TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Fontos, hogy szabadon beszélhessünk a halál folyamatáról, hiszen ez olyan természetes, mint az, hogy az ébrenlétet az alvás követi, a belégzést a kilégzés. A halálról és újraszületésről a Gyémánt Út buddhizmus megőrizte évezredes tapasztalatait, amit érdemes megosztani a modern nyugattal is.
A tudat
Az élet
és a halál élményei a tudatunk terében jelennek meg. A születés és
halál körforgása időtlen idők óta zajlik benne. A tudat olyan, mint a
tér, nem rakta össze senki, ezért nem is eshet szét. Mindig is
világegyetemek végtelen gazdagságaként fejezte ki önmagát.
Az agy nem létrehozza a tudatot, hanem csak átalakítja. Az agy inkább olyan, mint egy rádióvevő, a tudat pedig, mint az információ, ami elválaszthatatlan a tértől. A tudatosság nem szűnik meg az agy leállása után.
Életvezetésünk tudatosabbá válik, ha megértjük azt az egyszerű tényt, hogy a halál biztos, csak az időpontja bizonytalan.
Ok-okozat, a karma
Ha
nem ismerjük tudatunk határtalanságát, akkor csak a korlátozott
tulajdonságainkkal tudunk azonosulni. Ami a halál idején felszínre
bukkan, az nem tőlünk idegen. Korábbi gondolataink, szavaink, tetteink
lenyomatai jelen vannak mindennapi döntéseinkben, hangulatainkban. A
karma nem sors, hanem a szokásaink formáló ereje, amely alakítható akár
most is. Felismerve, hogy mi vagyunk a felelősek a tudatunkban
megjelenő tapasztalatokért, újabb irányt szabhatunk életünknek.
A test és a tudatosság szétválása
Azoknak
a tanítóknak, akik megvalósították a tudat természetét, mint a
Kar¬mapák, a halál olyan, mint egy korsó eltörésekor egybeolvadó külső
és belső tér. Számukra az élet és halál lényege nem különbözik
egymástól. Azonban az élet végső változását hétköznapi emberként, a
tudatot nem ismerve fel a jelenségek mögött, veszteségként éljük át.
A halál előtti utolsó változásnak nagy ereje van, ezért döntő hatású: a nagylelkűség, a megbocsátás és a jókívánságok gyakorlása, a pozitív szemléletre összpontosítás ezekben az órákban.
Az olyan erős negatív benyomások, mint amelyek az öngyilkosság során is keletkeznek, rendkívül zavarodott élményáramlatot indítanak el, amely a következő születés testi és szellemi körülményeire is nagy hatással van. Így még nehezebb körülmények között találjuk magunkat. Tanítóink szerint az öngyilkosság eredménye, a nehéz helyzetbe, zavarodott tudattal való születés. Amit nem oldunk meg most, azzal később mindenképpen szembesülnünk kell.
A haldoklás folyamata
Az alábbiakban foglalható össze a test és tudat szintjén:
- szédülés, egyensúlyvesztés, zuhanás és belső bizonytalanság érzés
- orr és a száj kiszáradása, frusztrált bezártság érzés
- a végtagok kihűlnek, a hő a test középpontjába áramlik, a figyelem szétszóródik
- a légzés szabálytalanná válik.
Ezek után fokozatosan visszahúzódnak az érzékszervi benyomások, amelyek összekeverednek a mélyebb szintek élményeivel. Az utolsó kilégzés után, leáll a szív.
Kilégzés után félóráig
Az
energia a test közepén húzódó energiacsatornába áramlik. Ekkor áll be a
klinikai halál. Általában 5 percig újraéleszthető a test. A tudatosság
a test közelében marad egy fél óráig. Eközben hang és fény benyomások
kíséretében a korábbi tetteink, szavaink, és gondolataink által
gerjesztett alapenergiák tisztulnak meg. A haladott gyakorlók ekkor
ismerhetik fel tudatuk időtlen fényét és végtelen nyitottságát. Ez a
tudat teljes felismerésének pillanata lehet.
Átmeneti állapot
A
benyomásoktól elragadva, felkészületlenül, a kilégzés után félórával
elveszítjük tudatosságunkat három napra. 68 óra után felébredve nem
ismerjük fel, hogy a testünk, ami olyan, akár az álombeli, csupán
megszokás-test, nem valóságos. Keressük azokat az ismerősöseinket,
helyeket, amelyekkel kapcsolatunk volt. Majd lassan feldereng, hogy mi
történt velünk. Ekkor újra a korábbi benyomásaink által keltett képek
hatása alá kerülve, összesen hét héten keresztül bolyongunk belső
világunkban.
Tudat és test kapcsolódása
Az
utolsó napon egy olyan szülőpár vonz magához bennünket, akiknek a
földrajzi környezete, testi-tudati tendenciái leginkább szinkronban
vannak a miénkkel. Születés után az érzékszervi tapasztalataink
elnyomják a korábbi emlékeinket, azok mégis tudattalanul is hatással
vannak a jelenünkre.
Hozzátartozók oldaláról hasznos:
- a haldokló mellett maradni az utolsó időkben
- együttlétünk idejére békés, szeretetteljes légkört teremteni
- a saját fájdalmunkkal nem terhelni a haldoklót
- közösen jó dolgokra emlékezni
- később az elhunyt nevében pozitív dolgokat tenni
- jó kívánságokat tenni érte
-a phova módszerét használni
Phova
A tudatosság
kifejlesztésének legközvetlenebb módszere. A phovával a halál idején
képesek vagyunk kilépni a zavaró érzelmek befolyása alól és tudatunkat
a legmagasabb öröm szintjén tapasztalni. Ez egy több ezer éven át
megőrzött módszer, ami valóban életünk legfontosabb eseménye lehet.
Tanítónk, Láma Ole Nydahl azt mondja, hogy van egy élet a phova előtt,
és van egy a phova után. Ez után életünket jelentőségteljesebbé,
halálunkat jobbá, újraszületésünket tudatosabbá tehetjük. A phova
néhány hetes előkészítő meditációt igényel. A szükséges információ a
Gyémánt Út-központokban megszerezhető.
forrás: buddhizmusma.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!