TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Szex és a Vatikán
Boda László
Megjelent a Szent szex című nem hivatalos vatikáni kiadvány, mely a katolikus egyház normái szerint ír a nemiséggel kapcsolatban olyan részletkérdésekről, amelyekre a hivatalos egyházi útmutatások nem térhetnek ki. Mi az Ön véleménye erről a könyvről?
- A könyvet és annak tartalmát nem ismerem. Sajnos az érdeklődők sem ismerik, csak szemelvényekben. A címével nem értek egyet. A Szent szex talán felkelti a figyelmet, de félreértésre is okot adhat. A vallástörténet például ismer olyan ősi mezopotámiai pogány vallásokat, melyekhez a templomi prostitúció hozzátartozott. A könyv persze nem ilyesmire céloz, de azért a francia teológusok által alkalmazott elnevezés, a megszentelt szexualitás jobb, hitelesebb ennél.
- Mit jelent akkor a megszentelt szexualitás?
Ez a keresztények számára az Isten akarata szerint megélt nemiség, amelyet Jézus Krisztus és a Szentírás üzenete alapján az Egyház fogalmaz meg a hívők számára. Jó tudni, hogy a Bibliában található Énekek énekét az Egyház szent könyvnek tekinti, pedig az merész képekben szól a vőlegény és menyasszony kapcsolatáról. A keresztény etika alapvető megállapítása, hogy a nemiség a teremtés nagy ajándéka, amellyel lehet helyesen élni, de lehet vele akár nagyon súlyosan is visszaélni. Ez a nemiség házasságban teljesedik be, és az életadást szolgája. Ugyanakkor tudjuk, hogy a nemiség sokkal tágasabb ennél. Ezt a szexuálantropológia is így tanítja. A házasságot megelőzően a szerelemben jelentkezik, amelynek egészen sajátos formája a már tízéveseknél is megélt erosz, ez a különös lebegésű, delejes vonzódás, melyet az írók is csak nehezen tudnak megörökíteni, s amely ebben a formában már nem tér vissza. Az erosz tehát a nemiség átszellemültebb élménye, melyről már Platón is írt. Dante pedig ezt tette halhatatlanná a Beatrice iránt érzett szerelmében, amelyben nem lehetett szerepe a testi kapcsolatnak. A felnőtteknél viszont nem csupán platóni kapcsolat lehet férfi és nő között, a nemiség átszellemültebb síkján. A vallásos ihletű szerelem éteri fokán írta verseit Keresztes Szent János is.
A szeretetben átszellemült vonzódás magaslatán értjük meg Assisi Szent Ferenc és Szent Klára vonzalmát. A házasság szentsége megszenteli a szexuális kapcsolatot magát is. Utóbbi az erosz megszentelt formája, amely a freudi szublimáció fogalmi körébe sorolható. Általában ez úgy fogalmazható, hogy a nemiség az igazi szeretetben képes megszentelődni. A nemiség öröméről csak a szeretetben lehet beszélni. Kielégülést a nemi erőszak elkövetője is érez. Ennek azonban semmi köze az örömhöz, amely magasabb rendű lelki élmény.
„ Lásd: „Isten ellen az Anyaszentegyház” cikkemet
Yuz Asaf
forrás: http://keresztenyseg.blogter.hu/304365/szex_es_a_vatikan
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!