TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Az ankh egy óegyiptomi hieroglifa, melynek jelentése
élet és formailag egy fogantyús keresztre
hasonlít (latinul: crux ansata). Az óegyiptomi
vallás isteneit gyakran ábrázolták ankh
kereszttel a kezükben, amit a hurokrésznél vagy a
száránál fogva tartanak. Mivel az
egyiptológusok közt az utóbbi
évszázadokban egy igazi beavatott sem akadt,
képtelenek voltak megfejteni a szimbólum ezoterikus
jelentését. Találgatások viszont voltak
bőven, melyek főként a nemiséggel kapcsolták
össze az ankh eredetét. Bár mindegyik
elképzelésben van valami szikrája az
igazságnak, az ankh lényegét mégsem
tudták megközelíteni, kellő szintű időfizikai
ismeretek hiányában. Így csak most jött el az
ideje, hogy feltárjuk ennek az ősi teremtési
szimbólumnak az ezoterikus jelentését.
Kezdjük azzal, hogy az ankh szó magyarul:
an-ká-há, vagyis égi K és H zóna. A
mássalhangzóink között a k és h betűk
azok, amiket kivételes módon nem e vagy é
magánhangzó társaságában
ejtünk, hanem á-val. Ez jelzi, hogy különleges
hangzókról van szó, amiknek már az
ábrázolása is sokatmondó. Ha
megnézzük a hun rovásírás K és
H betűjét, azt látjuk, hogy nagyon hasonlóak. A k
egy csúcsára állított rombusz, amiből a
káró kártyajel is származik. A h pedig
ugyanez, csak az alsó-felső csúcsainál az
élek meghosszabbításával, amitől
egészében úgy néz ki, mint két
egymásra rajzolt, ellentétes irányú
kacsacsőr. Mindkét jel értelme ugyanaz a
teremtésfilozófiában: a két Teremtő tachion
kúpos hullámterének metszetét
mutatják az őskáoszban. Azt a zónát, amin
belül a teremtés zajlik, ahol az Isten és
teremtményei találhatók.
A latin elnevezés megerősíti az ankh
jelentését, mivel a crux ansata valójában:
kereszt anya-atya. Vagyis az Anya és az Atya
kereszteződése, találkozása. Ha úgy
tekintünk az ankhra, mint geometriai ábrára, ami a
teremtés pillanatát ábrázolja,
rögtön feltűnik, hogy egy vízszintes vonalat keresztez
egy függőleges vonal. A függőleges vonal alulról
indulva áttöri a vízszintes vonalat, majd
hurokká görbülve visszatér hozzá.
Tehát nem egyszerűen egy statikus rajzról van szó,
hanem inkább folyamatábráról. A
teremtés első pillanatának
megjelenítéséről, az Isten időhurkának
születéséről. Ez egyben az élet
születése is, így nem csoda, hogy az ankh
jelentése a termékenységhez, nemiséghez,
szaporodáshoz kapcsolódik. Csak éppen nem azon a
megnyilvánulási szinten, amit a hozzá nem
értők gondoltak róla. Az ankh nem egyszerűen egy
nemiszerv vagy bikacsök, hanem a teremtési aktus
minimalista geometriai ábrázolása. Azé a
pillanaté, amikor a Teremtő Atya tachionja behatol a Teremtő
Anya tachionjának hullámterébe és bukfencet
vetve létrehozza magából a Fiút, minden
élet forrását.
Egyesek szerint az ankh, mint hurkos kereszt a tjet
(Ízisz-csomó) egyik változata, ami szintén
jólétet és életet jelent. A tjet
Ízisz anyaistennő derékövéből eredeztethető,
ami fontos kelléke volt a ruházatának.
Ízisz óegyiptomi nyelven: Aszet, magyarul: A-szét,
vagyis az Atya szétáradása, illetve: Iszet,
kiejtve: Isza, azaz Isa, Isten jelentésű szó. Ő
lényegében a termékenység, a
varázslás (teremtés), a Víz, a Szél
és a nőiesség szimbóluma volt, amely fogalmak
mindegyike szorosan kapcsolódik a téridő
tulajdonságaihoz. A tjet ennek megfelelően egy csomó az
időszálon.
Hogy még egyértelműbb legyen az
összefüggés, a jólét kifejezés
magyarul jobbos csavarodású létezőt is jelent,
és innen ered a jóisten és jószerencse
szavunk is. Az élet kifejezés pedig egyben utalás
az Istent a Teremtővel összekapcsoló primer
időszálra. Mert a Teremtő él-et húz maga
után, amin egy csomópont (él
elágazás) az Isten időhurka.
Mások szerint az ankh a halhatatlanságot, a
világegyetemet, a hatalmat, az életadó vizet
és levegőt jelenti, ami szintén igaz, csak nem
úgy, ahogy a beavatatlanok gondolják. Mert a
térszerán valóban halhatatlan, az egész
világegyetem forrása, hullámtere hatalmat gyakorol
a benne lévő teremtmények fölött, akiknek
életet ad, szerkezetileg pedig Víz (tardion)
típusú a hullámtere, ami mindenen áthatol,
mint a Levegő. Az ankh kulcsszerű formája miatt azt is
mondják róla a hermetikus rendek, hogy megnyitja a
halál kapuját. A kopt keresztények szerint pedig
kimondottan a halál utáni életet
szimbolizálja. Ma inkább azt mondanánk rá,
hogy az ankh titkának felismerése elvezet az
örök élethez, ami a testi létezésen
túl vár az arra érdemes (megvilágosodott)
lélekre.
Fontosságának megfelelően az ankh jelet mindig
aranysárgára festették, mert a Nap (Napisten
térszerán) szimbólumának tartották
és ékszerként általában
aranyból vagy sárgarézből készült.
Népszerűsége, mint minden hasonló teremtési
ábráé is, máig töretlen a benne rejlő
szentségnek köszönhetően (lásd még:
szvasztika, szárnyaskerék, vadzsra, pentagramma,
Dávid-csillag, fénycsillag, főnix, menóra, stb.).
Ékszerek és díszítő motívumok
formájában éppúgy előfordul, mint
különféle vallási és spirituális
csoportok által használt élet
szimbólumként. A pentagrammával való
összekapcsolása időfizikailag korrekt és
sokatmondó, így használatát
mindenképpen ajánljuk a misztikusoknak.
Kiegészítések:
1. Az egyiptológusok szerint a ka jelentése:
hasonmás. Ma inkább asztráltestnek
neveznénk, mivel anyagtalan és testként
funkcionál az elhunyt lelke számára, hogy
stabilitást biztosítson neki (az emberség
látszatát nyújtsa az identitásának).
A ka szótag egyben a teremtési tartományban
tartózkodó Istent is jelenti, abban az értelemben,
hogy Ő a Teremtő Atya hasonmása. Mert az időhurkának
tachionjai az okforrás tachion virtuális másolatai.
2. Ízisz anyaistennőt a művészetben eredetileg
hosszú ruhát viselő nőként
ábrázolták, fején a trónt jelentő
hieroglifával, néha lótuszvirággal a
kezében vagy szikomorfaként (Életfa). A
történelem során, ahogy az egyiptomi papság
által őrzött ezoterikus tudás a teremtés
titkairól egyre jobban megkopott, Ízisz fokozatosan
egybemosódott Hathor (magyarul: hat-úr)
termékenység istennő alakjával. Ennek megfelelően
a fejdísze is megváltozott, és kezdték
úgy ábrázolni, mint aki tehénszarvak
között tartja a napkorongot. Durvább esetekben
tehénfejűként vagy kimondottan tehénként is
megjelenítették a hozzá nem értők. Emellett
előfordult az is, hogy szárnyakkal
ábrázolták, vagy egyenesen keselyűként,
héjaként, amint Ozirisz teste fölé
száll.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!