TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Nézetek a Krsna és Krisztus közötti kapcsolatról.Sok korai keresztény teológus észrevette, milyen nagy hasonlóság
van a kereszténység és más vallások, pl. a hinduizmus, egy
henoteista vallás, a mithraizmus, egy régi pogány vallás, stb.
között.
Caesareai Eusebius (kb. 283-371) írta: "Jézus Krisztus vallása se
nem új, se nem idegen."
Hippoi Szent Ágoston (354-430 írta: "Ez a mi korunkban a keresztény
vallás, nem az, amit korábban nem ismertek, hanem ami csak
nemrégiben kapta ezt a nevet."
Néhány korai keresztény vezető a kereszténység és a korábbi
vallások közötti hasonlóságot Sátán trükkjének tulajdonították. Úgy
érezték, Sátán teremtett számos keresztre feszített, szűztől
született megváltót Jézus előtt, hogy diszkreditálja a
kereszténység egyedülállóságát. Mások a véletlennek tulajdonították
a hasonlóságokat.
A konzervatív keresztények általában azt hiszik, hogy a Biblia nem
tévedhet. János evangéliuma abszolút pontos, amikor úgy mutatja be
Jézus Krisztust, mint természetfeletti lényt, Isten fiát, aki jelen
volt az univerzum teremtésekor, az emberiség megváltója, azért jött
a földre, hogy a hívők éljenek, és bőségesen kapják az életet."
(János 10:10). A Krisna-legendákhoz való hasonlóság vagy hamisítás,
vagy véletlen. A keresztény evangéliumokba nem vettek be legendákat
Krisna életéről. A hasonlóság más befolyások eredménye. Nincs
Krisna-Krisztus kapcsolat: a téma nevetséges, nem érdemes
megvizsgálni. Istenkáromlás ilyen kapcsolatról beszélni.
Egyes szkeptikusok szerint a názáreti Jesua (a legtöbb keresztény
számára Jézus), és Krisna, a hindu háromság második személye egy és
ugyanaz. Elég nyilvánvaló, hogy nem azok. Jézus úgy tűnik,
Palesztinában született, a Kr. előtti utolsó évtizedben, Krisna
pedig sok ezer évvel korábban, Indiában.
Néhány liberális vallástörténész felvetette a lehetőséget, hogy
Jézus születésének, küldetésének, kivégzésének és feltámadásának
történeteit, legalább részben, Krisna életéből másolták.
Sok liberális keresztény úgy érzi, Jézus élete eseményeinek hindu
forrása olyan téma, amit érdemes tanulmányozni. Sok nem keresztény
vallásrendszer, a hinduizmus is eljutott a Földközi tengeri
térségbe az 1. században. Voltak különféle hősök az istenek
egyiptomi, görög, indiai, római és más pantheonjaiban, akiknek az
volt a szerepük, hogy megváltsák az emberiséget – úgy, mint Jézus.
Hogy ezekkel a vallásokkal versenyezzen, a kereszténységnek úgy
kellett Jézusról beszélni, hogy megfeleljen más vallások
legendáinak és mítoszainak, sőt felülmúlja azokat. Különben nem
tudott volna fennmaradni. Az evangéliumok szerzői talán más
forrásokból vettek témákat, hozzátették azokat a saját írásaikhoz,
hogy a kereszténységet hihetőbbé tegyék a sok vallású világban,
ahol sokan több istent és istennőt imádtak. Ha elszigeteljük és
eltávolítjuk ezt az idegen anyagot, akkor világosabb képet
kaphatunk arról, hogy mit tanított Jézus, és hogyan élt.
Ha létezik a jelentős Krisna-Krisztus kapcsolat, akkor mi marad a
kereszténységből?
H a kitörölnénk az evangéliumokból Jézus életének minden eseményét,
amely látszólag Krisna történetéből származik, akkor ez maradna:
Nagyon emberi, sokat utazó, zsidó, rabbi-gyógyító.
Tanító, aki nagyrészt Hillel – egy liberális zsidó rabbi a Kr.e. 1.
században – tanításait követte.
Obszerváns zsidó, aki különleges kapcsolatban volt Istennel – olyan
szoros kapcsolatban, hogy Istent apjának „Abba” nevezte.
Ez nagyon közel áll ahhoz a Jézus-képhez, amit sok liberális
teológus talált, a történeti Jézust keresve.
Ha kivesszük Jézus életéből azokat az eseményeket, mint
érvényteleneket, amelyek látszólag Krisnától származnak, akkor fel
kell hagyni számos döntő keresztény nézettel: Jézus születése egy
szűztől, inkarnáció, bűntelen élet, keresztre feszítés, leszállás a
pokolba, feltámadás, felemelkedés a mennybe. El kellene utasítani a
megváltás kritériumait, a hitet a szentháromságban, abban, hogy a
Biblia nem téved, a Biblia szerzőit Isten inspirálta, stb.
Hiedelmek Jézusról:
Néhány szkeptikus azt állítja, hogy a názáreti Jesua tisztán
mitikus személy. Mások azt hiszik, tényleg élt, talán a Kr.e. 3.
vagy 2. században. De csaknem mindenki egyetért azzal, hogy
názáreti Jesua Palesztinában született, kb. Kr.e. 7-4 között.
Természetéről és szerepéről eltérnek a hiedelmek:
A legtöbb keresztény hiszi, hogy ő Isten fia, a második személy a
szentháromságban. Viszonylag rövid időt töltött prédikálással és
gyógyítással (egy év főleg Galileában a szinoptikus evangéliumok
szerint; három év főleg Judeában, János evangéliuma szerint).
Kivégezték, feltámadt, és fölment a mennybe. Konzervatív
keresztények azt hiszik, hogy az emberek normál rendeltetése örök
büntetés a pokolban; az emberek viszonylag csekély százaléka
menekül meg, akik megbánják a bűneiket, és bíznak Jézusban, mint
Úrban és megváltóban.
A mohamedánok azt hiszik, hogy Mohamed után Jézus volt a legnagyobb
próféta. Nem feszítették keresztre, nem támadt fel, testileg ment
fel a mennybe anélkül, hogy előbb meghalt volna. Hiszik, Isten nem
engedte volna meg, hogy a prófétája olyan nemtelen halállal haljon
meg, mint a keresztre feszítés. Az Iszlámon belül különböző
hagyományok vannak, eltérő nézetekkel. Kettő ezek közül: Jézust
Judás Iskarioth helyettesítette a kereszten, vagy Isten
közbelépett, és kiszabadította Jézust a római fogságból, mielőtt
keresztre feszítették volna. Istent egynek és oszthatatlannak
tekintik. A keresztény szentháromságot elutasítják, mint nagy
káromlást Isten ellen.
Zsidó keresztények 30 körül úgy látszik, azt hitték, hogy zsidó
reformer, tanító, próféta és született gyógyító volt, de nem
Isten.
A korai keresztény mozgalomban a gnosztikus keresztények azt
hitték, hogy Jézus szellemi lény volt, csak úgy látszott, hogy
testben van a földön.
(www. religioustolerance.o rg)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!