TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
"Útközben visszafelé találkoznak Zephirrel. A mágus leül hozzájuk
egy fa alá, és beszélgetni kezd a gyermekkel, de nem képes rájuk
támadni. Elképed azon az erőn, ami Jósuából árad, és rádöbben, hogy
küldetését nem tudja végrehajtani. Visszatér Perzsiába, ahol érkezése
előtt rendjének vezetője iszonyú kínok közt váratlanul meghal. Mikor
megtudják, hogy nem végezte el feladatát, a rendfőnök hirtelen
haláláért engedetlenségét jelölik meg okként, és meggyilkolják.
Palesztinában
nazarénusok fogadják be őket. Visszatérnek Mag-har-ret városába, ahol
egykor Miriam töltötte kolostori éveit. Jósua itt ismerkedik meg
Júdással, akinek születése óta epilepsziás rohamai vannak. Jósuával
való találkozása után rohamai többet nem térnek vissza. – Találkozik
későbbi tanítványával, Simonnal (Péter), akit kígyómarásból gyógyít ki.
– Egy szombati napon sárból 12 verebet formál. Ezt meglátva a helyi
zsidók felelősségre akarják vonni. Jósua tapsol egyet, mire a verebek
megelevenedve felröppennek és elszállnak. – Máskor játék közben 7 kis
tavat épít, közöttük csatornákkal, melyekben a víz, szavaira és
kézmozdulataira áramlik. Ezt meglátva egy gonosz gyerek odamegy, és
összerombolja az egészet. Erre Jósua egy szavára a gyerek kiszárad és
holtan esik össze. A gyerek szülei azonnal hívják Miriamot, hogy lássa,
mit tett a fia. Jósua azt mondja: méltó volt a halálra, hisz
lerombolta a művemet. Miriam fél, hogy a tömeg rájuk fog támadni, így
Jósua megrúgja a holttestet, mire a gyerek fölkel és elszalad. – Ebben
az időben Jósua sokakat megátkoz, mire azok meghalnak. Akik
bepanaszolják, azok megvakulnak. A gyermek megzabolázásának érdekében
szigorú farizeusokhoz íratják be tanulni, hogy ne átkozni, inkább
áldani tudjon. De ő kezdi tanítani a tanárait, s azt mondja:
– Én fentről jöttem ide, hogy megátkozzalak és felfelé hívjalak benneteket, ahogy Az parancsolta, aki miattatok küldött engem.
Ebben a pillanatban mindenkiről elmúlt az átok, a vakok újra láttak, a halottak pedig feltámadtak.
Három
fő tanítója közül Zákeus – miután Jósua kifejti neki a héber betűk
leírásában a vonalak elhelyezkedésének hieroglifikus értelmét –
döbbenten így szól: ez a gyerek még Noáh előtt született! Ekkor Jósua
elmeséli Zákeusnak, hogy negyedik földi életében Ábrahám környezetében
már találkozott vele.
Második tanítója a gyermek tudását látva
elzavarja őt. Harmadik tanítója, egy magas rangú farizeus pedig
egyenesen meg akarja verni, mikor egy feltett kérdésre Jósua
visszakérdez. De amint felemeli karját, az elszárad, a farizeus pedig
összeesik és meghal.
Jósua még nincs tizenkét éves, amikor az
öreg József megrendelést kap Jeruzsálemből egy trón elkészítésére.
Azonban a trón nem sikerül. Jósua a rajzokat nézegetve megtalálja a
hibákat, majd keze érintésével a megfelelő méretűekre alakítja a
darabokat. Később a Jordán partján esszénus szerzetesek megdöbbenve
látják, hogy a gyermek a folyó vízfelületén oroszlánokkal játszadozik.
[…]
Zsidó szokás szerint a fiúkat akkoriban 12 esztendős
korukban bemutatták a templomban, ettől kezdve a vallási közösség
teljes jogú tagjai lettek, és felolvashattak a Tórából. A nazarénusok
így Jósuát is elviszik Jeruzsálembe. A szertartás után Miriam és a
szerzetesek elindulnak vissza, Jósua viszont elkeveredve a tömeggel a
főtemplom melletti ún. Pogányok Udvarába kerül, ahol rendszeresen nyílt
hitviták zajlottak. Jósua eleinte csak hallgatja a vitát, később
azonban maga is bekapcsolódik. A vita éppen azon dúl, hogy évekkel
ezelőtt a jeruzsálemi kurtizánok pénzadományt ajánlottak fel a
főtemplomnak, melyet az akkori főrabbi el is fogadott, s ebből
építették a templom környékén a tisztálkodó helységeket. Az egyik
vitatkozó fél szerint ezzel meggyalázták a templomot, mivel
tisztátalan cselekedetből fakadó pénzt fogadott el a főrabbi. A másik
fél erre nem tud válaszolni, mire Jósua váratlanul előlép. Azt mondja,
a főrabbi igen bölcs volt, hiszen a tisztátalanságból fakadó pénzt a
megtisztulásra fordította. Amíg az embernek teste van, testi
szükségletei is vannak, függetlenül attól, hogy éppen egy templomban
van, vagy máshol. Ilyen módon akár a rabbik is tisztátalanul vannak
jelen a templomban. Mivel a vitázók erre végképp nem tudnak semmit
mondani, megkérdezik tőle, milyen jogon szól bele a vitába. Azt
akarják, ismertesse a családi vonalát, amire is Jósua természetesen nem
tud válaszolni. (Később innen ered az őt ért egyik legnagyobb vád, hogy
nem tudja igazolni származását, tehát fattyú, és nem lehet tagja a
zsidó közösségnek, még a templom területére sem léphet be.)
De
az egyik jelenlévő rabbi elcsodálkozik a fiú bölcsességén, és elviszi
magával egy igen szűk körbe, hogy folytathassa vele a beszélgetést.
Ebben a körben mindenféle vallás papjai és képviselői jelen vannak,
többek közt Orisszai Rávana indiai herceg. Három napig tart a
beszélgetés, melynek során mindenféle kérdéseket intéznek hozzá. Amikor
a Messiás kilétéről kérdezik, kiderül, hogy tökéletesen ismeri az
Ószövetség írásait. Ez azért is meglepő, mivel hajdanán az eredeti,
száznyolc kötetből hetvenhetet azonnal a szóban átadandó tanítások közé
soroltak, így a hozzáférhető írásokban nem szerepeltek. (pl. Bel és a
Sárkány könyve, Ezdrás könyve, Tóbiás könyve, Judit könyve, A három
szent gyermek dala, stb.) Kérdezik Jósuát asztronómiai tudásáról is,
mire ő „feltárta a szférák és égitestek számát, a bolygóerők
természetét és hatásait, harmonikus és diszharmonikus kapcsolataikat,
előre- és hátramozgásuk értelmét, és a különböző számítási
módszereket”. Egy másik bölcs orvoslási és természettudományi
ismereteiről érdeklődik, mire ő kifejti „a fizikát, metafizikát, az
északi és déli félgömb csillagképeit, végigmondja a test erőit,
nedveit, és ezek hatását, a végtagok, csontok, vénák, artériák, és az
idegek számát, a meleg-hideg és nedves-száraz hatásokat, és azok
következményeit, valamint hogy miképpen hat a lélek a testre, annak
érzékeire és erőire, miképpen jön létre a beszéd, a hang, és a
vágyakozás, végül más alkímiai témákra, és a keletkezés és elmúlás
törvényeire tér rá”.
A három nap után több rabbi mesterének
nevezi, s tanakodni kezdenek, hogy kinek az inkarnációja a gyermek.
Közben Miriam és a szerzetesek mindenhol keresik őt. Mire rábukkannak
erre a templomra, Jósua már nincs itt. A bölcsek közlik Miriammal, hogy
Orisszai Rávana herceg magával vitte Indiába, mint tulkut. Miriam
nagyon megijed, de eszébe jut a jóslat, miszerint fiának Indiában kell
tanulnia.«
Az írás részletesen foglalkozik tanításával, beavatásával és tanításának állomásaival:
»A
következő tizenkét év a Chakrasamwara-tantra gyakorlásával telik, mely
szigorú mester-tanítvány kapcsolatot feltételez. Hagyományosan ennek a
tizenkét lépcsős beavatási rendszernek az első lépése mindig az, hogy a
tanítvány különböző látomások alapján megkeresi mesterét, aki a
találkozáskor szatori-szerű élményt okozva felvillantja a tanítványnak
elkövetkezendő praxisát. Esetünkben ez történt Bodhgayában, a
bódhi-fánál.
A második lépés, az Egylényegűség tana, azaz minden
dolog egységének átélése, melynek végső próbája, hogy a tanítványnak
lobogó tűzbe kell lépnie, ami nem égetheti meg, mivel egy ővele.
A
harmadik lépés az Elkötelezettség tana, melynek gyakorlása alatt a
tanítványnak alamizsnából kell élnie, kitéve magát az emberek
gúnyjának, veréseinek, de hite, elkötelezettsége a tanítványságban nem
inoghat meg. E harmadik lépésből a Mester kézrátételes felavatása
vezeti át a tanítványság magasabb fokára.
Ekkor Padmával
(Gábriel) már a Himalája magas hegyei között járnak, itt kezdi el
tanulni a negyedik lépést, a Lelki hő, a Tu-Mo gyakorlatát. Ehhez a
csakrák ismerete tartozik. Ennek a fokozatnak az elérését azzal
bizonyítják, hogy igen nagy hidegben, gyakorlatilag ruha nélkül napokig
képesek életben maradni.
Az ötödik lépés a Látszattest tana,
melyhez a vezetékek működéséről és az auráról szóló tanok tartoznak.
Itt minden formát – a saját testét is – illuzórikusnak fog fel a
tanítvány, s akaratával szabadon bánik a fizikai világ tárgyaival.
(lebegés, vízen járás, tárgyak mozgatása, megsokszorozása, stb.)
Hatodik
lépés az Álomtan és annak hét szintje. Ezeken a szinteken megtanul
akaratlagosan és ébren álmodni, végül az álomszféra segítségével
előrelátni a soron következő nap eseményeit. Ezt a három lépést ismét
a Mester kézrátételes avatása zárja.
A hetedik lépés a Tiszta
Fény tana, mely az álom és ébrenlét határán a Tiszta Fény megélése,
azaz valódi meditációs állapot álélése és az abban való minél hosszabb
tartózkodás. Ennek a lépésnek végső foka az, amikor a gyakorlónak nincs
szüksége alvásra.
Nyolcadik lépés a Powa, a Tudatáthelyezés
tana. Ennek a gyakorlatait titokban kell tartani, ezért az alacsonyabb
szintű írásokban a Powát szándékosan a más világokba való átkerülés
gyakorlatával azonosították, holott ez még csak a gyakorlat egyik fele.
Viszont így a tanítvány valóban megismerkedhet számtalan egyéb világgal
és testetöltési lehetőséggel. Meditatív állapotban – mint a történelem
minden prófétája tette is – ellátogathat ún. Paradicsomi helyekre, ahol
akár tanításokat, vagy próféciákat kaphat. Ennek ugyancsak két fajtája
van, egy aktív és egy passzív módszer. A tudatáthelyezés gyakorlatának
második fele a jelen világgal foglalkozik. Végső formájában a gyakorló
képessé válik pl. a démonűzésre.
A kilencedik lépés a Feltámadás
és feltámasztás tana. Ez a legmagasabb szinten saját holttestének
feltámasztása, a fizikai testbe való visszatérés, és az evilágban már
ismert istenségként való megjelenés szintje. Ezt nevezik az írások a
„templom lerombolásának és újraépítésének”. Ezek után képes egy elhalt
személy szellemének jelenlétét érzékelni, s megfelelő feltételek közt
visszahívni azt testébe, azaz feltámasztani. Ezután a harmadik
kézrátétes felavatás következik, mellyel átlép a tanítvány az utolsó
három lépés területére. Ez a kozmikus szinten való mesterré válás
három lépése.
Ennek első szintje, azaz a Chakrasamwara-tantra
tizedik lépése a Vég nélküli Gyönyör tana. Ennek gyakorlata nyomokban
sem hasonlít a földi értelemben vett szexualitásra, ez egy magas szintű
jóga gyakorlat, mely laya-jóga, shakti-jóga, stb. neveken maradt fenn
az ázsiai hagyományban. Első része a megfelelő partner kiválasztása az
ún. vajrayána viselkedési mód alapján, mely szerint a partner az aktus
idején nem menstruálhat, nem lehet kellemetlen szaga, nem lehet beteg,
„s amikor a vágytól megmámorosodik, ne érezzen szégyent, s ne fogja
magát vissza jógi-partnerével szemben”. A második rész az ún. négyféle
gyönyör megtapasztalása, az életerő leáramlásának, megtartásának,
fölfelé áramlásának, s végül szétáradásának átélése. Ennek
következtében a jógi felszíni csakrái megtisztulnak, aurája
megváltozik. A harmadik rész az ún. végnélküli gyönyör átélése, mely a
függő keletkezéstől való megszabadulásnak, a tizenkét nidána
felosztásának pillanata, a teremtés megtapasztalása. Ezzel eltűnik a
szenvedés utolsó csírája. A gyakorlat szigorú előírások szerint,
meghatározott légzéssel, stb. zajlik. (Anyaga nem nyilvános, az erről
megjelenő könyvek általában nem korrektek! A gyakorlatok átadása
szigorú fogadalmakhoz van kötve, így a publikálásával járó
fogadalomszegést egyetlen valódi mester sem vállalja fel.)
A
tizenegyedik lépés a Mahamudra, a Nagy Szimbólum tana, a teremtés
mandalájának átélése, a tiszta éberség útján való megvilágosodás
gyakorlata, ahol a tanítvány saját magát, mint ok nélkülit, önmagától
létezőt tekinti, és a folyamatos éberségen kívül nincs semmilyen
gyakorlat, amit végezne.
A tizenkettedik lépés a Bardó tana, a
halál utáni Köztes állapotról szóló tanítás, melynek során a fizikai
létet, az álombeli létet, valamint a meditatív átélést is, mint köztes
állapotot szemléli a tanítvány, majd mestere végig vezeti a halál és
születés közti fázisokon.
Mindezen utak bejárása után Jósua
valóban a Kozmikus Tudományok Mestere lesz. Későbbi életében és
cselekedeteiben számtalan helyen alkalmazza ezt a tudást.
E
tizenkét év során Jósua Padmával elvándorol Bodhgayától Kasmírig, onnan
a Brahmaputra mentén Cetangig, a Yarlung dinasztia fővárosáig, majd
egészen a Belső-Mongóliában lévő Ordoszig, mely a vízözön előtti –
Mánu alapította – Élet temploma helyén áll. Itt avatják a Kozmikus
Tudományok Mesterévé. Itt olvashatja el a nágák Szent Sugallatú
Iratait, a Naacal-táblákat, tanulmányozhatja Mu-föld történetírását és
szent könyveit.
Visszaútján Cetangban beavatják a Mánu-féle törvényekbe.
Mindez i.sz. 23-ban, a Víz Bárány évében történt. Jósua ekkor 30 éves.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!