TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A tudat nem egy dolog:
nem anyagi szubsztancia, meghatározott tárgy. A tudás természete
foglaltatik benne. Megvan ez a képessége. A tudat egyszerűen az öntudat
pillanatainak, a tudatosság pillanatainak vagy a tudás pillanatainak
sorozata. Lényegében a tudat akadálytalan, óriási, határtalan. A tudat
nem entitás, amely létezik, mint olyan, és amely egy bizonyos ideig
tart. Amint a tudat kapcsolatba lép a tárgyakkal, létrejön az észlelés
állandóan változó folyamata, ezért a tudat nem folyamatos dolog, nem
állandó.
A tudatot, amely rendelkezik a
tudás képességével, és amely természeténél fogva akadálytalan, meg
kell tanítani arra, hogy állandó, stabil maradjon. Stabilitásra van
szükségünk ahhoz, hogy a tudat felismerhesse igazi lényegét. E
stabilitás nélkül a tudat képtelen felismerni önmagát. A tudat képes
felismerni a saját instabilitását, a saját változékonyságát. Minthogy
ez valami olyan, amelyet természeténél fogva tud, így saját maga
ismeretével is rendelkezhet, miszerint annak a ténynek az ismeretével,
hogy a tudat nem állandó. Ennek ismerete, önmaga megértése az alapja
annak, hogy a tudat ezután megtanulhatja, hogyan kell állandónak
lennie. Így ez a tudat, még ha nyugtalan is, ha állandó mozgásban is
van, mégis képes felismerni ezt a bizonytalanságot és át tudja
alakítani azt.
Ez
egészen más, mint például a szél. A szél is állandóan mozgásban van, de
minthogy nem szellemi lényegű, így nem tudhatja, hogy mozgásban van és
ezért nem is nyugtathatja le önmagát. Nem képes stabilizálni önmagát. A
tudatnak ez az értelemmel bíró aspektusa az, ami lehetővé teszi, hogy a
tudat önmagára hasson.
Ezt a tudati instabilitást nem szünteti
meg tartósan csupán egy meditációs technika. A tudat stabilizálásához
szükségünk van arra, hogy a tudat felismerje saját természetét.
Mihelyst ezt megtette, elérheti az igazi stabilitás állapotát. A tudat
képes közvetlenül megtapasztalni önmagát. Ez azt jelenti, hogy a tudat
képes megtapasztalni igazi természetét, amely akadálytalan, mentes az
elmebeli tartalom, gondolataink, észleléseink és fogalmaink végtelen
áramához való kötödéstől és rögzüléstől.
Mi
szokásszerűen úgy kapaszkodunk érzületeink látszataiba, mintha a saját
változatunk szilárd és valóságos lenne, így veszítve el annak távlati
lehetőségét, hogy felismerjük a tudat akadálytalan minőségét. Mi azt
mondjuk, hogy a tudat igazi természete az üresség.
Az ürességen
azt értjük, hogy a tudat tiszta; ez valami olyannak az üressége, ami
szilárd, állandó vagy benne rejlően önmagában létező.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!