Juji: Pistis Sohia II. - Mátyás

TISZTA SZÍVTUDAT

Yu Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 239 fő
  • Képek - 4511 db
  • Videók - 870 db
  • Blogbejegyzések - 2008 db
  • Fórumtémák - 26 db
  • Linkek - 18 db

Üdvözlettel,

Apokrif-iratok vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

TISZTA SZÍVTUDAT

Yu Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 239 fő
  • Képek - 4511 db
  • Videók - 870 db
  • Blogbejegyzések - 2008 db
  • Fórumtémák - 26 db
  • Linkek - 18 db

Üdvözlettel,

Apokrif-iratok vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

TISZTA SZÍVTUDAT

Yu Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 239 fő
  • Képek - 4511 db
  • Videók - 870 db
  • Blogbejegyzések - 2008 db
  • Fórumtémák - 26 db
  • Linkek - 18 db

Üdvözlettel,

Apokrif-iratok vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

TISZTA SZÍVTUDAT

Yu Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 239 fő
  • Képek - 4511 db
  • Videók - 870 db
  • Blogbejegyzések - 2008 db
  • Fórumtémák - 26 db
  • Linkek - 18 db

Üdvözlettel,

Apokrif-iratok vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Pistis Sohia II. - Mátyás

14 éve | [Törölt felhasználó] | 12 hozzászólás

Now it happened when the First Mystery finished saying these words, Matthew came forward and said: " I have understood the interpretation  of the song of praise which the Pistis Sophia spoke. Now at this time command me that I say it openly."

The First Mystery, however, answered and said: "I command thee, Matthew, to give the interpretation of the song of
praise which the Pistis Sophia spoke."

Matthew, however, answered and said: Concerning the interpretation of the song of praise which the Pistis Sophia spoke,
thy light-power once prophesied about it through the Ode of Solomon, thus:

1. He who brought me down from the high places which are above has brought me up from the places in the depth below.
2. He who there has taken those that are in the midst has taught me of them.
3. He who has dispelled my enemies and my adversaries has given me authority over bonds, to release them.
4. He who has smitten the serpent with seven heads with my hands has set me up over its root, so that I might wipe out its seed.
5. And thou wast with me, helpingt me. In all places thy name surrounded me.
6. Thy right hand has destroyed the poison of the slanderer (lit. Satanas); thy hand has made th way for thy faithful ones.
7. Thou hast freed them from the graves and thou hast removed them from the midst of corpses.
8. Thou hast taken the dead bones and thou hast clothed them with a body; and to those that do not move thou hast given energy of life.
9. Thy way has become indestructible, and thy face.
10. Thou hast brought thy aeon to destruction that all things should be dissolved and be made new and that thy light should become a foundation for them all.
11. Thou hast built thy wealth upon them, and they have become a holy dwelling place.

This now, my Lord, is  the interpretation of the song of praise which the Pistis Sophia spoke. Hear now that I say it openly. The word which thy power spoke through Solomon: "He who brought me down from the high places which are above also brought me forth from the places in the depth below.": that is the word which the Pistis Sophia said: "I sing praise to thee; through thy ordinance  thou didst bring me forth from the aeon on high which is above, and thou didst bring me t the places below. And again through thy ordinance thou didst save me and bring me out of the places below." And the word which thy power spoke through Solomon: " He who there has taken those that are in the midst has taught me of them": that is the word which the Pistis Sophia said: " And again through thyself thou hast caused the matter in the midst of
my power to be purified, and I saw it". And again the word which thy power spoke through Solomon: "He who has dispelled my enemies and my adversaries" : that is the word which the Pistis sophia said: " And thou hast dispelled from me the emantions of the Authades which oppressed me, and were hostile to me". And the word which thy power said: "He who gave to me his wisdom over bonds, to release them.": that is the word which the Pistis Sophia said : " And he gave me his wisdom to release me from the bonds of those emanations." And the word which thy power spoke: "He who has smitten the serpent with my hands, has set me up over its matter. Thou hast destroyed it that its seed may not rise up from this hour". And the word which thy power spoke: " And thou wast to me helping me": that is the word which the Pistis Sophia said: "And thou was with me giving power to me in al these things.". And the word which thy power spoke: "In all places thy name surrounded me" : that is the word which the Pistis Sophia said: "And thy light surrounded me in all their places." And the word which thy power spoke: "Thy right hand has destroyed the poison of the slanderer": that is the word which the Pistis Sophia said: "And through thyself the emanations of the Authades were made powerless. For thou hast taken away from them the light of their power.". And the word which thy power spoke: " Thy hand has made the way for thy faithful ones": that is the word which the Pistis Sophia spoke: "Thou hast made straight my way, to bring me forth from the Chaos because I have believed in thee". And the word which thy power spoke: " Thou hast freed them from the graves and hast removed them from the midst of the corpses.": that is the word which the Pistis Sophia said: " And thou hast freed me from the Chaos and thou hast removed me out of the material darknesses which are the dark emanations in the Chaos, the light of which thou hast taken away from them." And the word which thy power spoke: " Thou hast
taken dead bones and thou hast clothed them with a body; and to those that do not move thou hast given energy of life": that is the word which the Pistis Sophia spoke: "Thou hast taken all my powers in which there was no light, thou hast put into them pure light. And to all my members in which no light moved, thou hast given living light from thy height." And the word which thy power spoke: "Thy way has become indestructible, and thy face." : that is the word which the Pistis Sophia said: " And thou hast made straight thy way for me, and the light of thy face has become for me imperishable life."
And the word which thy power spoke: " Thou hast brought thy aeon  to destruction, that all things should be dissolved and made new.":  that is the word which the Pistis Sophia said: "Thou hast brought me, thy power, above the Chaos and above the destruction, so that all the materials which are in that place should be dissolved, and that all my powers should
be renewed in the light."  And the word which thy power spoke: "And thy light becomes a foundation for them all": that is the word which the Pistis Sophia said: " And thy light has been in them all". And the word which thy light-power which thy light-power spoke through Solomon: "Thou hast placed thy wealth upon it, and it has become a holy dwelling place": that is the word which the Pistis Sophia said: " Thou hast made fast the light of thy outpouring upon me, and I have become purified light." This now, my Lord, is the interpretation of the song of praise which the Pistis Sophia said."

network.hu

 

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

a mielőbbi hármunk dolga, a tiéd, Istené és mindnyájunké !

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Angelus Silesiustól:



"Szülessen bár Krisztus ezerszer Bethlehemben,

ha Benned nem - mégis elvesztél."

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

A Pistis Sophia című gnosztikus írás azt mondja, az Uroborosz a külső sötétség és a kárhozat helye. Körülfogja a világot, 12 ízből áll a teste, és mindegyikben egy állatfejű démon vigyáz, hogy a lelkek ki ne szabaduljanak. A kígyóbörtönben élő lelkekre a világ végén teljes pusztulás vár, és csak azok szabadulnak meg, akik ismerik a gnózist.

A Pistis Sophia másik Uroboroszát Jézus és a tanítványai látják egy jelenésben; ez az Uroborosz tulajdonképpen a Nap, akit négy irányban húznak a lovak, hogy egyhelyben álljon. A Nap-kígyó nagyon régi motívum, az egyiptomiak néha magát a Napot, néha a napbárkát foglalták körül egy ilyen farkába harapó szörnyeteggel.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

igen, azért kértem, hogy segíts, hol találjuk meg ezt az írást.
tisztában vagyok vele, hogy nem szó szerinti értelmezéssel kell olvasni; ugyanez a helyzet a Bibliával is; különösen a Jelenések könyvében, vagy akár Jézus példabeszédeivel is.
de "akinek van füle a hallásra", az meg fogja érteni. az értéshez azonban valamelyest ismerni kell alapfogalmakat, törvényeket, valamennyi ismerettel kell a témáról rendelkezni, hogy át tudjuk látni, össze tudjuk hozni.
így nem lehetek eléggé hálás, h ezeket a magyarázatokat hozzáfűzöd.
előbb-utóbb nekünk is ilyen élmény lesz olvasni:))

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Pistis Sophia-ban ezt olvassuk: „Történt, hogy minekután Jézus halottaiból feltámadott, tizenegy éven át beszélgetett tanítványaival, oktatván őket”.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

A görög „eon” szó egyaránt jelent időt, örökkévalóságot, változatlan időtartamot, évszázadot, világkorszakot, de mondhatnánk korszellemnek vagy közös elvnek is, amely messze túlmutat az egyes ember hatalmán és képességein, élettartamán és befolyásán. A világ és az emberiség nagy világkorszakokon, „eonokon” halad át, amelyek mindegyikét egy bizonyos elv jellemzi. A világ és az emberiség tehát sorjában vagy pedig egyidejűleg bizonyos eonikus befolyásoknak van kitéve, illetve ezekre kell reagálnia.
Az „eon” fogalmát mind a természetfelettire, mind a bukott természetre alkalmazzák. A régi gnosztikusok például akkor beszéltek eonokról, ha az isteni világ nagy elveire, vagyis az isteni hierarchiák lényeinek egy osztályára vagy az el nem bukott világ állatövének elveire gondoltak. De akkor is eonokról szóltak, amikor a bukott világ elveire akartak utalni. Példa erre a Pistis Sophia, akinek át kell haladnia a bukott világ állatövének minden elvén, a 12 eonon, hogy végül eljusson a 13. eonba, a megszabadított emberiség új életterébe, a Krisztus-hierarchia területére.
A bukott világ e 12 eonja valamint a hét „archon” vagy rektor – a bolygói szellemek – együtt képezik a bukott világ szerkezetét, amelyet az én-központú „luciferi” tudat hat át. Ezek jelenítik meg tehát ennek a tudatnak a 12 nézetét, amelyből a bukott emberiség él.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

"Miután a lélek átlépte a halál kapuját, káprázó
szemmel lép ki „a nappal teljes fényébe”. Miután
visszanyerte teljes tudatát, korábbi teste szinte
ellenállhatatlan er-vel vonzza magához. De a lények,kiknek az a feladatuk, hogy őt vezessék a túlvilágon, elragadják onnan. Át kell kelnie a sötétség országán, melyet gyász és szomorúság leng be. A kapuk előtt félelmetes külsejű, késes démon-őrzők állnak, legtöbbjüknek állatfeje van.
/"Oroszlán-arcú erő"-Pistis Sophia!/

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Az isteni világosság beereszkedése és a mindenség kozmikus óraszerkezete meghatározott viszonyban áll egymással. Az interkozmikus sugártér, mely korunkban a 33. alkalommal sugárzik be az árja korszak idején, évszázadunk végére újra egy fokkal előbbre lép az állatövi cikluson. Az állatövi óramű ezen utolsó perce rendkívül nagy jelentőségű: az emberiség ugyanis időközben megérett egy szellemi forradalomra, a döntő jelentőségű szellemi átváltozásra. Jelenleg egy kb. 6 000 évet átölelő kozmikus fordulat végső szakaszában állunk, melynek utolsó fázisában egy új tudatállapotnak kell megnyilvánulnia és áttörnie. Ez az áttörés azon mélyreható tapasztalatok eredménye, melyeket az idő területeinek fájdalom-útján haladva kegyetlen küzdelmek árán szerzünk. Pillanatnyilag újra a világ-óceán hullámhegyén hányódunk. Ide-oda dobálnak bennünket a Nap-makrokozmoszból jövő mágneses orkánok, melyek életterületünket megtámadják. Tudjuk, hogy a sugárzás mindent megérint és befolyásol, és szinte valamennyi elemet átitat. A Nap-kozmoszból jövő sugárhatások így érintenek meg és befolyásolnak minden életet, és semmi sem tartóztathatja fel őket. Ezáltal számtalan ember tudatát támadják meg, új tapasztalatok és érzékelések forgatagát okozva.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Újabb kettősség: a gnosztikus elválasztja az abszolút transzcendens legfőbb Istenét a bibliai Teremtőtől. A legfőbb Isten körül égi személyek, reális erők, eónok vannak. A jelen világ istenellenes alkotás, maga a bűnbeesés: a gonosz, vagy egy demiurgoszi lény műve, provizórikus sötétségállapot. A 3. századból való kopt nyelvű Pistis Sophia a sötétségbe vetett bölcsesség szenvedéssel teli útját írja le. A 19. század egyházhű kritikusai iróniával szólnak a frissen feltárt apokrif iratokról. Azokat a hanyatlás jelének tekintik: "a világ urát, az angyalokat, démonokat beosztják mindenféle kincs, ajtó, lakat, pecsét, titkok mellé, misztikus, többnyire értelmetlen neveket könyv nélkül taníttatnak be híveikkel, melyek megnyitják előttük az ajtókat, lakatokat, feltörik a pecséteket, felfedik a titkokat és a kincs birtokosává tesznek...

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Ilyen csodás történet pl. a "Pistis Sophia gnosztikus evangéliuma", ami valójában egy beavatási mű, képekben, szimbólumokban elbeszélve. Hogy a témáról írjak :) Ebből kiderül, hogy semmi "keveredeés" nincsen (legfeljebb ha "kanonizáljuk", megváltoztatjuk az eredeti szövegeket). Pistis Sophia útja a 12 eonon, hatalmasságokon át vezet, mely út a misztériumok jelöltjének útja. Ugyanaz, mint Rózsakereszt Krisztián útja a "Rózsakereszt Krisztián Alkémiai Mennyegzőjében." A 12-es szám több kultúrában előfordul, az 1. írásban már írtam. ("Egyiptomi halottak könyve", "Tiánai Apollós Nuktemeronja", a Kerekasztal lovagjai, Jézus tanítványai, stb.)
A Pistis Sophia egyébként "erős olvasmány": nem értelmi, szövegértelmezési céllal készült :) :
a jelentése csak annak tárul fel, aki belső állapota alapján beülről tudja mit miért írnak. Csakúgy, mint a többi apokrif, vagy evangélium! Érdemes lenne idézni belőle kicsit, hogy az is lássa, aki még nem olvasott ilyen gyöngyszemeket.

Válasz

További hozzászólások 

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu