TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Meditáció a Mennybéli Atyával
A legnehezebb meditációk egyike, mivel a meditáció során az ember
egyszerűen önmagával beszélget, miközben azt gondolhatja, hogy a Mennyei
Atya szólítja. Ez számos tévedést hordoz magában. Kezdők számára éppen
ezért egyszerűen az imádkozást, és a hitük szerinti szentírások
olvasását javaslom.
Ennek a meditációnak a sikeréhez mélymeditációs technikák ismerete és
kontemplációs gyakorlatok szükségesek. Ahhoz, hogy valamennyire is
hiteles információkat kapjunk a meditáció során, igen mély alázattal,
elkötelezettséggel, és a hitben való elmélyültséggel kell rendelkeznie a
keresőnek.
Kezdeti próbálkozásaim során én magam sem észleltem mást, mint teljes
sötétséget, ürességet, mélységes csendet és sikertelennek véltem a
meditációt. Hozzáteszem ez még mindig hitelesebbnek tűnt számomra, mint
az önmagunkkal folytatott soha véget nem érő beszélgetés, amelyből
egyesek könyveket írnak. Amíg valaki nem éri el a teljes belső csend és
üresség állapotát, addig nem is tulajdoníthat komoly hitelességet annak,
amit a meditációban hall vagy tapasztal.
Idővel azon kezdtem el töprengeni, mit is jelent a Mennyei Atya.
Valószínűleg mindenkinek mást. Számomra a mindenek felett álló Istent,
az Abszolútumot, a Végső Valóságot, amit a zsidó kabbalában Ain-Sof-nak
neveznek. Ezek után már nem volt meglepő számomra, hogy nem tapasztaltam
semmit. Az Abszolútum, az Ain-Sof minden kabbalista gondolkodó
által úgy jellemzett mint, ami tér és idő fölött áll, okot senkinek nem
szolgáltat önmagán kívül, senki által nem befolyásolható, csak önmaga
által, lényege csak negatív állításokkal jellemezhető (nem jó, nem
rossz, nem cselekszik, nem tétlen stb.), minden tulajdonságot, formát
magában hordoz. Nem adhatunk róla semmilyen leírást, nem alkothatunk
róla képet, mert nem nyilvánul meg, ezért felismerhetetlen és
érthetetlen. Ez annyira igaz, hogy a megfigyelő hajlamos azt hinni, hogy
nincs is. Mikor a megfigyelő eggyé vált a megfigyelés folyamatában a
megfigyelt objektummal, ami eszerint nem létezik, hajlamos lesz azt
hinni, hogy nincs semmiféle Isten. Ez az alapja az Istent tagadó
filozófiáknak. Ez még inkább világossá válik, ha belegondolunk, egyetlen
teremtett lény sem adhat leírást arról a Valóságról, ami az ő
megteremtése előtt létezett. Ez pontosan olyan lenne, mintha egy
intelligens, programozott robottól azt várnánk, mesélje el mi történt az
ő beprogramozása előtt. Valószínűleg azt válaszolná semmi sem létezett
előttem, hiszen ebből az „időből” nem kapna információt, mivel ekkor még
nem működött! Hasonlóképpen képzelhetőek el a teremtett lények is,
öröktől fogva léteznek, de a teremtés egy bizonyos pontján lépnek
működésbe. Az ezt megelőző időkből nem tudnak információval szolgálni,
hacsak teremtőjük nem mondja el nekik mi történt valójában.
Ezek után arra kezdtem összpontosítani, mi az első teremtő
megnyilvánulás. Az észlelt jelenség hasonló volt az északi fényhez. A
teljes sötétségben egy fénycsóva jelent meg, ami végigpásztázta a
horizontot. Maga a horizont is csak a fénycsóva által vált láthatóvá,
korábban észlelhetetlen volt, vagy nem is létezett, de ez a szemlélő
számára nem eldönthető. A fénycsóva a körbefordulása által már teret és
időt teremtett, vagyis megfigyelhetővé vált, hogy létezik tér és idő.
Ezt követően feladtam az Abszolútumra vonatkozó meditációimat, mondván,
ha a legnagyobb gondolkodók sem tudtak meg róla semmit, akkor ezt így
kell elfogadni és a továbbiakban Isten első nevére összpontosítottam,
ami a kabbala szerint az isteni lényeg, az alfa és az ómega, és három
tulajdonsággal bír: örökkévalóság, végtelenség, örök szubsztancia.
(Ennek az írásnak nem feladata az Isten nevek tárgyalása és értelmezése,
ezekről megfelelő kabbalista munkákban lehet olvasni.) Ez a meditáció
már sikeresebbnek bizonyult. Az általam megfigyelt jelenség hasonlatos
volt a felkelő Naphoz, ami - valahogy úgy, mint az Egyenlítő környékén –
a teljes sötétségből a másodperc tört része alatt felragyogó fény, és
mintha a sötétségből keletkezne. Ez a fény azonban nem maradt meg egy
térrészben, hanem azonnal szétvált két ágra, majd ezek a fény folyamok
hihetetlen sebességgel a kabbalisztikus életfát hozták létre. A fény
egyik ága a szétválás pillanatában a formákat létrehozó erővé (teremtő
erő, Fiúi aspektus, jang energia) vált, a másik a formákat tartalommal
kitöltő és a formák között kapcsolatokat létrehozó, fenntartó
aspektusként (fenntartó erő, Szentlélek aspektus jin energia) nyilvánult
meg. Ekkor rádöbbentem, hogy az Egységen képtelenség meditálni, mivel
azonnal kettősségé, de mivel önmagát megőrzi, lényegében hármassággá
válik, vagyis ily módon számomra nem megfogható. Világos, hogy nem
tudtam az Egység tudatállapotában megmaradni, és ha netán sikerült
volna, akkor most biztosan nem lenne, aki megírja ezt a könyvet.
Azonban az, látható volt, hogy a fény kifolyása és szétáradása nem örök,
hanem a folyamat visszafordul, mintha egy filmet fordítva játszanának
le, és ismét minden sötétségbe borul. A taoista tanulmányaim során
kiderült, hogy nem csak a kabbalisták, hanem Lao-ce is erről a
jelenségről számolt be, sőt a hinduizmus szentírásaiban is hasonlóan
értelmezik a teremtés első pillanatát (itt a teremtés alsóbb szintjeiről
van szó, az isteni világ több szentírás szerint változatlan formában
örökké létezik, teremtetlen!). Így megnyugodtam, megfigyelésem sokak
által bizonyítást nyert. Ismét nem sikerült semmi újat felfedeznem
Istenről és a Végső Valóságról!
Annyit azonban még megjegyeznék erről az első megfigyelhető
hármasságról, hogy egyes kabbalista munkákban tévesen vetik össze ezt a
hármasságot a hinduizmus Bramá, Visnu, Shíva hármasságával. Meditációim
szerint a helyes egybevetés: Visnu (a még meg nem nyilvánult Isten,
örökké létező, körrel szimbolizálják), Visnu személyes formája Krisna,
aki az Istenség Legfelső Személyisége, szintén öröktől fogva létezik,
mivel Ő válik teremtővé, róla tudunk fogalmat alkotni (Ő az Egység).
Krisna (akit számtalan más néven is illetnek: Govinga, Bhagavan,
Vasudeva stb.) először három Visnu formára terjed ki, megalkotva a
hármasságot: Maha- (Káranodakasáyi) Visnu, aki megfelel az első Istennév
örök szubsztanciájának, mint tulajdonságnak; Garbhodakasáyi- Visnu, aki
a sokféle forma megteremtője (Fiú); és Ksírodakasáyi-Visnu, aki a
mindent átható Felsőlélek (Paramátmá, (Szentlélek). Ez a teremtés első
szintje. Ezzel érthetővé válik a hasonlatosság a kabbalista életfa első
három szefirájához. A hármasság, mint tulajdonság örök, de nem mindig
nyilvánul meg, csak akkor, ha teremtés történik.
Bramá és Shíva a védikus szentírás szerint a másodlagos teremtés
istenei. Bramá a félisteni világ megteremtője, Shíva pedig az
elpusztítója. Ez világos, hiszen az isteni világban (első szint) nincs
szükség pusztításra, mert az tökéletes, örök és változatlan.
A harmadlagos teremtés hozza létre a mindannyiunk által ismert anyagi
világot, amelyet a félistenek teremtenek, a másodlagos teremtés
mintájára. Amit mi végzünk, az már a teremtés negyedik szintjének
tekinthető.
Ha az ember Istenen meditál, akkor meditálhat az Istenség Legfelső
Személyiségén, vagy valamely személytelen energiaként megnyilvánuló
univerzális formán. Az azonban bizonyos, hogy a legmagasabb princípium
az Istenszeretet - mint szerelmi viszony - átélése csak a személyes
formán való meditációval lehetséges, mert az ember csak személyt képes
szeretni és nem egyfajta személytelen energiát.
Isten személyes formájával többféle viszonyban lehet állni: szolgai,
gyermeki, testvéri-baráti és szerelmi viszonyban. Jézus az Istennel való
szerelmi viszonyt is megmutatta, mert az okos és balga szüzekről szóló
példabeszédében egyértelműen kijelentette, hogy Istent úgy kell
tekintenünk, mint az eljövendő vőlegényt. Gyakran emlegette Jézus
Istent, mint Atyját, mivel az emberek közül sokan az Istennel való
viszony gyermeki aspektusát élik ebben az inkarnációjukban.
Válasszuk tehát ki a számunkra szimpatikus viszonyulást, és ennek
megfelelően meditáljunk Isten valamely személyes formájával.
Sokan Isten személytelen energiaformáját (Om) választják meditációjuk
tárgyaként, mert ezzel a formával tudnak leginkább azonosulni. Az ő
számukra Isten, mint Ősfény jelenik meg. A Tiszta Fény Isten belső
képessége, ami kifelé, mint Szeretet-fény nyilvánul meg. Ez a Fény az
örökkévalóságból kiáradva egy adott pillanatban létrehozta a teremtést, -
és ezzel együtt az időt is - valamint kitöltötte a már létező üres
formákat tartalommal. Ezért beszélnek bizonyos vallási-filozófiai
rendszerek Ürességről és Ősfényről.
„Tudjad tanítvány, hogy a Tiszta Fény felismerésének tana – forrás, út
és gyümölcs.
Megmondatott, hogy a nagy, a gondolkodást felülmúló üdvállapot
elérésében a tudat valóságos állapota, amely az Ürességtől
elválaszthatatlan, mely túl fekszik minden jelenségek és dolgok
birodalmán, maga az Ősfény vagy Tiszta Fény.” (Tibeti
tanítók titkos tanításai)
Lágy Üresség mélye ölbe vesz,
elrejt puha csendet, semmi nesz…
Üresség gyémánt kemény üregét,
a csend kongása törte szerteszét…
Az éji sötétség nesztelen osont,
Tiszta Fénnyé vált a horizont.
(Rhasoda May)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!