TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A Nagy Buddha a Világegyetem Lelke, Brahma megtestesítője. Ő szinte mindig passzív állapotában marad, megtartva magában mindent, ami az idők kezdetétől létezett, és lehelete élteti a világot. Az embert elengedte, hogy önerejéből éljen. Mégis, bizonyos korszakokban kiemelkedik örök mozdulatlanságából azért, hogy emberi testet öltve megmentse teremtményeit a teljes összeomlástól.
Majdnem kétezer évvel ezelőtt a Tökéletes Lény újra megtörte
mozdulatlan állapotát és egy szegény család újszülöttjében testesült
meg. Az Ő akarata volt, hogy a gyermek egyszerű szavakkal világosítsa
fel a tudatlanokat az örök életről – saját példájával hozza vissza az
embereket az igazság útjára, megmutatva nekik azt az utat, amely a
legbiztosabban vezet az erkölcsi tisztaság eléréséhez.
Amikor az
isteni gyermek még csak fiúcska volt, Indiába hozták, ahol felnőtt
koráig tanulta a Nagy Buddha törvényeit – aki az örökkévalóságig a
mennyekben él.
Indiából Nepálba, majd Nepálból Tibetbe hoztak és amelyek az ő életére vonatkoznak, páli nyelven íródtak és most Lhászában vannak. De található egy másolat tibeti nyelven.
„A Három Próféta könyve” címet viseli, ez a forrás őszentsége a X. Panchen Láma hagyatékából származó Guru Shantipada TRIRATNAMAHACHARYASHASTRA c. értekezés, valamint TRISONG DECEN TESTAMENUMA alapján készült fordítás szerint:
"Amikor Kínában Shi Huang Ti uralkodott, az ázsiai hunok nagysámánja Ajtony volt. Fia Ár Sah (Népek Ura), más néven Árszák i.e. 256-ban a hun Mah-nemzetséggel – Mah Gar (maha = nagy, gar = család, nemzetség) – megalapítja a pártus birodalmat, Urgyan országát, ahol a médek és más szkíta népek éltek. A birodalom Palesztinától Indiáig, és az Indiai óceántól a Volgáig terjedt, magába foglalva a mai Szíriát, Kurdisztánt, Irakot, Iránt, Pakisztánt, Afganisztánt, Kaukázust, és a Turáni-alföldet az Aral-tóig.
I. e. 53-ban a hunok legyőzik a rómaiakat Carrhaeánál, így egész
Galilea és Palesztina pártus kézre kerül. Galilea kormányzója Adiabene
Nakheb herceg lesz (héber neve: Joákhim), akinek Jeruzsálemben is
hatalmas palotája van. Felesége, Anna i.e. 24-ben, a Tűz Kakas évében
szüli lányát, Miriamot. Anna egész életében meddő volt. Mikor a
templomi szüzek főpapnője, Hanna megjósolja neki, hogy öregségére mégis
leánygyermeke lesz, fogadalmat tesz, hogy templomi szűznek adja. Miriam
hét hónapra születik, s már fél éves korában járni kezd. A fogadalomhoz
híven 3 éves korában valóban elindulnak vele a Maghar-ret (ma: Názáret)
városában álló kolostorba. Amikor az épület közelébe érnek, a kislány
magától beszalad oda, majd egy templomi táncot kezd lejteni. Mindenki a
csodájára jár. Szülei hamar meghalnak. Ekkor egy magas rangú pap –
Abiathar – hatalmas összeget ad a templomnak, hogy kikerülve onnan
Miriam a fia felesége legyen. A lány templomi évei alatt nem eszik
szilárd ételt, viszont – a korabeli feljegyzések szerint – időről időre
valami csodás fény sugárzik reá, amely szemlátomást táplálja őt. Amikor
12 évesen jelentkezik első mensese, a hagyomány szerint el kell hagynia
a templomot. Miriam azonban megtagadja a házasságot, szüzességi
fogadalmat tesz. Hanna prófétanő előtt, így gyámot kell neki kijelölni.
A főpap összehívja mindazokat, akik szóba jöhetnek. Az akkor 94 éves
emmauszi József, aki a Hirám-féle szabadkőműves vonal templomépítő
papja, szintén a jelöltek között van. Váratlanul egy fehér galamb
röppen a fejére, majd a botjára telepszik. Ezt égi jelnek tekintik, így
ő lesz Miriam gyámja. Az öreg József felesége – Abigai, aki Miriam
anyjának testvére volt – régen meghalt, Józsefnek pedig már hat felnőtt
gyermeke volt. Miriamnak, hercegi származása miatt öt templomi szüzet
adnak kísérőnek, akikkel együtt ettől a naptól kezdve József házában
laknak.
Ebben az időben a Tan akkori központjában, Bodhgayában
egy nága uralkodó kerül trónra. Fosztogatni kezdi a templomokat, a
szerzeteseket pedig világi munkára fogja. Padmaszambhava – a lótuszból
született – ekkor Sippar városának főpapja, ezzel a pártus birodalom és
a karák nagysámánja, éppen Avalokitéshvara egyik égi világában
tartózkodik. (Izaiás prófétának még Ezékiás király udvarában látomása
támadt, amelyben meglátta ezt a világot. Látomásában Padmaszambhava
felszólított egy isteni lényt, akinek senki nem tudhatta a nevét, hogy
le kell szállnia a Földre, s el kell indítania a mahayánát, a
tömegeknek szóló tanokat.) Padmának tudomására jut, hogy a Tan kezd
szétesni, rivális iskolák harcolnak egymással. Előre látja, hogy egy
brahman leány és fia – akinek a hal lesz a szimbóluma – fogja megtörni
a nága király uralmát, és állítja vissza Bodhgaya szentségét.
A templomépítő József igen sokat utazik, ezalatt Miriam anyjának másik testvére Erzsébet (Eli-Sa-Beth) és férje Zakariás főpap viseli Miriam gondját. A lány és az öt templomi szűz a Frigyládát takaró új függönyt szövi. Zakariás éppen a jeruzsálemi templom belső szentélyében tartózkodik, amikor hatalmas fényben egy Hírnök jelenik meg neki, s közli vele, hogy fia fog születni. A megrémült pap azt mondja, nem hiszi, mivel ő is, és felesége is már igen öregek. A fényes alak megszidja hitetlenségéért, mire Zakariás megnémul. A gyermek megszületése után, a névadás szertartásán tér csak vissza a hangja. Az első szó, ami elhagyja száját: Jahja, más írásokban Jeho Hánán (ami annyit tesz: Jahve kegyes). Így a gyermek neve Jahja lesz. Ezen a néven addig még nem neveztek senkit. A hagyományban jóslat volt Illés (Eli-Jah) újraszületéséről, akinek meg kell előznie a Messiás születését. (Ezt a jóslatot még régen éppen Zakariás tette, akit halála után prófétaként, és Mózes inkarnációjaként tiszteltek.) Zakariás így már sejti, hogy ki lehet a fia, mivel felesége terhességének hatodik hónapjában különös esemény történik. Miriam éppen zarándoklaton van Rebeka sírjához, ahova ugyancsak Zakariás küldi. Rebeka sírjánál egy vihar a barlangba kényszeríti a zarándokokat, ahol mindannyian álomba merülnek. Miriam arra ébred, hogy egy csodaszép ifjú áll mellette, aki egy lótusz magját teszi a szájába, majd szeretkezni kezd vele. Eközben Miriamnak a jövő képei kezdenek peregni a szemei előtt. (Élete további részében ez a képszerű előrelátás hol áldásként, hol átokként kísérte végig.) Ez a fényes lény Padmaszambhava volt, akit Sipparban Gábrielnek is neveztek. (Gábriel neve a rovásokban azt jelentette: a Szív erejének Istene.)
Az esemény után Miriam kábult marad, s a visszafelé vezető úton
végig nem tudja eldönteni, vajon álmot látott, vagy valóban megtörtént
vele az egész. Kísérői ugyanis semmire nem emlékeztek. Hazatérte után
jön rá, hogy valóban terhes. Azonnal Erzsébethez rohan. Beléptekor a
hat hónapos terhes Erzsébet hasában megmozdul a magzat. Miriam
elmeséli, hogy fogadalma ellenére elvesztette szüzességét, és véget
akar vetni életének. Elkeseredésében elátkozza a gyermeket, akit hord,
s a napot, amikor meg kell szülnie. Erre Erzsébet beszámol neki saját
terhességéről, Zakariás jóslatairól és jelenlegi némaságáról. Ezzel
lebeszéli szándékáról. Intézkedik, hogy a dolog ne tudódhasson ki, majd
házukban bújtatja el Miriamot. Jahja születéséig maradhat itt, majd
egykori rendfőnöke, Hanna prófétanő utasítására visszatér József
házába, ahol még további három hónapig sikerül titokban tartania
terhességét. Csak szolgálóján keresztül érintkezik mindenkivel. Ekkor
azonban hazatér az öreg József, akit mindenképp köszöntenie kell.
József rémülten pillantja meg az akkor hat hónapos terhes Miriamot, és
dühödten felelősségre vonja. Egy templomi szüzet halálra köveztek, ha
kiderült, hogy megszegte fogadalmait, ráadásul magát Józsefet is igen
kellemetlen helyzetbe hozta. Álmában azonban Józsefnek megjelenik
Padmaszambhava lótuszvirággal a kezében, és azt mondja: a leány miatt
ne aggódj, fiút fog szülni, és te Megmentőnek – Jósuának – fogod
nevezni. Így aztán a templomépítő hónapokig titokban tartja Miriam
terhességét. Egyszer azonban Annás, a farizeus meglátogatja, és egy
szerencsétlen pillanatban meglátja Miriamot. Elrohan a templomba, ahol
bevádolja Józsefet, hogy megszentségtelenített egy templomi szüzet.
Éppen Zakariás látja el a templomi szolgálatot, aki mindenről tud, így
sikerül megmentenie Józsefet és Miriamot az azonnali halálra
kövezéstől. De be kell őket vinnie a szentélybe, és a kor szokásai
szerint meg kell őket itatnia az Úr Próbájának Vízével. Ez egy mérgező
növényi főzet, de ha igazat mondanak, az Úr megtartja őket. Az ital
elfogyasztása után még körbe kell járniuk a templomot is, de mindketten
kiállták a próbát. Józsefet ezzel tisztázzák, de Miriamra még egy próba
vár. Izrael Istene a sivatag istene, ezért ki kell mennie a sivatagba.
Ha negyven napig életben marad, visszatérhet az emberek közé. Miriam
elindul, és már-már az éhhalál szélére kerül, amikor egy pálmafát
pillant meg. A fa tövében, félig ájultan jönnek rá a szülési fájások. A
pálmafa meghajlik Miriamnak, hogy belekapaszkodva megszülhesse
gyermekét. Amint a gyermek világra jön, a fa tövéből forrás fakad fel,
és datolyák kezdenek hullani a fáról. Így mindketten életben maradnak.
Az ekkor tizenhat éves Miriam a szüléskor az írások szerint így
kiáltott fel:
– Bár meghaltam volna azelőtt, s lettem volna romlott, s elfeledett!
Lelki
állapota indokolt, hisz úgy érzi, nemcsak templomi fogadalmát, hanem
szüleinek tett ígéretét is megszegte. Ekkor azonban az újszülött
felfénylik, és megszólal:
– Ne bánkódj! Vigasztalódj, egyél,
igyál, s ha bármi halandót látsz, mondd: lám, én felajánlottam a böjtöt
a Mindenhatónak, s megtartott.
Miriam igazán csak ekkor veszi észre a forrást, s csodálkozik rá az éppen megszületett gyermekre.
Hajnalban
útra kelnek, s csodálatos módon a negyven napos utat visszafelé
egyetlen nap alatt teszik meg. Ezzel bizonyítottá vált, hogy a sivatag
Istene kegyeibe fogadta őket. Az írások szerint a környéken is furcsa
dolgok történtek, a szülés éjszakáján szinte megállt az idő, minden
megdermedt, elnémult. Mindezen csodák miatt visszatértükkor már
áhítattal néztek Miriamra és gyermekére. A kor szokásai szerint nyolc
nap után bemutatják az újszülöttet a templomban, ahol elvégzik rajta a
körülmetélést, mely az Égi Szövetség jele. (Az égi világokban
született lények ugyanis az ún. előbőr nélkül születnek. A Földre
áttelepített népek erre emlékeztek meg, s ezért nevezték a szövetség
jelének. Eredetileg minden szkíta nép körülmetélte az újszülötteit!)
A szertartáson részt vesz Simeon, aki az esszénusok főpapja. Kezébe veszi a gyermeket, aki ekkor újra megszólal:
– Én Isten szolgája vagyok, ő megadta nekem az Írást, és megtett engem prófétává."
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!