TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A Corpus Hermeticum egy Alexandriából származó ókori könyv, amely egyiptomi
hermetikus írásokból áll és a szerzõje Hermész Triszmegisztosz. Elsõ fejezetének
címe: Poimandrész, A Jó Pásztor.
Az alábbiakban röviden összefoglaltam az ebben található filozófiai
gondolatokat, és hasonlóan az Értelem beszéde Hermészhez címû szöveg elemzéséhez
(lásd: a 2000. év anyagai közt), itt is hozzátettem az idõfizikai megfejtést,
ezúttal zárójelbe tett, piros betûkkel.
Poimandrész a Legfelsõbb Értelem (az intelligencia
csúcsa a minden létezõben), aki egy óriási, határtalan kiterjedésû
Lény formájában tanította Hermészt álmában. Ennek során Hermész átélte
a legfelsõbb látomást, s az általa adott tanításról szól a mû.
Poimandrész a Fény hangja, aki a vizek elõtt létezett már (egy
okforrás). A Szó, mely a Fénybõl (fénymagból,
jelenpontból) ered, az Isten fia. Az élet pedig a szó és az értelem
egyesülése (a forrás és a kiáradása együtt).
A szót ugyanakkor lehet Beszédnek is fordítani (ez
az információt hordozó hang, a modulált víz).
Az õstípusú alakzat (az õskáosz) megelõzi
a dolgok kezdetét és határtalan. Ez egy korlátok nélküli teremtett világnak
látszik, ami a megszámlálhatatlan Erõ alkotta Fénybõl jön létre (megnyilvánul).
A vizenyõs anyag (valójában a víz) befogadja
a Szót (egy másik vizet), s teremtett világgá
alakul, miközben az elemek különválnak tõle. A vizenyõs anyagból tiszta
tûz tör elõ (tachion) és emelkedik a magasba,
majd követi ezt a levegõ (téridõ születése).
A levegõ a tûzbõl aláfüggve lebeg (a tachion múltterében,
annak primér idõszálán). A föld (a keletkezõ
neutronok) és a víz (minden víz típusú hullámtér
forrása) mozgásban marad a Szó által (a téridõben),
míg a tûz megmarad szilárd helyzetében (mert kint
van már a vízbõl).
Az elsõ Értelem két nemû (kétféle, de nem szexuálisan,
hanem forgásirányát tekintve): Élet és Fény. Ezek életet adnak a
második Értelemnek, a dolgok Alkotójának (Teremtõ,
Mindenható), aki tûzbõl és levegõbõl létrehozza a hét irányítót
(itt valószínûleg, eltérve a tárgytól a Naprendszer
hét látható bolygójára gondol, melyek asztrológiai hatása befolyásolja
a földi eseményeket). A hét irányító hatása a Sors (információs
kényszertér).
Isten szava felemelkedett a tiszta térségbe és egyesült az Alkotó Értelemmel,
s együtt behatárolják az Irányítók pályáját, körkörös erõhatással keringésre
késztetve a létrehozott testeket (gravitáció).
Ezután a Természet létrehozza az állatokat indítóok nélkül (növényekrõl
érdekes mód nincs szó!), majd az Atya, az elsõ Értelem az Embert,
az Õhozzá hasonlatos Lényt (ez nem a fizikai testben
élõ homo sapiens, hanem az emberi lélek!). Az Ember így az Atya
testvére volt, s engedélyt kapott rá, hogy õ is teremthessen. Ezért elment
a Természethez, megszerették egymást és elkeveredtek, ezért lett a (kisbetûs)
ember teste halandó, lelke halhatatlan. Kétnemû, mint az Atya, s a Sors
szolgájaként születik (testbe). Az Emberben
az Élet lélekké, a Fény értelemmé változott.
A halál oka a testi vágy, aki pedig felismerte önmagát, az belép a
Jóba (megvilágosodik).
A mennyeknek nyolc régiója, övezete van (ezeket
tehát hét fal, határ, Izisz hét fátyla választja el egymástól, ugyanúgy,
mint a Zohárban vagy a hinduknál Maya hét fátyla). A nyolcadik térségbe
való emelkedéshez mindent le kell vetni, amit a mennyek régiói hatásként
ráraktak az emberre. Ekkor az ott lakókhoz hasonlatossá válva hallhatja
az ott húzódó Erõket (szférák zenéje), majd
mikor rajta a sor, felemelkedik az Atyához, s maga is Erõvé válik, összeolvadva
Istennel. Ez a Jó, a beteljesülés, a gnózis.
Felhasznált forrás: Hermész Triszmegisztosz összegyûjtött tanításai. Farkas Lõrincz Imre Könyvkiadó, 1997.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!