TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A Yotengrit "első istenséget" jelent, de "első világtengert" is.
Az altáji nyelvekben ismert tengri = isten szóból képeztetett.
Őseink hitvilágában, melynek gyökerei a (jeges) kőkorszakba nyúlnak
vissza, a mindent magában foglaló ős-szellem neve, aki egyben ősállapot
is.
Yotengrit kiveti magából a rosszat és nő-istenné, meg férfi-istenné
manifesztálódik, létrehozva a nősténység és hímség dualizmusát, mely
merőben különbözik a kínai Yin-Yang dualizmustól is, de még jobban az
ó-iráni dualizmustól, melyben jó meg rossz egyensúlya - és örök harca a
lét mozgatója.
A kínai filozófiai rendszerben a nőstényiség passzív a hímség aktív. A
magyar dualizmusban, melyet táltosaink az észak-eurázsiai - amerikai
jeges kőkorszak eszmevilágából menekítettek korunkig, nőstényiség meg
hímség egyaránt tartalmaznak aktivitást és passzivitást. Jellemvonásaik
nem szemben állnak, hanem hiány-többlet alapon kiegészítik egymást. Ez
az alapszemlélet határoz meg mindent, a szociális tanokat, a
jogrendszert, de még az élet-halál viszonyát is.
Yotengrit mindent magában foglal, de inkább női jellegű. Kiveti a
rosszat, ami ártó erővé rendeződik, de nem válik a duális kölcsönhatás
részévé. Zavaró faktor jellegű: ő Ármán, a rossz, ártó, harmóniát
zavaró szellem.
Az istenasszony UKKÓ szimbóluma a hold, az általa megteremtett férfi
isten pedig GÖNÜZ, a naporcájú. E magyar duális filozófia szimbóluma az
iker-örvény, iker-forgószél. Ukkó neve földanyát jelent, Gönüz neve
pedig napszellemet. A Vallást, mely erre a filozófiára és északi típusú
sámánisztikus praktikákra épült BÜÜN (kilenc büvölet) vallásnak
nevezték. "Bűnbe esni" a magyar kereszténység első századaiban nem
vétkezést jelentett, hanem visszaesést a BÜÜN-be, a "pogányságba".
UKKÓ a földanya Boldogasszony néven került emberközelbe, buddhista
hatásra, kínai közvetítéssel. Valójában a kínai filozófiai rendszerben
keletkezett nőnemű Buddha mint a kínai Ku-an-yin, a japán Kwannon, vagy
a zürjén Arany-asszony. A keresztény magyar Egyház összemosta alakját
Szűz Máriával, de meghagyta eredetileg Buddha születésének, illetve
halálának ünnepeit, a Gyümölcsoltó, - ill. Sarlós - Boldogasszonyt.
Ezek eredetileg Buddha születésének ill. halálának ünnepei.
Ebben a hit- és filozófiai meggyőződés-világban szellem meg anyag
ugyanannak az energiának más-más megjelenési formái. A szellem is
anyag, melynek minősége és mennyisége is van. Ez osztható és
összeadható. Isten, az istenek nem semmiből teremtenek, hanem saját
szellemanyagukból. Sokat tudnak, sokra képesek, de sem külön-külön, sem
együtt nem korlátlanul mindenhatók. Folyamatos teremtésük, melyet ma
evolúciónak nevezünk, tele van félresikerült próbálkozásokkal,
balesetekkel.
A "szellem-quantum" elmélet tette lehetővé, hogy őseink saját
szellemanyagukból védőszellemmé erősíthessék egy hős szellemét, és
megteremtsék a "Magyarok istenét".
Minden az istenség szellemanyagából van. Ezért isten bennünk, mint
istenben. A természet isten teste - jó tehát az, ami nem
természetellenes. Ennek a felismerésnek nagy jelentősége van az
erkölcstanban és a gyógyászatban egyaránt. Ennek értelmében a nemi
(szexuális) vágy és a cselekedet, melynek kapcsán a vallások többsége a
lelket zsarolja, nem vétek. Vétekké esetleg a cselekvés mikéntje révén
válhat. Például ha árt vele. "Mindent szabad, ami nem árt másnak!" Ez
az ősi szabadságeszme alapja. "Ne bánts, ne árts, istápolj, segíts!" -
ez pedig a "felebaráti szeretet" tana. Az "üdvösség" elnyeréséhez, ami
a szellem önálló egzisztenciáját jelenti a test halála után, fontos a
jó cselekedet is. Őseink meggyőződése szerint, melynek alapja nem HIT
hanem tapasztalat, nincs kollektív felelősség, ezért kollektív
megváltás sincs. Ki-ki maga felel tetteiért. Az ember lelkének,
szellemének "gúzsoldója" megváltója a belső megvilágosodás. Ehhez
fontos a tudás gyarapítása, az érzelemvilág gazdagítása. Fontos
felismerés, hogy a halál nem az élet, hanem a születés ellentéte. Az
egyén, az individum nem a társadalom része, hanem autonóm alkotósejtje.
Egyik ember sem tulajdona másik embernek. A családon belül sem. Az
államnak, a társadalomnak nem tulajdona. Nő meg férfi egyenrangúak,
egyenjogúak. Két FÉL együtt alkot, egymást kiegészítve EGY EGÉSZ-et.
A BÜÜN vallás alapjain életre kelt eszmerendszer, melyet a továbbiakban
nevezzünk Yotengrit vallásnak, nem dogmatizál isten-képet, mert csak
sejtjük az őserő, az ősszellem mibenlétét, de nem ismerjük (Mivel a
Yotengrit eszmerendszer nem dogmatizálja az istenképet alkalmas
individuális hitéleteknek etikai keretet nyújtani. Ebben az
eszmerendszerben ki- ki megteremtheti a maga "Yotengrit hitét" az
elvont filozófiai hittől az emberközeli istenképhez kötődő
vallásgyakorlásig, vagy alkothat közösségi liturgia rendszert.) A
Yotengrit vallás teológusai, tanítómesterei még abban is segítenek, ha
valaki egy más valláson belül igyekszik utat keresni, de nem igazodik el
Isten akaratára sem hivatkozhatunk, mert nem kapunk tőle napi
parancsokat - csak sugallatokat kapunk a szellemvilágból. Az
istenséggel azonban van kötődésünk, ez a logika. Másik támaszunk az
ősök tapasztalata. Időtlen érvényű fölismeréseket hagytak ránk. Ezekből
ma nagyon aktuálisak a szociális tanok. Például (mai szókinccsel) a
tőke és a munkaerő viszonyáról. A kiegészítő dualizmus
gazdaságpolitikai vetületében tőke meg munkaerő együtt alkotják a
produktív termelőerőt. Közös ellenségük a szervezett parazitizmus.
Például bürokrácia formájában.
A Yotengrit vallás etikája tiltja az eladósodott olyan fokú
végrehajtását, mely lehetetlenné tenné számára a versenyképes
újrakezdést. - Továbbá, tiltja a létszámcsökkentést, nagyobb profit
érdekében. Sok sok kérdésre adnak őseink hasznavehető választ
évtízezredek távlatából.
Az ősi klíma zóna-kultúra szellemi hagyatékát egy rábaközi
táltos-szubkultúra őrizte meg, mely magát a "Káró-katona rend"-nek
(Kormorán rendnek) nevezte. Tagjai "tudók" voltak, nők és férfiak. A
rendfőnököt bácsának atyamesternek nevezték. Erre a hivatalra az őt
megelőző bácsák, "tudók" Nagy Ferenc és Bendes József, Máté Imrét
avatták fel.
Máté Imre 1934. december 11-én született Maglócán, Csornán,
érettségizett, majd az ELTE-n tanult, Budapesten, ahol a forradalmi
ifjúság egyik vezéralakja volt. A forradalomban fegyverrel is részt
vett, ezért emigrálnia kellett. Göttingenben és Münchenben folytatta
tanulmányait. A nyelv- és irodalomtudomány magisztere, de tanult
régészetet, történelmet, néprajzot is. Ez lehetővé tette, hogy
szakszerűen rendezze és publikálja a szellemi hagyatékot. Máté Imre
költő és író is. Magyarországon hosszú ideig a tiltott művek listáján
voltak könyvei.
A Püski Kiadó kiadta a Yotengrit könyveket. A könyvek hatására igény
támadt egyházra, a Yotengrit, a Tengervégtelen Ős-szellem Egyházára. Ez
szolgáltató egyház akar lenni, nem szed tizedet, nem sanyargatja a
lelket. Nincs pásztor-nyáj viszony!
A korlátlan globalizálódás következtében új rabszolgatartó társadalom
veszélye fenyeget. Ezt a Yotengrit eszmeiség jegyében meg tudjuk
akadályozni. Ezért van szükség rá!
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!