TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Tamás, a versengő könyve
A titkos szavak, melyeket a Megváltó mondott Judás Tamásnak, melyeket
én, igen én, Mátyás írtam le, miközben sétáltam, és hallgattam, miként
beszélnek egymáshoz.
A Megváltó így szólt: „Fivérem, Tamás, amíg lesz időd a világban,
hallgass engem, és én kinyilvánítom neked azokat a dolgokat, melyeken
magadban töprengesz.”
„Nos, mivel ikertestvéremnek mondanak és igaz társnak, vizsgáld meg
önmagad és ismerd meg, ki vagy valójában, azt, ahogyan élsz, és azt,
hogyan válsz valakivé. Mivel a fivéremnek hívnak, nem helyes, hogy
tudatlan vagy önmagaddal szemben. És tudom, érted, hiszen már
megértetted, hogy én vagyok az igaz tudás. Így hát amíg a társaságomban
vagy, habár értetlen vagy, már (igazából) eljutottál a megismeréshez,
ezért így hívnak: ’az, aki ismeri önmagát’. Aki pedig nem ismeri
önmagát, nem tud semmit, aki viszont ismeri önmagát egyúttal elért
valamennyit a mindenek mélységének tudásából. Így hát, te, fivérem
Tamás, megláttad ami az ember számára rejtve van, amivel szemben
tudatlanul botorkálnak.”
Most Tamás szólt az Úrhoz: „Ezért most arra kérlek, válaszolj a
kérdésemre, mielőtt mennybe mész, és amikor majd hallok tőled a rejtett
dolgokról, azután tudok beszélni róluk. És nyilvánvaló számomra, hogy
az igazságot igen nehéz megmutatni az emberek számára.”
A Megváltó így válaszolt, mondván: „Ha azok a dolgok, melyek láthatóak,
elrejtőznek előled, akkor miként hallhatsz azokról a dolgokról, melyek
láthatatlanok? Ha az igaztettek, melyek láthatók a világban, nehezen
jeleníthetők meg számodra, vajon hogyan, miféle módon jeleníthetők meg
azok, melyek elképzelhetetlen magasságokban történnek, és a közel
állnak a tökéletes isteni hatalomhoz (pleroma) és nem láthatóak? És
hogyan nevezhetnek majd téged ’munkálkodónak’? ebből a szempontból
inkább csak gyakornok vagy, és nem kaptad még meg a tökéletesség
magasságát.”
Most Tamás válaszolt és ezt mondta a Megváltónak: „Beszélj ezekről a
dolgokról, melyek szavaid szerint nem láthatóak, rejtve vannak
előttünk.”
A Megváltó így szólt: „Minden test […] a vadállatokat nemzették […]
nyilvánvalóan hasonló […] ehhez is, azok, akik fent vannak […] dolgok,
melyek láthatók, ám ők láthatók a saját gyökereik révén, és ez az ő
gyümölcsük, mely táplálja őket. Ezek a látható testek azonban kínzó
teremtmények révén maradnak életben, hasonlóak e teremtmények azokhoz,
mint a változások, amiket a testekben létrehoznak. Nos, ezek a
változások megromlanak és megsemmisülnek, és az életnek semmi reménye,
hogy belőlük fakadjon, mivel a test bestiális. Mivel a vadállatok teste
megsemmisül, ezek az alakzatok is megsemmisülnek. Nem származnak tehát
le utódai a vadállatoknak egyesülés által? Ha leszármaznának egyesülés
által, akkor miként különbözhetnének bármiben is a vadállatoktól? Ezért
tehát csecsemők vagytok mindaddig, amíg tökéletessé nem váltok.”
És Tamás válaszolt: „Ezért azt mondom neked, Uram, hogy azok, akik a
láthatatlan dolgokról beszélnek, azok számára oly nehézségekbe ütközik
magyarázatot adni, mint ha valaki éjjel kívánja nyíllal eltalálni a
célpontot. Ezért, hogy bizonyosak legyenek a dolgukban, mindenfelé
kilövöldözik nyilaikat – amíg el nem találják a célt -, az azonban nem
látható. Amikor azonban kivilágosodik, és elrejtőzik a sötétség, akkor
fog láthatóvá válni munkájuk eredménye. És te, a mi fényünk,
megvilágosítasz óh, Uram.”
Jézus azt mondta: „A fény a fényben létezik.”
Tamás szólalt meg, mondván: „Uram, az ember érdekében ragyogó látható
fény miért kel és miért nyugszik?
A Megváltó azt mondta: „Óh, áldott Tamás, természetesen az embereket
beragyogó látható fény – nem azért van, hogy te megmaradj egy
állapotban, hanem azért, hogy előre juss -, és akármikor csak a
kiválasztottak megtagadják a bestialitást, akkor a fény felemeli őket
lényegük által, és örömmel fogadják lényegüket, mert jó szolgaként
viselkedtek.”
Ezután a Megváltó folytatta és azt mondta: „Óh, a fény kikutathatatlan
szeretete! Óh, keserűsége a fénynek, mely jelzőtűz a férfiak testében,
és az ő kedvesükében, fellobbantva őket nappal és éjjel, és égeti a
férfiak tagjait és részegíti tudatukat és lelküket, teljesen megzavarva
őket […] férfiakban és nőkben […] éjjel és mozgatva őket […] titokban
és láthatóan. A férfiak mozgásáért […] a nőkön és a nők a férfiakon.
Ezért ezt mondják: ’Mindenki, aki az igazságot keresi az igaz
bölcsességből, szárnyakat készít önmaga számára, hogy repülhessen,
megszabadulhasson a bujaságtól, mely elfonnyasztja a férfiak
szellemét.’ És szárnyakat készít ő magának, hogy minden láthatatlan
lelket elrepítsen.”
És Tamás válaszolt, mondván: „Uram, pontosan ez az, amiről kérdeztelek,
mióta megértettem, hogy te vagy az, aki fontos nekünk; ahogy mondtad.”
A Megváltó ismét válaszolt, mondván: „Ezért fontos számunkra, hogy
beszéljünk veled, hiszen a tantétel tökéletes. Nos, ha vágyakozol a
tökéletességre, akkor meg kell vizsgálnod ezeket a dolgokat, ha nem, a
te neved ’tudatlan’, mivel lehetetlenség, hogy egy intelligens ember
együtt lakjon egy őrülttel, mivel az intelligens ember tökéletes minden
bölcsességben. Az őrült számára azonban a jó és a rossz azonos –
valójában a bölcs ember az igaz tudásból táplálkozik és (Zsoltárok 1:3)
’olyan lesz mint a fa, növekszik a kanyargó patak révén’ – látja, hogy
némelyek, akiknek habár szárnyuk van, a látható dolgokkal vannak
elfoglalva, dolgokkal, melyek messze vannak az igazságtól. Mivel ez
vezeti őket, a tűz, az igazság illúzióját adja nekik, és rájuk ragyog,
romlandó szépséggel, és ez bebörtönzi őket sötét édességbe és
megragadja őket illatos elégedettséggel. És elvakítja őket a
kielégíthetetlen kéjvágy és megégeti a lelküket és olyanokká válnak,
mintha cölöpöt vertek volna a szívükbe, amit soha nem képesek
eltávolítani. És mint egy falat a szájban, saját vágyaik szerint vezeti
őket. És ez lebéklyózza őket a láncaival és megköti őket az indáival, a
látható dolgok buja keserűségének kötelékével mely romlást hoz és
változás és eltérülést. Lökésszerűen. Mindig is a mélység vonzza őket;
mivelhogy halottak, hasonulnak a romolhatatlan birodalom összes
vadállatához.”
Tamás válaszolt és azt mondta: „Ez nyilvánvaló és meg lett mondva,
’Sokan vannak […] azok, akik nem ismerik […] a lelket’”.
És a Megváltó felelt, mondván: „Boldog a bölcs ember, aki kutatja az
igazságot, és amikor megtalálja, megpihen vele örökké és nem fél
azoktól, akik össze akarják őt zavarni.”
Tamás válaszolt és azt mondta: „Előnyös ez számunkra, Uram, magunkban
megpihenni?”
A Megváltó azt mondta: „Igen, ez hasznos. És jót tesz nektek, az ember
számára látható dolgok ugyanis szertefoszlanak – mivel a testük
hordozója szertefoszlik, és amíg nem tűnik el teljesen, addig a látható
dolgok közé tartozik, azon dolgok közé, melyek láthatók. És akkor a
tűz, melyet látnak, fájdalmat okoz számukra, a szerelem révén, a hűség
miatt, amit korábban birtokoltak. Aztán újra összegyűjtik őket a
látható dolgok között. továbbá, akik birtokolják a nem látható dolgok
látásának képességét, az első szerelem nélkül, elpusztulnak ehhez az
élethez tartozván, és a perzselő tűzben. Csak egy kicsit tovább, s
mivel ami látható az szertefoszlik, azután az alaktalan árnyék
kiterjed, és a sírok mélyén örökké laknak ők, a test feletti
fájdalomban és a lélek romlottságában.”
Tamás válaszolt, ezt mondván: „Mit kell mondanunk ezeknek a szemébe?
Mit mondjunk a vak embernek? Milyen alapvető dolgokat hangsúlyozzunk
ezeknek a nyomorúságos halandóknak, akik azt mondják: ’Jót cselekedni
jöttünk és nem átkot’, és azt állítják: ’Ha nem a hús által nemződtünk
volna, akkor nem ismernénk a bűnt?’”
A Megváltó így szólt: „Igaza van azoknak, akik nem úgy tekintenek
rájuk, mint emberekre, hanem mint vadállatokra, mivel csak a vadállatok
pusztítják el egyik a másikat, az ember is ebből a fajtából elpusztítja
egyik a másikat. Ellenkezőleg, meg vannak fosztva a királyságtól, mivel
a tűz édességét szeretik, a halál szolgái és a korrupciós
tevékenységekért vannak oda. Kitöltik atyjuk bujaságát. Le lesznek
vetve a mélységekbe és a gonosz természetük miatt kínzási tortúrákon
mennek át. Meg lesznek korbácsolva, ami visszavonulásra készteti őket,
olyan helyre, amit nem ismernek, elveszítik végtagjaikat, nem éppen
kellemes módon, hanem kétségbeesések közepette. Aztán újra egyesülnek
[…] őrültség és elmezavar […]. Követik elmezavarukat anélkül, hogy
tisztában lennének őrült állapotuknak, azt gondolván, hogy ők bölcsek.
Ők […] a testük […]. Tudatukat saját önzésük irányítja, gondolataikat
elfoglalják a gaztetteik. A tűz lesz az, ami megégeti őket.”
És Tamás válaszolt és azt mondta: „Uram, mit vetsz le rájuk, mit
tegyenek? Mivel én vagyok a legnyugtalanabb miattuk, sokan vannak, akik
harcolnak ellenük.”
A Megváltó válaszolt és azt mondta: „Mi a te álláspontod?”
Júdás – akit Tamásnak hívott -, mondta: „Te vagy az Uram, akihez illik
a beszéd, és én, akihez a hallgatás.”
A megváltó így válaszolt: „Figyelj arra, amit mondani fogok neked és
higgy az igazságban. A vetés és a magvetők elpusztulnak a tűzben –
tűzben és vízben – és elrejtetnek a sötétség sírjaiban. És aztán hosszú
idő múlva előjönnek majd a gonosz fák gyümölcsivel, megbüntetve,
elpusztítva a vadállatok szájában, és az emberek, az esők és szelek és
levegő és a fény mely fent ragyog – felbujtásával.
Tamás így válaszolt: „Természetesen meggyőztél bennünket Uram.
Megértettük szívünkben, és nyilvánvaló, hogy mindez így van, a szavaid
pedig megfelelőek. A szavak azonban, melyeket mondtál nekünk,
nevetségesek és megvetendőek a világ számára, mert tévedésben élnek.
Hogyan prédikáljunk hát nekik, ha egyszer nem becsülnek meg mindet a
világban?”
A Megváltó válaszolt, ezt mondván: „Bizony mondom neked, mindaz, aki
meghallgatja szavad és gúnyolódó vigyorra húzza arcát és önelégült
mosolyt ölt magára ezen dolgok hallatán, bizony mondom neked, átadatik
az irányítónak, aki királyságának minden hatalmasságát irányítja és
odafordul hozzá és kiveti őt a mennyből le a mélységekbe, és bebörtönzi
őt egy kis sötét helyre. Továbbá, nem térhet ki, el sem mozdulhat
Tartarosz mélységéből, Hádesz rendíthetetlen keserűségéből […] nekik
ehhez […] nem fogják elfelejteni […] követnek téged. Átadják majd […]
Tartarouchos angyalának […] tűz üldözi őket […] tüzes ostor, mely
sziporkákat szór mindazok arcába, akik üldözöttek. Ha nyugatra menekül,
tüzet talál. Ha délre fordul, ott is ugyanazt találja. Ha északra
fordul, a tűz miatti emésztő félelemmel ismét találkozik. Nem talál
utat keletre sem, hogy arra meneküljön és megmeneküljön, nem találhatja
meg egyetlen nap sem, amíg a testében van, így hát csak az ítélet
napján találhatja meg.”
Aztán a Megváltó folytatta, mondván: „Jaj nektek, istentelenek, nincs
reménység számotokra, senki sem tudja, mi fog történni!”
„Jaj nektek, akik a testben reménykedtek, abban a börtönben, amely
elpusztul! Meddig lesztek még hanyagok? És meddig gondoljátok még azt,
hogy a megsemmisíthetetlen megsemmisül? A ti reményetek a világ felett
áll, és a ti Istenetek az élet! Megrontottátok a lelketeket!”
„Jaj nektek, akik a tűzben vagytok, mely éget titeket, mivel
kielégíthetetlen!”
„Jaj nektek, a fejetekben forgó kerekek miatt!”
„Jaj nektek, akiket magával ragadott a benne élő tűz, mivel az
elpusztítja a testét teljesen, és titokban kiolvasztja lelketeket, és
felkészít benneteket társaságára!”
„Jaj nektek, fogságban lévők, mivel be vagytok zárva a barlangokba!
Nevettek! Örült nevetéssel örvendeztek! Nem fogjátok fel sem
kárhozatotokat, nem gondolkoztok el saját helyzeteteken sem, és azt sem
értitek, hogy a sötétség és a halál világában éltek! Ellenkezőleg,
megrészegít benneteket a tűz és tele vagytok keserűséggel. Tudatotok
megháborodott a bennetek égő tűz miatt, és édesnek találjátok a mérget
és az ellenségeitek elsöprését! És a sötétség felemelkedik rátok, mint
a fény, felforgatjátok a szabadságotokat szolgasággá! Megsötétítettétek
szíveteket és lemondtatok gondolataitokról ostobaságokra és
kitöltöttétek gondolataitokat a bennetek lévő tűz füstjére! És a
fényetek elrejtettétek a […] felhőjébe és a magatokon viselt ruhát, ti
[…]. És elhitették veletek, hogy a remény nem is létezik. És kinek
hisztek? Nem tudjátok, hogy mindannyian azok között laktok, akik […]
ti, és habár ti […] megkereszteltétek lelketeket a sötétség lelkeivel!
A saját rigolyáitokat követitek!
„Jaj nektek, akik hibáitokban éltek, elővigyázatlanul azt hívén, hogy a
Nap mely ítélkezik és mindenkire leküldi fényét, minden dolgot átölel,
azért, hogy szolgává tegye az ellenfeleket. Nem veszitek észre a
Holdat, miként süt le éjjel és nappal, leragyogva a mészárosaitok
testére!”
„Jaj nektek, akik szeretitek az intim viszonyt nőkkel és szennyezett
testi kapcsolatot alakítotok ki velük! Jaj nektek, akiket magával
ragadott a test ereje, mert miatta fogtok kínlódni! Jaj nektek, akik a
gonosz démonok hatalmába kerültetek! Jaj nektek, akik elcsábítják
tagjaikat tűz által! Ki az aki közületek frissítő harmatot tud hozni a
tűz kioltására és testetek megégésének megakadályozására? Ki az aki
közületek rá tudná venni a Napot, hogy rá süssön és eloszlassa a
bennetek lakó sötétséget és elrejtse a sötétséget és a szennyezett
vizet?”
„A Nap és a Hold kellemes illatot fog kibocsátani számotokra, miként a
levegő is és a szellem és a föld és a víz. Ha a Nap nem sütne ezekre a
testekre, kifakulnának és elpusztulnának, miként a gyom vagy a fű. Ha a
Nap süt rájuk, túlsúlyba kerülnek és megfojtják a szőlőtőkét; ám ha a
szőlőtőkék kerülnek túlsúlyba és árnyékot vetnek a gyomokra és
mindenféle egyéb bokorra, mindenfelé, ahol csak nőnek, és elterjednek
és virágzásnak indulnak, egymaguk öröklik a földet, melyen növekszenek,
és mindenhova, ahová csak árnyékot vetnek, uralni fogják azt. És amikor
felnövekednek, az egész földet uralni fogják, és bőkezűek lesznek
mesterükhöz, és még inkább elégedettséggel tölti el, mivel sokat
szenvedett volna azért nagy fájdalmakkal, hogy a gyomokat gyökerestől
tépje ki. A szőlőtőkék azonban maguk is eltávolították őket, és
elfojtották őket, a gyomok pedig kipusztultak és olyanná váltak, mint a
talaj.”
Aztán Jézus folytatta, és ezt mondta nekik: „Jaj nektek, mert nem
kaptátok meg a tantételt, és azok, akik […] prédikálásban fognak
munkálkodni […]. És belerohantok […] a mélységbe küldi őket […] naponta
megölitek őket, azért mert feltámadhatnak a halálból.
„Áldottak vagytok ti, akik előzetes tudással rendelkeztek az
akadályokról és akik megfutamodtok az idegen dolgoktól.”
„Áldottak vagytok ti, akiket becsmérelnek és nem becsülnek meg a
szeretetért, amit az Uruk tanúsít irántuk.”
„Áldottak vagytok ti, akik sírtok és elnyomnak benneteket azok, akiknek
nincs reményük, mert meg fogtok szabadulni minden kötöttségtől.”
„Figyeljetek és imádkozzatok, hogy ne ragadjatok bele a húsba, hanem
inkább szabaduljatok ki e keserű élet megkötöttségeiből. És amikor
imádkoztok, nyugalmat találtok, mivel magatok mögött hagyjátok a
szenvedést és a megaláztatást. Amikor megszabadultok a szenvedéstől és
a test vágyaitól, nyugalmat kaptok a Jóságostól, és a királlyal fogtok
uralkodni, csatlakoztok hozzá és ő veletek lesz, most és mindörökkön
örökké, Amen.”
Fordította: Aranyi László
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!