáradtak és
megtörtek menedéke” megnevezést, miként Buddhára is a buddhista
irodalomban olvashatjuk az „Asarn Sarn” nevet, ami annyit tesz, „az
üldözöttek menedéke”.
Jézust az evangéliumok nevezik még „Királynak” is - habár ő azt mondta,
hogy az ő királysága a mennyekben van -, Buddhával kapcsolatban
ugyancsak megtaláljuk a „király” megnevezést. A rájuk vonatkozó
hasonlatosságok az egyes életesemények kapcsán további bizonyítást
nyernek. Miként Jézust megkísértette a Gonosz a világ kincseivel és
gazdagságával, amit majd megkaphat Jézus, ha engedelmeskedik neki,
ekképpen Buddha is megkísértetett, amikor a Gonosz azt mondta neki, hogy
megkapja a királyságok pompáját és ragyogását, amennyiben feladja
önmegtartóztató életét és ismét hazatér. Ám, csakúgy, mint Jézus nem
engedelmeskedett a Gonosznak, írva vagyon, Buddha sem rendelte önmagát
alá neki. Lásd: T.W. Rhys Davids Buddhizmus, továbbá: Sir Monier
Williams: Buddhizmus.
Ez azt mutatja, hogy azok a titulusok, amelyek felhasználásával Jézus
leírja önmagát az evangéliumokban, lényegében megegyeznek azokkal,
amelyek Buddhára vonatkoznak a buddhista irodalomban, amelyeket sokkal
későbben állítottak össze; és ahogy Jézust megkísértette a Gonosz, ezek
az írások ugyancsak állítják, hogy Buddhát szintén megkísértette a
Gonosz; továbbá, Buddha megkísértésére vonatkozó kijelentések ezekben a
könyvekben még annál is hosszabb történetet tesznek ki, mint amilyent
Jézus megkísértésével kapcsolatban olvashatunk.
Feljegyezték, hogy amikor a Gonosz jóléttel és királynak kijáró
megbecsüléssel kísértette Buddhát, ő kezdte úgy érezni, hajlik rá, hogy
hazatérjen. Végül is azonban nem ült fel a kísértésnek. Ám ugyanez a
Gonosz felkereste egy éjszaka, valamennyi utódját magával hozva,
megpróbálván ráijeszteni úgy, hogy mindenféle groteszk alakot öltöttek.
Buddha számára ezek a formák úgy jelentek meg, mint a szájukból tüzet
okádó kígyók. A kígyók elkezdtek tüzet és mérgeket köpködni rá, ám a
mérgek átalakultak virágokká, és a tűz pedig Buddhát körülvevő
fényburokká. A gonosz, révén nem járt sikerrel, szólította tizenhat
lányát, és megkérte őket, fedjék fel szépségüket Buddha előtt, aki
teljes egészében mozdulatlan maradt; és a Gonosz felette nagy méregbe
jött terveinek kudarca láttán. Ezután válogatottabbnál válogatottabb
trükköket vetett be, ám Buddha eltökéltségét semmivel sem tudta
megingatni, aki eközben a szellemi magaslatok egyre újabb és újabb
szintjeit érte el, a hosszú éjszaka alatt, az elhúzódó megpróbáltatások
idején, mire végre le tudta győzni ellenségét, a Gonoszt.
Az Igaz Tudás Fénye hajnalodott rá, és megtörve a napok egyhangúságát, a
kihívások ideje lejárt, eljutott a mindenek ismeretének állapotába. A
napot, amelyen a súlyos küzdelmek véget érnek, tartják a buddhizmus
megszületése napjának. Gautama ekkor 35 éves volt, amikor is elkezdték
Buddhának, avagy a Fénynek szólítani, és a Fa pedig, amelyik alatt
üldögélt akkoriban, a Fény Fája néven vált ismertté.
Nos, ha valaki olvassa az evangéliumokat, megtapasztalhatja, milyen
jelentős mértékben hasonlít Buddha megkísértése Jézus megkísértéséhez,
még azzal is kiegészítve mindezeket, hogy akkoriban Buddha közel annyi
idős volt, mint Jézus. Amint az a buddhista irodalomból kiderül, a
Gonosz nem személyesen testet öltött formában jelent meg Buddha számára.
Csupán egy Buddha által látott vízió volt, a Gonosz megszólalása pedig
sátáni indíttatású volt. A Gonosz, ahogyan megjelent számára, javasolta
Buddhának, hogy hagyja el jelenleg folytatott életútját és kövesse őt,
ha pedig úgy tesz, a világ minden kincsét nekiadja.
Hasonlóképpen, a keresztény tudósok, akik úgy gondolják, hogy a Gonosz
megjelent Jézus előtt, nem testet öltött alakban tette ezt, amint
bármelyik ember kinéz, a zsidók szeme előtt, amint átmegy az utcán a
fizikai testében és szól Jézushoz, hogy aki ott van annak a számára
hallható is. Ellenkezőleg, a találkozó látomásszerű keretek között ment
végbe, csupán Jézus érzékelte. A beszélgetés ugyancsak egyfajta
inspiráció volt. A Gonosz, régi szokás szerint, elültette ördögi
gondolatait Jézus szívébe, melyeket Jézus nem fogadott el, akárcsak
Buddha, visszautasította valamennyi kísértést a Gonosz részéről.
Felmerül most a kérdés, vajon miért van annyi sok közös vonás Buddha és
Jézus között. Az árják ezzel kapcsolatban azt mondják, habár Jézus
számára az Isten megtiltotta, hogy megismerje a buddhizmust Indiában
tett utazása során, ő mégis tudomást szerzett Buddha életfelfogásáról,
amikor pedig visszatért a szülőföldjére, az általa közvetített
tanításokat bevették az evangéliumokba; Jézus saját erkölcsi felfogását
Buddha tanításának lemásolása révén alakította ki, és ahogyan Buddha
„Fénynek” és a „tudásnak” nevezte önmagát, és egyéb titulusokat
illesztett magára, ugyanígy tett Jézus is ezen titulusok kapcsán, sőt,
még Buddha megkísértésének történetét is magára illesztette.
Mindez azonban nem más, mint az árják tisztességtelen mesterkedése. Egy
szó nem igaz abból, hogy Jézus Indiában járt volna a keresztre
feszítését megelőzően, ugyanis semmi szüksége sem volt egy ilyen út
megtételére abban az időben. Mindennek szükségessége akkor merült fel,
amikor a Júdeában élő zsidók elutasították őt, sőt, odáig mentek el,
hogy keresztre feszítették. Ő azonban megmenekült egy közvetlen isteni
beavatkozásnak köszönhetően. Jézus úgy érezte, eleget tett a
kötelességének, átadta az üzenetet a zsidóknak az országban, innentől
kezdve pedig azok nem érdemelnek együttérzést. Ezután, az Istentől
kapott tájékoztatás értelmében, miszerint a zsidók tíz törzse
elvándorolt Indiába, Jézus azokat a területeket kereste fel.
Mivel néhány zsidó elfogadta a buddhizmust, nem kínálkozott számukra más
alternatíva ezen igaz próféta számára, mint figyelmét Buddha követőire
fordítsa. A buddhista papok abban az országban ugyanis Buddha Messiás
eljövetelét várták, Jézust úgy üdvözölték, mintha ő lenne Buddha,
mérlegelvén valamennyi általa hordozott jelet és titulust, az erkölcsi
tanításának lényegét, miszerint „szeresd ellenségedet”, és „ne állj
ellen a gonosznak”, és Buddha próféciáját a világos bőréről. Az is
lehetséges, hogy Jézus néhány titulusát, szándékosan vagy nem
szándékosan, akkoriban úgy írtak le, mintha Buddháé lettek volna; a
korai indiaiak ugyanis soha semmit nem írtak le történelmi
hitelességgel. Buddha életének eseményeit nem jegyezték le Jézus kora
előtt. A buddhista papok számára ezért bőséges hely kínálkozott Buddha
életének összeállítása terén, lényegében kedvük szerint. Igen nagy
valószínűséggel ezért, amikor megismerték Jézus életének főbb eseményeit
és az erkölcsi tanítását, összekeverték a dolgokat, és számos egyébként
Jézushoz köthető eseményt és tanítást, egész egyszerűen Buddhának
kezdtek tulajdonítani.
Be tudom bizonyítani, hogy a buddhizmus erkölcsi tanításának egy része,
amely az evangéliumokra emlékeztet, s különböző titulusok, mint például a
„Fény”, amely elnevezést ugyanúgy tulajdonítják Buddhának is, mint
Jézusnak; a Sátán részéről történő megkísértést, és valamennyi egyéb
részlet, amelyet a buddhizmus felkarolt, a buddhista irodalomba csupán
akkor került bele, amikor Jézus a keresztre feszítését követően
ellátogatott ebbe az országba.
Vannak további párhuzamok Buddha és Jézus között. A buddhista krónikák
tudtunkra adják, hogy a megkísértésének idején Buddha böjtölt, s ez a
böjt egészen negyven napon át tartott. Az evangélium olvasói tudják,
hogy Jézus ugyancsak negyvennapos böjtöt tartott. Bárki, aki ismeri
Buddha és Jézus tanításait, hasonlóképpen elcsodálkozik azokon a közeli
hasonlóságokon, amely a két személy erkölcsi tanítása között fennáll.
Például, az evangéliumok azt mondják, hogy ne álljunk ellen a gonosznak,
szeressük ellenségünket, éljünk szegénységben, ne legyünk büszkék,
hazugok vagy kapzsik; Buddha pontosan ugyanezeket tanítja. Habár a
buddhista tanítás ezekre a dolgokra nagyobb hangsúlyt fektet,
olyannyira, hogy akár csak csupán egyetlen hangya megölése is bűnnek
számít. A buddhizmus egyedülálló alaptétele az egész világgal való
együttérzés, kutatván valamennyi ember jobb életének lehetőségét,
hasonlóképpen az összes állatét is, valamint az egység szellemének és a
kölcsönös szeretetnek az előmozdítását.
Pontosan ugyanez az evangéliumok tanítása is. Megismételve, ahogy Jézus
elküldte tanítványait különböző országokba, s önmaga is útra kelt,
ugyanez a helyzet Buddhával is. Sir Monier Williams Buddhizmus című
kötetében megjegyzi, hogy Buddha elküldte tanítványait, hogy
prédikáljanak, ezekkel a szavakkal: „Menjetek, és cselekedjetek
mindenhol a világ iránt érzett együttérzéssel, az emberek és az istenek
szolgálata érdekében. Különböző irányokba induljatok, teljes
önmegtartóztatásban prédikáljatok, jámborságban és cölibátusban.” Ezt
mondta, és hozzátette, ő is elindul és prédikál ugyanebben a
szellemiségben. Hasonlóképpen, Buddha elment Benareszbe és számos csodát
tett azon a vidéken. Csodálatos szentbeszédet tartott a hegyen.
Továbbá, ugyanezen könyv azt is állítja, hogy Buddha főleg
példabeszédekben prédikált; a szellemi jelenségeket anyagi fogalmakkal
magyarázta meg.
Hadd emlékeztessünk itt arra, hogy ez az erkölcsi tanítás és a
prédikálásnak ez a módja – példabeszédek alkalmazása – Jézus módszere
volt. Ez a fajta prédikáció és ez az erkölcsi tanítás, kombinálva egyéb
környezeti bizonyítékokkal, még egyszer megismétlem, mindez egyértelműen
Jézusra jellemző. Jézus járt Indiában, ahol kiterjedt területeken
prédikált. Buddha követői találkoztak vele, és úgy találták, hogy áldott
és szent ember. Feljegyezték ezeket a dolgokat a könyveikben, sőt, még a
Buddha elnevezéssel is illették, ugyanis része az emberi természetnek,
hogy megkísérli megszerezni a jó dolgokat, bárhol is találja meg azokat.
Az emberek megpróbálják feljegyezni és emlékezni minden egyes bölcs
megjegyzést, bárkitől is származzon az, akivel csak találkoznak. Ezért
rendkívüli módon valószínű, hogy Buddha hitének követői teljes egészében
belevették könyveikbe az evangéliumokat, miként például Jézus és Buddha
egyaránt negyven napos böjtölését, mindkettejük Sátán általi
megkísértését; apa nélküli születésüket; hogy mindketten a Fénynek
nevezték magukat; mindkettejük Mesternek nevezte saját magát, ahogyan a
tanítványaik is őket.
Miként azt Máté evangélista a munkájának 10. fejezetében a 9. versében
kijelenti: „Ne szerezzetek se aranyat, se ezüstöt, se rézpénzt az
övetekbe. Buddha pontosan ugyanezt parancsolta meg a tanítványainak.
Miként az evangéliumok ösztönöznek a cölibátusra, hasonlóképpen tesz a
tanításaiban Buddha is. Ahogyan földrengés tört ki Jézus keresztre
feszítésének idején – a feljegyzések szerint – földrengés pattant ki
Buddha halálának idején is. Mindezek a párhuzamok Jézus indiai
látogatásának tényéből következnek és indulnak ki. Valójában
kifejezetten áldásnak tekinthető Buddha követői számára, hogy Jézus
megjelent a körükben egy időre és esélyt kaptak élete tapasztalati
tudásából származtatott tanítások meghallgatására és magas szintű
példabeszédei megismerésére. Éppen ezért, teljességgel kétségtelen,
tanításának jelentős része, valamint ünnepi szertartásai, bekerültek a
buddhista feljegyzésekbe, Jézust ugyanis nagy tisztelet övezte a
buddhisták körében, olyannyira, hogy egyenesen Buddhának nevezték és
ismerték el. Ez az, amiért feljegyezték mondásait a könyveikben, s
elkezdték azokat Gautama Buddhának tulajdonítani.
Meglehetősen különös módon, Buddha, hasonlóképpen Jézushoz,
párbeszédekben oktatta tanítványait, különösképpen pont úgy, ahogyan azt
az evangéliumokban is megtalálhatjuk. Az egyik példabeszédében Buddha
azt mondta: „Miként a parasztember elveti a magvakat, és nem tudja
megmondani, hogy a gabona ma megduzzad, vagy hogy holnap kicsírázik, így
van ez a tanítvánnyal is. Nem tudja megmondani, hogy jól ki fog-e
csírázni, vagy olyan lesz, mint a kavicsos talajba hullott gabonamag és
kiszárad.” Ez, miként azt fontos megjegyezni, pontosan ugyanaz a
párbeszéd, amelyik a mai napig ott van az evangéliumokban.
Ismét nézzük Buddhát, egyik tanításában ezt a példabeszédet mondja:
„Amikor egy szarvascsorda az erdőben jól szaporodik, és jön egy ember,
aki hamis ösvényt nyit a számukra, amely a halálukhoz vezet, akkor azt
mondhatjuk, hogy olyan útra igyekszik őket vezetni, mely lényegében egy
kelepce, és a vesztüket okozza. És jön egy másik, aki biztonságos
ösvényt nyit, azaz mondhatjuk azt, hogy olyan mezőt ültet be, amely
termést hoz, és amelyből ehetnek, és olyan patakhoz vezeti őket,
amelyből friss vizet ihatnak; ugyanez a helyzet azzal az emberrel, aki
jólétben él, a gonosz eljön és a romlottság nyolcszoros útját nyitja a
számára, hogy az ember belepusztuljon. Azután eljön a Tökéletes Ember,
és megnyitja az igazság, a bizonyosság és a béke útját, hogy az ember
megmeneküljön.
Buddha ugyancsak tanította, hogy a tisztesség biztonságos kincs, amelyet
senki sem lophat el. Olyan kincs, amelyet az ember a halálát követően
sem hagy el; olyan kincs, amely a Tudás és a Tökéletesség forrása. Meg
kell azonban azt is jegyezni, hogy pontosan ugyanez az evangéliumok
tanítása is. Szintúgy megtalálhatók a régi buddhista könyvekben, amelyek
ahhoz a korszakhoz tartoznak, amelyik nem sokkal tér el Jézus korától;
lényegében, pontosan ugyanaz a korszak.
Nos, még egyszer: a korábban említett könyv 135. oldalán Buddha, a
beszámoló szerint azt mondja, hogy ő oly mértékben kifogástalan, hogy
senki sem képes foltot ejteni a tisztességén. Ez ugyancsak közeli
hasonlatosságban van Jézus kijelentésével. A Buddhizmus 45. oldalán a
következőket szögezi le: „Buddha erkölcsi tanítása megrázó módon
hasonlít a keresztény erkölcsi tanításhoz.” Egyetértek ezzel és azzal is
megegyezik az álláspontom, hogy mindkét tanítás a következőket mondja
nekünk: „Ne ragaszkodjatok sem a világhoz sem a jóléthez; ne gyűlöljétek
ellenségeiteket; a gonoszságot jóval viszonozzátok; cselekedjetek úgy
másokkal, ahogy azt szeretnétek, hogy mások cselekedjenek veletek.”
Minden oly mértékű hasonlatosságot mutat az evangéliumok és Buddha
tanítása között, hogy teljesen felesleges további részletekbe belemenni.
A buddhista feljegyzésekből azt is megtudjuk, hogy Gautama Buddha egy
második Buddha eljöveteléről is prófétált, akinek neve Metteyya lesz. E
próféciát a Laggavatti Suttatta című munkában találhatjuk, egy buddhista
feljegyzésben, amelyre Oldenberg könyve a 142. oldalon hivatkozik. A
prófécia a következőket mondja számunkra:
Százezernyi tanítványnak lesz a vezetője, ugyanúgy, miképpen most én
vezetek egy csoportnyi tanítványt, kiknek száma néhány száz.”
Itt érdemes megemlíteni, hogy a héber kifejezés, a Masiha, pontosan
ugyanaz, mint páli nyelven a Metteyya. Köztudott dolog, hogy amikor egy
szót egy másik nyelvre ültetünk át, igen gyakran fonetikus változáson
megy át. Ugyanígy, ha egy angol szót átírunk egy másik nyelvre, bizonyos
változásokon esik át. Max Muller, a Kelet Szent Könyvei című munkájának
XI. kötetében, a 318. oldalon azt írja: A th hang az angol nyelvből
„sz”-szé alakul a perzsa vagy arab nyelvben. Ezeket a változásokat szem
előtt tartva könnyen meg lehet érteni, hogy a Messiás páli nyelven a
Metteyya kifejezéssé alakul, ami azt jelenti, hogy a Buddha által a
jövőre prófétált Metteyya valójában a Messiás, és senki más. Ezt
támasztja alá maga Buddha saját próféciája erős bizonyítékkal, miszerint
az általa alapított hit nem nyer széles elfogadottságot a világban az
elkövetkező bő fél évezredben; hogy abban az időben, amikor ez a hit
hanyatlani kezd, eljön a Metteyya, aki erre a vidékre is ellátogat, és
tanítani fogja a világot.
Ha alaposabban megnézzük, Jézus nagyjából 500 évvel később jelent meg
Buddhánál, és ha ehhez hozzátesszük, hogy Buddha megadta azt az
időkeretet, amikor a követői, a buddhisták hite hanyatlani kezd, mindez
meg is történt, valóban egyfajta dekadenciába süllyedtek, miként azt a
prófécia megjósolta, igen pontosnak tekinthető a prófécia.
Ez akkoriban történt, amikor Jézus megszabadult a keresztről és
elutazott különböző helyekre, ahol a buddhisták azonnal felismerték őt
és nagy tisztelettel fogadták. Kétség sem férhet hozzá, hogy a Buddha
által tanított erkölcsi minta és a szellemi megtapasztalások Jézus által
újraélesztést nyertek. A keresztény történészek elfogadják, hogy az
evangéliumokban említett hegyi beszéd, és hogy Jézus erkölcsi
tanításának nagy része megegyezik mindazzal, amit Buddha prédikált a
világnak ötszáz évvel korábban. Továbbá azt is állítják, hogy Buddha
nemcsak erkölcsi tantételeket tanított, hanem egyéb nagy igazságokat is.
A nézőpontjuk szerint, a Buddhára alkalmazott titulus, az „Ázsia Fénye”
meglehetősen helytálló.
Nos hát, ha pedig Buddha próféciáját az őt ötszáz évvel követő Jézus
megjelenése kapcsán tekintetbe vesszük, kiegészítve azzal, hogy miként
azt a keresztény tudósok is elfogadják, az ő tanítása pontosan ugyanazt a
tartalmat ölelte fel, amelyet Buddháé, akkor kétségtelenné válik, hogy
Jézus Buddha „szellemében” jött el a világra. Oldenberg könyvében,
Laggavatti Suttatta írásában az áll, hogy Buddha követői, a jövőbe
tekintve, várták Jézus eljövetelét, abban a reményben, hogy a Metteyya
tanítványai lehetnek, és ezáltal elnyerik a megváltás boldogságát.
Bizonyosak voltak abban, hogy a Metteyya el fog jönni, a számukra
elhozza a megváltást, egy olyan világot, amelyet Buddha leírt, s ezáltal
reményt adott nekik arra, hogy a Metteyya jó hatással lesz az életükre,
a tanítványai pedig találkozhatnak vele és megismerhetik őt.
A fentebb idézett könyv továbbá azt is kijelenti, hogy az Isten népe
megerősítést és útmutatást kap meggyőződésében, eszerint az Isten két
dolgot fog beváltani: először is, hogy a bátor Asif, akiről a Genezis
49:10 tesz említést, összegyűjti majd az embereket; ebből kétségtelenül
adódik, hogy Jézus meg fogja látogatni azokat a vidékeket, ahová a
zsidók kivándoroltak és letelepedtek; másodszor, Buddha próféciájával
összhangban, szükséges következmény volt, hogy Buddha követői szintén
találkozzanak Jézussal és ebből a találkozásból szellemi megerősödést
nyerjenek.
Megfontolván e két pont tartalmát, egymás mellé helyezve azokat,
teljesen bizonyosnak tűnik, hogy Jézus ellátogatott Tibetbe. Az a tény,
hogy a keresztény tanítás és szertartásrend oly mélyen hatott a tibeti
buddhizmusra, megkerülhetetlenné teszi a feltételezést, hogy Jézus a
tibeti embereket is meglátogatta. Továbbá, Buddha buzgó követői, miként
azt a buddhista írások kijelentik, mindig is erős várakozással
tekintettek a találkozás elé, hangosan kiáltották, hogy a vágyakozásuk
Jézus hazájukba látogatásának mintegy előjátéka.
Mindkét tényt tekintetbe véve, a részrehajlástól mentes ember számára
nem szükséges további kutatásokat végezni a buddhista feljegyzések
között annak a ténynek az elfogadására, hogy Jézus valóban járt
Tibetben. Ugyanis, Buddha próféciájával összhangban, Buddha második
eljövetele iránti vágy rendkívül erős volt, olyannyira, hogy már a
prófécia önmagában is vonzotta Jézust Tibetbe. Meg kell itt jegyezni,
hogy a kifejezés, Metteyya oly gyakran megtalálható a buddhista
irodalomban, hogy kétség nem fér hozzá, a jelentése: Messiás. H.T.
Prinsep, Tibet, Tatária, Mongólia című kötetének 14. oldalán a Metteyya
Buddhával kapcsolatosan, aki igazából a Messiás, az a kijelentés
található, miszerint az első keresztény misszionáriusok, első kézből
látván és hallván a tibeti helyzetet, arra a következtetésre jutottak,
hogy a lámák ősi könyvei valahogy utat találtak a keresztény térségekbe.
Ugyanezen az oldalon azt is megtaláljuk, hogy ezek a régi szerzők
meggyőződéssel vallották, Jézus tanítványai még abban az időben is
éltek, amikor a keresztény tanítás eljutott arra a helyre.
A 171. oldalon azt a megfogalmazást találhatjuk, hogy a legkisebb kétség
sem férhet hozzá, hogy akkoriban mindenki buzgón várta a Megváltó
eljövetelét. Tacitus azt írja, hogy nemcsak a zsidók éltek ebben a
hitrendszerben, hanem maguk a buddhisták is megvetették ennek a
várakozásnak az alapjait, ugyanis próféciák szólnak a Metteyya
eljöveteléről. Továbbá, az említett angol nyelvű munka szerzője a
kötetében tesz egy megjegyzést: Pitakattayan és Attha-Katha könyvei
egyértelmű próféciát tartalmaznak a következő Buddha megjelenésével
kapcsolatosan, akinek ideje ezer évvel követi majd Gautama, avagy
„Sakhiya Muni” korát. Gautama maga azt állította, hogy ő a 25. Buddha,
és hogy a „Bagwa Metteyya”, azután fog eljönni, miután ő már eltávozott,
és akit a Metteyya, névvel fognak nevezni, világos bőrű lesz.
Röviden, Gautama Buddha egyértelműen leszögezi a próféciájában, hogy
Messiás fog felbukkanni majd az ő országában, az ő népe körében, és az ő
követői társaságában. Ezért van az, hogy a buddhisták egész idő alatt
várták a Messiás eljövetelét a hazájukban. Buddha, az említett
próféciájában úgy említi őt, mint „Bagwa Metteyya”, a „Bagwa” szanszkrit
szó jelentése ugyanis „fehér”, és Jézus pedig, lévén a szíriai terület
lakosa, világos bőrű volt. Annak a vidéknek a lakosai, ahol ez a
prófécia elhangzott, például Magadh lakosai, amely Rajagriha térségében
található, sötét bőrűek voltak. Gautama maga ugyancsak sötét bőrű volt.
Két fontos és jellemző jelet adott a követőinek az eljövendő Buddhával
kapcsolatban:
1. „Bagwa” azaz világos bőrű lesz
2. „Metteyya” lesz, utazó, és egy távoli földről fog érkezni.
Az emberek ezért folyamatosan figyelték e jeleket, és végül meglátták
Jézust. Minden buddhistának ezért szükségképpen azt a hitet kell
vallania, hogy ötszáz évvel Buddhát követően a Bagwa Metteyya valóban
megjelent a földjükön, és ez tény. Ezért nem lehet meglepő az, ha a
buddhista hitről szóló könyvek említést tesznek a földjükre eljövendő
Metteyyáról – a Masiháról – és Buddha próféciájának beteljesüléséről.
Feltéve, hogy ha ilyen feljegyzések nem léteznének, még akkor is, az
isteni kinyilatkoztatás alapján, amit Buddha tovább adott a
tanítványainak, a hírt, miszerint a Bagwa Metteyya el fog jönni a
földjükre, egyetlen buddhista sem lenne, aki ne tudna az ő jóslatáról,
vagy visszautasítaná a Bagwa Metteyya eljövetelét a vidékükre, akinek a
neve Masiha lesz; ugyanis egy prófécia be nem teljesülése azt jelenti,
hogy az adott hit maga hamis alapokon nyugszik.
Ha ez a prófécia, amelynek időkerete rögzített, és amelyet Gautama
Buddha ismételt el a tanítványai számára újra és újra, nem teljesedett
volna be a megjelölt időpontban, akkor a követőinek kétségei támadtak
volna a kijelentései igazságtartalmáról, és arról, hogy ő maga
ténylegesen a Buddha. Emellett, a feljegyzések azt is rögzítették volna a
számunkra, hogy ez a prófécia nem teljesedett be.
További érvként szolgálnak a szóban forgó prófécia beteljesedése
mellett, a Kr.u. VII. században Tibetben felfedezett könyvek, melyekben a
kifejezés Masih, feltűnően jól körül van írva, és Jézusra vonatkozik,
leírott alakja pedig Mi-Si-Ho. Annak a listának a fordítója, amely
tartalmazza a Mi-Si-Ho kifejezést, buddhista. (Lásd, I. Csing: Egy
buddhista vallási feljegyzés, fordította: G. Takakusu.) ez a Takakusu
egy japán ember, aki lefordította I. Csing könyvét, I. Csing pedig egy
kínai utazó volt. A margón és a könyv mellékletében Takakusu azt
állítja, hogy egy ősi könyv tartalmazza a Mi-Si-Ho (Masih) megnevezést.
Ez a könyv körülbelül a Kr.u. VII. századból származik… Mostanában
fordította le a japán Takakusu, és az oxfordi Calrendon Press adta ki
A könyv mindenesetre tartalmazza a Masih kifejezést, ami azt mutatja,
hogy ezt a fogalmat a buddhisták nem valahonnan kívülről vették át;
sokkal inkább Buddha próféciájában jelenik meg, s olykor a Masih míg
máskor a Metteyya alakban írják le. Eltekintve azoktól a bizonyságoktól,
amelyek a buddhista krónikákban jelennek meg, ismeretes egy feljegyzés
Sir Monier Williams részéről, a saját könyvében található, a címe:
Buddhizmus. E kötet 45. oldalán azt mondja, hogy Buddha hatodik
tanítványának a neve „Jasa”. A név Jasu avagy Jasa egy rövid alak. (A
görögösen írt nevek „s” kiegészítőhangjától mentes. – A ford.) Ahogy
Jézus megjelent ötszáz évvel Buddha halálát követően, körülbelül a VI.
században (buddhista időszámítás szerint – a ford.), a hatodik
tanítványnak nevezték.
Itt kell megjegyezni, hogy Max Muller professzor, a rendszeresen
megjelenő A tizenkilencedik század című kiadvány 1984. októberi
számában, az 517. oldalon, támogatja az imént bemutatott
gondolatmenetet, és hozzáteszi, miszerint ismert és elismert írók
rámutatnak számos alkalommal, hogy Jézusra hatást gyakoroltak a
buddhista alapeszmék, és még ma is történnek arra kísérletek, hogy
feltárják, a buddhista hit alaptételei milyen történelmi út során
jutottak el Palesztinába Jézus napjai idejében.
Max Muller említett kutatása egybecseng különböző buddhista
feljegyzésekkel, melyekben részletesen szó esik arról, hogy Yasa Buddha
tanítványa volt. Amikor olyan mértékben elismert keresztény kutató, mint
Max Muller professzor elfogadja, hogy a buddhista alapelvek bizonyosan
hatottak Jézusra, akkor nem követünk el nagy hibát, ha kijelentjük, hogy
az élete Buddha alapelveinek megvalósítása volt. Akárhogy is,
mindenképpen megfontolásra érdemes, hogy ennek a címnek a használata
Jézusra vonatkozóan tiszteletlen és illetlen. A buddhista irodalomban
található kijelentés, miszerint Yasu Buddha tanítványa volt, csupán arra
a buddhista papok régi szokására példa, hogy egy későbbi időpontban
felbukkanó, nagyszerű jellemmel bíró embert úgy állítanak be, mintha a
prototípus tanítványa lett volna. Ettől eltekintve, ahogyan arra
rámutattunk, igen szoros hasonlatosság áll fent Jézus és Buddha tanítása
között, nem lenne tehát hiba beszélni a rokonságukról, mint mester és
tanítvány vonatkozásban, habár egy ilyen gondolat igazából lényegtelen.
Akárhogy is, nem fogadjuk el azt a módszert, ahogyan az európai kutatók
lelkesen bizonyítani igyekeznek, hogy a buddhista tanok eljutottak
Palesztinába Jézus napjaiban. Már a felvetés is szerencsétlen, hogy
amikor Jézus nevének említésére bukkanunk az ősi buddhista könyvekben,
akkor az említett kutatók elkezdik keresni ezeknek a tanoknak a
földrajzi útját Palesztinába, s megkísérlik rekonstruálni a történelmi
útvonalat. Miért nem kutatják Jézus áldott lábnyomát Nepál sziklás
talajában, Tibetben vagy Kasmírban?
Tudom azonban, hogy ezek a kutatók soha nem tapasztalhatják meg az
igazság megnyilvánulását, amely a sötétség ezer fátyla alatt rejtőzött;
az Isten dolga volt, hogy leleplezze. Fentről figyelte, hogy az ember
imádatának tárgya vadul elburjánzik, megjelenik benne a kereszt imádata
és egy ember feltételezett feláldozása, aminek következtében emberek
millióinak szíve távolodott el az Istentől. Felháborodásában elküldte a
világba szolgáját, a názáreti Jézus szellemében, hogy elpusztítsa a
kereszt hitvallását. És ő pedig a Megígért Messiásként jött el, az ősi
próféciák szellemében. Azután hosszú várakozás után elérkezett az idő a
kereszt összetörésére, az idő, amikor a kereszt hitvallásának téveszméje
mindenki számára lelepleződik, és semmiféle kétség nem marad efelől;
úgy törik össze, mint egy vékony és száraz faág.
A menny most feltárja az utat a kereszt elpusztítására, hogy az
igazságkereső körülnézhessen és elkezdhessen kutatni. Igaz, Jézus
fizikai valóságában, a mennybe szállása téveszme, mégis megvan a maga
jelentősége. Az igazság a Messiás életével kapcsolatban feledésbe
merült, és végül a testét felszívta a föld és nincs többé; ám a mennyben
a saját jogán van jelen, mint testetlen emberi szellem. Ezért
kétségtelen, hogy ez a fajta valóság később ismét leereszkedik a földre
az ez utáni időkben, és emberi testet ölt magára.
Ez a messianisztikus valóság igazából már alá is ereszkedett a Földre és
emberi alakot öltött. Összetörte a keresztet és eloszlatta a gonosz
hazugságot és a hozzá tartozó hitvilágot. A Szent Próféta egy Hadithban a
kereszttel kapcsolatban ezeket a gonosz dolgokat a disznókhoz
hasonlította. Megölték őket, ahogy a disznókat ölték meg. Téves ezt a
Hadithot úgy értelmezni, hogy a Megígért Messiás megöli a hitetleneket
és összetöri a kereszteket. Valójában, a kereszt összetörése abban az
időben azt jelenti, hogy a Mennyek és a Föld Istene kinyilvánítja a
rejtett Igazságot, és nagy hirtelenjében, a keresztre épített teljes
szerkezet összeomlik. A disznó megölése nem jelenti az emberek vagy a
disznók elpusztítását, hanem a disznó minőség megsemmisítését, a tartós
hazugságot és a hozzá tartozó tisztátalanságét, melyek olyanok, mintha
valaki ürüléket enne. Ahogy a döglött disznó nem eszik moslékot, el fog
jönni egy korszak, - igazából ez már el is érkezett – amikor meg lesz
akadályozva a moslék elfogyasztása.
Muszlim egyházi emberek közössége, az Ulama, súlyosan téved a Szent
Próféta eme próféciájának az értelmezésében. A valódi jelentése a
kereszt összetörésének és a disznó megölésének olyan témák, amelyekről
már említés esett. Amennyiben a Mahdi és a Messiás, a feltételezések
szerint, vérengzéseket tartana, akkor mit kezdjünk egy további
próféciával, amely azt mondja, hogy a Megígért Messiás idejében vallási
háborúk támadnak, melyek végét az okozza, hogy a Mennyből kisugárzódik a
fénylő igazság, emiatt pedig tisztán meg lehet majd különböztetni a jót
a rossztól.
Ne gondoljátok ezért, hogy azért jöttem, hogy kardot forgassak. Nem.
Azért jöttem, hogy valamennyi kard visszakerüljön a hüvelyébe. A világ
már túlságosan hosszú ideig ténfergett a sötétségben. Igen sokan
esküdtek össze a jó szándékúak ellen, sebezték meg a szívüket az igaz
barátoknak, és bántották meg a számukra kedves embereket. De most már
nincs sötétség többé. Az éjszaka elmúlt és felvirradt a nappal. Áldott
az, aki nem szenved többé semmiben sem hiányt!
A buddhista feljegyzésekben található bizonyítékok között szerepel az,
amely a már említett Oldenberg Buddhizmus című kötetében található, a
419. oldalon. Itt azt olvashatjuk, hogy a hivatkozott könyv szerzője
Mahavagga (1. szakasz, 54. oldal), így ír: volt egy ember, Rahulta, aki
Buddha örököse volt. Ezt a bizonyos Rahultát nemcsak Buddha elkötelezett
tanítványaként írják le, hanem a fiaként is emlegetik. A buddhista
feljegyzések alapján biztos vagyok benne, hogy ez a Rahulta nem más,
mint Ruhullah, vagyis Jézus egyik címének hordozója, a Rahulta alak
pedig nem más, mint a szó fonetikus kiejtési változata, azaz Ruhullah.
Azt állítani, hogy Rahulta Buddha fia lett volna, aki elhagyta a saját
gyermekét árvaságban, majd száműzetésbe ment; elhagyni a feleségét jó
okkal, úgy eltávozván, hogy az asszony még aludt és még csak el sem
köszönt tőle, aztán elment valamilyen másfajta vidékre – teljes
egészében abszurd és méltatlan a szellemi magasságokba emelkedő Buddhára
nézve. Ez az eset úgy mutatja be őt, mint valamiféle kegyetlen,
keményszívű embert, akiben semmi együttérzés nincs szegény feleségével
kapcsolatosan, úgy hagyja ott, hogy eközben a nő alszik, slisszol el,
mint egy tolvaj, anélkül, hogy egyetlen szót is szólna hozzá, hogy
megnyugtassa. Teljesen elhanyagolván a kötelességeit, melyek a nő
férjeként rá hárulnak, el sem válván tőle, az engedélyét sem kérve, hogy
véget nem érő utazásba kezdhessen, megsebezve a nő szívét hirtelen
eltűnésével, és még csak azzal sem törődve, hogy akár csak egy árva
levelet is küldjön neki, és ne foglalkozzon a gyermekével, aki az ő
hiányában érik férfivá.
Lehet egy ilyen ember, akinek nincsenek erkölcsi érzékei, erkölcsi
tanítója a tisztességes embereknek? A lelkiismeret visszautasítja ezt a
történetet, amiként az evangéliumokban leírt esetet is határozottan
visszautasítja, amikor Jézus tiszteletlenséget mutatott az anyja iránt,
amikor nem volt hajlandó odafigyelni az asszony hívására és tiszteletlen
szavakkal szól az aszszonyhoz. Nos tehát, habár a két történet sérti a
feleség és az anya érzéseit, mégis, egyfajta hasonlatosság figyelhető
meg közöttük, habár nem írhatjuk le ezeket a történeteket úgy, hogy azok
ne sértenék meg akár Jézus, akár Gautama Buddha erkölcsi
érzékenységének határát.
Hogy Buddha nem szerette volna a feleségét, ne érzett volna egy szegény
nő és szenvedő gyermeke miatt sajnálatot? Ez olyan szintű erkölcsi
összeomlás, amely még akkor is súlyosan megráz engem, ha csak rágondolok
a történetre, ráadásul a szereplői már több száz éve halottak. Honnan
ez a teljesen becstelen viselkedés? Hogy valaki gonosz ember legyen,
ahhoz elég, ha valaki a felesége iránt érzéketlen, kivéve, ha a nő
erkölcstelen, nem engedelmeskedik, hűtlen vagy ellenséges a férjével
szemben. Éppen ezért, nem beszélhetünk Buddha támadó jellegű
viselkedéséről, amely szemtől-szembe megy a saját tanításával. Mindez
arra utal, hogy a történet hamis.
A tény az, hogy a „Rahulta” kifejezés jelentése Jézus, akinek a másik
neve „Ruhullah”. A „Ruhullah” a héberben közel áll a „Rahulta” vagy
„Rahula” vagy „Ruhulla” szavakhoz, s ezzel a szóval írják le Buddha
tanítványát, mert miként azt már korábban említettem, Jézus Buddhát
követően jött el, és ugyanúgy egyfajta kiegyenlítést hozott, miként
Buddha is. Ez az, amiért a buddhista hit követői kinyilvánítják, hogy
Buddha volt a forrása Jézus tanításának, és hogy Jézus az egyike volt a
tanítványainak. Mindjárt nem lesz a dolog meglepő, ha tekintetbe
vesszük, hogy Buddha, az isteni kinyilatkoztatás alapján tanított, és
mintegy az ő „fiának” nyilvánította Jézust.
A helyzet újabb fontos mozaikja az a bizonyíték, hogy ugyanabban a
könyvben, amelyikben arról esik szó, hogy az árva Rahultát elválasztják
az anyjától, egy nő, akinek neve Magdaliyana, és aki egyben Buddha
követője is volt, azonnal közbelépett. Feltétlen meg kell jegyezni, hogy
a név, Magdaliyana a valóságban eltorzított formája a Magdalénának,
vagyis az evangéliumokban Jézus követőjeként említett nőnek. Mindazok a
bizonyítékok, amelyeket röviden bemutattunk, az elfogulatlan elmét
muszáj arra a következtetésre vezetnie, hogy Jézusnak mindenféleképpen
el kellett látogatnia erre a vidékre.
Mindezekre a bizonyítékokra és a szilárd kijelentésekre hivatkozván,
egyetlen intelligens ember sem tagadhatja le a két tanítás és
szertartási rend között a hasonlóságot, amely a buddhizmus és a
kereszténység között kétségtelenül fennáll, különösen Tibetben. Ezek a
hasonlatosságok oly közeliek és ütősek, hogy a legtöbb keresztény kutató
azt hiszi, hogy a buddhizmus a kelet kereszténysége, és a kereszténység
a nyugat buddhizmusa.
Hát nem különös, hogy Jézus azt mondta: „Én vagyok a Fény és az Út”,
ugyanezt mondta Buddha is. Az evangéliumok Jézust a „Megváltónak”
nevezik, Buddha ugyancsak „Megváltónak” hívja önmagát (lásd. Lalta
Wasatra). Az evangéliumokban az áll, hogy Jézusnak nem volt apja, és
Buddháról is ugyanezt az állítást olvashatjuk, miszerint apa nélkül
született, habár, látszólag, miként Jézusnak József, neki is volt egy
nevelőapja. A következő dolog is erősen hasonlatos: állítják, hogy
Buddha születése idején egy csillag jelent meg. És ott van a történet
Salamonról, aki azt parancsolja, hogy vágják a gyermeket ketté, és adják
oda a fél-fél gyermeket a két nőnek; hajszálpontosan ugyanez az esemény
olvasható Buddháról a Jatakában.
Továbbá, annak megmutatására, hogy Jézus igenis ellátogatott ebbe az
országba, azt is meg kell fontolnunk, hogy azok a zsidók, akik erre a
vidékre költöztek ugyancsak szorosan kapcsolódtak a buddhizmushoz. A
buddhista beszámoló a teremtésről pontosan ugyanaz, amit a Tórában
olvashatunk. A Tóra szerint, a férfit az Isten a nő fölé rendelte, tehát
egy férfi buddhista szerzetes felettese egy női buddhista szerzetesnek.
Buddha azonban hitt a lélekvándorlásban, a lélekvándorlásra vonatkozó
hite azonban nem mond ellent az evangéliumokban leírtaknak.
Buddha álláspontja szerint háromféle lélekvándorlás létezik:
1. Az ember viselkedése és bátorsága azt követeli, hogy halálát követően valamiféle új testet kapjon.
2. Az a fajta lélekvándorlás, amiben a tibetiek hisznek, különösképpen a
lámák Eszerint, Buddha szellemének egy része, vagy pedig Buddha Satwas
beleszáll a lámába arra az időre, amíg átadja számára erejét,
vérmérsékletét és szellemi képességeit, ezeket tehát magával viszi a
lámába, miáltal ily módon eltölti azt.
3. Ebben a bizonyos életben az ember különböző cselekedeteket hajt
végre, amíg az erkölcsi tulajdonságai révén tökéletes emberi lénnyé nem
válik. Ennek elérése előtt, elérkezhet olyan időszak, amikor, hogy úgy
mondjuk, egy bivaly; amennyiben a kapzsiságban és a gonoszságban
gyarapodik, akkor valóságos kutyává válhat; az első leszületés utat
mutat a következőnek, a tettei minőségének megfelelően. Valamennyi
„átalakulás” azonban ebben a bizonyos életben megy végbe. Ez a fajta
hitvallás nem ellentétes az evangéliumok tanításával.
Már korábban kijelentettem, hogy Buddha ugyancsak elfogadja a Gonosz
létezését; ugyancsak hisz a mennyben és a pokolban, az angyalokban és az
Utolsó Ítéletben. A vád, hogy Buddha nem hisz Istenben, közönséges
kitaláció. Azonban nem hisz a Védákban és a hinduk megtestesült
isteneiben. Igazából folyamatosan bírálta a Védákat, és nem fogadta el a
Védák létező igazságát; úgy hitte, azok romlottak és manipuláltak. Arra
az időszakra, amikor hindu volt, és a Védák követője, úgy hivatkozik,
mint a gonosz születésének idejére. Például, megjegyzi, hogy egy időben
majom volt, aztán azt, hogy elefánt, később szarvas, majd kutya, négy
alkalommal kígyó, veréb, béka, kétszer hal, tízszer tigris, négyszer
baromfi, kétszer disznó, és egyszer mezei nyúl. Amikor mezei nyúl volt,
rendszeresen tanította a majmokat, a sakálokat, és a vízi
szalamandrákat.
Aztán azt is elmondja, hogy egyszer szellem volt, máskor nő, és egyszer
táncoló Gonosz. Mindezek a megjegyzések arra igyekeznek rámutatni, hogy
az élet szakaszai tele vannak gyávasággal, nőiességgel,
tisztátalansággal, barbársággal, kicsapongással, torkossággal és
babonasággal. Úgy tűnik, és ez tényként kezelhető, hogy ez a vallomása
arra az időszakra tehető, amikor a Védák követője volt, mert miután
visszautasította őket, többé semmiféle gonoszságról nem ír, ami továbbra
is rá lenne akaszkodva. Ellenkezőleg, fontos kijelentéseket tesz.
Azt állítja, az Isten megtestesülésévé vált és hogy elérte a Nirvánát.
Buddha azt is leszögezi, hogy az az ember, aki a gonosz társaságában
hagyja el a világot, a pokolba vettetik. A pokol őrei megragadják és a
pokol felügyelőjéhez viszik, akinek neve Yamah, és az elátkozottat
megkérdezik, vajon látta vagy sem az alábbi Öt Üzenethozót, akiket azért
küldtek, hogy figyelmeztessék őt:
1. A Gyermekkort
2. Az Időskort
3. A Betegségeket
4. Az élete folyamán rá kiszabott büntetéseket, mint a jövőben várható büntetések bizonyítékát
5. Holttesteket, amelyek emlékeztetnek minket a világ átalakuló természetére
Az elátkozott azt válaszolja, hogy őrült volt és nem gondolt egyáltalán
ezekkel a dolgokkal. A pokol őrzői megragadják, és elviszik a
kínzókamrába és vörösen izzó fémláncokkal gyötrik. Buddha ezenkívül azt
is elmondja, hogy a pokolnak számos bugyra van, ahová a különböző bűnök
elkövetői vettetnek. Röviden, az egész tanítása kiált, hogy a buddhista
vallás semmi más, mint Jézus személyes példájának és hatásának
nagymértékű kiterjesztése. Nem szeretném elhanyagolni a további
elemzéseket és bezárni a szakaszt itt, ám ismét megerősítem a tényt,
hogy a Jézus eljövetelére vonatkozó prófécia teljesen tisztán és
egyértelműen ki van fejtve a buddhista irodalomban; nem tagadható meg a
párhuzam, az evangéliumok erkölcsi tanítása egyértelműen megtalálható a
Jézus idejében készült buddhista könyvekben. Ezek a tények egymás mellé
helyezve minden kétséget kizárnak a tekintetben, hogy Jézus ellátogatott
ebbe az országba. A bizonyítékok keresése ezért, amelyeket a buddhista
feljegyzésekben kívántunk megtalálni, teljes egészében sikerrel zárult.
Hála az Istennek.
Részlet a „Jézus Krisztus Vízöntő Evangéliuma és Jézus Indiában” című könyvből
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!