TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
"Kétszáz Anunnaki férfi a saját kezébe vette a sorsát, esküt tettek, hogy együtt viszik véghez a tervet, együtt vállalják a következményeket, és feleséget szereztek maguknak az emberek lányai közül. A következmény teljesen váratlan volt. Erre nem számítottak, amikor az Ádámot teremtették. Félistenek születtek..."
A bibliai feljegyzések nagy ugrásokban haladnak át az emberi
történelem hajnalán az Énokh-t követő generációkon. Énokh fia, Metusélah
nemzette Lámekh-t, aki nemzette Noét („Megpihenés”), majd elérkezik a
fő esemény: az Özönvíz. A mai híradóban ez úgy szerepelne, mint globális
esemény, sőt, szó szerint nagy vízválasztó az emberek és az istenek
dolgában. De az Özönvíz története mögött egészen újfajta találkozások
állnak az istenekkel… enélkül pedig a bibliai racionalitás hiányozna az
elbeszélésből.
A nagy áradás, az Özönvíz bibliai története az 1Móz6-nál kezdődik, nyolc
rejtélyes verssel. Ezek célja, hogy elmagyarázzák, miért fordult ez
emberiség Teremtője a teremtményei ellen, miért akarta elpusztítani az
embert a Föld színéről. Az ötödik vers így indokolja a döntést: „És látá
az Úr (Jahve), hogy megsokasult az ember gonoszsága a földön, és hogy
szíve gondolatának minden alkotása szüntelen csak gonosz”. Így hát
„Megbáná azért az Úr, hogy teremtette az embert a Földön, és bánkódék az
ő szívében.” De a biblia vádlón mutat az emberekre, és ettől egészen
érthetetlenné válik az előzmény, mert a korábbi vers témája az
istenségek, és a vegyes házasságok „az Istennek fiai” és „az emberek
leányai” között. És ha itt felmerül a kérdés, hogy ennek mégis mi köze
van az Özönvízhez, mint az Emberiség büntetéséhez, akkor egyetlen szó a
válasz: SZEX…
De nem ám emberi, hanem isteni szex. Találkozás az istenekkel, szex
céljából. Az Özönvíz történetének bibliai nyitó versei az ősi bűnökkel
és csapásokkal minden prédikátor álmai: példátlan idők példája, amikor
„óriások valának a földön abban az időben, sőt még azután is, mikor az
Isten fiai bémenének az emberek leányaihoz, és azok gyermekeket szűlének
nékik”. A legtöbb fordításban óriások szerepelnek. Ám a Biblia nem ezt
mondja. Nem „óriásokat” említ, hanem a „Nefilim” szót használja, ami azt
jelenti, „Akik alászálltak”, „az Elohim fiai” (nem „Isten fiai”), akik a
mennyből a Földre jöttek. Az első négy, kevéssé érthető vers (és ebben a
szakértők mind egyetértenek) valami hosszabb eredetinek a töredéke, de
érthetővé válik, ha észrevesszük, hogy nem az Emberiségről van szó,
hanem magukról az istenekről. Helyesen lefordítva a Biblia így írta le
az Özönvizet megelőző körülményeket:
Lőn pedig, hogy a Földlakók sokasodni kezdének a Föld színén, és
leányaik születének. És láták az Elohim fiai A Földlakók leányait, hogy
megfelelőek azok, és vevének magoknak feleségeket mind azok közül, kiket
megkedvelnek vala.
A Nefilimek valának a földön abban az időben, sőt még azután is, mikor
az Elohim fiai bémenének az Ádámnak leányaihoz, és azok gyermekeket
szűlének nékik.
A bibliai Nefilim azaz az Elohim fiai, akik akkoriban a földön éltek, a
sumér Anunnaki megfelelői („Akik a mennyből a Földre jöttek”); a Biblia
(4Móz 13:34) elmagyarázza, hogy a Nefilim „Anáknak fiai” (héber szó az
Anunnakikra). Tehát az Özönvíz előtti időkben a fiatal Anunnaki férfiak
elkezdtek szexuális kapcsolatot létesíteni a fiatal földi nőkkel, és
mivel megfelelőek, azaz kompatibilisek voltak, gyermekeik is születtek,
akik félig halandóak, félig „isteniek” lettek: ők voltak a „félistenek”.
Az ilyen félistenek jelenlétét a földön számos közel-keleti írás
megerősíti. Beszámolnak bizonyos személyekről (mint a sumér Gilgames),
és dinasztiákról (mint az egyiptomi dinasztia, mely megelőzte a
fáraókat, és harminc félistent számlált). De ezek az Özönvíz utáni
időkben történtek. Az Özönvizet megelőző bibliai narratíva azonban
beszámol arról, hogy már sokkal korábban is „vettek feleséget” maguknak
„az Elohim fiai” (a DIN.GIR. fiai) az emberek lányai közül.
Adapa története egy fontos sumér forrás az Özönvíz előtti időkről. Már
említettük, hogy Adapát „Ea ivadékának” nevezik, és hogy ez érthető
volna aképpen, hogy Ea segített az Ember megteremtésében, de érthető szó
szerint is, (sok tudós így értelmezi) azaz Ea egy földi nővel
létesített szexuális kapcsolatot, és ebből született Adapa, aki tehát
félisten. Ea/Enki felesége Ninki istennő volt, de ez nem akadályozta
volna meg abban, hogy rajta kívül másokkal is viszonya legyen; a sumér
szövegek sokat foglalkoznak Enki szexuálisan túlfűtött természetével.
Egyszer például féltestvére, Enlil unokáját, Inannát/Istárt szemelte ki
magának. Saját féltestvérétől, Ninmah istennőtől fiúgyermeket szeretett
volna, de csak leányuk született. Enki ezek után újabb és újabb
generációk istennőivel folytatott viszonyt.
Vajon Enmeduranki, aki az Istenek Városának hetedik (és nem tizedik,
azaz utolsó) uralkodója volt, jóval az Özönvíz előtt, szintén félisten
lehetett? A sumér szövegek ezt nem fejtik ki, de gyanítjuk, hogy igen
(apja pedig Utu/Shamash lehetett). Mi másért lehetett volna az Istenek
városának (Szipparnak) az uralkodója, amikor az előző hat uralkodó, mint
Anunnaki vezér volt? És hogy máshogy uralkodhatott volna Szipparban
21.600 évig, ha nincs benne genetikailag az Anunnakik relatív
„halhatatlansága”? A Biblia nem tér ki arra, hogy mikor kezdődtek ezek a
vegyes házasságok, csak annyit mond, hogy amikor „az emberek sokasodni
kezdének” és elterjedtek a földön. Az apokrif iratok említik, hogy Énokh
idején kezdett nagy gondot okozni a fiatal istenek viszonya a halandó
nőkkel, még jóval az Özönvíz előtt (Énokh a tíz Özönvíz előtti pátriárka
közül a hetedik volt). A Jubileumok könyve szerint Énokh „bizonyságot
tett az őrangyalok ellen, akik bűnbe estek az emberek lányaival; mert
azok egyesülni kezdtek egymás között, hogy megfertőzzék magukat az
emberek leányaival, és emiatt tett tanúságot mindannyiuk ellen”. A
forrás szerint az „angyalok” nagy bűnt követtek el azzal, hogy
„feleségeket vettek maguknak közülük a maguk választásai szerint”. Énokh
könyve is megvilágítja ezt a kérdést:
És lőn abban az időben, miután az emberek fiai megsokasodának a földön,
hogy leányaik születtek, akik bájosak és szépek voltak. És amikor az
angyalok, az egek fiai látták őket, kívánkoztak utánuk, és így beszéltek
egymás között: „Menjünk és válasszunk feleségeket magunknak az emberek
lányai közül, és legyenek gyermekeink tőlük.”
E forrás szerint a dolog nem csupán egyetlen Anunnaki, vagy néhány,
vágytól feltüzelt fiatal Anunnaki eltévelyedése volt. Ráadásul szerepet
játszott az is, hogy utódokat szerettek volna, és szándékosan
választottak az emberek közül feleséget. Együtt döntöttek, egy csoport
Anunnaki közös elhatározása volt a dolog. A folytatásból kiderül, hogy:
Erre Shemjáza, aki a vezérük volt, azt mondta nekik: „Félek, talán
mégsem akarjátok majd véghezvinni e cselekedetet, úgyhogy egyedül én
fogom e nagy bűn terhét viselni.” Azok, válaszolva neki, ezt mondták:
„Mindannyian megesküdünk; és fogadalommal kössük magunkat közös átkok
alá, hogy ezen a terven nem változtatunk, hanem véghez visszük azt.”
Összegyűltek hát, és megesküdtek, hogy „véghezviszik”, bár „nagy bűn”.
Tovább olvasva a szöveget, megtudjuk, hogy „Teljes számban kétszázan
voltak, akik Járed idejében alászálltak az Árdiszra, ami a Hermon
hegyének csúcsa. Azt a hegyet azért Hermonnak hívják, mert annak csúcsán
esküdtek meg és vetették magukat közös átok alá” Tízes csoportokra
oszlottak, és Énokh könyve megnevezi a vezetőket is. Tehát egy alaposan
megszervezett és kivitelezett tervről van szó, amit a szextől és
utódoktól megfosztott „Elohim fiai” kitaláltak, hogy javítsanak a
helyzetükön. Nyilvánvaló, hogy a pszeudoepigráf iratok szerint az isteni
lények szexuális kapcsolata a halandó nőkkel csak paráznaság és fertő
volt, a „bukott angyalok” bűne. A Biblia is ezt állítja, ám a valóságban
nem ez történt.
Ádám gyermekeit hibáztatták, őket akarták eltörölni a Föld színéről, nem
az Elohim fiait. A 4. vers szerint „Olam hatalmasai ők, a Shem népe”
azaz az űrhajók népe. Maga a Biblia is szolgál egy történettel, melynek
alapján megérthető a motiváció és az érzések, amik ezekhez a vegyes
házasságokhoz vezettek. (Bírák 21). Benjámin törzsének egyik tagja
szexuálisan bántalmazta egy utazó asszonyát, ezért a többi izraelita
törzs hadban állt velük, és azt is megfogadták, hogy leányaikat nem
adják feleségül Benjámin törzsének fiaihoz. A törzs így megfogyatkozott,
és nem volt reményük a gyarapodásra, mivel alig voltak asszonyaik, akik
szülhettek volna. Egy ünnep alkalmával ezért Benjámin törzsének férfiai
elbújtak a Siló városába vezető út mellett, és „vőnek feleségeket az ő
számuk szerint a táncolók közül”, akiket magukkal vittek Benjámin
törzsének lakhelyére. Meglepő, de tettüket nem követte büntetés, mert
valójában Izrael vénei ötlötték ki az egész tervet, hogy segítsenek
Benjámin törzsének fennmaradni az ellenük szóló eskü ellenére.
Talán a Hermon hegyén elhangzott eskük mögött is az állt, hogy a vezetők
félrenéztek? Lehetséges, hogy legalább az egyik fővezér, egy Anunnaki
vén (Enki?) félrenézett, de egy másik (talán Enlil?) felháborodott? Egy
kevéssé ismert sumér szöveg talán segít megvilágítani a kérdést. E.
Chiera „mítosz-táblaként” említi (a Sumerian Religious Texts / Sumér
vallási iratok című munkájában). A szöveg egy fiatal isten, Martu
történetét beszéli el, aki arról panaszkodott, hogy nincs felesége.
Kiderül, hogy a földi nőkkel való házasságkötés nem volt ritka, és
bűnnek sem minősült, ha engedéllyel történt, és nem a nő beleegyezése
nélkül:
Városomban vannak barátaim akik megnősültek. Vannak társaik, akik
megnősültek. Városomban, nem úgy, mint a barátaim, én nem nősültem meg;
nincs feleségem, nincsenek gyermekeim.
A város neve, amiről Martu beszélt, Ninab volt, „a nagy, lakott Föld
városa”. A sumér szöveg elmagyarázza, hogy a régmúlt során amikor „Ninab
városa létezett, Shed-tab nem létezett; a szent tiara létezett, a szent
korona nem létezett.” Más szavakkal, a papság létezett, de a királyság
még nem. De ebben az időben „együttélés létezett… gyermekek születése
létezett”.
A szövegből kiderül, hogy a város főpapja képzett muzsikus volt, és volt
egy felesége, valamint egy lánya. Amikor a nép összegyűlt egy ünnepre,
és sült húsokat kínáltak az isteneknek áldozatképpen, Martu meglátta a
pap lányát, és megtetszett neki. Ahhoz, hogy feleségül vegye, külön
engedélyre volt szüksége, mert, ahogy a Jubileumok könyve is írta, ez
„ellenkezett a törvényekkel”. Martu a fent idézett sirámokat az
anyjának, egy meg nem nevezett istennőnek írta. Az istennő tudni akarta,
hogy a kiszemelt leány „örvendett-e a pillantásának”. Amikor kiderült,
hogy igen, akkor az istenek megadták Martunak az engedélyt. A szöveg
további része leírta, hogy az ifjú istenek esküvői lakomát készítettek,
és Nin-ab lakóit egy réz dob szavával hívták a ceremóniára tanúnak.
Ha a fennmaradt szövegeket mind hiteles forrásokként olvassuk erről az
időszakról, akkor megérthetjük a fiatal Anunnaki férfiak dilemmáját a
nehéz helyzetben. Hatszáz Anunnaki érkezett a Földre, további háromszáz
intézte az űrbeli műveleteket, az űrhajózást, az űrállomással
kapcsolatos teendőket. Nagyon kevés nő volt köztük. Ott volt Ninmah, Anu
leánya, Enki és Enlil féltestvére (a három testvér mind más-más anyától
született). Ninmah volt a főorvos, és egy csapat Anunnaki ápolónő
kísérte. Egyikük később Enlil felesége lett (és megkapta a NIN.LIL azaz
„a parancs úrnője” címet), de csak azután az eset után, amikor Enlilt
száműzték, mivel ezt a fiatal ápolónőt egy találkán erőszakkal a magáévá
tette. Az incidens illusztrálja a problémát, amit a túl kevés nő
jelenléte okozott az Anunnakik között.
A Nibiru bolygón gyakorolt szexuális szokásokról is sok minden kiderül a
különféle istenlistákból, amiket a sumérok és a későbbi nemzetek
jegyeztek fel Anuról. Anunak tizennégy fia és lánya született
feleségétől, Antutól, de mellette volt hat ágyasa, akiknek (valószínűleg
számos) gyermekét nem jegyezték fel. A Nibirun Enlilnek féltestvérétől,
Ninmahtól fia született, Ninurta volt a neve (Ninmah a
teremtéstörténetben Ninti néven, később Ninharsag néven volt ismert).
Ninurta tehát Anu unokája volt, felesége, Bau (másik neve GULA volt, „A
nagy”) Anu leánya volt, azaz Ninurta a nagynénjét vette feleségül. A
Földön miután feleségül vette Ninlilt, Enlil szigorú monogámiában élt.
Hat gyermekük született, négy lány és két fiú. A legfiatalabbik neve
sumér nyelven Ishkur, akkádul Adad volt, és bizonyos istenlistákon Martu
néven szerepelt. Ez azt jelenti, hogy felesége, Shala valószínűleg
földi nő volt, a főpap lánya, ahogy Martu házasságának története
tanúsítja. Enki felesége NIN.KI („A Föld úrnője”) volt, más néven
DAM.KI.NA („Házastárs, aki a Földre jött”). A Nibirun fiút szült
Enkinek, Mardukot, és később Marduk az anyjával együtt a Földre
költözött. De Enki addig sem élt cölibátusban.
Az „Enki és Ninharsag: Egy paradicsomi mítosz” című elbeszélés
részletesen leírja Enki szexuális kapcsolatát féltestvérével,
Ninharsaggal, hogy fiúgyermeket nemzzen neki (sikertelenül). Utána
viszonyt folytatott féltestvérétől született leányaival is. Ninharsagnak
mindenféle fájdalmas átokkal kellett sújtania Enkit, hogy végre
abbamaradjanak a kalandjai. A fiatal istennőknek pedig sürgősen férjet
találtak. Egy másik szöveg az Eriduból Abzuba, dél-afrikai birodalmába
tett utazásról szól, és elmondja, hogy Enki a hajón Ereshkigallal hált,
akit elrabolt. Ezekből az elbeszélésekből is látható, hogy mekkora
gondot okozott a Földre küldött Anunnakik között a túl kevés nő.
A sumér istenlisták az Özönvíz után, a második és harmadik Anunnaki
generációban már jobb férfi-nő arányról beszélnek. De az Özönvíz előtt
egyértelműen sokáig gond volt a nők hiánya. Az Anunnaki vezetőknek
egyáltalán nem állt szándékában szexpartnereket teremteni az Anunnaki
férfiak számára, amikor megteremtették a primitív munkásokat. De a
Biblia szavaival élve, „az emberek sokasodni kezdének a föld színén, és
leányaik születének”. A fiatal Anunnakik pedig felfedezték, hogy a
genetikai beavatkozások sorával a földi nők hozzájuk illőkké váltak, és
viszonyukból gyerekek születhetnek. A bolygóközi házassághoz szigorúan
szükséges volt az engedély. Az Anunnakik a nemi erőszakot komoly
bűnténynek tartották (még Enlil, a főparancsnok is száműzetésre
ítéltetett, amikor a fiatal Anunnaki ápolónőt a megbeszélt randevún
erőszakkal a magáévá tette, és csak akkor bocsátottak meg neki, amikor
később a nő feleségül ment hozzá). Az Isteni Találkozások ezen új
formája szigorúan szabályozva volt, és engedélyhez kötötték, amit pedig
csak akkor adtak meg, ha a földi nő „örvendett a pillantásnak”, azaz
elfogadta, hogy az Anunnaki fiatal „istenség” kiszemelte magának.
Kétszáz Anunnaki férfi a saját kezébe vette a sorsát, esküt tettek, hogy
együtt viszik véghez a tervet, együtt vállalják a következményeket, és
feleséget szereztek maguknak az emberek lányai közül. A következmény
teljesen váratlan volt. Erre nem számítottak, amikor az Ádámot
teremtették. Félistenek születtek. Enki, aki talán maga is nemzett
félisteneket, engedékenyebben állt hozzá a kérdéshez, mint Enlil. Az
Ádám másik teremtője, Ninmah szintén Enki nézetét osztotta; az ő
városában, az orvosi központban, Shuruppakban élt a sumér
Vízözön-történet hőse. Őt a tizedik Vízözön előtti uralkodóként tünteti
fel a Királylista, és ebből úgy tűnik, hogy a félistenek közbenjárók
lettek az istenek és az emberek között: belőlük lettek a papok és a
királyok.
Az Özönvíz után is megmaradt ez a gyakorlat, és a királyok gyakran
hangoztatták, hogy ennek vagy annak az istennek a „magvából” származnak
(voltak, akik ezt hamisan állították, csak hogy igazolják a trónhoz való
jogukat). Az új Isteni Találkozások, és az új emberfaj, ami ebből
létrejött, nem csak az Anunnakik vezetőinek okozott fejtörést, hanem az
emberiségnek is. A Biblia az Anunnakik és az emberek szexuális
kapcsolatában látja az Özönvíz előtti események kulcsát, ezért az
Özönvízről szóló verseket a vegyes házasságok jelenségével foglalkozó
versek előzik meg. A fejlemény gondot jelent Jahve számára, aki gyászol,
és bánja, hogy megteremtette az embereket. A részletesebb
pszeudoepigráf iratok elbeszélik, hogy az efféle Isteni Találkozások a
partnereknek és családjuknak is problémát okoztak.
Az első ilyen eset magáról az Özönvíz hőséről, Noéról és családjáról
szól. Felmerül a kérdés, hogy az Özönvíz hőse (a sumér szövegekben
Ziuszudra, az akkád forrásokban Utnapisti) félisten volt-e. A tudósok
régóta úgy vélekednek, hogy Énok könyvének forrásai között kellett
lennie egy Noé könyve című írásnak. Sok korai írás utalt a létezésére,
de végül az igazolta a feltevést, hogy Noé könyvének töredékeit
Jerikótól nem messze megtalálták a Holt-tengeri tekercsek között a
Kumrán térség barlangjaiban. A könyv ide tartozó részletei szerint
Lámekh felesége, Bath-Énós fiúgyermeknek adott életet. Amikor Noé
megszületett, olyan furcsa csecsemő volt, hogy Lámekh gyanakodni
kezdett. A teste fehér volt mint a hó és vörös, mint a rózsabimbó, és a
fején a haja fürtjei fehérek mint a gyapjú és a szeme világos. Amikor
kinyitotta a szemét, megvilágította a házat, mint a nap, és az egész ház
tündökölt. Azután felkelt a bába kezei között, kinyitotta a száját, és
beszélt az Erényesség Urával. Ezért Lámekh döbbenetében atyjának,
Metusélahnak így panaszkodott:
Különös fiat nemzettem, más mint az Emberek és nem hasonlatos hozzájuk,
hanem Isten fiaihoz hasonlít a Mennyekben. A természete más, nem olyan,
mint a miénk. Úgy tűnik, nem tőlem fogant, hanem az angyaloktól.
Ezért Lámekh gyanította, hogy egy Figyelőtől fogant, az „Isten fiai”
valamelyikétől. Lámekh továbbra is hitetlenkedve apjához, Metusélahhoz
fordult egy kéréssel: keresse fel apját, Énokh-t, akit magukkal vittek a
Szentek, és kérje meg, hogy Énokh a Szentektől kérdezze meg az apaság
ügyét. Metusélah meg is találta Énokhot „a világ végén”, és elbeszélte
neki Noé rejtélyét és Lámekh kérését. Énokh így felelt: Atyám, Járed
idejében „a Mennyek Angyalai között voltak, akik tilalmat szegtek és
földi nőkkel egyesültek, feleséget vettek maguknak közülük, és gyermeket
nemzettek nekik”; de megnyugodhat Lámekh, „mert aki született, az
igazán az ő fia”. Noé furcsa vonásai és különös tehetsége azért van,
mert Isten különleges küldetést szán neki, és ő az ómen, hogy „közeleg
az Özönvíz, és egy évig nagy pusztítás lesz”, de Noé és családja meg fog
menekülni. Énokh azt mondta, hogy ő ezt onnan tudja, hogy a „mennyei
táblák” megjósolják.
Noé könyvének héber-arámi töredéke, amit a Holt-tengeri tekercsek között
találtak, leírja, hogy Lámekh, amint meglátta különös fiát, kérdőre
vonta feleségét, Bath-Énóst („Énós Lánya/ivadéka”). T.H. Gaster (The
Dead Sea Scriptures) és H. Dupont-Sommer (The Essene Writings from
Qumran) fordításában a töredék második oszlopa azzal kezdődik, hogy
amikor Noét meglátja, Lámekh így szól:
Szívemben azt gondoltam, hogy a fogantatás az egyik Figyelőtől volt, az
egyik Szenttől… És a szívem megváltozott bennem a gyermek miatt. Azután
én, Lámekh, sietve Bath-Énóshoz mentem, a feleségemhez, és így szóltam
hozzá: tégy esküt a Magasságosra, a Fenséges Úrra, a Mindenség Királyára
a Mennyek Fiainak uralkodójára, hogy az igazat mondod arról, hogy…
De ha az eredeti héber-arámi szöveget vizsgáljuk, akkor látjuk, hogy
ahol a modern fordításban a „Figyelők” szerepel, (mint a fordításokban
általában), ott az eredeti szövegben a Nefilim szó áll. (A „Figyelők”
félrefordítás, mielőtt a héber-arámi szöveget megtalálták, a görög
változatnak volt köszönhető. Ezt a görög-egyiptomi fordítók írták
Alexandriában, és ők a kifejezést azonosnak tartották az egyiptomi
„istennel” melyre a szó NeTeR, azaz „Őrző”. A szó kötődik az ókori
Sumer, vagy pontosabban Shumer nevéhez, melynek jelentése: „az Őrzők
földje”).
Lámekh gyanakodva kérdőre vonta feleségét, Bath-Énóst, és követelte,
hogy esküdjön meg, hogy igazat mond. Bath-Énósh így felelt: „Gondolj
esendő érzéseimre! Igen ijesztő, ami történt.” Lámekhet összezavarta a
válasz, és újra felszólította feleségét, hogy „esküdjön és igazat
szóljon”. Az asszony újra „esendő érzéseire” hivatkozik, majd mégis
megesküszik „a Szentséges Legnagyobbra, a Mennyek Urára”, és azt mondja
férjének, hogy „tőled volt e fogantatás, te ültetted a gyümölcsöt, nem
idegentől van és nem is egy Figyelőtől”. A történet további részéből
tudjuk, hogy Lámekh kétségei megmaradtak a megerősítés ellenére. Talán
elgondolkodott, miféle „esendő érzésekre” hivatkozik Bath-Énós. Mégsem
mondott igazat?
Mint már leírtuk, Lámekh az apja, Metusélah segítségét kérte, majd
Énokhhoz fordultak, hogy megoldódjon a rejtély. A pszeudoepigráf
források megnyugtató választ adnak Noé származását illetően, és
elmagyarázzák, hogy Noé furcsa vonásai és különös tehetsége azért van,
mert ő lesz az emberiség megmentője. Számunkra viszont nyitva marad a
kérdés, mivel a sumér verzió szerint az Özönvíz történetének hőse nagy
valószínűséggel félisten volt.
A fenti forrásokból kiderül, hogy a szexuális viszonyok, mint Isteni
Találkozások, Énokh apjának, Járednek idejében kezdődtek. Már a név is
különleges, mert számos forrás szerint a gyökere, Yrd héberül azt
jelenti, „leereszkedni”, és emlékeztet arra, amikor az istenek fiai
terveket szőve leereszkedtek Hermon hegyére. A bibliai feljegyzés
szerint Jared 1196 évvel az Özönvíz előtt született, fia, Énokh 1034
évvel az Özönvíz előtt született, Metusélah 969 évvel az Özönvíz előtt
született, fia, Lámekh 782 évvel az Özönvíz előtt született, végül Noé,
Lámekh fia 600 évvel az Özönvíz előtt született. Ezeket megszorozva
hatvannal, és hozzáadva 13.000 évet, a következő adatokat kapjuk:
Járed születése: 84.760 évvel ezelőtt Énokh születése: 75.040 évvel
ezelőtt Metusélah születése: 71.140 évvel ezelőtt Lámekh születése:
59.920 évvel ezelőtt Noé születése: 49.000 évvel ezelőtt.
Ne feledjük, hogy utódaik születése után az Özönvíz előtti pátriárkák
még nagyon sokáig éltek, és földi években (a tudósok szerint)
„fantasztikus életkorról” van szó. Nibirui években azonban csupán néhány
sár. A sumér Királylisták egyik táblája (az oxfordi Ashmolean Museum
WB-62 agyagtáblája) szerint az Özönvíz hőse (sumér nyelven Ziuszudra) az
Özönvízig tíz sár idején át uralkodott, azaz 36 000 földi évig. A
Biblia szerint Noé épp ennyi idős volt az Özönvíz idején, hatvannal
szorozva (600 x 60 = 36 000). Ez alátámasztja a két feljegyzés közti
szimmetriát, és az elméletünket is, miszerint a bibliai és a sumér
pátriárkák/uralkodók kora korrelációban tekinthető meg.
A források összevetéséből valószínű kronológiát szűrhetünk le, és
kiderül, hogy az újfajta találkozások az istenekkel úgy 80.000 évvel
ezelőtt, Járed idejében kezdődtek. Énokh idején is szokásban voltak, és
Noé születésekor, 49.000 évvel ezelőtt, családi krízishez vezettek. De
mi az igazság Noé származását illetően? Félisten volt, ahogy Lámekh
gyanította, vagy a saját fia, amint Bath-Énós állította? A Biblia a
következőképp írja le Noét:
„Noé igaz, tökéletes férfiú vala a vele egykorúak között. Istennel jár
vala Noé.” Szó szerint fordítva ez így hangzana: „Noé igaz férfiú vala,
tökéletes származással. Az Elohimmal jár vala Noé.”
A Biblia Noé leírásának második mondatát pontosan ugyanígy alkalmazta
Énokh-ra is. Felmerül a kérdés, hogy vajon van-e ennek bármiféle rejtett
többletjelentése. De bárhogy is történt, a tabudöntögető fiatal
Anunnakik/Nefilimek ironikus események sorozatát indították el.
Feleségül vették a földi nőket, mivel genetikailag kompatibilisek voltak
velük, de az Emberiség vesztét éppen az okozta, hogy genetikailag
ilyenné alakították őket a teremtőik. Nem a földi nők kívánták meg a
fiatal Anunnaki férfiakat, hanem épp fordítva, mégis az emberiségen
csattantak a következmények, mivel „Megbáná azért az Úr, hogy teremtette
az embert a földön, és bánkódék az ő szívében”, és Jahve úgy döntött,
„Eltörlöm az embert, akit teremtettem, a földnek színéről”.
De a sumér források elbeszélik, hogy mégsem ez lett az Emberiség utolsó
találkozása az istenekkel, mert egy családi viszály közbeszólt. A
Bibliában az isten, aki az Emberiséget el akarja törölni a föld
színéről, ugyanaz, mint ami szövetkezik Noéval, hogy ez a döntés mégse
járjon végérvényes következményekkel. Az eredeti mezopotámiai szövegben
az események Enki és Enlil rivalizálásának hátterében zajlanak. Az
isteni „Káin és Ábel” fivérek továbbra is szemben állnak egymással, bár
áldozatnak „Káin” nem a fivérét szemelte ki, hanem a Teremtményt, akit
együtt alkottak meg. Az istenekkel folytatott szexuális viszony majdnem
az Emberiség kihalásához vezetett, de egy másik Isteni Találkozás
titokban a megmenekülés eszköze lett.
Részlet Zecharia Sitchin „Találkozás az Istenekkel” című könyvéből
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!