TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
TISZTA SZÍVTUDAT
Yu
Világnak Világosságóceánja
a Tiszta Fényű Szeretet
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Apokrif-iratok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A világ teremtése
A Világéjszaka sötét, mindent elborító, mozdulatlan tengerének színén összecsavarodva nyugodott Ananta, a Végtelenség Kígyója, s rajta álomba merülve pihent Visnu, a mindenség létesítője és fenntartója, az egyetlen hatalom. Bensejében a világ egész tartalma mint nyugvó gondolat derengett, rajta kívül nem volt élet, nem mozdult semmi. Álmában egyszerre megrezdült benne a gondolat, és Visnu felébredt. Kinyitotta szemét, és látott.
A világ és az emberek teremtése
Elmélkedtek (az istenek), és íme, megvilágosodtak, megjelent az Ősfényhajnal, és terveikben megjelent az ember.
Ennek utána elgondolták a teremtést, elgondolták a fák és folyondárok növekedését, az élet születését és az ember alkotását és a sötétségben és fénytelen éjszakában ekképpen szerezte mindezt Égszíve, az, akit Hurakánnak mondanak...
Miképpen legyen élet, és miképpen jöjjön létre világosság?
|
|
A teremtés
Kezdetben semmi sem létezett, sem tér, sem idő, sem valóság, sem jel, sem lét, sem nemlét. Ebből keletkezett minden, ami látható és tapintható.
Az első lény varázslatos átalakulási képességgel született. Megnevezte magát: "A Keletkező Világ Ura, Szent Győzedelmeskedő". És boldog volt, mert hatalma mindenre kiterjedt.
Ekkor a négy évszak még nem vált el egymástól, a nap, a hold, a bolygók és a csillagképek alig mozdultak, a mennydörgés, a villámlás, az eső, a jég, a fagy sem követték az évszakok változásait.
Istenek születése
Kezdetben csak Khaosz, a tátongó üresség létezett, belőle vált ki Erbosz, az alvilági Sötétség, és Nüx, a fekete Éjszaka. Aztán megszületett Gaia, a széles mellű Föld, a világmindenség megingathatatlan alapja, s önmagából hívta létre Uranoszt, az Eget. Akkor már megjelent minden élet ősforrása, a Szerelem a világban, az Ég a Föld után kívánkozott, s Gaia a százkezű Hekatonkheireket, az egyszemű Küklópszokat és a Titánokat hozta világra.
Zecharia Sitchin világlátott ember: Oroszországban született, Izraelben
töltötte gyermekéveit, iskoláit Londonban végezte, dolgozni viszont már
New Yorkban kezdett. Ókori történelemből diplomázott, a legnevesebb
amerikai egyetemek egyik legkeresettebb előadója. Azon kevés tudós közé
tartozik, akik ismerik és értik az ősi sumér nyelvet, és az ezen
íródott szövegeket szinte szó szerint képesek lefordítani. Sitchin a
hetvenes évek közepén állt elő elméletével, miszerint az emberiség egy
bizonyos Nibiru nevű bolygóról származik.
Ezen az oldalon Máté Imre írásaiból csemegéznék, mely igazságokat Yotengrit címmel rendezte nyomtatásba. E három könyvében a rábaközi tudók szellemi hagyatékát bízza erre a nemzedékre. Sok szeretettel ajánlom midenki figyelmébe a “megengedés vallását”.
A Rábaközben, Szigetközben, Csallóközben, a Hanságban létezett egy zárt közösség, mely a 20.századig tudatosan ápolta a magyar tátosok hagyományát, a BÜÜN-nek nevezett vallás bölcseletét, etikáját, teológiáját, jog-és orvostudományát, valamint az ősök történelmi emlékezetét.
Szemelvények a könyvből
Az istennő visszatérésének kezdete: 1987. augusztus 16, felgyorsult 1999. augusztus 11 (napfogyatkozás – együtt álltak: Nap, Hold, Mars, Jupiter, Uránusz, Neptunusz, Föld , - Bika-Skorpió-Oroszlán-Vizöntő egyesülése: bika-sas-oroszlán-ember – mennyei szfinx).
Az Ötödik Világ 2012. december 21-én veszi kezdetét.
A Föld egy 104.000 éves ciklus végéhez ért. A ciklus 1987. augusztus 16-án zárult le, a Harmonikus Konvergencia során, és azt egy átmeneti periódus követi, amely 2012.
|
|||||||||||
Nem az a szándékunk, hogy ez az esszé reprezentálja a Szent Kabbala misztériumainak teljes magyarázatát, ha-nem sokkal inkább az, hogy a legfontosabb tanok rövid vázlatát adja, mely irányíthatja a tanulót a kabbalista módszerek értékeinek érthetőbb elgondolásai felé, mint előre megfogalmazott metódus a Végtelenen belül. A tíz Szefira rajza vagy a numerikus emanáció formáin alapszik a mű, felállítva alapjait, Templomunk tartópilléreit, megtanulhatjuk visszaállítani elveszett egyensúlyunkat, így megsemmisítve az ellentéteket, melyek általában félelemmel töltenek el minket. |
Jób könyve egy „kórusmű”. Többszólamú, dialógusokban megfogalmazott mű, hiszen egyetlen hang hogyan adhatná vissza azt a sokszínűséget, ahogyan az emberek a világot látják.
Jób könyve egy krízis-irodalom. A fogság utáni időszakban gyűjtötték össze a gazdag Jóbról szóló hagyományt Júda jómódú körei. Minél inkább terjedt a perzsák, görögök, rómaiak hatalmi vágyainak megfelelően az „ős-globalizáció” annál inkább kérdésessé vált a szenvedés értelmének addig megszokott magyarázata...
Az apokalipszis korában az archaikus ősképlátást, vagyis a metafizikai
létlátást, amely az anyagi természet határain túl lát, a művészet és
költészet őrzi. Az őskori hagyomány idején élt látáshoz hasonlóval -
írja - ma csak a művészetben találkozunk. Az aranykorban a könyv úgy
beszél, mint az ember, most az embernek kell úgy beszélnie, mint a
könyvnek. Az archaikus könyv szankciója az ember; ma az embert a
könyvnek kell szentesíteni. Az aranykorban a beszéd mondja meg, mit
kell tenni és írni; ma az írás mondja meg, mit kell mondani.
14 éve | [Törölt felhasználó] | 0 hozzászólás
Hetedhét ösvény
A valaha BÜÜN-nek nevezett vallás tanainak vázlata, hittételeinek 49 pontja.
Nem tagadhatjuk, hogy a világon ma két olyan áramlat van, ami életre, halálra küzd a vezető szerepért. Elsősorban itt van a spirituális irányzat, amit az összes vallás és hit alkot. Másodsorban, a másik oldalon a materialista irányzat, az iskoláival és a dialektikájával.
A spirituális irányzat azt hiszi, hogy csak ő birtokolja az igazságot. A materialista, ateista irányzat is ugyanazt feltételezi, hogy ő birtokolja az igazságot. A spirituális irányzat az Szellem-Istent imádja, nem számít, hogy milyen nevet ad neki: Allah, Brahma, Isten stb.
A III. és IV. század teológusai által terjesztett, de nem bebizonyított álláspont, nagy népszerűségnek örvendett a XIX. században, sok tévhitet és egy bizonyosfajta megvetést okozott annak, aki egyike volt Krisztus főapostolainak. Ugyanezt a tényt arra használták még fel, hogy ezt a női Apostolt az egyházi hatalom szélére szorítsák. Jusson eszünkbe, hogy az egyház mindig félretolta és kiközösítette a nőt, különösen, amikor a hatalom szférájáról van szó, melyhez soha sem volt hozzáférése, még akkor sem, ha tudjuk, hogy Jézus közvetlen követői között éppúgy voltak férfiak, mint nők, és Ő nem tett különleges megkülönböztetést egyik vagy másik között.
Nem mondhatjuk
azt, hogy Isten rossz, hiszen azzal nem jutnánk sehová. Minden
vallásnak az a feltételezés a kiindulópontja, hogy Isten jó. Viszont ha
megvizsgáljuk a szemünk elé táruló valóságot, a legmegrendítőbb
problémával kerülünk szembe: miért szenved az igaz ember?
Mindjárt a történet elején azt a jellemzést olvashatjuk Jóbról, hogy jó
és igaz ember. Kijelenthetjük, hogy ez a saga nem megteremti, hanem
sokkal inkább azonosítja és megnevezi Jób hitét.
A világ egyik legnagyobb, óriási hatalommal bíró vallása a kereszténység; hittudományát, tételeit, tanításait, erkölcsi és etikai nézeteit szinte majdnem mindenki ismeri. De ha akad is egy- egy ‘kultúrember’ aki nem pontosan ért ezekhez a dolgokhoz, Jézus történetéről mindenki hallott. Kajafás, Pilátus, Szűz Mária, Szent Péter nevek ismertek az egész világban, még ott is ahol keresztények nem élnek, neveik puszta említése tiszteletet, csodálatot vált ki.
Árnyak Könyve - Wicca
Tündérboszorkány? Boszorkánytündér? Wicca!
Minden nép mesevilágában ismert a boszorkány alakja, a manók, tündérek,
varázslók, törpék, farkasemberek és más csodálatos lények társaságában. A
hozzáfűződő képzetek azonban messze eltérhetnek attól a sztereotip képtől, ami
általában a mi kultúránkban a boszorkány alakjához kapcsolódik. Számtalan
tévhit rakódott rá az évszázadok során, szoros összefüggést mutatva az ősi
asszony, a pogány, teremtő, gyógyító ősanya-alak mélybe ásásával, elrejtésével,
megtagadásával.
"Legyen velem a szívem a Szívek Házában. Legyen velem a szívem, és maradjon ott, különben nem ehetek Ozirisz ételéből a virágos tó keleti oldalán, nem lesz hajóm, hogy levigyen a Níluson, nem lesz egy másik, hogy visszahozzon, nem vitorlázhatok a Níluson. Adasson vissza a szám, hogy beszélhessek, a két lábam, hogy járjak, a két karom és kezem, hogy legyőzzem az ellenségemet. Nyíljanak meg előttem az ég kapui, Geb, az istenek hercege nyissa fel a számat, oldja le a köteléket a szemeimről, oldozza el a lábaimat, tegyen erőssé Anubisz, hogy megállhassak.
Berlini Kaiser Frederik Múzeum tulajdonát képezte ez a kicsiny, első évszázadunkból származó égetett agyag amulett, ami sajnos a II-ik világháború pusztításában elveszett. Az első ránézéesre az ábra olyan, mint Jézus a keresztfán, ám itt teljesen másról van szó! A keresztre feszített figura két oldalán olvasható görög betűk olvasata: ‘ORFEOC BAKKIKOC' minek jelentése: ‘Orfeusszá vált Bakkhosz'. Bakkhosz a római neve volt Ozirisz-Dionüszosznak.
Korai keresztény szarkofágok domborművein többször találkozhatunk olyan kifejezésformával mely Orfeuszt halászként ábrázolja. Az itt közölt kép a római Laterán múzeum anyagából származik, ahol a dombormű baloldalán Orfeusz, jobboldalán a ‘Jópásztor' képe található. Mit keres a misztikus üdvözitő Isten, Orfeusz egy keresztény síremléken?
A kédés megválaszolásával először Dr. Robert Eisler ‘Orfeusz a Halász' cimű 1920-ban megjelent könyvében foglalkozik részletesebben.
Dionüszosz a mitikus Isten
“Új ” időszámításunk első évszázada rendkívül termékeny volt az írott anyagok, feljegyzések tekintetében és nyugodtan meglehetne tölteni egy nagy könyvtárat az ebből az időből fennmaradt eredeti vagy legtöbb esetben másolat formájában meglévő könyvekből, töredékekből. Ha figyelembe vesszük a hosszú évszázadokon átnyúló keresztény-iszlám fanatikus vallási tombolásában elkövetett könyvégetés sűrű ismétlődését, akkor csodaszámba vehető, hogy mégis ilyen gazdag irományhalmaz maradt ránk.
A mű
valójában nem is levél, hanem egy traktáta, (értekezés) melynek nagy
részében a szerző az ószövetségi iratok gondolatrendszerének
átértelmezését szorgalmazza. Erre, azért van szükség, mert – szerinte - a
zsidók rosszul értették és még rosszabbul ültették át azok gyakorlati
betartását.
Több vallási vonatkozású témában próbál követendő irányt
adni, intéseket, hogy olvasói a tudás (gnózis) útjára térjenek.
Római
Kelemen a hagyományok szerint első püspöke (pápa) volt a keresztény
Egyháznak, i.u. 100 körül tevékenykedett Rómában. A korakeresztény
vallásirodalom számos nevében hamisított művet ismer,
azonban a
Korintosziakhoz írt levelét hitelesnek fogadja el a tudományos
világ.(Ezt
az egyet.)
Mielött rátérnék a levél ismertetésére, néhány szóban
megemlíteném azt a
bizonytalanságot, mely a korai atyák történelmi
személyazonosságát, időbeli
pontos létezésüket, nekik tulajdonított
cselekedeteket, írásokat: egymásnak
ellentmondóan körbevesz.
Széth,
Ozirisz testvére
Márknál és Máténál olvashatjuk Jézus
szamárháton történő bevonúlását Jeruzsálembe, mikoris a nép
pálmalevelekkel hintette be az utat előtte. [Virágvasárnap] A
történetet, milyen egyszerűen eltudjuk képzelni; láttuk már számtalan
filmben, festményeken, nincs mögötte semmilyen lehetetlen csoda.
A mű egy tipikus kora gnosztikus értekezés, melyet Széth mond el úgy, hogy közben több irányból válaszol, ellentmond, kigúnyol és kinevet, magasztosít és ajnároz; majdnem mindenkit, majdnem mindent. Saját személyét állandóan változtatja, mondanivalóját folyamatosan megtöri, kinyilatkozásait rendszertelen darabokban tárja az olvasó elé. A szöveg olvasását, megértését nehezíti; - a szerző – egyfolytában átvált egyesszám első személyéből, többesszám első személyére, majd vissza egyesszám harmadik személyére.
Mózes apokalipszise
I. Ádám és Éva története és
az ősszülők viselt dolgai, melyeket Isten Mózesnek, szolgájának
kinyilatkoztatott, amikor a szövetség tábláit az Úr kezéből átvette,
Mihály főangyal által tanítva.1. Ádám és Éva története pedig ez: Miután
kimentek a paradicsomból, Ádám vette feleségét, Évát és elment Keletre.
Tizennyolc évig és két hónapig maradt ott, és Éva méhében fogant és két
fiat szült Diatótoszt, akit Káinnak hívnak és Ábelt, akit Amilabesznek
hívnak.2.
Mezopotámiai feljegyzések
Mielőtt a régészeti leleteket ismertetem fontos megjegyezni, hogy a sumér-magyarok által leírt égitestet a legtöbben számos holddal rendelkező bolygóként azonosítják. A lehetősége azonban annak is fennáll, hogy a Nibiru nem bolygó, hanem barna törpecsillag, hét kísérővel. Ha ez utóbbi feltételezést fogadjuk el – márpedig a NASA mérései erre utalnak -, akkor könnyebben értelmezhető az égitest napközelben megfigyelt jelentős sebessége, a leírt gravitációs hatásai (áradások, földrengések), erős mágneses tere, hirtelen felfénylései, mélyvörös színe.
Különös lelet egy maja
piramisból - Megtalálója azóta is őrzi és beszélget vele - Hajjal
csiszolt kő - Éppúgy tárolja az információt, mint a számítógép -
Üzenetét az indiánok legendái őrzik - Földöntúli vagy azon kívüli
információk?
Közép-Európa dzsungeleinek mélyén eltemetve egy elveszett város
romjai között egy fiatal hölgy 1920-ban
felfedez egy csodálatos kristálykoponyát. Angliából érkezett
édesapjával, Mr. Frederic Mitchell-Hedges-el, hogy régészeti ásatásokat
végezzenek Belize őserdeiben, keresve a híres maja települést, a "Zuhanó
Kövek Városát".
Az elsüllyedt birodalom
Atlantisz évezredek óta foglalkoztatja az emberiséget, eltűnése, pusztulása számtalan legenda és találgatás forrása lett. A civilizációjáról festett képet a mindenkori korszellem alakította, pusztulását pedig isteni büntetésnek tartották, még akkor is, ha természeti erők hatására következett be. Egykori helyének megtalálása mindig is vonzotta a kutatókat, de földrajzi elhelyezkedéséről máig csak feltételezések láttak napvilágot.
Visszatérés a halálból. |
Lingza Csokji halálközeli élménye
Nyugaton kevéssé, Tibetben jól ismert, különös jelenség a delok. Tibetben delok azt jelenti, visszatért a halálból, és hagyományosan delok az ember, aki egy betegségben látszólag „meghal,” és a bardoban – a sok tibeti buddhista túlvilág egyikében – találja magát.
Ellátogat a pokol birodalmaiba, látja a halottak ítéletét, a pokol szenvedéseit, néha a paradicsomokba és a Buddha világokba megy.
Krisztus keresztjének az Édenkert fáival való összekötése későbbi eredetűnek tekinthető, a Biblia nem tesz róla említést. Nagyban befolyásolta a legenda kialakulását a kereszt mint ereklye iránt megnövekvő érdeklődés, és az olyan népek keresztény vallásra térése, melyeknek mitológiájában a szent fák szerepe igen nagy volt.
A legendák között több változata él az Ádám sírján nőtt fa eredetének. Az egyik szerint mikor Éva adott Ádámnak a gyümölcsből, mely a jó és a rossz tudásának fájáról való volt, annak csutkája megakadt Ádám torkán (innen való az ádámcsutka elnevezés), és halála után az ott lévő magok kikeltek a sírban, így nőtt ki a kereszt fája.
Piramisok Kínában
1945 óta ismerik az amerikaiak, de csak néhány évtized
után ismerhette meg a világ a létezésüket
A történelmi Kína építészeti alkotásai közül jól ismert a Nagy
Fal vagy a „Tiltott város”, de a kínai piramisok léte a nagy
nyilvánosság és a történészek számára is egészen az 1990-es évek elejéig
jórészt ismeretlen volt. Pedig Kínában mintegy 100 piramist tartanak
nyilván, melyek csonka gúla alakú építmények. Ezek nagy része az
„agyaghadseregről” is híres Xi'an város közelében található, mintegy 70
mérföldes körzetben.
A szent
láda
|
|
A frigyláda a szent láda, melyet a szentírás elbeszélése szerint (Móz. II. 25, 10-22, 37, 1-9) Mózes a pusztában készített. E leírás szerint akácfából készült, kivül és belül arannyal volt bevonva, fedelén pedig, amely egészen aranyból való volt, két kerub nyugodott. Benne őrizték a két kőtáblát, amelyre a Tízparancsolat volt felírva, emlékeztetőül mannát és Áron kivirágzott vesszejét tették bele. |
Ha a nagy Vallásokról egy összefoglaló tanulmányt
készítenénk, felfedeznénk, hogy mindegyikük ugyanazon pilléreken
alapszik.
A VALLÁS a “RELIGARE” (spanyolul a vallást „religion”-nak
írják) kifejezésből ered, más szóval, hogy minden egyes vallásos elv
alapcélja a “re-ligare” (a re-ligare jelentése újrakötés), a visszatérés
az egyesüléshez személyes Istenségünkkel, a visszatérés az eredendő
kiindulási ponthoz, a kísérleti filozófia LÉNYÉHEZ.
Szemelvények a Nag Hammadi-i Könyvtár Gnosztikus Kódexeiből
Hallottad,
én szenvedtem, de én nem szenvedtem.
Szenvedés nélküli voltam, mégis
szenvedtem.
Megszúrtak engem, mégsem sebeztek meg.
Felfüggesztettek
engem, mégsem lettem megfeszítve.
Kifolyt a vérem, mégsem véreztem.
-
János Cselekedete -
Bevezetésként szükségeltetik néhány mondatban megkísérelni a gnoszticizmus bemutatását, anélkül, hogy túlságosan belemélyednénk annak boncolgatásában, apró részletezéseiben.
Az igazság evangéliuma
16,31 Az Igazság Evangéliuma öröm azok számára, akik elfogadták a kegyelmet az Igazság Atyjától, hogy őt megismerjék az Ige ereje által, aki eljött a Teljességből (Pléroma), aki az Atya gondolatában és értelmében (Nousz) van; ő az, akit úgy neveznek: Megváltó (Szótér). Műve miatt ez a neve, amelyet őneki kell véghez vinnie azoknak a megmeneküléséhez, akik
17,1 az Atyáról való Tudás (Gnózis) nélkül voltak, noha van ez a Név.
Ahogyan az várható volt, és ahogyan mindig is történt, a Katolikus Egyház keményen támadta Júdás Evangéliumát, melyet nemrég bocsájtott az emberiség elé a National Geographic Society. Ez folyamatos a Vatikán részéről, mióta a Kr.U. IV. században lefolyt a niceai Zsinat, és, azóta, eretneknek bélyegeztek minden primitív-keresztény közösséget, amelyek valójában a Kereszténység, mint doktrína, társalapítói. Kétségkívül, ezen közösségek többsége már gnosztikus volt abban az időben (i.sz.
A lélek megmentésének a témájában, a századok során, pontosan a Gnózis közelített meg egy igazán transzcendentális aspektust, illetve a különféle megnyilvánulási formái, az évezredek folyamán. Dr. Serge Hutin, a párizsi Sorbonne Egyetemről, írja le az egyik művében (A Gnosztikusok című brosúrában) a következőket:
“A Gnózis számára a lélek, az ember felsőbb része, mindig is egy fényes darabka, amely az istenségből vált ki, és a Föld rabja: a kezdetekben egy esés, a fény egy bukása történt.
A minden idők gnózisa sok aspektusát tisztázhatná a teológiának, amíg az a felsőbb forrás marad, amelyből mind meríthetünk, mikor a teljes megismerésre szomjúhozunk. Sokszor megszokásból fogadunk el dogmatikus véleményeket, olyan vitatott és érdekes témákban, mint például: Mi az Isten igazi természete? Melyik az út, hogy megtapasztaljuk az istenséggel való egyesülést? El lehet-e egyáltalán érni a híres megvilágosodást, amelyre a primitív keresztények, középkori misztikusok és aszkéták vágytak, és általában mindazok, akik igazán meg akarták találni a felsőbb tudást?
Dr. Elaine Pagels is bevezet minket, a Gnosztikus Evangéliumok című műve által, arra területre, ahol a gnosztikusok azon megvilágosodás kegyelmére törekedtek, amelyet az emberiségnek a távoli időkből hoztak el a Pátriárkák, Küldöttek, Próféták, Szentek és még maga a Messiás, Jézus Krisztus is, a Szüzek prédikációjában. Lássuk:
A Gnosztikus Mozgalom bizonyos hasonlóságokat mutat a kortárs módszerekkel a Lény felfedezésére, a pszichoterápia módszerei által.
A gnózis – mint azt nevének jelentése ("ismeret, tudás") is mutatja – nem kevesebbet, mint az Élet rejtett titkaiba történő "beavatást" ígéri hívei számára. A gnosztikusok szerint a látható fizikai világot nem a Biblia Istene, hanem egy alacsonyabb rangú teremtő, a démiurgosz hozta létre, akiben a rossz testesül meg. Éppen ezért a teremtett világban is a gonosz princípiuma uralkodik. (A Biblia ezzel szemben nyilvánvalóan kijelenti, hogy minden, amit Isten teremtett, "jó" volt a szemében.) A gnosztikusok szerint a személyes Isten helyett valamiféle ködös és meghatározhatatlan "Teljesség" (Pléróma) a teremtmények Legfelsőbb Ura.
A régi korok emberei képesek voltak a szimbólumok rejtett üzenetét a tudatukba emelni. A jelképrendszer tudásként létezett, az emberek értették és tudatosan használták ezt a „nyelvet”, amelyet a modern, racionális ember már elfelejtett. Tudomást sem veszünk a szimbólumokról, pedig ma is hemzsegnek körülöttünk – az otthonunkat díszítő különböző motívumoktól a céglogókon, a nemzeti, vallási vagy politikai jelképeken át egészen a számokig, a betűkig és a nyelvünkig, átszövik a mindennapjainkat.
- BIRU-GUR – az első könyv -
… A rábaközi hagyomány etikájának értelmében mindent szabad, ami nem árt másnak. „Ez a JÓ SZOMSZÉDSÁG TÖRVÉNYÉ- nek alapköve.”…
…(Ez a BÜÜN vallás hitvallása, a BIRU-GUR című könyv első „rovata”.)
Nem isten, - istenek,
nem nemzet, - nemzetek,
nem ország, - országok,
nem hit, - hitek,
nem szokás, - szokások,
nem kötés, - kötések,
nem oldás, - oldások,
nem bölcsesség, - bölcsességek,
nem út, - utak!
Egy csak ős-örök EGÜNK,
ős-szellem ős-testben,
ős-test ős-szellemben.
Máté böcsületes nevét megismertük, immár itt az ideje, hogy többet is megtudjuk róla. Milyen forrás áll rendelkezésünkre? Természetesen a biblia, sok apokrif iratot is ismerünk, melyeket itt nem ismertetünk.
A szinoptikusok Márk (Lévi ben Alfaiosz) elhívását egybehangzóan mondják el / MK 2: 13-7, LK 5: 27-32/
János ellenben semmit sem mond, Máté nincs, nem létezik, nem létezik Lukács és nincs Márk sem.
Miféle talánnyal állunk szemben?
Ellentmondások a bibliában
Az albán biblia hozza: 12 Vallë, si ke rënë nga qielli, o Lucifer, bir i agimit? Vallë si të hodhën për tokë ty që i hidhje poshtë kombet?
Román biblia: 12Cum ai căzut din cer, Luceafăr strălucitor, fiu al zorilor! Cum ai fost doborît la pămînt, tu, biruitorul neamurilor!
Miről van szó? A
Magyar egyik sem hozza név szerint. Ézs 14,12
Leestél az
égről, fényes hajnalcsillag! Lehulltál a földre, népek legyőzője!
Az EGY ősjelentésének felfedezése magyarságunk, világképünk lényege. Ipolyi Arnold ezzel kezdi „Magyar Mythologiá”-ját. Ősi nemzeti zászlónk és 1848-as címerünk központi jelképéről van szó! Forró talajon járunk. Bepillantunk a magyar érzésvilágba, őseink lelkébe, észjárásába! Az EGY őseszméjének megismerése segít magyarrá lennünk, emberré válnunk, megemberelni magunkat.
Ideje elgondolkoznunk legalapvetőbb fogalmainkon! Talán mind közül legalapvetőbb az EGY fogalma, hiszen a Világegyetem ősi eszméjében rejlő magas-tudást éppúgy magában rejti, mint a mai isten-fogalmunk kialakulását megelőző korszakunk világképét.
Talán nincs is, aki legalább egyszer, ne hallott volna a holt-tengeri tekercsekről. Talán van arról is tudomása, hogy mikor és hol találták, és talán az is elterjedt már a köztudatban, hogy feltárása, lefordítása ötven évet igényelt.
Ötven év telt el, amikor részeket publikáltak, és talán még eltelik ötven év mire az egészet könyv formájában, megtalálhatjuk a könyvesboltokban. Nem titok, ismeretes egy kiadvány, mely az „egész”régészeti dokumentumot tartalmazza.
A Jel az Újszövetség legrejtélyesebb könyve. Ez abból is látható, hogy a
könyv kánoni volta már az első századokban vita tárgya volt. A 3. század közepén Alexandriai Dénes felismerte a János-evangélium és a Jel közötti stíluskülönbséget, és emiatt úgy értékelte, hogy a Jel szerzője nem lehet János apostol. A könyv kánoni volta megkérdőjelezésének másik oka
a Krisztus ezer éves uralmáról szóló rész (20,1-4) volt, mely a millenarista tanítást alapozta meg.
(részlet: Bolyki Tamás: A világlegnagyobb ereklyéi)
"Azok közül a régészeti felfedezések közül, amelyek arra vonatkoznak, hogyan éltek a zsidók a diaszpórában (szétszórás), s fényt vetnek egyes bibliai szövegekre és elbeszélésekre, különösen érdekesek a zsidó kolóniának azok a dokumentumai, amelyeket a XX. század elején találtak a Nílus Elephantiné nevű szigetén.
Egyiptom legdélibb részén, a mai Asszuán környékén, amelyet az ókorban Sziénének neveztek, fennmaradtak Elephantiné óegyiptomi város romjai.
Ő a vallási főalak. Ő a „Szent Innana”, a „DIngir Ilama” - (Tündér Ilona), s hatalma még „Agadban” is tapasztalható, ahol szintén „Szent Innanaként” található néha „Istar” gyakori neve mellett.
A sumér pantheonban „Innana” nevét a misztikus „negyven” nap után való feltámadása emlékére a „40-es” számmal is nevezték, így „Nin”-nek is írták. Ezt a nevet aztán a babiloniak „Ea” istenük kitalálásakor egyszerűen elvették „Innanától”.
Jézus önmagát „az égből alászállt kenyérnek” nevezi, de így is mondta: „Én vagyok az életnek ama kenyere, aki hozzám jő, semmiképpen meg nem éhezik.” (Jn. 6-35).
A mi „hagyománytanunk” csak Jézust és a sumér Gudeát ismeri oly „emberfiának”, akik egyformán az Istenes életben megszilárdult valóságos és igaz SZERETET tanítói voltak.
Igazságuk, amit hirdettek, örökérvényű marad akkor is, ha az emberi gyűlölet és a másokon való uralkodás kegyetlen akarata nem állandósította az emberiségnél a SZERETET királyságát.
„Ar-am” ...káld-sumér szó, jelentése: „Anyai nép” (lévén, Ár = népáradat és Am = anya. ugyanígy „Ar-ab” = „apai-nép”, „anyajogú”, ill. „apajogú”. ) Az „arám” nyelv a káldeusok nyelve, mely a ma sumérnak nevezett nyelvnek fejlődött, de ugyanazon ragozással rendelkező formája. A sémi népek is átveszik, mert pl. az asszír korszakban (Kr.e. 1206-605) egész Asszíria hivatalos nyelve, mint a „sumér” nyelv dialektusa és jobban ismert, mint az akkádok nyelve.
Péter levele, melyet Fülöpnek küldött.
„Péter, Jézus Krisztus apostola, Fülöpnek, szeretett fivérünknek és apostol-társunknak, és a veled lévő hittestvéreinknek: üdvözlet!
Szeretném veled tudatni, fivérünk, hogy megkaptuk az Urunk és az egész világ Megváltójának rendeléseit, hogy gyűljünk össze, adjunk útmutatást és hirdessük az igét a megváltás jegyében, amit Urunk Jézus Krisztus megígért nekünk. Ám ami titeket illet, ti függetlenek vagytok tőlünk és nem vágytok arra, hogy összegyűljünk, és hogy megismerjétek, miként kell megszervezni önmagunkat, hogy elmondhassuk a jó hírt.
Szent András apostol egyike volt a tizenkét tanítványnak, akik szem- és fültanúi lettek Jézus Krisztus földi művének. A Galileából (nem-zsidók-tartománya) származó András testvére volt Simon Péter, akit Jézus az egyház alapjává tett meg. András Isten-keresésére jellemző, hogy a Jézus szolgálatát előkészítő utolsó zsidó próféta, Keresztelő János tanítványává szegődött, majd miután szolgálata csúcsán Keresztelő János rámutatott az "Isten Bárányára" (Jézusra), András azonnal Jézus követője lett. |
Polinézia
szájhagyományozott irodalma a legfejlettebb egész Óceániában, ezen
belül az
új-zélandi maoriké tipológiailag a legteljesebb és legváltozatosabb. A
maorik
mitológiájának tanulmányozásához az alapvető forrás a folklór, amely
számtalan
dalt, mesét, mondát megőrzött. A mítosz, a mese, a helyi monda elemei
meghatározott
szinkretikus egységet alkotnak.
Polinézia sok szigetén vannak félhivatásos énekesek és mesemondók,
azonkívül tanárok, akik ismerik a hagyományos szüzséket, motívumokat,
stiláris
kliséket.
"Ta'aroa volt minden isten õse;
õ teremtett mindent.
Idõtlen idõk óta létezett a nagy Ta'aroa,
Tahi-Tumu, a Kezdet.
Ta'aroa magából alakult ki,
õ a szülõje önmagának, nincsen sem apja, sem anyja.
Ta'aroa burkában ült a sötétben öröktõl fogva. Ez a burok, mint tojás forgott a végtelen térben,
nem volt még ég, föld, hold, nap és nem voltak csillagok sem.
Sötét, tömény vastagon sötét volt minden.
(Ta'aroa ezután feltörte burkát: ebbõl lett az ég,
majd kiúszott a sötétségbe, és megteremtette a világot.)
Csak sötétség, csak víz volt mindenütt.
A hermetizmus őrizte meg az egyiptomi hagyományokat a legtovább, melyben
neoplatonikus, zsidó és korai keresztény elemekkel keveredve
találhatjuk meg a kései ókor Alexandriájának hellenista szellemiségét. A
hermetikus könyvek Hermész Triszmegisztosz, a "háromszorosan legnagyobb
Hermész" nevéhez fűződnek. A név Thot-ot jelöli, vagy más néven
Tehuti-t, a bölcsesség egyiptomi istenét, aki, mint már láthattuk,
számtalan írásművet hagyott az utókorra a titkos tudományokról
(orvoslásról, alkímiáról, stb.).
A Corpus Hermeticum egy Alexandriából származó ókori könyv, amely
egyiptomi
hermetikus írásokból áll és a szerzõje Hermész Triszmegisztosz. Elsõ
fejezetének
címe: Poimandrész, A Jó Pásztor.
Az alábbiakban röviden összefoglaltam az ebben található filozófiai
gondolatokat, és hasonlóan az Értelem beszéde Hermészhez címû szöveg
elemzéséhez
(lásd: a 2000. év anyagai közt), itt is hozzátettem az idõfizikai
megfejtést,
ezúttal zárójelbe tett, piros betûkkel.
Poimandrész a Legfelsõbb Értelem (az intelligencia csúcsa a minden létezõben), aki egy óriási, határtalan kiterjedésû Lény formájában tanította Hermészt álmában.
'GOSPEL OF GOD' PREACHED BY JESUS CHRIST Often a question is asked: Do Muslims believe in Jesus Christ and/or in his teachings? Here are the answer to those queries. "WE SENT THE GOSPEL TO JESUS", REVEALS ALLAH Qur'an 5:46/47 and 43:63;
We sent Jesus the son of Mary, confirming the Taurat (the Torah), that had come before him: We sent him the Injeel (the Gospel), therein was Guidance and Light. And confirmation of the Taurat ( the Torah), that had come before him: a Guidance and an Admonition to those who fear Allah." "Let the People of the Injeel (the
Gospel),
|
Már szinte minden kontinensen bukkantak ilyen koponyákra, a legtöbbet azonbanPeru környékénés Egyiptomban láthatjuk ma is, múzeumokban kiállítva. Bár a tudósoknak megvan a magyarázata a furcsa fejformára, az az első logikus vizsgálatnál elbukik.
After he rose from the dead, his twelve disciples and seven women continued to be his followers, and went to Galilee onto the mountain called "Divination and Joy". When they gathered together and were perplexed about the underlying reality of the universe and the plan, and the holy providence, and the power of the authorities, and about everything the Savior is doing with them in the secret of the holy plan, the Savior appeared - not in his previous form, but in the invisible spirit. And his likeness resembles a great angel of light.
A gnózis meghatározása
A gnózis az érzéki világ mögé tekintésből, az istennel való egyesülésből áll. Platónnál a magasabbrendű megismerést jelenti, az elfogadott tanok mögé látásra irányul.
A gnózis birtokosai időn és téren kívüli örökkévalóságba lépnek, ezért nem vesznek részt a politikai életben, elutasítják a vak hitet, az ortodox intézményrendszert és az emberek által elfogadott törvényeket. Mindezek számukra egyenértékűek a rabszolgasággal és a kizsákmányolással.
Története, eredete:
A sámánizmus gyökerei a 100.000 évvel ezelőtti időkre nyúlnak vissza. Őshazája Belső-Ázsia. A sámánizmus formái fellelhetők Délkelet-Ázsiában, Kínában, Tibetben, Japánban, Észak- és Dél-Amerikában, Ausztráliában és Indonéziában egyaránt.
Gyökerei azon szibériai törzsekhez nyúlnak vissza, melyeket a magyarral nyelvrokonoknak tartanak. A magyar nép hitvilága, vallási rendszere a keresztyénség átvétele előtt a sámánizmus volt.
A mahámudrá minden szó, és minden szimbólum felett áll, de neked Narópa ki megfontolt, és kitartó vagy, el kell mondanom.
Az ürességnek nincs szüksége támaszra, a mahámudra a semmin nyugszik.
Minden erőfeszítés nélkül, inkább lazán, és természetesen a korlátok ledönthetők - ezáltal a szabadság elérhetővé válik.
Ha valaki semmit nem lát amikor az űrbe bámul; ha elméjével felfedezi az elmét, azzal elpusztítja a megkülönböztetést, és eléri a buddhaságot.
Májá alakját és a születést Asvaghósa, a nagy költő ekként jellemezte:
Állhatatos, s nyugodt volt, mint a Föld, ő,
s a liliomhoz volt e nő hasonló,
akit Májának épp’ ezért neveztek.
Őt senkivel sem lehet egybevetni.
Az Éj Királynőjére szállt a Lélek,
s fenséges méhét a menny áthatotta.
Nem elegyedett bú az anyaságba,
szeplőtelen maradt és szép a lelke.
A külvilági lármát elkerülte,
de kedvelte a szép Lumbiné-kertet,
remek erdei fákkal és a csenddel,
melyben üde források csörgedeztek,
virágok nyíltak, s gyümölcsök teremtek;
e hely elcsendesítő s nyugodt volt.
A Nemes Nyolcrétű Ösvény az alábbi részekből tevődik össze, melyek nem sorrendben egymás után következő lépések, hanem párhuzamosan, egyszerre fejlesztendők ki:
1.
Helyes nézet
A létezés alapvető igazságainak, a valóságnak, különösen pedig a Négy Nemes
Igazságnak a helyes meglátása.
Ennek elérésére szolgál a Buddha Dhamma (a Buddha Valóság, azaz a buddhista
tanítások) tanulmányozása.
2.
Helyes szándék
Elkötelezettség az etikai és mentális fejlődés mellett, különös tekintettel a
szándék három területére:
- Lemondás: lemondani az érzéki örömökről, a hírnévről, a dicséretekről és a
személyes haszonról; nem engedelmeskedni a vágyakozás kényszerítő erejének.
Mi az Univerzum igazi
természete?
Az Univerzum és minden, ami
benne van, energiából áll. Nincsenek tárgyak, csak színtiszta energia. Az
energia egy erõbõl származik (Sas) és szétsugárzódik az egész univerzumban (a Sas
emanációi), mint végtelen számú energiamezõ.
Az emberek a látóknak úgy látszanak, mint energiabuborékok (fénylõ tojások),
melyek a Föld 48 energiamezõjébõl az egyik, a szerves élet sávján helyeznednek
el. (Az emanációk nagy sávjai).
Négy Nemes Igazság
Miután Gautama Szakjamuni egy fügefa alatt ülve addig folytatta meditatív
elmélyülését, mígnem bekövetkezett kialvása ("nibbana" vagy
"nirvána"), azaz megvilágosodott, és "Buddha" (szó szerint:
"Felébredt" vagy "Megvilágosult") lett belőle, azt követően
tudatára ébredt a Négy Nemes Igazságnak, az "isteni szem"
segítségével meglátva, miképpen halnak meg, majd születnek újra, karmájuk
szerint - azaz a múltbeli szándékolt tetteiknek megfelelő létformákba és
állapotokba - az élőlények.
Lényegéről
A buddhizmus alapítója
Gautama Sziddhártha, egy kb. i. e. 560-ban, Nepálban született királyi
herceg volt. Sziddhártha sok évi meditálás és imádkozás után elnyerte a
megvilágosodást, azaz eljutott az élet alapigazságainak végső
megértéséig. Ekkor kapta a Buddha címet ("Megvilágosodott").
Buddha nem akarta, hogy istenként imádják. Azt tanította, hogy az
emberek boldogabbak lennének, ha felelősséget vállalnának gondolataikért
és tetteikért.
MI ATYÁNK ÉS ANYÁNK!
Te, ki túl rajtunk és bennünk vagy,
Szenteltessék meg a te neved a kétszeri hármasságban!
Jöjjön el a Te országod mindenkihez
Békességben, Szeretetben és Igazságban.
A Te szent akaratod teljesüljön
Úgy a földön, mint a mennyben is.
Add meg nékünk naponta
a Te szent kenyeredet és élő borodat, és
ahogy mi tökéletesítünk másokat,
Úgy tökéletesíts minket a Te igazságodban.
Ajándékozz meg minket a Te jóságoddal,
Hogy mi másokkal ugyanazt tehessük.
14 éve | [Törölt felhasználó] | 0 hozzászólás
A késői mahájánában a varázsformulák erejébe
vetett hit megnövekedett.
A mantrák kimondását a meditációval egyenértékűnek tekintették.
Később a formulák elmormolását tartották már a legfontosabbnak. A mantramódszer
a megváltás elnyerésének legfontosabbikává vált. A mantrizmus a tantrikus hindu
tanok és e járások hatására és mintájára a vadzsrajána (gyémánt kocsi), vagy
mantrajána külön irányzattá vált a Kr. u. 7. században.
Ez az irányzat mágikus, titkos tanítást hozott létre, amely az eredeti
buddhizmustól még inkább eltávolodott azáltal, hogy női isteneket és saktista
eszméket is magába fogadott.
A mahájának buddhizmus kialakulása a Kr. u.
1-2. század fordulójára, a IV. buddhista zsinat (Kr. u. 70 körül) utáni időre
tehető, amelyet az észak-indiai Kusán királyság uralkodója, Kauiska király
hívott össze. A mahájána elnevezés a Kr. u. 3. században, Nágárdzsuna korában
tűnik fel.
A IV. buddhista zsinaton dolgozták ki és hagyták jóvá főbb eszméit.
A mahájána ("nagy kocsi", azaz széles út a megváltáshoz) buddhizmus
továbbra is a "Tan " alapelveire épült, de sokkal egyszerűbbnek, könnyebbnek
tanította a megváltás felé vezető utat, amelyet nemcsak a szerzetesek, hanem a
világiak is végigjárhattak.
A hínajána ("kis kocsi") elnevezés a mahájána
szerzetesektől származik, akik elhatárolták magukat a csak szűk szerzetesi elit
számára megváltást ígérő hínajánától.
Az utóbbiaknak tizennyolc szektája volt, amelyek közül napjainkra csak a
théravádin ("a vének útia") irányzat maradt fenn.
A hínajána szorosan kapcsolódik a rendi szervezetben élő szerzetesekhez.
Szigorú, ortodox vallás, olyan emberek hite, akik önként fordulnak el a
világtól, az örömöktől.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás